Mikko Maunulan muistoksi

Jarto

Senior Member, VIP
Liittynyt
10.9.1999
Viestit
858
Sijainti
Vaasa
Jos tähän threadiin ei postata tilinumeroa, toivoisin kerääjän laittavan minullekin privaviestin.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Formulanomi sanoi:
Joo. No aloin itsekin vasta lukea lakia.

Itseasiassa tämän pitäisi mennä siten miten Moe alussa kirjoitti.

Muuten on vaikea varmaan toteuttaa. Joku varmaan tuntee Piritan tarpeeksi hyvin ja ottaa yhteyttä jne. Sen tilin voi sitten myöhemmin (tai jopa aiemmin), kun ilmoitus ollut lehdessä välittää tänne (privana ehkä turvallisinta)

On tietty sekin mahdollisuus, että joku soittaisi viranomaisille ja kysyisi miten tässä voidaan toimia.
Tuolla oli myöskin tällaisetkin kohdat:

Rahankeräyksellä tarkoitetaan toimintaa, jossa yleisöön vetoamalla kerätään vastikkeetta rahaa.
2) yleisöllä ennalta rajoittamatonta ja määrittelemätöntä joukkoa henkilöitä;
Jos määritellään ja rajoitetaan tämä kohderyhmä vaikka siten, että kyseessä on "F1-Forumin rekisteröityneet ja osallistumishalukkaat hahmot", niin ollaanko siinä vaiheessa lain kirjaimen ulkopuolella?

Ja toisaalta myös kuudes pykälä:
6 §
Keräystarkoitus

«Rahankeräys» saadaan toimeenpanna varojen hankkimiseksi yleishyödylliseen toimintaan.

Poikkeuksena yleishyödyllisyyden vaatimuksesta «rahankeräys» saadaan toimeenpanna:

1) varojen hankkimiseksi taloudellisissa vaikeuksissa olevan yksittäisen henkilön tai perheen auttamiseksi;


2) varojen hankkimiseksi päiväkodin ryhmän, koululuokan tai vakiintuneen opinto- tai harrasteryhmän opiskelun tai harrastustoiminnan edistämiseksi.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Voin tietysti luvata vastikkeeksi, että nimi tulee addressiin mukaan, joten sekin kohta täyttyy.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Tosen kohdalla homma meni julkisesti ilman narinoita. Kenellekään ei tainnut jäädä ylimääräistä pahaa mieltä asian järjestelyistä. Toivottavasti tässäkin tapauksessa saadaan järjellinen ratkaisu aikaiseksi.

Vellu: nähdään huomenna.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Vellu sanoi:
Voin tietysti luvata vastikkeeksi, että nimi tulee addressiin mukaan, joten sekin kohta täyttyy.
Taitaa vielä arkistoista löytyä Tosen muistajaiset. Siellähän oli myös osallistujien nimimerkit paikkakuntineen (jälkimmäinen vapaaehtoisena). Summahan on luonnollisesti täysin vapaavalintainen.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Sam sanoi:
Tosen kohdalla homma meni julkisesti ilman narinoita. Kenellekään ei tainnut jäädä ylimääräistä pahaa mieltä asian järjestelyistä. Toivottavasti tässäkin tapauksessa saadaan järjellinen ratkaisu aikaiseksi.

Vellu: nähdään huomenna.
Jepjep

Perustelut sille, ettei olla tuon lain tarkoittamalla alueella:
1) rajattu yleisö (sen voi vielä varmistaa siten, että tilinumeron saavat vain ne, jotka sitä pyytävät, jos halutaan olla täysin varmoja)
2) vastike=nimi addressissa


"varojen hankkimiseksi taloudellisissa vaikeuksissa olevan yksittäisen henkilön tai perheen auttamiseksi" -perustelun käyttäminen vaatinee luvan.
 

Jarto

Senior Member, VIP
Liittynyt
10.9.1999
Viestit
858
Sijainti
Vaasa
Jos joku hemmetin byrokraatti alkaa naputtamaan pienestä muistokeräyksestä, jota kerätään traagisesti aviomiehensä syövälle menettäneelle, alle vuoden ikäisen lapsen äidille, lupaan henkilökohtaisesti pitää huolen siitä että kyseinen byrokraatti poltetaan julkisuuden roviolla. Ja aiheesta. :jaska:
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Jarto sanoi:
Jos joku hemmetin byrokraatti alkaa naputtamaan pienestä muistokeräyksestä, jota kerätään traagisesti aviomiehensä syövälle menettäneelle, alle vuoden ikäisen lapsen äidille, lupaan henkilökohtaisesti pitää huolen siitä että kyseinen byrokraatti poltetaan julkisuuden roviolla. Ja aiheesta. :jaska:
Tää on taas näitä, että ihmisiä vartenhan näitä lakeja on, mutta niin herkästi ne kääntyvät ihmisiä vastaan ahtailla tulkinnoilla.

