Balthazar
Luonnollisesti.
Ei kai siinä mitään erikoisuudentavoittelua olekaan, jos kyse ei nimenomaan ole erikoisuuksien tavoittelusta.En tajunnut mitään. Mitä erikoisuudentavoittelua on syödä monipuolista ravintoa?
Ei kai siinä mitään erikoisuudentavoittelua olekaan, jos kyse ei nimenomaan ole erikoisuuksien tavoittelusta.En tajunnut mitään. Mitä erikoisuudentavoittelua on syödä monipuolista ravintoa?
No siis miten ajattelit, että ravinnnoksi käytettävien eliöiden luettelu voisi olla moraalitonta?Ei kai siinä mitään erikoisuudentavoittelua olekaan, jos kyse ei nimenomaan ole erikoisuuksien tavoittelusta.
Onko esim. uhanalaisten eläimien syöminen yhtä hyväksyttävää kuin ravinnoksi tuotettavien eläinten syöminen? Molemmathan kelpaavat yleensä ihmisen ravinnoksi. Tai eläinten pyytäminen pelkästään tiettyjen ruumiinosien takia? Mieleen tulee haineväkeitto ja toisaalta pääskysenpesäkeitto. Mm. tällaisia tuli mieleen.No siis miten ajattelit, että ravinnnoksi käytettävien eliöiden luettelu voisi olla moraalitonta?
Jaa, no toki uhanalaisten eläinten käyttö ravinnoksi on ihan oma lukunsa. Se ei kuitenkaan mitenkään tee moraalittomaksi sitä, että vastaa tuohon alkuperäiseen kysymykseesi.Onko esim. uhanalaisten eläimien syöminen yhtä hyväksyttävää kuin ravinnoksi tuotettavien eläinten syöminen? Molemmathan kelpaavat yleensä ihmisen ravinnoksi. Tai eläinten pyytäminen pelkästään tiettyjen ruumiinosien takia? Mieleen tulee haineväkeitto ja toisaalta pääskysenpesäkeitto. Mm. tällaisia tuli mieleen.
Miksi? Samanalaisia ravinnoksi kelpaavia eläimiähän ne on siinä missä siat ja naudatkin.Jaa, no toki uhanalaisten eläinten käyttö ravinnoksi on ihan oma lukunsa.
Itse en sinun tavoin luokittele ravintolähteitäni ainoastaan sen perusteella, kuinka hyvin ne kelpaavat elimistöni sulateltavaksi. Oman ajatteluni lähtökohtana on nykyaikaisen luonnonsuojelun kulmakivi, luonnon monimuotoisuus - biodiversiteetti.Miksi? Samanalaisia ravinnoksi kelpaavia eläimiähän ne on siinä missä siat ja naudatkin.
Tarkoitat kai itsesi tavoin?Itse en sinun tavoin luokittele ravintolähteitäni ainoastaan sen perusteella, kuinka hyvin ne kelpaavat elimistöni sulateltavaksi. Oman ajatteluni lähtökohtana on nykyaikaisen luonnonsuojelun kulmakivi, luonnon monimuotoisuus - biodiversiteetti.
Jatkoin vain siitä mihin itse jäit. Kiitos nyt kuitenkin tarkennuksesta.No siis miten ajattelit, että ravinnnoksi käytettävien eliöiden luettelu voisi olla moraalitonta?
Aha, tipuin täysin. Minä näen hyvinkin suuren eron siinä, syökö ihminen kuukkelia vai broileria. Sinun periaatteellinen suhtautuminen uhanalaisiin lajeihin tulee ilmi näin:Tarkoitat kai itsesi tavoin?Jatkoin vain siitä mihin itse jäit.
Kyseinen kommentti oli ironiaa, haju.Aha, tipuin täysin. Minä näen hyvinkin suuren eron siinä, syökö ihminen kuukkelia vai broileria. Sinun periaatteellinen suhtautuminen uhanalaisiin lajeihin tulee ilmi näin:
"Samanalaisia ravinnoksi kelpaavia eläimiähän ne on siinä missä siat ja naudatkin."
No kukin taaplaa tyylillään.
Tästä tuli mieleen, että ainakin Saksassa oli toisen maailmansodan jälkeen pula ruuasta ja ihmiset söivät mm. variksia. Mitä uhanalaisiin eläimiin tulee, niin sukupuuton koettaessa luonto järjestää biodiversiteetin omalla tavallaan. Ihan lämpimikseni kysyisin hajulta: miksi ihmisen pitäisi ohjailla tapahtumien kulkua? Ja mikä on se suuri ero kuukkelin ja broilerin syömisen välillä?Minä näen hyvinkin suuren eron siinä, syökö ihminen kuukkelia vai broileria.
Kommenttisi sai minut hämilleen - ja huolestuneeksi. Luulen että aiheeseen on hyvä palata myöhemmin paremmalla ajalla asiapuolella "Suojelun tärkeys" -säikeessä. Nyt menen itse nukkumaan.Mitä uhanalaisiin eläimiin tulee, niin sukupuuton koettaessa luonto järjestää biodiversiteetin omalla tavallaan. Ihan lämpimikseni kysyisin hajulta: miksi ihmisen pitäisi ohjailla tapahtumien kulkua? Ja mikä on se suuri ero kuukkelin ja broilerin syömisen välillä?
Korostan vielä toisenkin kerran, että minulla ei ole kantaa asiaa - vain uteliaisuus.
Ne on lihapullia.Ainaki lihapullia oon syöny en tiiä mitä ne on.
Nyt olen paljon viisaampi kiitos tästä:tongue:Ne on lihapullia.
Etpä paljoa ole, kun et hallitse edes välimerkkejä. Hirveetä sopaa luettavaksi tuommoinen. Mitä koulua sä olet käynyt? Esikoulunko?:nope:Nyt olen paljon viisaampi kiitos tästä:tongue:
Kai se kansakoulu oli Onkos siulla sit mjinkä ljiane kjoultush?Etpä paljoa ole, kun et hallitse edes välimerkkejä. Hirveetä sopaa luettavaksi tuommoinen. Mitä koulua sä olet käynyt? Esikoulunko?:nope:
http://www.sopa.fi/Etpä paljoa ole, kun et hallitse edes välimerkkejä. Hirveetä sopaa luettavaksi tuommoinen. Mitä koulua sä olet käynyt? Esikoulunko?:nope: