Miksi SINÄ kannatat McLarenia/Ferraria/Williamsia?

lfb

Flavio
Sijainti
Helsinki
Omaksi suosikkitalliksi on noussut nyt Renault, koska se on hyvässä nosteessa oleva talli jossa ajaa todella lupaava nuori kuljettaja (Alonso). Suomalaisille kuskeille toivon myös menestystä mutta en Kimistä huolimatta tunne sympatioita McLarenia kohtaan. Kolmesta suuresta suosikkini on varmaankin Williams, johtuen Ferrarin viime vuosien touhuista (kausi 2002 yms.).

Ilmari

Banned
mn97 sanoi:
Poll: Ketä Ilmari Kannattaa?

a)Ferraria/M.Schumia
b)McLaren/Kimi/Häkä
c)Williams
d)jotain muuta(mitä)?
e)ei ketään
f)Elvistä

Itse vastaan a.
Minä kannatan kaikkia talleja. Antipatiani saavt ne jotka omien kannustamisen sijaan keskittyvät muiden tallien tai kuljettajien mollaamiseen.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Ilmari sanoi:
Minä kannatan kaikkia talleja. Antipatiani saavt ne jotka omien kannustamisen sijaan keskittyvät muiden tallien tai kuljettajien mollaamiseen.
Jos noin on, miksi et itse sitten keskity kaikkien tallien kannustamiseen ? Sen sijaan muistelen lukeeni sinun kirjoittamia "jonkun verran" esim. McLarenia ja esim. Kimiä kritisoivia (jopa mollaavia) kirjoituksia.

Minusta sinä sorruit jälleen kerran itse siihen kaksinaismoralismiin, mistä olet kovin herkästi muita syyttelemässä. ;)

Ilmari

Banned
Formulanomi sanoi:
Vastaan d) eli itseään. :)

Olisi tosin kiva tietää, Ilmari.

Muutenkin olisi mukavampaa, jos keskityttäisiin itse aiheeseen. (eikä siis toisten mollaamiseen, mitä esim. itsekin teen nyt)
Niin, itse äänestit tyhjää. Moitit mollaamista jota itsekin teet. hmmm

No eipä tämä kai niin vakavaa tarvitse olla. :D

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Ilmari sanoi:
Niin, itse äänestit tyhjää. Moitit mollaamista jota itsekin teet. hmmm

No eipä tämä kai niin vakavaa tarvitse olla. :D
Taisit nyt vaihtaa puheenaihetta. ;)

Mutta kuten sanottu, niin tunnustin mollaavani - ja varsin suoraan sinua. Enkä todellakaan ole siitä yhtään ylpeä.

Ei tämän keskustelun kuuluisi olla tällaista. No joo välillä voi mennä sukset ristiin, mutta ei aina ja joka asiasta.

Minua häiritsee lähinnä se, että saattaisit olla tämän voorumin parhaita kirjoittajia. (tieto ja kirjoitustaito tasoltasi) Mutta sorrut turhan usein arvostelemaan ja selvästikin vähättelemään muiden mielipiteitä. Joistakin kommenteista em. suorastaan paistaa lävitse.

Ilmari

Banned
Formulanomi sanoi:
Jos noin on, miksi et itse sitten keskity kaikkien tallien kannustamiseen ? Sen sijaan muistelen lukeeni sinun kirjoittamia "jonkun verran" esim. McLarenia ja esim. Kimiä kritisoivia (jopa mollaavia) kirjoituksia.

Minusta sinä sorruit jälleen kerran itse siihen kaksinaismoralismiin, mistä olet kovin herkästi muita syyttelemässä. ;)
Miksikö en keskity kaikkien tallien kannustamiseen? Minähän juuri totesin seuraavaa: "Antipatiani saavt ne jotka omien kannustamisen sijaan keskittyvät muiden tallien tai kuljettajien mollaamiseen".

Etsi kirjoitus jossa olen mollanut Kimiä. Pitäisi olla helppoa jos niitä on "jonkun verran".

Nyt tämä jankkaaminen kannattanee kuitenkin lopettaa.

Mundus

Well-known member
Sijainti
Helsinki
En kannata oikein mitään tallia. Ehkä lähinpänä kannatusta on ollut Jordan, nyt se sekin on jäänyt vähemmälle. Tallissa ei ole enää sitä entistä särmää.

Mäkin menestystä tulee nyt lähinnä toivottua Kimin takia. Sen verta pitää olla patrioottinen, että toivoo suomalaiselle menestystä.

Fisico

Well-known member
Vaikka kannustan Giancarlo Fisichellaa kuljettajana uskallaudun vastaamaan tähän kyselyyn.

Se alkoi silloin kun fisico ajoi ekan kisansa benettonilla. Se oli ensimmäinen F1-kisa jonka muistan nähneeni ja Benettonin auto+Fisico teki minuun heti vaikutuksen, sitä on vaikea selittää, mutta lopetan F1:n seuraamisen siihen päivään kun Fisico on ajanut viimeisen kisansa.:ahem:

patriot

Foorumin senaattori
Ilmarihan esiintyy objektiivisena hahmona, mutta on kaikkea muuta! Ja kuinka helvetissä voi kannattaa kaikkia? Mahdotonta!

