Millainen olisi sinun F1 -sarjasi?

17688771

Well-known member
Liittynyt
13.3.2013
Viestit
233
- Moottoreina vapaasti hengittävät V12 -moottorit joista otetaan n.1000hevosvoimaa irti
- Ei luistonestoa
- Etu/takasiivet vain muodolliset: rajoitetaan downforce erittäin pieneksi
- Voimansiirtona H-mallin vaihteisto sekä kytkin


- Sarjassa mukana 40 tallia: Jokaisella tallilla 1 kuski (Eli voidaan lopettaa iänikuinen väittely ykkös- ja kakkoskuskeista; talli panostaa kaikkensa yhteen kuljettajaan)
- Pistejärjestelmä:
1st - 10pts
2nd - 5pts
3rd - 3pts
4th - 2pts
5th - 1pts
-----
fastest lap: 2pts
(Eli pistejärjestelmällä halutaan korostaa voittoa niin paljon, että jengi ottaisi kunnon riskejä voittaakseen, koska kuka nyt toinen haluaisi olla. Lisäksi jos 40 autosta viisi (tai kuusi, jos nopeimman kierroksen ajaja ei ole tässä joukossa) saa pisteitä, voidaan pisteen saavuttamista pitää jo oikeasti saavutuksena)



- Kisakalenteriin lisätään ainakin Nordschleife sekä Laguna Seca. Kaikki vähääkään katurataa muistuttavat poistuvat kuten esim. Monaco tai Singapore.


- Aika-ajoissa kaikki ajaa yhden vedon vuoronperään tyhjällä radalla, että jokaisella olisi mahdollisuus ajaa se tyhjällä radalla.


- Aivan varmasti löytyy kuskeja jotka suostuvat ajamaan tässä sarjassa, koska se on heidän työtään. Ja jos joku ei suostu, tulee tilalle joku, joka varmasti ajaa. Viihdearvo kasvaa ja punnitaan kuka on oikeasti kova jätkä ja uhmaa hengenvaarallisia hevosvoima- ja vääntömääriä. Kuka taltuttaa adrenaliinihöyryissään nämä pedot. Ja tämän sarjan maailmanmestari olisi oikeasti sarjassamme maailman kovimpia jätkiä ja saisi sitten ihan niin paljon naista kun haluaisi... :cool:
 

Lobosaurus

Jopefani
Liittynyt
23.4.2009
Viestit
528
Sijainti
Suamesa
En paljon muuttaisi nykysäännöistä, mutta jotain voisi tähän heittää.
Aika-ajossa ajettaisiin kierros kukin vuorollaan, niin kuin jokunen vuosi sitten.
Kisa Suomeen jonnekin hyvien kulkuyhteyksien lähelle.
Ajetaan välillä saman speksin autoilla kuin 80-90 luvuilla, ihan historiallisista syistä.
Autoihin niin paljon tekniikka kuin pajalla osaavat kehittää ja samalla siipiä pienemmiksi.
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Asvalttialueet veks. Ja...

Eiköhän se riittäisi aika pitkälle.
Tosin jos vielä lisätään niin:

1.Ja DRSsän sijaan 5-15 Push-to-passia riippuen radasta. Tai tuplaKers, mitä sitä haluaa kutsua.
Ei mitään "olen lähellä joten saan käyttää apuvälineitä".

2.Niin, ja aika-ajot 1h mittainen sessio jossa jokainen kuski joutuu ajamaan ainakin 3 kierrosta ensimmäisellä ja toisella 15 minuutin ajanjaksolla. (ei siis mitään taukoja välissä).

Muuten kaikki on aika OK. Aerodynamiikkaa voisi karsia ja renkaita hieman parannella pidon suhteen, mutta kulutus samanlaisena. Niin ja Magny-Cours takaisin.
 
Viimeksi muokattu:

kana-fin

Well-known member
Liittynyt
19.12.2006
Viestit
873
Lähtöjärjestykseksi käännetty pistejärjestys.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Aika-ajoissa nykyisellään ainoat mielenkiintoiset hetket ovat Q2:n ja Q3:n loppu. Joten muuttaisin aika-ajon takaisin mutoon yksi nopea kierros / kuljettaja.
 

P1 Rai

West Coast
Liittynyt
3.6.2013
Viestit
3027
Sijainti
Siellä
Aika-ajoissa nykyisellään ainoat mielenkiintoiset hetket ovat Q2:n ja Q3:n loppu. Joten muuttaisin aika-ajon takaisin mutoon yksi nopea kierros / kuljettaja.
Sama. Ainoa hyvä muutos mikä äkkiseltään tulee mieleen.
 

Makkonen

Guest
-
- Pistejärjestelmä:
1st - 10pts
2nd - 5pts
3rd - 3pts
4th - 2pts
5th - 1pts
-----
fastest lap: 2pts
(Eli pistejärjestelmällä halutaan korostaa voittoa niin paljon, että jengi ottaisi kunnon riskejä voittaakseen, koska kuka nyt toinen haluaisi olla. Lisäksi jos 40 autosta viisi (tai kuusi, jos nopeimman kierroksen ajaja ei ole tässä joukossa) saa pisteitä, voidaan pisteen saavuttamista pitää jo oikeasti saavutuksena)
Mä muuttaisin pistelaskua siihen suuntaan, että useampi kuski saisi niitä.
Esim niinkuin mopo-kisoissa, viidelletoista pisteitä tai jopa kahdellekymmenelle. Laittaisi kuskit ajamaan tosissaan myös kympin kärjen ulkopuolella, kun saisi taistella aina pisteistä. Ei enää varmistelua vain päästäkseen maaliin.

Aika-ajoissa nykyisellään ainoat mielenkiintoiset hetket ovat Q2:n ja Q3:n loppu. Joten muuttaisin aika-ajon takaisin mutoon yksi nopea kierros / kuljettaja.
Tämä.
 

MrMasaTasa

Well-known member
Liittynyt
6.12.2010
Viestit
215
-10 kolmen auton tallia kuten GP3:sissa aikoinaan.

-Ne samat 1000hv V12-vapaastihengittävät mitä avauspostissa mainittiin.

-Push-to-passia n.5 sekunnin jaksoja vaikka 15 per kisa per kuljettaja.

-Enemmän aerodynaamisia vapauksia.

-Jokaisen tallin pitää tehdä oma moottori.

-Kisoja jokaiseen maanosaan, myös Etelämantereelle.

-Andrea Moda, Life, Deletraz, McCarthy ja kumppanit takaisin.

-KERS ja DRS veks.

-Menestyspainot käyttöön.

-Pisteet:
1. 50pts
2. 35pts
3. 25pts
4. 20pts
5. 15pts
6. 12pts
7. 10pts
8. 7pts
9. 6pts
10. 5pts
11. 4pts
12. 3pts
13. 2pts
14. 1pts
15 ja eteenpäin: 0pts

Lisäksi 5 pistettä nopeimmasta kierroksesta, 10 paalupaikasta ja 3 joka kymmenennestä ohituksesta kisan aikana.

Näillä mennään:thumbup:
 

Alzon

Well-known member
Liittynyt
15.9.2009
Viestit
340
Sellainen, jossa toimisin välikätenä tekemättä juuri mitään, mutta keräten kaiken rahan(à la BE). Eipä muulla niin väliä.

Autot saisivat olla pikkuisen nykyistä nopeampia ja jos jotain fantasiaa tekniikasta pitää heittää niin:
Kaikki downforce imurilla ja eristetyllä pohjalla. Imuriautolle ei likaisella ilmalla ole mitään merkitystä.
Kivikovat polkupyörän renkaat. Kontrolloimaan nopeutta ja tekemään ajamisesta vaikeaa.
 

Har*

Well-known member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
1331
Mun mielestä tämä nykyinen aika-ajo on kiva. Toki se jännitys ajoittuu pääsääntöisesti sessioiden loppuun. Kyllä sitä jännittämistä on kuitenkin suomalaisittain riittänyt myös ensimmäisessä osiossa. Ensin Heikki ja nyt Valtteri. Jos siihen yhteen nopeaan kierrokseen palataan, niin sitten järjestys täytyy hoitaa arvalla jokaisessa kisassa.

Tärkeintä olisi saada joku kulukatto, mielellään alle 100 miljoonaa dollaria. Nykyinen tilanne on täysin epäterve. Lisäksi niitä menestysbonuksia ja silkkoja osallistusmisbonuksia pitäisi tasoittaa. Jos tämä ei käy päinsä, niin 20 auton gridistä on luovuttava. Vaihtoehtona tietysti asiakasautot (en ole vastaan) ja / tai siirtyminen kolmeen autoon per maksukykyinen talli.
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
2 ekaa osiota saisi olla mun puolesta nykyisellään, mutta viimeinen aika-ajosessio yksi kerrallaan. Ja kisaan saa startata valitsemillaan renkailla, toi nykyinen rengassääntö on ihan muinaisjäänne.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Mun F1-sarja ois sellainen, jossa itse ajaisin.
Ratoina ois mm. Ahvenisto, Keimola ja Goodwood.
Autoina 4-litraiset vapaastihengittävät turbot.
Talleja mukana 21.
Autojen kehitykseen vapaat kädet budjettikaton sisällä. Sen ylitys johtaa pistemenetyksiin.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Mun F1-sarja ois sellainen, jossa itse ajaisin.
Ratoina ois mm. Ahvenisto, Keimola ja Goodwood.
Autoina 4-litraiset vapaastihengittävät turbot.
Talleja mukana 21.
Autojen kehitykseen vapaat kädet budjettikaton sisällä. Sen ylitys johtaa pistemenetyksiin.
Lähes sama, paitsi koneina oliskin 5-litraset ja lisäks ajettavaks tulis myös Ouninpohjan EK edestakaisin, minuutin lähtöväleillä.
 

17688771

Well-known member
Liittynyt
13.3.2013
Viestit
233
Lähes sama, paitsi koneina oliskin 5-litraset ja lisäks ajettavaks tulis myös Ouninpohjan EK edestakaisin, minuutin lähtöväleillä.
Eikös tuossa tuu vähän iso riski nokkakolareille, kun jengi kääntyy takaspäin ajeleen? :D
 

P1 Rai

West Coast
Liittynyt
3.6.2013
Viestit
3027
Sijainti
Siellä
Pistesysteemi:
1st. 15p
2nd. 12p
3rd. 10p
4th. 6p
5th. 4p
6th. 3p
7th. 2p
8th. 1p
9th-viimene...0p

Kannattajia?
 
Ylös