Miksi Alonso ei vaan nappaa

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Kimi vain löysi ajoittain keinot saada auto taipumaan radalla paremmin.
Niin tästähän sitä juuri on keskusteltu. Minusta Alonso vaan saa taipumaan sen auton useammalla radalla vrt. muut. Alonsollekin tulee niitä mustia hetkiä kuten tälläkin kaudella on nähty. Oliko se Unkari, jossa Ferrari Alonsonkin käsissä oli hidas. Miksi ei Alonso, jos Kimikin siihen pystyy? Alonson kyky on siinä, että auto taipuu radalle kuin radalle muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Auton pitää olla riittävän hyvä, mutta tälläkin kaudella on nähty, ettei se kaikkein paras. Tuuriakin pitää aina olla matkassa, kuten F1:ssä kuuluu...

Jos otetaan iänikuinen kiistakumppani Räikkönen kuten me jokainen tykkäämme sitä käyttää. Räikkönen on mielestäni vähän ronkeli säädöille ja radoille. Spassa Räikkönen tykkää ajaa ja autokin sopii lähes poikkeuksetta siellä sen käsiin. Olen havaitsevinani Räikkösessä ja Massassa jotain samaa, ratojen suhteen sekä auton pitää istua käsiin hyvin. Massa olisi voinut voittaa myös vuonna 2009 jossakin kohtaa, jos jousi ei olisi pongahtanut päähän. Tätä tukee Ferrarin parantunut suorituskyky juuri ennen onnettomuutta. Tähän hengenvetoon totean vielä, että Massa on vielä ronkelimpi säätöjen suhteen kuin Räikkönen. Tälläisen kuvitelman olen saanut päähäni.... Jos Räikkönen, Massa ja Alonso saavat täysin mieleisensä auton käteen, nopeusjärjestys on 1. Räikkönen 2. Massa 3. Alonso. Niitä hetkiä ei tapahdu kuin silloin tällöin, niin yleinen järjestys on 1. Alonso 2. Räikkönen 3. Massa
 
Viimeksi muokattu:

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Miksi ei Alonso, jos Kimikin siihen pystyy?
Varmasti pystyy. En ole muuta mielestäni väittänytkään.


Jos otetaan iänikuinen kiistakumppani Räikkönen kuten me jokainen tykkäämme sitä käyttää. Räikkönen on mielestäni vähän ronkeli säädöille ja radoille. Spassa Räikkönen tykkää ajaa ja autokin sopii lähes poikkeuksetta siellä sen käsiin. Olen havaitsevinani Räikkösessä ja Massassa jotain samaa, ratojen suhteen sekä auton pitää istua käsiin hyvin. Massa olisi voinut voittaa myös vuonna 2009 jossakin kohtaa, jos jousi ei olisi pongahtanut päähän. Tätä tukee Ferrarin parantunut suorituskyky juuri ennen onnettomuutta. Tähän hengenvetoon totean vielä, että Massa on vielä ronkelimpi säätöjen suhteen kuin Räikkönen. Tälläisen kuvitelman olen saanut päähäni.... Jos Räikkönen, Massa ja Alonso saavat täysin mieleisensä auton käteen, nopeusjärjestys on 1. Räikkönen 2. Massa 3. Alonso. Niitä hetkiä ei tapahdu kuin silloin tällöin, niin yleinen järjestys on 1. Alonso 2. Räikkönen 3. Massa
Nämä on kyllä sitten sun ihan omia mielipiteitä ja fantasioita, joihin lienee ihan turha lähteä kommentoimaan.
 

JahJahBlowJob

Well-known member
Liittynyt
9.7.2010
Viestit
640
Minkä takia Alonsolla ei ole viime kaudelta mairittelevaa menestystä kun sillä oli oikeasti huono auto alla :D Luulisi, että kuningas Alonso olisi voittamassa jo ferrarilla kolmatta perättäistä mestaruutta jos se olisi niin jumala ajelemaan. Fakta nyt on vaan se, että sillä on auto alla mikä on hyvä.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Nämä on kyllä sitten sun ihan omia mielipiteitä ja fantasioita, joihin lienee ihan turha lähteä kommentoimaan.
Kyllä, omia mielipiteitä kuten sinulla on alla omasi

Sam the Man sanoi:
No, ei kai koko kautta 2009 katsoen voi sanoa että auto SOPI Kimille. Sehän oli yksi Kimin huonoimpia kausia! Kimi vain löysi ajoittain keinot saada auto taipumaan radalla paremmin. Etenkin loppu kaudesta kun sai ansaitsemansa huomion tallilta. Varmasti silloinkin oli eroja ratojen välillä ja auton sopivuudessa niille ja sitten oli tietysti se Spa...
Masza sanoi:
Jos en väärin muista, niin Fisichellahan ihmetteli Ferrarin kauden 2009 auton ajettavuuden huonoutta. Tulokset olivat sen mukaisia. Ja sillä autolla Kimi kuitenkin nappasi yhden voitonkin..
On eri asia hypätä autoon kesken kauden kun ajaa sitä kauden alusta asti ja olla kehittämässä myös autoa mieltymyksiensä mukaiseksi. Joskus homma natsaa, Fisichellan tapauksessa ei.
 