Ärsyttävä tapaus, joka ei sano mielipiteitään suoraan, vaan keskittyy muiden mielipiteiden pikkutarkkaan arvioimiseen.

Niin varmasti minäkin olen joidenkin mielestä ärsyttävä hahmo eikä siinä mitään. Sanon ainakin mielipiteeni suoraan!

Terho

Alain
Sijainti
Hämeenlinna
Kannatan McLarenia, koska Suomi-poika ajaa siellä.

En kannata Ferraria, koska se on niin ylivoimainen, ja lisäksi M.Schumacher on voittanut jo aivan riittävästi.

Williamsia en erityisemmin kannata.

En kannata mitenkään erityisemmin ketään muitakaan.

Joten Räikkönen RULETTAA, ja Schumacher Ferrareineen vajotkoon joukon hännille!

Joni

Well-known member
Fisico sanoi:
Vaikka kannustan Giancarlo Fisichellaa kuljettajana uskallaudun vastaamaan tähän kyselyyn.

Se alkoi silloin kun fisico ajoi ekan kisansa benettonilla. Se oli ensimmäinen F1-kisa jonka muistan nähneeni ja Benettonin auto+Fisico teki minuun heti vaikutuksen, sitä on vaikea selittää, mutta lopetan F1:n seuraamisen siihen päivään kun Fisico on ajanut viimeisen kisansa.:ahem:
Muhun hän teki ison vaikutuksen ku hän ajoi spassa 2001 :)

Odotan vielä hänen tekevän läpimurtoa jo tällä kaudella :ahem:

Mutta en aio lopettaa formuloiden seuraamista hänen takiaan koska rakastan formuloita ja haluaisin ajaa siellä jos vaan pystyisin ;)

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
patriot sanoi:
Ilmarihan esiintyy objektiivisena hahmona, mutta on kaikkea muuta! Ja kuinka helvetissä voi kannattaa kaikkia? Mahdotonta!

Ärsyttävä tapaus, joka ei sano mielipiteitään suoraan, vaan keskittyy muiden mielipiteiden pikkutarkkaan arvioimiseen.

Niin varmasti minäkin olen joidenkin mielestä ärsyttävä hahmo eikä siinä mitään. Sanon ainakin mielipiteeni suoraan!

Seurasin vuoia tätä foorumia sivusta ilman, että rekistöröidyin. Ihmettelin, miten Ferraria ja Ferrari faneja mollattiin TODELLA raskaalla kädellä ja kaikkea katsottiin sinivalkoisten lasien läpi. Eihän siinä voi olla mitään pahaa, jos kannattaa esim. Ferraria, vai onko? Tai kertokaa kunnolla miksi se Ferrari on niin paha. Aikanaan, kun McLaren ja Williams hallitsivat, niin ottihan se pattiin, mutta aina minä kisat katsoin suosikkini voittoa toivoen. Suuria juhlia olivat ne Hockenheim 1994 ja Montreal 1995!!!

Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, senhän jo perustuslaki määrää!!!

Mutta Ilmari, voiko olla todellakin Totta, että kannatat kaikkia talleja ; väritöntä Sauberiakin:confused:

patriot

Foorumin senaattori
312T4! Ei Ferrari mielestäni mikään suuri paha ole. Mutta monia epäilyttäviä juttuja ovat harrastaneet. Ja luonnollisesti Ferraria vastaan tulee massoilla antipatioita kun talli on ollut suomalaisen kuskin vastus tässä viime aikoina. Itse olen pyrkinyt pysymään järjen rajoissa näissä salaliitto ja inho jutuissa.

Ja sinivalkoiset lasit minulla on vahvat siitä ei pääse mihinkään!;)

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
patriot sanoi:
312T4! Ei Ferrari mielestäni mikään suuri paha ole. Mutta monia epäilyttäviä juttuja ovat harrastaneet. Ja luonnollisesti Ferraria vastaan tulee massoilla antipatioita kun talli on ollut suomalaisen kuskin vastus tässä viime aikoina. Itse olen pyrkinyt pysymään järjen rajoissa näissä salaliitto ja inho jutuissa.

Ja sinivalkoiset lasit minulla on vahvat siitä ei pääse mihinkään!;)
Kiitos Patriot; se oli rehellisen suoraselkäinen vastaus:thumbup:

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Kannatan McLarenia vain sen takia koska suomalainen ajaa siellä. Ferraria vastaan sen takia kun siellä on Schumi josta en välitä yhtään ja vituttaa jo muutenkin se kun yks tiimi korjaa potin koko ajan. Muuten on aikalailla sama, tallien kannalta, kuka siellä pärjäis.

Observer

Well-known member
McLarenia kannatan samoista syistä kuin Matxi eli koska suomipoika on ajanut tallissa viimeiset 10 vuotta. EDIT: lisäksi Williams-talli saa sympatiani ja on kakkossuosikkini.

