Suuriosa motorsportista taitaa jo tällä hetkellä koostua siitä että rikkaat ihmiset ajavat huipulla haluamassaan luokassa ja toisinaan jopa kovaakin. Rallissa tämä on toistaiseksi ollut hieman harvinaisempaa vaikka kai WRCn nykyinen kiinteä service park antaa periaatteessa samantapaisen mahdollisuuden juoda sitä glamour skumppaa vip tiloissa kuin F1ssa. WRC kauden ajaminenkin on varmaan edullisempaa kuin F1- tai vaikka suositut protojen sarjakaudet.
Hieman skeptinen kuitenkin monien huomioarvomittausmetodien suhteen että ovatko kuinka ajantasalla ja ennen kaikkea onko ammattitaitoa mitata kyseistä asiaa/lajia relevantisti/oikein. Huomioarvoon liittyy myös se että onko tallille vaikutuksen kannalta tärkeintä esim. voittaa vai muodostaa huomioarvonsa jotenkin muutoin. Yksityistallille automerkin menestys ei ole välttämättömyys, mutta yksityistallin menestymättömyys voi olla automerkille ongelma. Sama ongelma voi olla toki myös R5 tyyppisellä rakenteella. Voisihan periaatteellinen ratkaisu olla esim. merkittömät WRC autot rikkaille harrastajille, mutta ehkä ennemmin brändienkin pitäisi alkaa arvostamaan enemmän sitä, että tietävät lajin seuraajien arvostavan brändin mukanaoloa lajin mahdollistajana enemmän kuin voittoa. Harva ehkä muistelee vihalla niitä WRC tiimejä jotka ovat olleet mukana huonolla menestyksellä. Ja jos urheilussa lisääntyy entisestään ajattelu, että ei kannata osallistua jos ei voita, niin eikö aika monen jollain välineellä harrastettavan lajin pitäisi alkaa kärsiä nykyistä enemmän.
Mutta joo, kaukana ollaan vielä sellaisesta tilasta että WRCssa olisi vaikka Monster team, jossa ajaa Lewis Hamilton koiransa kanssa Mercedeksen sponssaamalla moottorilla varustetulla Monster autolla.