Viimeksi muokattu:

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Kyllä, omia mielipiteitä kuten sinulla on alla omasi
Voi kai niitäkin mielipiteiksikin sanoa mutta huomattavasti enemmän ne ovat faktaa kuin alla olevat jorinat.

Tähän hengenvetoon totean vielä, että Massa on vielä ronkelimpi säätöjen suhteen kuin Räikkönen. Tälläisen kuvitelman olen saanut päähäni.... Jos Räikkönen, Massa ja Alonso saavat täysin mieleisensä auton käteen, nopeusjärjestys on 1. Räikkönen 2. Massa 3. Alonso. Niitä hetkiä ei tapahdu kuin silloin tällöin, niin yleinen järjestys on 1. Alonso 2. Räikkönen 3. Massa
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Voi kai niitäkin mielipiteiksikin sanoa mutta huomattavasti enemmän ne ovat faktaa kuin alla olevat jorinat.
Jorinasi olivat kyllä ihan yhtä "faktoja". Kehtaatko edes mainita sanaa fakta? Sanot, että saa antaitsemaa huomiota? Sanot, ettei auto sovi kimille? Eli kerrot faktana, että poika saa enemmän huomioita isoilta sediltä ja kerrot ettei Ferrari voi olla hyvä auto. En tiedä, minä en sanoisi noita kovinkaan faktoiksi, omiksi mielipiteiksi.

E: tämä OT loppui minun osalta tähän.
 
Viimeksi muokattu:

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Kai se, mikä useimmissa Alonsoa inhoavissa tuon inhoreaktion aiheuttaa, on se systemaattinen tapa jolla Alonson käytössä olevan kaluston tasoa vähätellään ja samalla kuljettajan merkitystä nostetaan. Väittäisin, että oli Alonso kuinka ärsyttävä persoonana hyvänsä, niin useimpien ärsytys vähenisi puoleen jos Alonso saisi keskustelussa vastaavanlaista kohtelua mies vs. auto -osastolla kuin vaikka Vettel.

Tähän kun yhdistyy se seikka, että ainoa kausi kun Fernando ei ole ollut tallin kiistaton ykköskuski, niin tallikaverilta tuli turpaan. Myöskin Alonson mieltymykset auton suhteen ovat ymmärtääkseni hieman epätavanomaisia (harva tykkää niin aliohjaavasta autosta). Tämä hankaloittaa tallin kakkoskuskin asemaa entisestään.

Tämä on siis lähinnä oma käsitykseni siitä, miksi Alonso on niin monelle sellainen punainen vaate. Sellaisen mielikuvan ainakin saa helposti, että Alonsoa ei käsitellä julkisuudessa samoilla kriteereillä kuin muita.
 

Vertti

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
1533
Sijainti
Helsinki
Vaikka Alonso ei suoranaisesti ole ollut näissä kaikissa itse mukana, niin jostain syystä aina sattunut ja tapahtunut tallissa, jossa Alonso ajaa.

2004 Trullin potkut
2005 Naurettavat puheet esim. Kimin painostaminen virheeseen
2006 En muista nyt mitään yksittäistä episodia
2007 Mclaren ja tallin sisäiset riidat
2008 Crashgate
2009 Itkua ja valitusta surkeasta autosta
2010 Kimin tilalle Ferrarille. Saksan GP:n tallimääräys. Petroville räyhääminen.
2011 Ei mitään suurempaa
2012 Auton suorituskyvyn vähättely ja itsensä nostaminen jalustalle

jne. yms. etc. etc.

