Miksi SINÄ kannatat McLarenia/Ferraria/Williamsia?

FO110K

Banned
312T4 sanoi:
Tai kertokaa kunnolla miksi se Ferrari on niin paha. Aikanaan, kun McLaren ja Williams hallitsivat, niin ottihan se pattiin, mutta aina minä kisat katsoin suosikkini voittoa toivoen. Suuria juhlia olivat ne Hockenheim 1994 ja Montreal 1995!!!

Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, senhän jo perustuslaki määrää!!!
no mua Ferrarissa häiritsee ensinnäkin se että talli joka ajaa kuudetta kautta peräjälkeen tasolla jolla molemmilla kuskeilla olisi mahdollisuus mestaruuteen, niin sitä ei ns kakkoskuskille anneta... aina vaan msc msc msc... se kyrsii eniten... se itsessään ei ole Ferrarin vika, vaan tallissa toimivien ex-benettonlaisten aikaan saama asia...
Tuosta syystä en osaa arvostaa Schumacherin saavutuksia ollenkaan, mies varmasti olisi saanut paljon aikaan ilman tallitoverien kyykyttämistäkin, nyt sitä vaan ei missään näy...
kyllä 95 vuoden loppuun asti kannatettiin myös Feraria ja toivottiin Alesin pärjäävän, muttamutta, Kerpenin leuka pilasi ainakin multa tuon tallin :mad:

Noh, time goes on, kohta ei oo enää leukaa siellä ;)

oltzu

Todella hidas
Sijainti
Oulu
Suurimmat kannatukset minulta saa Jordan. Tarkkaan en kyllä voi eritellä sitä, miksi minusta on Jordanin kannattaja tullut. Jostakin se vain on kummunnut. Toinen talli itseoikeutetusti on McLaren ja sen kannatukset ovat peruja Sennan loppuajoitla, sekä Häkkisen uran alkutaipaleelta. McLaren kannatamista nykypäivänä lisää tietysti myös se tosi asia, että Kimi ajaa Larenilla. Vaikka Kimi ajaakin tallissa niin en ole Kimi-fani, kannatan häntä sen tosi asian takia, että Kimi on suomalainen.

Pienenpänä kannatin myöskin Ferraria, mutta jotenkin se kannatus loppui siihen, kun M. Schumacher astui tallin leipiin. Ehkä uskoni Ferrariin palaa sinä päivänä, kun Schumacher ripustaa kuluneet ajohanskansa naulaan ja tekee tilaa nuoremmille ja tämän jälkeen Ferrari on toivottavasti tasapuolinen talli.

jkjanne

Well-known member
Kannatin Mclarenia jo polven korkuisesta lähtien. Ostin 2 matchbox-formulaa (autossa luki toisella puolella Senna ja toisella puolella Prost), ja pitihän sitä saada molemmille kuskille "oma" auto. Veljellä oli yllättäen matchboxin Ferrari... :D

Nykyisin Ferrarilla on rasitteena tallin ihmeelliset tempaukset ja kuskipolitiikka. Noin muuten Ferrari on talli muiden joukossa. Ehkä Ferrarin suunta muuttuu joskus tulevaisuudessa.

mn97

Banned
312T4 sanoi:
Tai kertokaa kunnolla miksi se Ferrari on niin paha. Aikanaan, kun McLaren ja Williams hallitsivat, niin ottihan se pattiin, mutta aina minä kisat katsoin suosikkini voittoa toivoen. Suuria juhlia olivat ne Hockenheim 1994 ja Montreal 1995!!!
Sanon sen suoraan, että Ferraria vastaan minulla ei ole mitään, mutta Schumacheria vastaan on. :mad: En voi mitenkään arvostaa kyseisen herran toilailuja vuosien varrella. Esim. Adelaide 1994, Jerez 1997, sääntö skandaalit(94, 99), 1998 Monaco, jossa Schumi oli useita kierroksia jäljessä muista ja yritti mm. blockata Pedro Dinizin pois kisasta, jotta olisi päässyt pisteille. Jos joku muu kuin Schumi esim. Pedro Diniz olisi ajanut vastaavalla tavalla, hänet olisi luultavasti bannattu F1:stä ikiajoiksi, mutta kun kyse oli Schumista niin asiaa ei enää edes muisteta. :mad:

