Miksi SINÄ kannatat McLarenia/Ferraria/Williamsia?

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Uskon teillä kaikilla olevan suosikkitallin, joka ei välttämättä selviä teidän viesteistänne ja kommenteistanne. Olisi kiva tietää REHELLISESTI oma suosikkinne!

Nyt puoluekanta selville kaikilta!:eek!:

Miksi kannatat tiettyä tallia?

Lyhyet perustelut!

Aloitan itse:

FERRARI; jokin siinä vaan oli niin maagista silloin 1970-luvun lopulla; liekkö ollut se bokserimoottori, vai Jodyn kypärän väritys, tai se auton punainen väri?

Kummallista miten sitä johonkin mieltyy???

Kiitokset jo etukäteen teille uskalikoille:thumbup:

markoj

Custom User
McLaren: Koska Ron Dennis on jotenki söpö *iik*.
Ferrari: Nykyisyydestä huolimatta.
Pienet tallit: Ne on kans söpöjä.
Kuolleet legendaariset tallit: Vainajien muistoa kunnioittaen.

Nyt tosin menee suosikkitalli uudelleenarviointiin ku Ron lopettaa.

:edit:

Jaajoo, toi mainas unohtua ja unohtuki.

Williams: Koska Frank ja Patrick on söpöjä vihaisena ja Keken uran takia kans juu.

Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
McLaren, mulle ollut se legendaarinen talli kautta aikojen, ne ekat oranssit ja 80/90 lukujen punavalko mäcit yhdistettynä Sennan keltaiseen kypärään sai aina kylmänväreet mun selkänahkaan :)
(ja tietty 90-luvun lopun hopeanuolet ovat kertakaikkisen kauniita :) )

Ferrarista sen verran että arvostusta Maranellon suuntaankin löytyy, mutta sen jälkeen kun msc tuli talliin ja vanha ainoa oikea Ferrarin punainen katosi autoista (kiitos marlboron) niin hieman haihtunut hohto mun silmissä...
Vanha Enzo kun päätti kuka saa laittaa ja minkä kokoiset tarrat autoon ja menestystä tuli niin ne on asioita joille nostetaan hattua... ei niinkään Todt/Brawn/Byrne/MSc akselille...
Hienoin Ferrari löytyy vuodelta 1995 ja vuodelta 1982 mun mielestä....

Pete

Well-known member
Sijainti
Oulu
'95 Ferrari on kyllä melko tyylikäs verrattuna nykyisiin vaaleanpunaisiin. Onneksi vähän tummensivat väriä täksi kaudeksi, mutta kaukana ollaan maranellonpunaisesta.

AMS82

Well-known member
Sijainti
Turku
MINARDI
Missään muussa tallissa ei osata iloita pistetilasta samalla tavalla tavoin kuin Minardilla. Kaikki yksityistallit saavat kyllä jonkin verran sympatiaa minulta mutta Minardilla on näistä pisin historia ykkösissä ja odotan tämän taipaleen jatkuvan vielä pitkään. Jokaisena viikonloppuna ja jokaisessa harjoituksessa Minardin suorituksia seuraan jännityksellä, joskus kauhun sekaisin tuntein toisinaan taas paljon toiveikkaammin.

EDIT (jaoin vastauksen kahteen osaan, että suhtautuminen suurempaa yleistä mielenkiintoa nauttiviin talleihin tulisi paremmin esille)
-----
Muiden tallien osalta ratkaisee paljon se, millaisella kokoonpanolla ja taktiikalla ne ovat liikkeellä. M. Schumacherin Ferrarille siirtymisen jälkeen antipatiat Maranellon suuntaan ovat kasvaneet vuosi vuodelta. Toisaalta muiden huipputallien kyvyttömyys haastaa Ferrari on alkanut tympiä oikein kunnolla.

Suomalaisten tallit kiinnostavat tietysti erityisesti. Saloa en kylläkään aikanaan hänen ensimmäisessä kilpailussaan Toyotalla pystynyt kannattamaan. Sauber saa erityiset sympatiat siitä, että talli on ajattanut niin Lehtoa, Saloa kuin Räikköstäkin ja ollut näin suomalaisten portti pisteille ja F1 maailmaan. Jordan keräsi huomion puoleensa, kun Frentzen nousi jopa mestaruuskanditaatiksi. Nyt Jordan on uudestaan tullut huomion kohteeksi, lähinnä siksi että pelkään tallin tarun ykkösissä päättyvän.