Muutenkin läpi vuosien ärsyttäviä lausuntoja, ihme kitinää ja aina vaatinut ykköskuskin roolin. Todella hyvä kuljettaja, mutta samalla todella vastenmielinen persoona.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18476
Käsittämätöntä mielestäni on, että hänellä on yhtäkään fania. Selkärangattomia, moraalittomia täytyy olla.
Joo kaikkeen olen ollut, tulen olemaan ja olen nytkin. Mulle on ihan sama ketä kukakin fanittaa ja ei pitäisi häiritä jos minä ja muutama muukin on täällä foorumilla Alonso faneja. En rupea toisten mieltymysten mukaan kannattamaan ketään sellaista jota en haluaisi kannattaa ja muutenkin on kiva nähdä yhden kuljettajan F1 ura kokonaan läpi, olipa hän minkälainen persoona tahansa ja näin olen itse tehnyt. En ehkä olisi koskaan ollut Alonso fani, jos en olisi yhtä tiettyä tiimiä aikoinaan kannattanut, koska sitä kautta tai pikemminkin sen tiimin tallipäällikkön kautta kiinnostus kuljettajaan lähti liikkeelle.

Minusta Alonson fanina on ollut ihan mukava nähdä että hän on ollut kaikenlaisessa mukana ja en kadu sitä yhtään mitä hän on tehnyt ja ei yhtään haittaisi vaikka seuraavalla fanitettavallani olisi joskus tulevaisuudessa samanlaisia piirteitä.
 
Viimeksi muokattu:

Automenu

Well-known member
Liittynyt
2.11.2008
Viestit
2335
-ylimieliset lausunnot
-ylimalkainen tuuri
-yli-ihmisen asema tietyissä piireissä
-osallisuus historian kuvottavimpaan F1-skandaaliin
-ei pärjää ilman ykköskuskin asemaa
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Itsekin inhosin Alonsoa täysillä aikanaan, mutta alkanut nauttimaankin menestyksestään koska se johtaa hauskoihin foorumikirjoitteluihin :D
Sama. Hauska seurata foorumilla katkeraa hajoilemista kun Alonso menestyy.
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Kimistit jaksaa yhä edelleen sotia Alonsoa vastaan, Alonsofaneja nyppii Hamilton, Hamilton-uskovaiset ei tykkää Buttonista ja Vettelistä niin sitten yhtään ... kyllähän se aina itse kutakin harmittaa kun oma suosikki ei yhtäkkiä olekaan enään se hypetetyin 'uusi nimi' :thumbup:

---

Tässä lueskellessa wanhoja F1 Racingejani en ole voinut olla hihittelemättä näiden nykyisten huippukuskien haastatteluille. Button oli ylimielinen kakara ja Alonso hiljainen oppipoika joka oikein huokui nöyryyttä ... kyllä se menestys vaan muuttaa poikien mediaesiintymistä :ahem:
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Kyllähän Alonsossa jurppii se, miten koko tallin on aina oltava hänen takanaan. Ja kun Mäkillä tallikaveri osoittautui yllättäen nopeammaksi, niin Alonso oli heti syyttämässä tallia. Hän haluaa voittaa mestaruuksia kovasti, mutta keinoilla, joista en pidä. Arvostan vain enemmän sitä, että kuski haluaa ajaa kilpaa tallikaveriaankin vastaan, ja voittaa mestaruuden olemalla sarjan paras kuski, en pidä siitä, että kuski pyrkii voittamaan radan ulkopuolisin keinoin.

Ja paljolti sama pätee Ferrariin. Niin pitkään kuin muistan, Ferrariin on pesiytynyt "Tarkoitus pyhittää keinot" -kulttuuri. Jos vauhti ei radalla riitä, niin talli tekee kaikkensa kabineteissa noustakseen voittajaksi.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Myöskin Alonson mieltymykset auton suhteen ovat ymmärtääkseni hieman epätavanomaisia (harva tykkää niin aliohjaavasta autosta). Tämä hankaloittaa tallin kakkoskuskin asemaa entisestään.
Yli- ja aliohjaamisesta puhuminen ajotyylien suhteen pitäisi lopettaa, koska siinä yksinkertaistetaan monimutkainen asia yhteen käsitteeseen. Esimerkkinä vaikka Räikkönen, joka vaatii autoltaan yliohjaavaa balanssia, muttei tuo sitä havaittavassa sladissa juuri koskaan taidon piillessä juuri siinä, että Kimin tuntumalla luistot eivät karkaa havaittaviksi.

Ei Alonson auton balanssissa ole mitään järjettömän erikoista - kyse on virheellisestä tulkinnasta, joka on saanut alkunsa Renault-vuosien ajotavasta. Kovalainen sanoo oppineensa ajamaan Ykköstä sillä samalla autolla, jota Fernando ajoi etupyörät sortaen, ja Heikki on monesti kertonut, että noiden vuosien johdosta hän tarvitsee todella hyvin pitävän etupään ja mielummin yliohjaavan auton. Michelinin anteeksiantaviin renkaisiin yhdistettynä Renault'ta vaan saattoi paiskoa todella monella tapaa, ja Fernando koki saavansa siitä eniten irti melko epäortodoksisella tyylillä.