Mielenkiintoinen yksityiskohta on, että Schumi on Ferrarilla ajaessaan aina autosta riippumatta menestynyt erinomaisesti juuri Italian maaperällä. Scumilla on voitot Monzasta, 96, 98, 00 ja 03 ja Imolasta 99, 00, 02 ja 03). Schumi olisi myös voittanut Monzassa 02, mutta silloin piti Ruubenin voittaa. Eli mites se nyt noin on mennyt? Ei kai vaan....

Suoraan sanottuna Schumi on mielestäni paha, joka on manipuloinut FIAn, Ferrarin ja monia hyväuskosia faneja puolelleen ja myrkyttänyt koko formuloiden maailman. Rajua tekstiä myönnetään. Toki Schumikin on mielestäni viime aikoina parantanut tapojaan ja arvostukseni noussut, mutta en tiedä onko ne tavat hukkunut sinne Ferrarin imagon alle (käyttääkö hän Ferrarin mainetta hyväksi?). Benetton aikana hän sai useita rangaistuksia, mutta onko hän edes kerran saanut bannia Ferrari aikanaan? En muista, että näin olisi käynyt.

Liian syvät haavat on mies tajuntaani piirtänyt, ei ne aikaisemmat teot (Jerez 97, Adelaide 94) niin vain uhohdu. Arvostan Schumin ajotaitoja erittäin korkealle, mutta ihmisenä asia on sitten hieman toisin.

No nyt varmaan mr. ilmari tai Ferrarifanit tulevat väittämään, että olen vain kateellinen tai en arvosta muita kuin suomalaisia tarpeeksi (olen rasisti). Tähän vastaan etukäteen niin, että niinkuin mr. Ilmari sanoi niin W.Gretsky oli aikoinaan aivan yhtä ylivoimainen kuin M.S niin en koe minkäänlaisia antipatioita kyseistä sankaria kohtaan tai ei minua se 90-luvun Williamsin ylivoimaisuus mitenkään turhauttanut. Siksi toiseksi en ole mikään Räkä fani. Mielestäni kyseinen herra on hyväosainen pullasorsa, joka on saanut kaiken liian helposti ja kaiken lisäksi hänen mediapersoonansa on väritön. Ferrarifaneille vastaan, että minulla ei ole Ferraria vastaan mitään. Niin kauan kuin Schumi ajaa Ferrarilla niin en ferraria toivo. Harmi sinänsä, kun niin hienosta tallista on kyse. :(

Ilmari

Banned
mn97 sanoi:
No nyt varmaan mr. ilmari tai Ferrarifanit tulevat väittämään, että olen vain kateellinen tai en arvosta muita kuin suomalaisia tarpeeksi (olen rasisti). Tähän vastaan etukäteen niin, että niinkuin mr. Ilmari sanoi niin W.Gretsky oli aikoinaan aivan yhtä ylivoimainen kuin M.S niin en koe minkäänlaisia antipatioita kyseistä sankaria kohtaan tai ei minua se 90-luvun Williamsin ylivoimaisuus mitenkään turhauttanut. Siksi toiseksi en ole mikään Räkä fani. Mielestäni kyseinen herra on hyväosainen pullasorsa, joka on saanut kaiken liian helposti ja kaiken lisäksi hänen mediapersoonansa on väritön. Ferrarifaneille vastaan, että minulla ei ole Ferraria vastaan mitään. Niin kauan kuin Schumi ajaa Ferrarilla niin en ferraria toivo. Harmi sinänsä, kun niin hienosta tallista on kyse. :(
Aivan loistava mielipide. Ei tuohon mitään lisättävää ole. Tämä topiikki on loistava ilman pudistaja.