'Historiasta' kirkkaankeltaiset Fordi-Fort (virallinen nimi ehkä Fordi Corse) jäivät mieleen erittäin myönteisessä mielessä. Simtek ja Lola edustavat myös minulle muistoja menneestä maailmasta. Niitä nimiä, jotka hetkellisesti liitettiin ykkösiin, mutta jotka katosivat lähes jälkiä jättämättä.

Viimeksi muokattu:

Aeuk

Well-known member
McLaren - Kaksi suurinta syytä: 1. Sennan aikakausi Mäkillä ja 2. Häkkisen aikakausi. Nyt tietysti myös Räikän ansiosta Mäkkiä seuraa innokkaasti. Uskon, että Mäkki kiinnostaisi olipa siellä suomalaisia tai ei. "kun kiinnostus on syttynyt joskus kauan sitten, se ei helposti sammu" ...

Ferrarissakin on oma hohtonsa, lähinnä tallin pitkän & kiinnostavan (ja hienon) historian vuoksi. Välillä henk koht arvostus on käynyt pohjamudissa, kun sopupelleilivät silloin pari vuotta sitten voittamisen ja palkintopallijakojen suhteen. Vei kummasti hohtoa kaudelta, joka muuten olisi ollut täydellinen Ferrarin näytös. Kunpa antaisivat kuskiensa kisata aidosti keskenään. Kunpa Barrichello löylyttäisi Schumin edes kerran-pari tällä kaudella ;)

Myös Williamsia on aina tullut seurattua mielenkiinnolla. Jordanin menestys 1990-luvun lopussa oli hienoa - todella harmi, että ovat syöksyneet pohjamutiin sen jälkeen. Toivottavasti eivät koe Arrows'in kohtaloa.

Pienet tallit keräävät sympatiaa. Minardillekin toivoisi menestystä. Lisää talleja f1:iin, siinä suurin toive tiukkojen osakilpailukamppailujen & mestaruuskamppailun jälkeen.

Lisäksi tietty helppo todeta, että mikä tahansa talli suomalaiskuskilla lisää ainakin meikäläisen mielenkiintoa kyseistä tallia kohtaan. Myös muita pohjoismaalaisia kuskeja seuraa pykälää suuremmalla mielenkiinnolla.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Taidan äänestää tyhjää. Mitään suurta suosikkia näiden tai oikeastaan muidenkaan tallien joukossa ei ole.... (tänhän olisi muuten voinut tehdä pollina ja ottaa vähän enemmän talleja mukaan...)

Toki ns. "suomalaistallien" menestystä olen toivonut enemmän. Otsikossa olevista tunnen sympatioita eniten Williamsia kohtaan. Tosin ne kuskit eivät oikein sytytä...ehkä Monty joskus...mutta se on toinen tarina.

McLarenilla ja Ferrarilla on omat huonot puolensa...joskin hyviäkin puolia löytyy. :)

Viimeksi muokattu:

patriot

Foorumin senaattori
McLaren noista eniten herättää kiinnostusta! Mikan aikoina alkoi ja Kimin aikana jatkuu.:) Kunnioitan myös suuresti R.Dennisin elämäntyötä. Jos nimi McLaren joskus poistuu häipyy samalla kaikki sympatiani ja joudun tarkastamaan mielipidettäni.

Toisaalta arvostan myös Williamsia etenkin Frankkia ja tallin historiaa.

Ferrarilla on oma paikkansa historiassa ja nykyinen johto on tehnyt kovan työn, että tähän päästy, mutta jotenkin en vain pidä siitä tallista niin paljoa. Nämä on niitä asioita joita ei pysty selittämään.;)

mn97

Banned
Minardin toiminta kerää sympatioitani. Monella muulla tallilla on paljon opittavaa kyseisen organisaatin toiminnasta. Myös Jordanin taivalta on ollut kiehtovaa seurata vuosien varrella.

Minardi fani

Well-known member
Sijainti
Kuopio
Minardi ehdottomasti! osaavat tosiaan iloita yhdestäkin pisteestä ja muutenkin se on aina ollut suosikkini...ja olen aina tyytyväinen kun pääsevät maaliin asti :thumbup: Pierluigi Martini takas Minardille :D siinä kunnon kuski:thumbup:

Charlie

Elämän jakojäännös
Sijainti
Pahassa paikassa
Ferraria oon kannatellut (vaikka ne eivät ole sitä siellä huomanneetkaan), koska se on legendaarisin talli ja olen kyseisen tallin kanssa ollut enemmän tekemisissä kuin muiden tallien.

