Mitä teet käärmeelle pihapiirissä?

Miten sinä suhtaudut kyykäärmeeseen pihapiirissä

• Tapat sen

Äänet: 54 55,1%
  • Siirrät sen hellävaraisesti sivuun, ettei kukaan satuta sitä

Äänet: 7 7,1%
  • Ohitat sen 'olan kohautuksella'

Äänet: 20 20,4%
  • Jokin muu toimintatapa, kerro se!

Äänet: 17 17,3%

• Äänestäjiä yhteensä
    98

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Törni sanoi:
Olen aikanaan erään sotilasakatemian leirillä tappanut kyyn ja nylkenyt sen. Sen jälkeen elukka keitettiin sissikeittimessä ja maustettiin suolalla. Maku oli yllättävä. Jotain kalan ja kanan lihan väliltä. Ei sitä montaa palaa tullut syötyä, mutta pakko oli maistaa kun oli pirunmoinen nälkä ja ruoka oli lopussa. Halukkaita maistajia löytyi runsaasti.
Myrkyt ilmeisesti saitte hyvin poies.

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Aikamoista käärmepelkoa havaittavissa! "Käärmeentappajat" yleensä nitistävät vaskitsoja (ovat jalattomia liskoja) ja rantakäärmeitäkin. Kaikki rauhoitettuja.

Olen nähnyt kyyn satoja kertoja, joitakin olen saanut myös kuvattua. Mustat kyyt ovat hienoimpia. :ahem:

Muutaman vuoden ikäisenä olin leikkimässä kyyn kanssa kun äitini tavoitti minut puuhistani. Selkääni sain!

Kerran kyy on purrut minua, enkä sitäkään huomannut! Olin kanervikossa selälläni auton pakaria "säätämässä", kyy oli ilmeisesti jäänyt alleni. Aamulla ihmettelin kun käsi oli tunkki, kaksi siistiä reikää oli vierekkäin. Kyypakkaus oli mukana, mutta suomalaisena en lukenyt tietenkään ohjetta. Nappasin naamaan vain yhden tabletin kun olisi pitänyt syödä ne kaikki neljä. Olo oli vähän omituinen, joten painelin juuri ennenkuin terkkari meni kiinni lekurille. Sydänfilmit olivatkin sitten k18 - piipaa-autolla hoitoon!

Turha siis peljätä pikkuotuksia, minullekaan ei jäänyt mitään jälkioireita myrkytyksestä KUUKKE!

Cinderella007

*söpö*
Sijainti
Sverige
Jos kohtaan minkään kastematoa suuremman kiemurtelijan luonnossa, saan kohtauksen, ja katoaisin äkkiä paikalta. Jos oikein säikähdän, saatan jopa käydä itkemään (niin yleensä käy kun siilit yrittävät hyökätä kimppuuni)

Kerran olen tavallaan erään käärmeen tappanut, mutta se ei siis ollut minun vikani. Olin metsäretkellä hevosen kanssa, ja laukkaillessa yksi käärme jäi alle. Oli yököttävää.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
jupla sanoi:
Kerran kyy on purrut minua, enkä sitäkään huomannut! Olin kanervikossa selälläni auton pakaria "säätämässä", kyy oli ilmeisesti jäänyt alleni. Aamulla ihmettelin kun käsi oli tunkki, kaksi siistiä reikää oli vierekkäin. Kyypakkaus oli mukana, mutta suomalaisena en lukenyt tietenkään ohjetta. Nappasin naamaan vain yhden tabletin kun olisi pitänyt syödä ne kaikki neljä. Olo oli vähän omituinen, joten painelin juuri ennenkuin terkkari meni kiinni lekurille. Sydänfilmit olivatkin sitten k18 - piipaa-autolla hoitoon!

Turha siis peljätä pikkuotuksia, minullekaan ei jäänyt mitään jälkioireita myrkytyksestä KUUKKE!
Juu. Ihan kivaahan tuo vaikuttaa olevan.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Kyy luikerteli 2-vuotiaan rattaisiin

Helsinkiläisäiti pelästyi pahanpäiväisesti, kun kyykäärme luikerteli päiväunilla olleen pienokaisen rattaisiin viime keskiviikkona Vesalassa.

Sää oli keväisen lämmin, ja 2-vuotias lapsi oli laitettu pihalle nukkumaan. Rattaat olivat aivan rivitaloasunnon vieressä.

- Se oli aurinkoinen paikka, missä lapsella oli hyvä nukkua. Miellyttävä paikka se oli tietysti käärmeellekin, toteaa päivystävä palomestari Kimmo Tuominen Helsingin pelastuslaitokselta.

Käärmeen onnistui luikerrella nukkuvan lapsen jalkojen päälle kenenkään huomaamatta. Kyyn lepo häiriintyi vasta lapsen heräillessä.

- En tiedä, oliko lapsi äännähdellyt ja liikkunut. Siinä vaiheessa äiti kuitenkin näki, kun käärme luikerteli äkkiä pois.

Uittamontien asukkaat löysivät asunnon rappurallin alta kolme käärmettä. He tappoivat yhden ennen kuin pelastuslaitoksen eläinpelastusyksikkö ehti paikalle. Pelastajien saapuessa käärmeet olivat jo poissa.

Kyy ei purrut lasta, joten tapauksesta selvittiin säikähdyksellä.

- En olisi muutenkaan liian huolissani, sillä kyy ei tavallisesti hakeudu ihmisen luokse. Ehkä se ei vain havainnut lasta, joka nukkui, Tuominen arvelee.
Olipa puistattava uutinen. :eek:

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Kesän ensimmäinen kyy

Kesän 2008 ensimmäinen kyy on nähty ja ... tapoin sen. On se vastenmielinen eläin. :doubtful:

Sorry, että nostin vanhan toikin.

Thunder

Vihan aiheuttaja
Pariskunta näkee kyyn maassa. Nainen hyppää ison kiven päälle karkuun.

Mies sanoo:

- Äläs nyt, käyn vähän taputtelemassa sen päätä, niin se näkee meidät ystävällisiksi.

Lancer

Realisti
Sijainti
taas Suomessa
Jos mä näkisin kyyn takapihalla niin ensisijaisesti yrittäisin siirtää kepukalla (tai jossain boksissa) pellolle (on siinä sopivasti talon takana). Jos se olis etupihalla niin sitten saattaisin tappaa.

En ole vielä tavannut kyytä.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Tää on nyt kyllä ihan fifty-sixty.
Yhdelle kyykärmekselle en tehnyt mitään kun ei ollu pihapiirissä. Mä olin kai paremminkin sen pihapiirissä.
Toisen tapoin kun luikerteli mökillä jossa oli pieniä lapsia.
Kolmannen nostin haravalla jätesäkkiin elävänä ja siirsin kilometrin päähän kalliolle - pois asutuksen läheltä.