Jos minä vihaisin esimerkiksi Fernando Alonsoa kun ruttoa (mikä ei pidä paikkaansa), niin minun kannattaisi sanoa se tässä topiikissa. Vastaisuudessa muut tietäisivät suhtautua kommentteihini tietyllä varovaisuudella ja yhteentörmäyksiltä vältyttäisiin.

Aeuk

Well-known member
Mitä Ferrariin tulee, niin sama homma se on meikälläkin - tallia vastaan ei ole mitään (tai ei ollut ennen M Schumia), mutta M Schumacher on ärsyttänyt aina niistä ajoista saakka kun on muita blokkaillut radalta ratkaisuhetkillä. Tapa miten eka mestaruus ratkaistiin aloitti inhotuksen kierteen. Jos olisikin vain yksi tuollainen toilailu (jossa siinäkin on 1 liikaa) niin voisi olla jotenkuten unohtunutkin vuosien kuluessa, mutta ...

En sanoisi omaa suhtautumistani Schumiin "vihaksi" - paljon paremmin siihen sopii termiksi inho. Hyvä, ellei peräti loistava kuski - mutta paljon ällöttäviä tahroja menestyksen taustalla, ja ainainen 107% ykköskuskin asema tallissa kuin tallissa. Hyi :yuck: Päivä jolloin Schumi lopettaa, on hieno päivä. Ainoastaan se on positiivinen asia miekkosen yhä kiertäessä rataa, että aina silloin tällöin joku voi rökittää senkin (kuten viime vuosina Monty tai Räikkä - tai viime vuonna kun Alonso voittaessaan ohitti hemmon kiekalla).

EDIT: Schumin voittamiseen ja sen seuraamiseen on vain yksinkertaisesti kypsynyt. Palkintojenjakotilaisuuksia jossa Schumi ykkösenä, ei juurikaan tule nykyään katsottua. Tulosruudun välittämät kuvat riittävät. :doubtful:

Sen verran voin tarkentaa omaa kantaani, että ei oikeastaan voi sanoa, että olisi suosikkitallia, jota kannattaisin kuskeista riippumatta. Aiemmin luettelin talleja, jotka ovat eniten innostaneet noin yleisesti. Suosikkikuljettajani ovat suomalaisia, pääasiassa.

Viimeksi muokattu:

Xra

Jossain tuolla
mn97 sanoi:
Sanon sen suoraan, että Ferraria vastaan minulla ei ole mitään, mutta Schumacheria vastaan on. :mad: En voi mitenkään arvostaa kyseisen herran toilailuja vuosien varrella. Esim. Adelaide 1994, Jerez 1997, sääntö skandaalit(94, 99), 1998 Monaco, jossa Schumi oli useita kierroksia jäljessä muista ja yritti mm. blockata Pedro Dinizin pois kisasta, jotta olisi päässyt pisteille.

Suoraan sanottuna Schumi on mielestäni paha, joka on manipuloinut FIAn, Ferrarin ja monia hyväuskosia faneja puolelleen ja myrkyttänyt koko formuloiden maailman.

Liian syvät haavat on mies tajuntaani piirtänyt, ei ne aikaisemmat teot (Jerez 97, Adelaide 94) niin vain uhohdu. Arvostan Schumin ajotaitoja erittäin korkealle, mutta ihmisenä asia on sitten hieman toisin.

Tekstistä päätellen vois luulla, että M. Schumacher on kolhinut mn97:n upouutta perhe- Volvoa Kokkolan Siwan parkkipaikalla ;)

Näitä schummelin "törmäilyjä" muistellaan aina pelonsekaisin ja vihantäyteisin tuntein, mutta esimerkiksi Sennasta puhuttaessa ei koskaan purnata hänen ajotavastaan saati tavasta ratkaista maailmanmestaruudet itselleen.

