Mitä teet käärmeelle pihapiirissä?

Miten sinä suhtaudut kyykäärmeeseen pihapiirissä

• Tapat sen

Äänet: 54 55,1%
  • Siirrät sen hellävaraisesti sivuun, ettei kukaan satuta sitä

Äänet: 7 7,1%
  • Ohitat sen 'olan kohautuksella'

Äänet: 20 20,4%
  • Jokin muu toimintatapa, kerro se!

Äänet: 17 17,3%

• Äänestäjiä yhteensä
    98

markoj

Custom User
OoPee sanoi:
Ei kai se välttämätöntä ole, mutta tappaminen on helpompaa kuin sen kyyn elävänä pihapiiristä poisroudaaminen :(
Toihan pätee vaikkapa epämieluisiin sukulaisiinkin.

markoj

Custom User
Tossa tuntemassani kyyn pureman uhrissa on vielä sellanen hassu juttu, että se on yliherkkä ampiaisille kyille sun muille ötököille. Että oli hengenlähtö kait aika liki.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
En tapa. Laitan pahvilaatikkoon ja vien sen muutaman kilsan päähän. Näin olen tehnyt ja tulen tekemään. Samoin tekee isäni jota on kärmes purrutkin. Ei se kyy pure pahuuttaan vaan peloissaan. Käärmeet ovat hyvinkin pelokkaita eläimiä. Emmä raaski tappaa kun toinen pelkää muutenkin ja lähtis karkuun jos vaan suinkin pääsis.
Muttamutta...kuten en tuomitse naapurustossa asuvia, jotka lahtaavat joka ainoa kissan jonka näkevät, en tuomitse kyynkään tappajia, vaikka en henk.koht. kumpienkaan tappamisesta pidä. Ihminen vaan on niin julmaksi luotu, että sen luontoon kuuluu ratkoa ongelmia tappamalla.

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Tappaisin, pakastaisin ja ensi keväänä lähettäisin Leijonille MM-turnaukseen! Silloinen valmentaja voisi tehdä kunnon "käärmekeittoa" erätauolla ja saada Jellonat pelaamaan hyvin!:wink:

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Riippuu vähän paikasta. Periaatteessa kannan pois.

Olen tehnyt molempia. Siis tappanut ja kanniskellut elävänä loitommalle. Olen myös antanut itse luikerrella pois. Olen myös nylkenyt yhden kyyn.

Absolut

Private member
Mie muistelen ettei kyy ole rauhoitettu, ihan kuin olisin lehdykästä lukenut että omaan pihaan saa kärmeksen tappaa, jos on pakko (eli saa kiinni?)

Noinniinkuin tilanteen sattuessa - enpä tiedä. Kahdesti olen eläessäni nähnyt, ja toisella kerralla olin n. 8v.... Toisella auton ikkunasta hiekkakuopalla...

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Alkaisin huutamaan paniikissa, luulen ma.
En oo koskaan nähnyt luonnossa elävää käärmettä, enkä halua tavatakkaan. En kyytä enkä mitään muutakaan kasiaista isompaa luikeroa.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Runar ja Kyllikki sanoi:
En tapa. Laitan pahvilaatikkoon ja vien sen muutaman kilsan päähän. Näin olen tehnyt ja tulen tekemään. Samoin tekee isäni jota on kärmes purrutkin. Ei se kyy pure pahuuttaan vaan peloissaan. Käärmeet ovat hyvinkin pelokkaita eläimiä. Emmä raaski tappaa kun toinen pelkää muutenkin ja lähtis karkuun jos vaan suinkin pääsis.
Kerroppas havainnollisesti, miten otat sen käärmeen kiinni ja saat sen sitten sinne pahvilaatikkoon? Minkä kokoinen se laatikko on? Ei meillä ainakaan datsalla löydy mitään pahvilaatikoita, ei ainakaan löytyisi tuollaisessa tilanteessa. :confused:

Vannon jo valmiiksi, että en ensi kerrallakaan ala laatikkoleikkeihin. :nope:

elle

-------
Vastasin "jokin muu toimintatapa". Todennäköisesti vain kiljuisin kauhusta.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Riippuu tilanteesta ja paikasta missä sen kohtaan.

Jos sellainen ilmestyisi esim. parvekkeelle (mahdollista jos asuu katutasolla) niin nirri pois ettei pääse sisään.

Jos olen metsässä kävelemässä niin antaisin kyyn mennä menojaan.

Näiden kahden ääripään väliin jäävissä tapauksissa sovellan yllämainitsemiani ratkaisutapoja tarpeen mukaan. Käärmekseen minulla ei riitä rohkeus koskea joten käärmeen siirtäminen turvallisemmalle seudulle ei minulta onnistuisi.

Äitini työnantaja muuten onnistui aika hyvin säikyttämään suomalaisia tuttaviaan. Tuo työnantaja on nimittäin Iranista ja hän lapsena tienasi taskurahaa pyydystämällä käärmeitä. Kobria ja muita sellaisia parimetrisiä tappavan myrkyllisiä käärmeksiä.
Nyt sitten Suomessa olivat suomalaisten ystäviensä kanssa jollain metsäretkellä ja huomasivat kyykäärmeen. Noh tämä iranin kaveri sitten otti vaan kyyn kaulasta kiinni ja roikotteli. Kaikki ystävät kiljuivat kauhusta. Iranin kaveri vain tokaisi "mitä te pelkäätte tämähän on tällainen pikkuinen mato vain".

Jonkki

Press Play ►
Sijainti
Suomi Fineland
Mites hemmetissä otatte kyyn syliin ja kannatte pois, ilman että se näykkäsee? Aika MacGyvereitä olette. Nirri veks kun tielle osuu.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Sellainen vielä, että ennemmin valitsisin sen olkapään kohauttamisen jos vain suinkin mahdollista. Eli käärmeen tappaisin jos näen käärmeen haitalliseksi siinä tilanteessa. (esim. lasten leikkipuisto vieressä tms.)

Toisaalta jos joku tahtoo käärmeen tappaa niin tappakoon, en ala paheksumaan. Pappanihan piti oikein kirjaa montako kyytä sai kesän aikana tapettua. ;)