Miksi Kimin auto ei kestä?

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
Montoyan auto näyttää kestävän paremmin.
Kimin auton viat eivät tosin esim. Keken mielestä johdu
kuljettajasta.

Nyt näyttää siltä, että nopeimman miehen
auto on kaikkein heikoin. Eiköhän sillä
liene jotakin yhteyttä kuitenkin.

Hydrauliikkavika tällä kertaa. Hieman ihmeellisiltä tuntuu
nuo vikalistat. Kertookohan talli totuuden vioista.
 
Liittynyt
21.2.2003
Viestit
785
Sijainti
Lapinlahti
Vilkku sanoi:
Montoyan auto näyttää kestävän paremmin.
Kimin auton viat eivät tosin esim. Keken mielestä johdu
kuljettajasta.

Nyt näyttää siltä, että nopeimman miehen
auto on kaikkein heikoin. Eiköhän sillä
liene jotakin yhteyttä kuitenkin.

Hydrauliikkavika tällä kertaa. Hieman ihmeellisiltä tuntuu
nuo vikalistat. Kertookohan talli totuuden vioista.
Koska Kimillä on suurempi palkka, kuin Juanilla. On Ron + kumppanit joutuneet säästämään Kimin mekanikkojen palkasta ja hankkineet ne paikallisesta "Nyrkkipajasta" :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
 

Meleren~

Well-known member
Liittynyt
15.7.2005
Viestit
308
Vilkku sanoi:
Montoyan auto näyttää kestävän paremmin.
Kimin auton viat eivät tosin esim. Keken mielestä johdu
kuljettajasta.

Nyt näyttää siltä, että nopeimman miehen
auto on kaikkein heikoin. Eiköhän sillä
liene jotakin yhteyttä kuitenkin.

Hydrauliikkavika tällä kertaa. Hieman ihmeellisiltä tuntuu
nuo vikalistat. Kertookohan talli totuuden vioista.
PRKLE!!
 
Viimeksi muokattu:

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
No Kimi saa kai joka tapauksessa ottaa käyttöön uuden koneen ensi kisassa, joten mitään "We changed the engine for precaution" juttua ei tarvita.

Joku havillinen voisi laskea McLarenin keskeytysprosentin teknikaalisiin vikoihin yleensä ja sitten verrata sitä Saksan maaperällä ajettujen kisohin keskeytysprosenttiin. Mielikuvahan on, että jos ei muuta niin Saksassa paukkuu varmasti.
 

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
Joo eipä tainnut hydrauliikka pettää. Taisi muuten olla että Ranskassakin sanottiin aluksi että Kimin autosta hajosi hydrauliikka mutta sitten lopulta kuitenkin syyksi paljastui Mersu, kun konetta ei saatukaan korjattua. Outoa että hydrauliikkaa päästää pienet savut ja sitten lyö renkaat lukkoon.

Jotenkin kyllä tiesin, että epäluotettavuus tulee olemaan McLarenin suurin ongelma tällä kaudella, mutta McLarenia turha siitä on syyttää.

Sinällään hauska tilanne että Renault on yksi sarjan epäluotettavimmista autoista ja McLaren luotettavimpia mutta kun kaikki ongelmat tulevat kimille ja kaikki Renaultin ongelmat Fisichellalle. Sekin on myös mielenkiintoinen juttu, että muiden tallien luotettavuus paranee ja mersun koko ajan huononee. Alkukaudella konetta oli rajoitettu niin rankasti että kone ei hajonnut edes testeissä nyt koneita menee pari kappaletta joka testissä.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Juzo sanoi:
Joo eipä tainnut hydrauliikka pettää. Taisi muuten olla että Ranskassakin sanottiin aluksi että Kimin autosta hajosi hydrauliikka mutta sitten lopulta kuitenkin syyksi paljastui Mersu, kun konetta ei saatukaan korjattua. Outoa että hydrauliikkaa päästää pienet savut ja sitten lyö renkaat lukkoon.
No hydrauliikkahan hallitsee mm. vaihteistoa, kytkintä, tasauspyörästöä, moottorin venttiilejä, ohjaustehostinta. Voi olla että vaihteisto meni hydrauliikan pettäessä jumiin ja sitten sit moottori päästi pienet savut sammuessaan.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Ilman Räikkösen auton ja moottorin rikkoutumisia taitaisi ero Alonsoon olla apaut 2pistettä.
 

mikroi

Well-known member
Liittynyt
25.5.2005
Viestit
110
Suurin este suomalaisten F1-MM haaveille on edelleenkin Mercedes-Benz :D