Mun ehdotus on se, että laitan privalla tilinumeroni täällä ilmoittautuneille ja sellaisille, jotka laittavat privaa mulle. Sillä saadaan hoidettua tilanne niin, että kyseessä ei ole laissa tarkoitettu rahankeräys, koska:

Rahankeräyksellä tarkoitetaan toimintaa, jossa yleisöön vetoamalla kerätään vastikkeetta rahaa.
2) yleisöllä ennalta rajoittamatonta ja määrittelemätöntä joukkoa henkilöitä;
Ohessa vielä ne, jotka ovat tähän toikkiin kirjoittaneet, ja joille ilman eri puhetta lähetän ohjeet:
Moe Szyslak
Albert Oil
Olga
(Vellu, minä itse...)
Antti
Sam
Il Tempo Gigante
Thunder
Palkopoika
OoPee
jaska
Formulanomi
Jarto
Ylen Sankia Priha

Jos olette mielestänne turhaan tuolla listalla ja/tai saatte mielestänne väärin perustein privaviestin multa, niin sen voi deletoida ja minut laittaa sen myötä ignoreen.

Jos tilinumeroa ei saa julkaista (tai ei haluta julkaista isoveljen pelossa ja/tai lain tarkoittaman rahankeräyksen ulkopuolella pysymiseksi; en halua Antille/F1-Forumille ylimääräisiä hankaluuksia tämän vuoksi, enkä tietysti itsellenikään), eikä muita parempia ehdotuksia tule, niin mun puolestani voidaan edetä tuon ylläolevan mukaisesti. Voitte ilmaista hyväksyntänne lähettämällä privaa ottaaksenne osaa Piritan suruun. Muuten voitte ilmaista paremman ehdotuksen. Älkääkä forwardoiko mun tilinumeroa eteenpäin.
 

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
Jos saan ehdottaa, niin kertyneet varat sijoitettaisiin rahastoon, jonka puoliorvoksi jäänyt lapsi saa lunastaa 18v. täytettyään.

Tämä siksi, että kasaan saamamme rahasumma lienee kuitenkin niin pieni, että sen apu olisi hetkellinen. 18v. ikäisenä rahoilla voisi jopa ajokortin tai paljon muutakin esimerkiksi auttaa opiskelussa. No toisaalta voi olla, että 18 vuotiaana rahan saadessaan se voi kulua yhdessä viikonlopussa :/
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Mä voin kuvitella, että Pirita tekee ton joka tapauksessa vaikka sanoisin mitä muuta. Mä ehkä jättäisin tuon Piritan harkittavaksi, mutta tehdään, kuten enemmistö haluaa.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Vellu sanoi:
Mä voin kuvitella, että Pirita tekee ton joka tapauksessa vaikka sanoisin mitä muuta. Mä ehkä jättäisin tuon Piritan harkittavaksi, mutta tehdään, kuten enemmistö haluaa.
Vaikka Sammypirun ehdotuksessa toki onkin varsin fiksua pointtia, niin kyllä mäkin tarkemmin asiaa ajateltuani jättäisin tuon rahan kohtalon tässä tapauksessa Piritan harkittavaksi. Jos sille rahalle löytyy heti akuuttia tarvetta (jokaikinen meistä varmasti ymmärtää, että näinkin saattaa olla), niin en minä ainakaan pistä pahakseni, jos se raha siihen tarpeeseen käytetään. Mä olen aivan varma, että Pirita ei niitä meidän lahjoittamiamme ropoja turhuuksiin mene tuhlaamaan ja toisaalta jos se turhuuksiin törsääminen vaan jollaintapaa auttaa tilanteesta selviämistä, niin mun puolesta sopii sitten sekin.

Sen verran olen toki utelias, että kun keräys on saatu päätökseen, niin olis kiva tietää mimmoisen summan tää olosuhteet huomioonottaen varsin vähäpätöinen elkeemme sai aikaan. Tod.näk. Vellu kyllä olisi tehnyt tämän ihan pyytämättäkin.

Jokatapauksessa jo tässä vaiheessa erikoissuuret kiitokset Vellu sulle, että otit homman hoitaaksesi. Vaikka muuten ollaankin niin viimosen päälle turhanpäiväisistä asioista jarnaavaa ja toistemme silmille hyppivää porukkaa, niin ilahduttavaa havaita, että tarpeentullen mekin jonkunmoista yhteishenkeä saadaan puhallettua kokoon. Näinhän se oli Tosenkin poistuessa keskuudestamme. Toisaalta mieluummin toki jarnaisin vaikka maailman tappiin saakka kuin "pääsisin" tämän huomion tekemään :(
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
OoPee sanoi:
Jokatapauksessa jo tässä vaiheessa erikoissuuret kiitokset Vellu sulle, että otit homman hoitaaksesi.
Olen OoPeen kanssa samaa mieltä, eritoten tässä quotetussa kohdassa.
Kiitos.
 

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
Laitappa Vellu sitä privaa tännekin. Vaikeasti muuten huomattavissa tämä toikki täällä asiallisella puolella.
 
Ylös