Tuolla oli myöskin tällaisetkin kohdat:Formulanomi sanoi:Joo. No aloin itsekin vasta lukea lakia.
Itseasiassa tämän pitäisi mennä siten miten Moe alussa kirjoitti.
Muuten on vaikea varmaan toteuttaa. Joku varmaan tuntee Piritan tarpeeksi hyvin ja ottaa yhteyttä jne. Sen tilin voi sitten myöhemmin (tai jopa aiemmin), kun ilmoitus ollut lehdessä välittää tänne (privana ehkä turvallisinta)
On tietty sekin mahdollisuus, että joku soittaisi viranomaisille ja kysyisi miten tässä voidaan toimia.
Rahankeräyksellä tarkoitetaan toimintaa, jossa yleisöön vetoamalla kerätään vastikkeetta rahaa.
Jos määritellään ja rajoitetaan tämä kohderyhmä vaikka siten, että kyseessä on "F1-Forumin rekisteröityneet ja osallistumishalukkaat hahmot", niin ollaanko siinä vaiheessa lain kirjaimen ulkopuolella?2) yleisöllä ennalta rajoittamatonta ja määrittelemätöntä joukkoa henkilöitä;
6 §
Keräystarkoitus
«Rahankeräys» saadaan toimeenpanna varojen hankkimiseksi yleishyödylliseen toimintaan.
Poikkeuksena yleishyödyllisyyden vaatimuksesta «rahankeräys» saadaan toimeenpanna:
1) varojen hankkimiseksi taloudellisissa vaikeuksissa olevan yksittäisen henkilön tai perheen auttamiseksi;
2) varojen hankkimiseksi päiväkodin ryhmän, koululuokan tai vakiintuneen opinto- tai harrasteryhmän opiskelun tai harrastustoiminnan edistämiseksi.
Taitaa vielä arkistoista löytyä Tosen muistajaiset. Siellähän oli myös osallistujien nimimerkit paikkakuntineen (jälkimmäinen vapaaehtoisena). Summahan on luonnollisesti täysin vapaavalintainen.Vellu sanoi:Voin tietysti luvata vastikkeeksi, että nimi tulee addressiin mukaan, joten sekin kohta täyttyy.
JepjepSam sanoi:Tosen kohdalla homma meni julkisesti ilman narinoita. Kenellekään ei tainnut jäädä ylimääräistä pahaa mieltä asian järjestelyistä. Toivottavasti tässäkin tapauksessa saadaan järjellinen ratkaisu aikaiseksi.
Vellu: nähdään huomenna.
Tää on taas näitä, että ihmisiä vartenhan näitä lakeja on, mutta niin herkästi ne kääntyvät ihmisiä vastaan ahtailla tulkinnoilla.Jarto sanoi:Jos joku hemmetin byrokraatti alkaa naputtamaan pienestä muistokeräyksestä, jota kerätään traagisesti aviomiehensä syövälle menettäneelle, alle vuoden ikäisen lapsen äidille, lupaan henkilökohtaisesti pitää huolen siitä että kyseinen byrokraatti poltetaan julkisuuden roviolla. Ja aiheesta. :jaska:
Rahankeräyksellä tarkoitetaan toimintaa, jossa yleisöön vetoamalla kerätään vastikkeetta rahaa.
Ohessa vielä ne, jotka ovat tähän toikkiin kirjoittaneet, ja joille ilman eri puhetta lähetän ohjeet:2) yleisöllä ennalta rajoittamatonta ja määrittelemätöntä joukkoa henkilöitä;
OKVellu sanoi:Mä voin kuvitella, että Pirita tekee ton joka tapauksessa vaikka sanoisin mitä muuta. Mä ehkä jättäisin tuon Piritan harkittavaksi, mutta tehdään, kuten enemmistö haluaa.
Vaikka Sammypirun ehdotuksessa toki onkin varsin fiksua pointtia, niin kyllä mäkin tarkemmin asiaa ajateltuani jättäisin tuon rahan kohtalon tässä tapauksessa Piritan harkittavaksi. Jos sille rahalle löytyy heti akuuttia tarvetta (jokaikinen meistä varmasti ymmärtää, että näinkin saattaa olla), niin en minä ainakaan pistä pahakseni, jos se raha siihen tarpeeseen käytetään. Mä olen aivan varma, että Pirita ei niitä meidän lahjoittamiamme ropoja turhuuksiin mene tuhlaamaan ja toisaalta jos se turhuuksiin törsääminen vaan jollaintapaa auttaa tilanteesta selviämistä, niin mun puolesta sopii sitten sekin.Vellu sanoi:Mä voin kuvitella, että Pirita tekee ton joka tapauksessa vaikka sanoisin mitä muuta. Mä ehkä jättäisin tuon Piritan harkittavaksi, mutta tehdään, kuten enemmistö haluaa.
Olen OoPeen kanssa samaa mieltä, eritoten tässä quotetussa kohdassa.OoPee sanoi:Jokatapauksessa jo tässä vaiheessa erikoissuuret kiitokset Vellu sulle, että otit homman hoitaaksesi.