No, koettelemukset kasvattavat luonnetta ja sitö herkullisemmalle se tuleva MM maistuu...
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Maistuisi toki... tai sitten ensi vuoden V8 ja 2008 sääntömuutokset pitävät McLarenin epäluotettavuuden huipussaan :frown:
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Todennäköisiä syitä on a) Kimin auton luotettavuuteen ei jostain syystä panosteta tarpeeksi, b) Kimin autoa sabotoidaan, c) Kimin ajotyyli on jotenkin kuluttava d) "nopeutta luotettavuuden kustannuksella", e) Huono tuuria, f) McLarenilla on sellainen nappi, missä lukee "K.R Keskeytys"(Syytä ei tiedetä miksi Mclaren näin haluaa), g) Ufojen tutkasäteet hajoittavat Kimin moottoria.

Kimin yliluonnollisesta nopeudesta ja yliluonnollisesta keskeytysprosentista voidaan vetää ehkä joitakin johtopäätöksiä...
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Mites noi oli Mikan tekniseen vikaan johtaneet keskeytykset. Aika kultaa muistot, mutta jotekin tuntui että niitäkin oli aivan sairaasti.
 

mikroi

Well-known member
Liittynyt
25.5.2005
Viestit
110
Mutku sanoi:
Mites noi oli Mikan tekniseen vikaan johtaneet keskeytykset. Aika kultaa muistot, mutta jotekin tuntui että niitäkin oli aivan sairaasti.
Juurikin näin. Lue ylempää :D
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Mutku sanoi:
Väännä nyt vielä veistä haavassa :(

Haug:
..ja Indianapolisissa lähtöasetelmat olivat lisäksi loistavat Kimille :ahem:

Voi helvetti soikaan... pitää mennä etsimään lohtua GP2-editorin parista :ahem:
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
oldez sanoi:
No hydrauliikkahan hallitsee mm. vaihteistoa, kytkintä, tasauspyörästöä, moottorin venttiilejä, ohjaustehostinta. Voi olla että vaihteisto meni hydrauliikan pettäessä jumiin ja sitten sit moottori päästi pienet savut sammuessaan.
- Kimin suoritus oli ilmiömäinen aina hydrauliikkaongelmaan asti. Kyseessä ei ollut moottoriongelma. Se oli hydrauliikkaongelma. Hän ei pystynyt vaihtamaan eikä ohjaamaan. Tämä oli kova isku hänen mestaruustaistelulleen. Realistisesti ajateltuna mestaruusmahdollisuus on pieni. Meidän pitäisi saada keskimäärin viisi pistettä enemmän per kisa, Haug sanoi Saksan GP:n jälkeen.
joop.. niinhän siinä kävi.
 

the flying finn

Well-known member
Liittynyt
28.7.1999
Viestit
939
Sijainti
The Bay
paska mikä paska. Huonoa teknistä suunnittelua ja kestävyyttä. Tällä tasolla ei riitä 80% (vai mikä onkaan) luotettavuus. Valitettavasti tämä on tiimiurheilua,joten kuljettaja ei saa palkkaansa, kun toinen osa tiimistä pettää.
MM on menetetty jo. Ei Renault voi epäonnistua enää. Onnittelut vaan Alonsolle, vaikka virallisesti se tapahtuu kun matemaattisesti on menetetty mahdollisuudet.

Sama vaikea tie pitää käydä kuin Häkkisenkin, ei voi mitään.
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Mutku sanoi:
Mites noi oli Mikan tekniseen vikaan johtaneet keskeytykset. Aika kultaa muistot, mutta jotekin tuntui että niitäkin oli aivan sairaasti.
Joo olihan niitä. Varsinkin 94 Mika keskeytti ainakin n. puolet kisoista tekniseen vikaan. 95 oli kans jonkin verran, mut vähemmän ku 94. 96 & 97 olivat luotettavia kausia. Tosin 97, kun Mika keskeytti, oli hän lähes aina kärkisijoilla. Jo näissä valoissa Mikan keskeytysprosentti oli alhaisempi ja täytyy muistaa, että tuolloin autot olivat muutenkin epäluotettavampia, kuin mitä ne nykyään ovat.
 
Viimeksi muokattu:

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
the flying finn sanoi:
paska mikä paska. Huonoa teknistä suunnittelua ja kestävyyttä. Tällä tasolla ei riitä 80% (vai mikä onkaan) luotettavuus.
Jordan & Toyota 83.33%
Ferrari & Sauber 79.17%
McLaren 75%
Renault & RedBull 70.83%
WilliamsF1 66.67%
Minardi 58.33%
BAR 50%
 
Ylös