Ilmari

Banned
Xra sanoi:
Tekstistä päätellen vois luulla, että M. Schumacher on kolhinut mn97:n upouutta perhe- Volvoa Kokkolan Siwan parkkipaikalla ;)

Näitä schummelin "törmäilyjä" muistellaan aina pelonsekaisin ja vihantäyteisin tuntein, mutta esimerkiksi Sennasta puhuttaessa ei koskaan purnata hänen ajotavastaan saati tavasta ratkaista maailmanmestaruudet itselleen.
Aika kultaa muistot. 10 -15 vuotta sitten olivat formulat monen mielestä rautaa nykypäivään verrattuna. 15 vuoden päästä (mikäli F1 on vielä hengissä) sen aikaista menoa pidetään vaisuna ja haikaillaan tämän päivästen suurten mestareiden otteita.

Siitä, kun Senna kiilailuillaan varmisti maailmanmestaruuden itselleen, on liian pitkä aika. Ihmiset ovat unohtaneet likaiset yksityiskohdat, mutta legenda elää.

(Tämä ei missään tapauksessa tarkoita etten arvostaisi Sennaa kuljettajana)

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
mn97 sanoi:
Suoraan sanottuna Schumi on mielestäni paha, joka on manipuloinut FIAn, Ferrarin ja monia hyväuskosia faneja puolelleen ja myrkyttänyt koko formuloiden maailman. Rajua tekstiä myönnetään. Toki Schumikin on mielestäni viime aikoina parantanut tapojaan ja arvostukseni noussut, mutta en tiedä onko ne tavat hukkunut sinne Ferrarin imagon alle (käyttääkö hän Ferrarin mainetta hyväksi?). Benetton aikana hän sai useita rangaistuksia, mutta onko hän edes kerran saanut bannia Ferrari aikanaan? En muista, että näin olisi käynyt.

312T4 jatkaa...

Jos rehellisiä olaan, niin minulle on ihan sama kuka Ferraria ajaa, kunhan Ferrari voittaa. Harvinaisen oikeasssa olet arvostellessasi Schumia, kiero ja väritön saksalainen loppujenlopuksi; on Ferrarilla suurempiakin kuljettajia ollut( mm. Lauda). Schumi on todellakin pilannut mainettaan noilla sopupeleillä.

Ihmeellistä, ettei kukaan puhu koskaan vuoden 1979 sopupelistä, jolloin Villeneuve antoi vapaaehtoisesti ja kiltisti Schekterin voittaa mestaruuden! Asiaan ei ole koskaan puututtu miltään taholta, ei edes silloisten FISA:n ja FOCA:n?

On Ferrarilla taisteltu verisestikkin toisiaan vastaan, kuten Keken kaudella 1982, jolloin Pironi ja Villeneuve leikkivät mykkäkoulua Imolan kisan tapahtumien jälkeen; senkin kisan lopputulos oli sovittu etukäteen, mutta Pironi ei sopimusta kunnioittanut. KUKAAN EI MUKISSUT MITÄÄN; kai se oli pelin henki silloin?:confused:

Viimeksi muokattu:

Aeuk

Well-known member
Ilmari sanoi:
Siitä, kun Senna kiilailuillaan varmisti maailmanmestaruuden itselleen, on liian pitkä aika. Ihmiset ovat unohtaneet likaiset yksityiskohdat, mutta legenda elää.

(Tämä ei missään tapauksessa tarkoita etten arvostaisi Sennaa kuljettajana)
Ennenaikainen kuolema ja sen vaikutus - hyvät puolet korostuvat muisteluissa, huonot puolet unohdetaan. Mitä enemmän aika kuluu, sitä enemmän hyvät puolet korostuvat ja huonot unohtuvat? Vaikkakaan en ite ole Sennan kiilailuja (ainakaan niitä pahimpia) nähnyt livenä - niin olen toki lukenut paljon juttua siitä millainen rämäpää Senna oli radalla. Ja myös radan ulkopuolella, ilmeisesti hankala kaveri luonteeltaan, mitä noita menneisyyden stooreja on lueskellut.

Sinänsä mielenkiintoista ajatella, että kuvitteellisesti jos Schumin ura päättyisi Sennan tavalla - niin kuinka paljon imago muuttuisi ajan kuluessa?

G. Villeneuven ja Pironin "sanattomasta sodasta" on tietty tullut luettua (sekä nähtyä - esim "1982 championship / season review" muodossa). Siinähän Pironi siis otti voiton vastoin tallimääräystä jonka seurauksena Gilles lupasi, ettei koskaan enää puhu Pironin kanssa. Piti sopimuksensa aika kirjaimellisesti, kun kuolema sitten korjasi ennen kuin välit ehtivät parantua ... :frown: Tuosta Pironin tempauksesta tulee mieleen, että mitenkähän menettelisivät Ferkun sisällä (tai miten Schumi suhtautuisi) jos Barrichello päättäisi tehdä "Pironit" mikäli / jos / kun mahdollisuus tarjoutuisi?

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Aeuk sanoi:
Ennenaikainen kuolema ja sen vaikutus - hyvät puolet korostuvat muisteluissa, huonot puolet unohdetaan. Mitä enemmän aika kuluu, sitä enemmän hyvät puolet korostuvat ja huonot unohtuvat? Vaikkakaan en ite ole Sennan kiilailuja (ainakaan niitä pahimpia) nähnyt livenä - niin olen toki lukenut paljon juttua siitä millainen rämäpää Senna oli radalla. Ja myös radan ulkopuolella, ilmeisesti hankala kaveri luonteeltaan, mitä noita menneisyyden stooreja on lueskellut.

Sinänsä mielenkiintoista ajatella, että kuvitteellisesti jos Schumin ura päättyisi Sennan tavalla - niin kuinka paljon imago muuttuisi ajan kuluessa?

G. Villeneuven ja Pironin "sanattomasta sodasta" on tietty tullut luettua (sekä nähtyä - esim "1982 championship / season review" muodossa). Siinähän Pironi siis otti voiton vastoin tallimääräystä jonka seurauksena Gilles lupasi, ettei koskaan enää puhu Pironin kanssa. Piti sopimuksensa aika kirjaimellisesti, kun kuolema sitten korjasi ennen kuin välit ehtivät parantua ... :frown: Tuosta Pironin tempauksesta tulee mieleen, että mitenkähän menettelisivät Ferkun sisällä (tai miten Schumi suhtautuisi) jos Barrichello päättäisi tehdä "Pironit" mikäli / jos / kun mahdollisuus tarjoutuisi?
Siähän tässä on odotettu vesi kielellä, että Rubinho tekisi ne "pironit" ja näyttäisi Schumille kaapin paikan; luulempa sen toteutuvan jo tällä kaudella! Nimittäin Schumi ei pärjää Barichellolle, jos brassilla on hurmio päällä, kuten oli Suzukassa ja Silverstonessa viime kaudella! Haluaisimpa nähdä Schumin naamataulun tuon kisan jälkeen! Forza Ferrari:D

Ilmari

Banned
312T4 sanoi:
Siähän tässä on odotettu vesi kielellä, että Rubinho tekisi ne "pironit" ja näyttäisi Schumille kaapin paikan; luulempa sen toteutuvan jo tällä kaudella!
Joo, ja jos ei tällä kaudella niin seuraavalla.... Ei kai se Schumikaan loputtomiin voi olla nopein, kyllä kai sekin vanhenee :wink:

mn97

Banned
Xra sanoi:

No Sennasta sen verran, että kun Senna ajoi huipulla niin en vielä silloin F1:siä aktiivisesti seurannut (ensimmäisen geepeen näin kokonaisuudessaan muistaakseni siinä 93 vuoden alussa). Siksi toiseksi olin silloin vielä niin nuori, että en mistään mitään tajunnut, joten Sennasta en muista muuta kuin hänen tilastonsa ja hänen kuolemansa. Toki näitä juttuja kiilailuista sun muista olen kuullut(lukenut), mutta en ole nähnyt livenä.

Ja niinhän se varmaan on, että kun se Sennan kuolema tuli niin ne pimeät puolet unohdettiin sinne jonnekin ja hyvät puolet tuli selkeämmin esille.

Viimeksi muokattu:

Observer

Well-known member
Ilmari sanoi:
Ongelma on ollut siinä ettei ole tiennyt ketkä katsovat Formuloita minkäkin väristen lasien läpi. No nythän tämäkin selviää. Tästä lähtien ainakin minun "yhteentörmäykset" muiden keskustelijoiden kanssa vähenevät. Nyt osaan suhtautua tiettyjen ihmisten kommentteihin tietyllä tavalla.
Harmi vaan että niistä omien lasiesi todellisesta värityksestä ei ole tietoa. Ympäripyöreä "kannatan kaikkia talleja" ei kuulosta kovinkaan uskottavalta ja antaa aiheen epäillä jokaisen kommenttisi tarkoitusperiä. :doubtful:

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
mn97 sanoi:
No Sennasta sen verran, että kun Senna ajoi huipulla niin en vielä silloin F1:siä aktiivisesti seurannut (ensimmäisen geepeen näin kokonaisuudessaan muistaakseni siinä 93 vuoden alussa). Siksi toiseksi olin silloin vielä niin nuori, että en mistään mitään tajunnut, joten Sennasta en muista muuta kuin hänen tilastonsa ja hänen kuolemansa. Toki näitä juttuja kiilailuista sun muista olen kuullut(lukenut), mutta en ole nähnyt livenä.

Ja niinhän se varmaan on, että kun se Sennan kuolema tuli niin ne pimeät puolet unohdettiin sinne jonnekin ja hyvät puolet tuli selkeämmin esille.
Kyllä Sennakin kritisoitiin, mutta ei niin raskaasti kuin Schumia. Senna oli Senna: paalupaikkojen kruunaamaton kuningas ja karismaattinen symppis!:thumbup:

Fisico

Well-known member
Joni15 sanoi:
Muhun hän teki ison vaikutuksen ku hän ajoi spassa 2001 :)

Odotan vielä hänen tekevän läpimurtoa jo tällä kaudella :ahem:

Mutta en aio lopettaa formuloiden seuraamista hänen takiaan koska rakastan formuloita ja haluaisin ajaa siellä jos vaan pystyisin ;)
Onnittelut ensinnäkin siitä, että olet huomannut Fisicon kyvyt.:thumbup: Ja on myös hyvä, että voit kannustaa jotain muuta Fisicon jälkeen (mikäli olet fani). Minä en voi kuskia vaihtaa, joten F1 ei minulle niin tärkeä ole enää Giancarlon poistuttua, ok ehkä seuran lajia, mutta lempikuskia minulle ei enää tule. Tod.Näk alan sympatiseeraamaan Ferraria, tallia johon olen Fisicoa kokoajan halunnut, mutta mitään kuskia en enää pysty samanlaisella kiihkola kannustamaan.:alppu:

Aeuk

Well-known member
Tulipa mieleen vielä Sennan ja Schumin törttöilyjen vertailusta - siinä missä Senna kiilaili, niin Schumi on ajanut päälle. Siinähän on aika selvä ero?

Mitä noita menneisyyden juttuja Sennasta olen lukenut, niin en ole saanut sellaista käsitystä, että Senna olisi toisten päälle ajanut yrittäessään omia sijoituksiaan parantaa? Kiilailu ... tietysti voihan olla niin, että kiilailun kohteeksi joutuneet ovat vain onnistuneet väistämään / antaneet periksi ratkaisevalla hetkellä, jolloin kiilailu on pysynyt kiilailuna eikä muuttunut törmäilyksi? Tai sitten se on ollut yksinkertaisesti lievempää toimintaa kuin Schumilla.

