Mitä minä teen

Kortteen Topi

Well-known member
Sijainti
Manse
ml sanoi:
:frown:

Se, että olet valmiskirjoittamaan tollaista tekstiä tänne, kertoo minulle että olet rohkea ja uskallat kohdata ongelmaa ainakin jollakin tasolla. Mikä saa sut päättelemään että kaikki kaverit hylkää sut, jos olet näin lyhyenä aikana saanut useita myötätuntoisia ja hyvää tarkoittavia kommentteja täällä?

Toivon kaikkea hyvää avun löytämisessä. Elämä on liian kallisarvoista, että siitä kannattaisi luopua ilman taistelua.

Kaverit "siviilissä" (yhtä lukuunottamatta ) hylkäävät minut koska ne eivät jaksa kuunnella minua. (Onko tuollaiset edes kavereita?) Ja minä haluan puhua koska tilanteeni on niin outo että en voi sitä itse käsitellä. :frown:

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Hyvä, nyt on jo muutama puhekaveri ilmaantunut, joten ei muuta kuin ongelmaa purkamaan.
Kavereita? Voihan tilanteen "outous" hankaloittaa kavereiden ajatuksia kun ei tiedä/osaa reagoida. Harva meistä on läheskään "ammattiauttajia" joilta edes saa fiksuja neuvoja.

Mutta jaksamisia - todella :thumbup:

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
Kortteen Topi sanoi:
Kaverit "siviilissä" (yhtä lukuunottamatta ) hylkäävät minut koska ne eivät jaksa kuunnella minua. (Onko tuollaiset edes kavereita?) Ja minä haluan puhua koska tilanteeni on niin outo että en voi sitä itse käsitellä. :frown:
Käykö sulle kuka tahansa luotettava kuuntelija? Eikö kunnalla ole tarjota apua kuuntelemisessa?

Itse ehdottaisin pappia, mutta se ei taida olla sulle sopiva ratkaisu.

Joo, ongelmissa helposti kaverisuhteen punnitaan, eikä nykyaikana taida olla liikaa hyviä ja luotettavia ystäviä. :(

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Kortteen Topi sanoi:
Mutku kirjoitti tuossa erittäin osuvasti. Jos tilanne on kerran outo itsellesi, niin ehkä se oli/on sitä myös kavereillesi. Voivat olla siis hämmentyneitä. Anna heille aikaa. Kirjoitat vielä, että yhtä lukuunottamatta "hylkäävät" eli on kuitenkin joku joka on valmis kuuntelemaan.

Tuossa aiemmin on suositeltu ammattiauttajia. Erittäin hyvä idea sekin...

Anyway. Aivan varmasti saat apua / kuuntelijoita kunhan vain jatkat aloittamallasi linjalla (=puhut asiasta, etkä käperry ns. kuoreesi...)

ps. Muistan meidän tapaamisesta ensimmäisessä miittingissä Mansessa, että olet erittäin mukava henkilö. (=huumorintajuinen, ulospäinsuuntautunut)

Kortteen Topi

Well-known member
Sijainti
Manse
Formulanomi sanoi:
ps. Muistan meidän tapaamisesta ensimmäisessä miittingissä Mansessa, että olet erittäin mukava henkilö. (=huumorintajuinen, ulospäinsuuntautunut)
Jos olin niin hyvä. Tällä hetkellä pystyn juuri ja juuri ajttelemaan vain itseäni.... mitä haluan, miksi olen, miksi juuri mulle kävi näin..... :(

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
Huh. :frown:

Otit jo ison askeleen, että pystyit tänne kirjoittamaan olostasi. Minunkin mielestäni sinun kannattaa tarttua tuohon Samin tarjoukseen tai mihin tahansa ammattiapuun, jotta voit purkaa ja työstää pahaa oloasi. Semminkin, kun tilanne on sinulle outo, niinkuin kerrot. Vaikka sinulla nyt vastoinkäymisiä onkin, niin jonkin ajan kuluttua tilanne voi olla ihan toinen. Tsemppiä!

Hurmurisija

Well-known member
Kortteen Topi sanoi:
Vaikka ammattiauttaja ei olekaan mikä oikotie onneen, niin he kuitenkin osaavat kuunnella ja ovat törmänneet jos jonkinlaisiin omituisuuksiin. Heille tuskin sinunkaan ongelmasi on mitenkään vieras, vaan se on tullut eteen jo aikaisemmin muodossa tai toisessa.

Minusta on hyvä, että haluat jakaa painavat asiat muiden kanssa. Kaikki eivät vain aina osaa tai jaksa kuunnella niitä ja joitakuita ne saattavat pelottaakin. Siksi ammattiauttaja saattaisi olla hyvä ratkaisu. Olen itsekin käyhnyt sellaiselle mieltäni purkamassa ja tiedän monia, jotka ovat sitä tietä avun saaneet. Vaikka nyt tuntuisi siltä, että kukaan ei ymmärrä tai että kukaan ei voi auttaa, niin samanlaisia tuntemuksia on ollut monella muullakin ja kuitenkin he ovat niistä selvinneet.

Yritäpä jaksella! :thumbup:

Leeds

Well-known member
Sijainti
Espoo
Tsemiä Topi!

Yllä on jo hyvät ohjeet annettu.

Jaksa vain yrittää...

Jarto

Senior Member, VIP
Sijainti
Vaasa
Topi, saatat kärsiä vakavasta masennuksesta. Älä yritä hoitaa sitä millään poppakonsteilla vaan hae ammattiapua. Jo yhden session perusteella psykiatri voi diagnosoida ongelman. Jos ongelmana on masennus, löytyy siihen lääkkeet, jotka todella auttavat.

Tietoa masennuksesta ja sen hoidosta

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Juttelin äskettäin Topin kanssa :) Toivottavasti hänelle jäi puhelusta yhtään hyvä mieli. Minulle ainakin jäi helpottunut olo.

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
Sam sanoi:
Juttelin äskettäin Topin kanssa :) Toivottavasti hänelle jäi puhelusta yhtään hyvä mieli. Minulle ainakin jäi helpottunut olo.
Nyt tämä oma ensiksi mieleentullut neuvoni (jos et pysty keskustelemaan läheistesi kanssa, niin keskustele tuntemattomien kanssa) tuntuu vähän turhalta. Tuntuu pahalta lukea, että, Topi, olet noin pohjamudissa. Yritä kuitenkin jutella asiasta kenen tahansa kanssa, jonka vaan saat kuuntelemaan. Tiedän itsekin, että se asian kertomisen toistaminen auttaa pikkuhiljaa.

Iso peukutus sun puolestasi!

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Mulle on menny tää kokonaan ohitse... tulipa surullinen fiilis :(

Vaikka elämä just nyt näyttäiskin synkältä, niin se ei tarkoita sitä, etteikö se jo huomenna vois hymyillä sulle. Homma katsotaan loppuun asti, jos ei muuten niin puhtaasta uteliaisuudesta!

Kaikkea hyvää sulle Topi!