Todennäköisemmin on niin päin, että Alonso muuttaa muita enemmän ajoaan kulloisenkin auton ja renkaan mukaan, eikä hänen nopeutensa ole siksi niin riippuvaista renkaan toimintalämpöön saamisesta kuin vaikka Massan. Kääntöpuoli on se, että hamiltonit ja räikköset ovat auton ja etenkin renkaan sopiessa Alonsoa nopeampia, mutta Fernandon valttikortti on tasaisuus. Jos saman haluaa välttämättä muuttaa yli- ja aliohjausmaailmaan, niin Fernando pärjäisi sekä 1930-luvun Auto Unionin sladien että 1986 McLarenin puskemisen kanssa. Ei yhtä hyvin kuin Rosemeyer Auto Unionilla tai kuin Prost McLarenilla, mutta hyvin silti.

Mitä Alonson lausuntoihin, ylimielisyyteen ja faniuteen tulee, niin monelle on helpompi samastua hahmoon, joka tuo julki omat epätäydellisyytensä ja osoittaa täten olevansa inhimillinen. Fernandoa voi toki pitää selkärangattomana niljakkeena, mutta vastaavan leiman liittäminen faneihinsa on joko pahimman luokan moralismia tai perustavaa laatua olevaa kyvyttömyyttä ymmärtää ihmisoliota ja ajatusmaailmaansa. On toki olemassa mahdollisuus, että joku on niin Hyvä Ihminen, että on varaa tehdä tuollaisia johtopäätöksiä, mutten toistaiseksi ole tavannut yhtäkään.
 
Viimeksi muokattu:

Jone

Well-known member
Liittynyt
18.8.2004
Viestit
777
Sijainti
Savonlinna
Tässä ketjussa on ainakin pariin otteeseen tuotu esille Alonson ylimieliset kommentit, että hän muka painosti Kimin virheeseen tai rikkomaan autonsa.

Onko Alonso itse koskaan tuollaista sanonut?

Muistikuvani mukaan aikanaan espanjalainen (täysin lajia tuntematon) lehdistö noita juttuja päästeli ilmoille, kun Kimmeliltä levisi McLaren käsiin useaan otteeseen.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Tarvitse mitään erityistä syytä. Sä vaan tiedät kun sä vihaat jotain.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Tässä ketjussa on ainakin pariin otteeseen tuotu esille Alonson ylimieliset kommentit, että hän muka painosti Kimin virheeseen tai rikkomaan autonsa.

Onko Alonso itse koskaan tuollaista sanonut?

Muistikuvani mukaan aikanaan espanjalainen (täysin lajia tuntematon) lehdistö noita juttuja päästeli ilmoille, kun Kimmeliltä levisi McLaren käsiin useaan otteeseen.
On sanonut, ei nyt prikulleen noilla sanoilla mutta viesti oli selvä. Sanoi myös että se on paras tapa voittaa. Mikä urheilija! Leuhki muuten Interlagos 2003:n jälkeen, kun sai podiumin vaikka aiheutti punaiset liput ja kisan päättämisen, että teki sen (eli jätti tuplakeltaiset huomiotta) tahallaan koska halusi voittaa kisan. Alonso ei siis välittänyt siitä että ihmishenkiä on vaarassa tuollaisissa kolareissa ja ei ollut kauaa kun Monzassa ja Melbournessa kuoli ratavalvoja kun F1-autosta lensi romua.

Eihän tällaista kaveria voi puolustaa mitenkään.

Ja sitten jotkut ihmettelee että miksi Alonso ei nappaa. Mielipuolista. Oikea kysymys on, miksi/miten/ketä Alonso nappaa?
 

Miikhail

Well-known member
Liittynyt
16.5.2010
Viestit
3477
Pitäisi jaksaa etsiä jostakin arkistosta...

Tämmönen sattui silmään: http://www.iltasanomat.fi/urheilu/art-1288338481732.html

Renault-kuljettaja vihjaa saksalaisessa Bild -lehdessä olevansa jopa valmis kolaroimaan pahimman kilpakumppaninsa Kimi Räikkösen ulos radalta.

- Mikäli joudun taistelemaan häntä vastaan pyörä pyörää vasten, saatan tehdä niin. Kimi on ainoa, joka enää voi uhata unelmaani maailmanmestaruudesta. En anna sen tapahtua, Alonso painottaa uhkaillen.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/70975 :

Fernando Alonso considered himself very lucky after returning to winning ways at the first night Formula One race in Singapore.

Alonso, who is yet to announce where he will drive next season, said Renault's victory was deserved after a tough start to the year.

"It was great weekend for all of us," he said.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Ylös