Kiertokanki

Well-known member
Sijainti
Männän alapuolella
...maranello ja maranello... ferrarin pääväri on keltainen, ja punainen on vaan sitä saksalaiselta lentäjä ässältä perittyä väristystä aina sinne alfa romeosta lähtöiseen oriin....siis keltainen....eli joo.:wink:

Pete

Well-known member
Sijainti
Oulu
Kannatan Ferraria, koska olen kommunisti!

No vakavasti puhuen, olen McLaren miehiä ja kai se juontaa tuonne Senna-Häkkinen aikakauteen. Jordanin menestyksistä olen aina iloinnut myös ja kyllä sitä ilahtui kun näki Minardin juhlat '99 Luxemburgissa ja '02 Australiassa.

Flying Spin

Well-known member
McLaren - Miellyin talliin (yllätys yllätys) Mika Häkkisen kautta, mutta vuosien kuluessa olen tottunut siihen niin, että siitä on tullut oikeasti suosikkitiimini. Tosin myönnän, että takki saattaisi hieman kääntyä, mikäli Kimi siirtyisi muualle - suosikkikuskin menestys on kuitenkin suosikkitallia tärkeämpi. ;)

Jordan - Tässä tiimissä on jotain värikästä ja ainutlaatuista, iloitsen todella sen (harvoista) onnistumisista. Jordanin kaksoisvoitto Belgian GP:ssä 1998 oli ensimmänen kerta, kun tunsin riemua jonkun ei-suomalaiskuljettajan menestyksestä. Tuosta kisasta kipinä lähti liikkeelle, ja sen jälkeen olen aina jännittänyt Eddien tiimin puolesta. :)

Viimeksi muokattu:

Apa_02

Well-known member
Kauan aikaa sitten kaukaisessa galaksissa... pieni poika katsoi formulakisoja, joissa kaksi sinikeltaista autoa ajoi rataa peräkkäin. Toista auto ajoi englantilainen ja toista erittäin menestynyt ranskalainen. Tuon kesän aikana englantilainen oli muutaman kerran edellä ranskalaista ja matkalla voittoon, mutta aina tuntui, että englantilaisen auto ei kestänyt ja ranskalainen keräsi voiton. Tämän jälkeen Williams on ollut aina lähellä sydäntä. Vaikka nykyisin talli onkin pudonnut siihen värittömään massaan missä kaikki muutkin tallit ovat.

McMike

Guest
Suosikkitallini on Williams paljolti BMW:n takia. Williamsin värit ovat myös mielestäni formuloiden parhaat. Nykyiseen auton muotoiluun pitänee vaan tottua mutta jos aerodynamiikka on hyvä niin mikäs siinä.

Suosikkikuljettani tietenkin suomalainen Kimi Räikkönen. Toivoisinkin Kimin ajavan tulevaisuudessa juuri Williamsilla.

Ulkomaisista kuljettajista suosikkini on Montoya.

oarvela

Member
Sijainti
Etelä-Suomi
En kovinkaan suurella tunteella kannata mitään tiimiä ylitse muiden, mutta jos näin tekisin, niin kannattaisin Ferraria. Tällä hetkellä negaatioiden määrä ko. tallin erästä kuljettajaa kohtaan blokkaavat tämän kuitenkin. Ferrari on käsite ja instituutio. Se on maaginen tavalla, johon ei mielestäi muut tallit pysty. Legendaarisia Williams ja McLaren ovat kiistämättä, mutta jotain moniulotteisempaa Ferrarissa on.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Renault

Ihannoin Renaultin innovatiivisuutta, jota sillä oli silloin kun ne viimeeksi oli mukana 70-80 luvulla. Ja se on jotenkin nuorekkaampi team ja erilainen kuin perinteiset brittitiimit tai aina mukana ollut Ferrari. Ja innovatiivisuuttahan tallilla on nykyäänkin ihan mukavasti.

Lisäksi Renaultin johtaja on johtaja isolla jiillä. Vaikka Flaviota paljon haukutaankin, ja vaikka hän on kiero kuin korkkiruuvi ja oli ilkeä Jykälle, niin on siinä vasta äijä!