Viimeksi muokattu:

Ilmari

Banned
Se on mielestäni täysin hyväksyttävää että seuraa formuloita sen takia että siellä ajaa suomalainen kuljettaja. Myös se on täysin hyväksyttävää että katsoo asioita "sinivalkoisten" lasien läpi ja myöntää sen reilusti.

Ongelma on ollut siinä ettei ole tiennyt ketkä katsovat Formuloita minkäkin väristen lasien läpi. No nythän tämäkin selviää. Tästä lähtien ainakin minun "yhteentörmäykset" muiden keskustelijoiden kanssa vähenevät. Nyt osaan suhtautua tiettyjen ihmisten kommentteihin tietyllä tavalla.

Imola

Formula Guru
Sijainti
2882 km Imolasta
Itse kannatan suomalaisia kuljettajia ja tietysti toivon hyvää tallille jossa suomalainen ajaa.

Ainoa talli jonka nostaisin muiden yläpuolelle on Ferrari ja se johtuu lähinnä siitä että, Ferrari on ainoa talli joka on ollut alusta asti mukana.

Arvostan myös muita kuljettajia kuten Montoya, Alonso (en ole 100% vakuuttunut miehen kyvyistä), Webber ja Fisichella (aliarvostettu kuski).
Schumi on tietenkin loistava kuljettaja mutta aiempien vuosien temppuja en siedä (kolarit Hillin ja Villeneuven kanssa). Niin kauan kun Schumi ajaa Ferrarilla niin Ferrarin kannatus on vähäistä.

Tässä on tietysti ristiriitaa Ferrarin suhteen mutta ei haittaa.

Ihanne olisi Suomalainen Ferrarilla jolloin päällystäisin seinät punalipuilla.

lfb

Flavio
Sijainti
Helsinki
312T4 sanoi:
Tai kertokaa kunnolla miksi se Ferrari on niin paha. Aikanaan, kun McLaren ja Williams hallitsivat, niin ottihan se pattiin, mutta aina minä kisat katsoin suosikkini voittoa toivoen. Suuria juhlia olivat ne Hockenheim 1994 ja Montreal 1995!!!
Eiköhän Ferrari ole "paha" sen takia koska se on niin ylivoimainen! Itseäni ainakin ärsyttää suunnattomasti jos jonkun tallin paketti on hallinnut sarjaa jo monta vuotta. Eihän se toki ole oikeutettua vihata tallia sen takia että he tekevät työnsä parhaiten, mutta kyllä minäkin toivon vuoden ´97 jälkeen, että Williams ei enää voittaisi mestaruutta, samoin kuin toivon nyt jonkun muun tallin kuin Ferrarin ottavan vaihteeksi kärkipaikan.

Mutta en minä Ferraria vihaa, toivon vain valtiaan vaihtuvan jo lajin mielenkiintoisuudenkin kannalta!

Ilmari

Banned
lfb sanoi:
Eiköhän Ferrari ole "paha" sen takia koska se on niin ylivoimainen! Itseäni ainakin ärsyttää suunnattomasti jos jonkun tallin paketti on hallinnut sarjaa jo monta vuotta. Eihän se toki ole oikeutettua vihata tallia sen takia että he tekevät työnsä parhaiten, mutta kyllä minäkin toivon vuoden ´97 jälkeen, että Williams ei enää voittaisi mestaruutta, samoin kuin toivon nyt jonkun muun tallin kuin Ferrarin ottavan vaihteeksi kärkipaikan.

Mutta en minä Ferraria vihaa, toivon vain valtiaan vaihtuvan jo lajin mielenkiintoisuudenkin kannalta!
Tämä on täysin ymmärrettävää ja heijastelee varmasti suuren osan mielipiteitä. Jos Ferrarin menestyskuljettaja ja kuusinkertainen maailmanmestari olisi ollut Mika Häkkinen, se ei ärsyttäisi alkuunkaan tällä tavalla, mutta kyllä sekin varmaan alkaisi enemmin tai myöhemmin pitkästyttää. Voitot eivät enää ehkä tuntuisi niin makeilta.

Nurinkurista tietysti on se että yleensä muissa urheilulajeissa menestyneet tahot eivät saa ärsytystä niskaansa. Ei Wayne Gretzkykään ärsyttänyt tyyliin: taasko se sama kanukki voittaa pistepörssin hohhoijaa lopetetaan pistepörssien pitäminen ja seurataan vaan joukkueita. Ärsyttävä pelaaja joka menestyy koska saa niin paljon ansaitsemattomia syöttöpisteitä.

Mutta yhtä kaikki, kyllä vallan vaihtuminen formuloissa varmasti lisäisi lajin mielenkiintoa. Olisi vaan toivottavaa että se tapahtuisi luonnollisella tavalla eikä Ferrrarin ylivoima aiheuttaisi jyrkkiä sääntömuutoksia, jotka myöhemmin tilanteen tasaantuessa toimisivat huonosti.