Niin tästähän sitä juuri on keskusteltu. Minusta Alonso vaan saa taipumaan sen auton useammalla radalla vrt. muut. Alonsollekin tulee niitä mustia hetkiä kuten tälläkin kaudella on nähty. Oliko se Unkari, jossa Ferrari Alonsonkin käsissä oli hidas. Miksi ei Alonso, jos Kimikin siihen pystyy? Alonson kyky on siinä, että auto taipuu radalle kuin radalle muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Auton pitää olla riittävän hyvä, mutta tälläkin kaudella on nähty, ettei se kaikkein paras. Tuuriakin pitää aina olla matkassa, kuten F1:ssä kuuluu...Kimi vain löysi ajoittain keinot saada auto taipumaan radalla paremmin.
Jos otetaan iänikuinen kiistakumppani Räikkönen kuten me jokainen tykkäämme sitä käyttää. Räikkönen on mielestäni vähän ronkeli säädöille ja radoille. Spassa Räikkönen tykkää ajaa ja autokin sopii lähes poikkeuksetta siellä sen käsiin. Olen havaitsevinani Räikkösessä ja Massassa jotain samaa, ratojen suhteen sekä auton pitää istua käsiin hyvin. Massa olisi voinut voittaa myös vuonna 2009 jossakin kohtaa, jos jousi ei olisi pongahtanut päähän. Tätä tukee Ferrarin parantunut suorituskyky juuri ennen onnettomuutta. Tähän hengenvetoon totean vielä, että Massa on vielä ronkelimpi säätöjen suhteen kuin Räikkönen. Tälläisen kuvitelman olen saanut päähäni.... Jos Räikkönen, Massa ja Alonso saavat täysin mieleisensä auton käteen, nopeusjärjestys on 1. Räikkönen 2. Massa 3. Alonso. Niitä hetkiä ei tapahdu kuin silloin tällöin, niin yleinen järjestys on 1. Alonso 2. Räikkönen 3. Massa
Viimeksi muokattu: