maradona
Resistive User
Ihan paras.
Tossa olis sekin, että näkisi jokaisen kärkikymppiin ehtineen kierrokset. Nykyään siellä ajaa 10 autoa vikalla minuutilla ja näistä näet yhden kuljettajan kierroksen kokonaan ja sitten lopuilta sen kun ajavat maaliviivan yli. Ihme homma etteivät tänä päivänä saa kaikkien kuljettajien Q3 nopeinta kierrosta vaikka F1.comiin tms.Tuossa olis ideaa, ei mahdolliset sään vaihtelut niinkään kerkeäisi vaikuttaa.
Teemu Selänne ja Kalervo Kummola osaavat vastata tuohon, koska heillä on kokemusta tuosta.Eikös tuossa tuu vähän iso riski nokkakolareille, kun jengi kääntyy takaspäin ajeleen?
Pientä jännitystä peliin, että kukas se onkaan oikein rattimies ja kuka väistää :frank:Eikös tuossa tuu vähän iso riski nokkakolareille, kun jengi kääntyy takaspäin ajeleen?
Perezin unelma...Pientä jännitystä peliin, että kukas se onkaan oikein rattimies ja kuka väistää :frank:
2 ekaa osiota saisi olla mun puolesta nykyisellään, mutta viimeinen aika-ajosessio yksi kerrallaan.
Täh? Nyt menee TMK:n pointti niin yli mun hilseen. Nykyään ne ajaa samaan aikaan, sään aiheuttamat erot minimaalisia. Jos ne ajaa vuorotellen niin sää voi ratkaista kärkikymmenikön järjestyksen.Tuossa olis ideaa, ei mahdolliset sään vaihtelut niinkään kerkeäisi vaikuttaa.
Tarkoitti varmaankin, että ei niin paljon ehdi vaikuttaa, kuin jos kaikki ajaisivat yksi kerrallaan.Täh? Nyt menee TMK:n pointti niin yli mun hilseen. Nykyään ne ajaa samaan aikaan, sään aiheuttamat erot minimaalisia. Jos ne ajaa vuorotellen niin sää voi ratkaista kärkikymmenikön järjestyksen.
Ei hitossa. Sopii johonkin höntsäsarjoihin. Ei ole turvallistakaan kun hitaimmat lähtee kärjestä, nopeimmat perältä.Lähtöjärjestykseksi käännetty pistejärjestys.
Olisi se kauheaa katella kuinka Vettel joutuisi ensin taistelemaan Alonsosta ohi, sitten Kimistä ja sitten Hamiltonista, jotta pääsisi kisaamaan voitosta. Varmaan aika tylsääkin olisi.Ei hitossa. Sopii johonkin höntsäsarjoihin. Ei ole turvallistakaan kun hitaimmat lähtee kärjestä, nopeimmat perältä.
Olisi se kauheaa katella kuinka Vettel joutuisi ensin taistelemaan Alonsosta ohi, sitten Kimistä ja sitten Hamiltonista, jotta pääsisi kisaamaan voitosta. Varmaan aika tylsääkin olisi.
Tuon ongelman voi kiertää siten, että lähtöjärjestys ratkaistaan kilpailun lopputuloksien perusteella siten, että kilpailun voittaja lähtee seuraavaan kilpailuun ruudusta 8 ja siitä jatketaan eteenpäin siten, että kahdeksanneksi kisassa sijoittunut lähtee seuraavaan kilpailuun paalupaikalta.Ei hitossa. Sopii johonkin höntsäsarjoihin. Ei ole turvallistakaan kun hitaimmat lähtee kärjestä, nopeimmat perältä.
Joo. Ja sit saadaan uudeks ongelmaks että 8. lähtee paalulta ja 9. yhdeksäntenä. Ei tunnu reilulta. Tiedän että on käytössä pienemmissä luokissa, mutta nyt olikin kyse F1-luokasta eikä junnusarjoista. Kyllä mä ainakin ajattelen asiaa kuskienkin kannalta. Jos olet nopein, on oikeutettua että starttaat kärjestä etkä kahdeksantena. Sama homma menestyspainojen ja muun pelleilyn kanssa.Tuon ongelman voi kiertää siten, että lähtöjärjestys ratkaistaan kilpailun lopputuloksien perusteella siten, että kilpailun voittaja lähtee seuraavaan kilpailuun ruudusta 8 ja siitä jatketaan eteenpäin siten, että kahdeksanneksi kisassa sijoittunut lähtee seuraavaan kilpailuun paalupaikalta.
Täh? Nyt menee TMK:n pointti niin yli mun hilseen. Nykyään ne ajaa samaan aikaan, sään aiheuttamat erot minimaalisia. Jos ne ajaa vuorotellen niin sää voi ratkaista kärkikymmenikön järjestyksen.
Juu, juuri sitä tarkoitin, kun aikaisemmin oli ehdotettu että kaikki ajaisivat vuorotellen sen yhden kierroksen. Jos vain Q3 ajettaisiin yksi kerrallaan, niin sateen alkaessa kesken session vain se kymmenen kärki olisi sekalaisessa järjestyksessä, eikä kävisi niin (nykyisillä voimasuhteilla) että Red Bullit ja Mersut lähtisivät viimeisistä ruuduista.Tarkoitti varmaankin, että ei niin paljon ehdi vaikuttaa, kuin jos kaikki ajaisivat yksi kerrallaan.
Tarvittaisiin kuitenkin jonkillainen varmistus... Jos esim. alkaa satamaan, niin lähtöruudukko Q2:sta?
Autoihin enemmän tehoa, niin kuskitkin vähän erottuisivat.Pistesysteemi:
1st. 15p
2nd. 12p
3rd. 10p
4th. 6p
5th. 4p
6th. 3p
7th. 2p
8th. 1p
9th-viimene...0p
Mikä järki on rajattomassa KERS:issä? Kokoajan vain nappi pohjassa?:doubtful:Ja KERS ilman rajoituksia.
.
Näähän nyt on ihan perusjuttuja. Ihan oikeesti, ei sitä jarrutusenergiaa saa otettua talteen äärettömästi. Jos ajat kokoajan nappi pohjassa, se saatava teho on verrattain pieni. Ja kaikki moottorin tuottama energia ei häviä jarrutuksissa.Mikä järki on rajattomassa KERS:issä? Kokoajan vain nappi pohjassa?:doubtful:
Paljon laskit että jää rahaa jäljelle kun talli kiertää 16 Gp:tä ympari mualimaa?-Tallien maksimibudjetti olisi 7 miljoonaa dollaria
-Kilpailukalenteri sisältää 16 Gp:tä ja 6 parhaalle jaetaan pisteet
Tuohan nyt oli muutenkin "paluuta menneisyyteen, jota ei koskaan ollut olemassa". Realismilla ei tuon kanssa ollut mitään tekemistä. Paria rataakaan ei ole enää olemassa. Annettu yhtälö ei tietenkään toimisi muutenkaan nykypäivänä.Paljon laskit että jää rahaa jäljelle kun talli kiertää 16 Gp:tä ympari mualimaa?