Sennan pahimmista kiilailuista olisi sinänsä kiinnostavaa nähdä pätkiä vertailun vuoksi (onhan mulla aika läjä noita lyhyitä videoklippejä Sennan "taisteluista", mutta ainakaan niiden perusteella ei mitään kovin törkeää ole nähtävissä). Nuo Schumin pahimmat tapaukset ovat sen sijaan olleet niin yllättäviä & radikaaleja (ja epätoivoisia) kylkeen pamauttamisia, että niissä vastapuolella ei ole ollut mitään mahiksia edes yrittää väistää osumia.

Asiasta toiseen - toivottavasti Barri tosiaan tekee "pironit" ;)

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
Aeuk sanoi:
Tulipa mieleen vielä Sennan ja Schumin törttöilyjen vertailusta - siinä missä Senna kiilaili, niin Schumi on ajanut päälle. Siinähän on aika selvä ero?

Mitä noita menneisyyden juttuja Sennasta olen lukenut, niin en ole saanut sellaista käsitystä, että Senna olisi toisten päälle ajanut yrittäessään omia sijoituksiaan parantaa? Kiilailu ... tietysti voihan olla niin, että kiilailun kohteeksi joutuneet ovat vain onnistuneet väistämään / antaneet periksi ratkaisevalla hetkellä, jolloin kiilailu on pysynyt kiilailuna eikä muuttunut törmäilyksi? Tai sitten se on ollut yksinkertaisesti lievempää toimintaa kuin Schumilla.

Sennan pahimmista kiilailuista olisi sinänsä kiinnostavaa nähdä pätkiä vertailun vuoksi (onhan mulla aika läjä noita lyhyitä videoklippejä Sennan "taisteluista", mutta ainakaan niiden perusteella ei mitään kovin törkeää ole nähtävissä). Nuo Schumin pahimmat tapaukset ovat sen sijaan olleet niin yllättäviä & radikaaleja (ja epätoivoisia) kylkeen pamauttamisia, että niissä vastapuolella ei ole ollut mitään mahiksia edes yrittää väistää osumia.

Asiasta toiseen - toivottavasti Barri tosiaan tekee "pironit" ;)
Suosittelen tutustumaan 1980-90 luvun vaihteen kilpailuihin vaikkapa kirjastossa Vauhdin maailmoista. Ehkäpä kymmenen vuoden kuluttua lajin pariin tulleet höpöttelevät Schumin kiilailuista samalla tavalla kuin sä nyt Sennan törttöilyistä. Sennalle riitti kolarin syyksi se, ettei hän saanut valita paalupaikan puolta, kuten esimerkiksi Suzukassa -90 ensimmäisessä mutkassa nähtiin. Sennan tahallisia kolarointeja jos aletaan miettimään löytyy niitä vähintään yhtä paljon kuin Schumilta ja jopa törkeempiä. Schumia sentäs on rangaistu niistä, Sennaa ei.

Aika kullannee muistot Schuminkin kohdalla sitten joskus...

Ilmari

Banned
Aeuk sanoi:
Halu uskoa on ainakin kova :D

Nikodemus

New member
olen pääosin Renault fani koska ranskalaiset osaavat asian. R24 on kaunis auto ja varmasti valmis kilpailemaan palkintosijoista ja voitoista vaikka ei vielä maailmanmestaruudesta
Olin McLaren-Mercedes mies kunnes Mika lopetti. Ei Räikkösestä ole legendaariseen talliin menestyjäksi.
Maranellon ori ja Scuderia Ferrari on aina kiehtova ja se vain vahvistui vierailusta 'pyhässä' kaupungissä ja radalla mutta ei minusta tifosoksi ole.
Williamsilta kannatan Montoyaa jolla voisi olla mahdollisuuksia maailmanmestaruuteen mutta BWM-Williams ei herätä intohimoa.

Viimeksi muokattu: