Pitääkö tämä laittaa asiapuolelle, ettei kaiken maailman hassuttelijat tule sotkemaan. Joukahainen pliis...Mitä norjalainen tarkoittaa dresscodella "Pent"?
"Pent" kääntyy kääntäjällä ruotsiksi "snyggt", eli adverbimuoto, eli tyylikkäästi tai siististi.Pent tarkoittaa suomeksi kauniisti. Aika häilyvä käsite jos dress codesta kysymys. Mutta eiköhän joukis tiedä tarkemmin.
http://www.selskabelig.no/?p=3109Onko tuo nyt casual -meiningi vai (arki)puku?
Vai pikkutakki ja farkut on ok?
Mitä norjalainen tarkoittaa dresscodella "Pent"?
Kuten tuossa Toksi jo totesi, on pent (äännetään jotakuinkin "peent") dresscodena melko häilyvä.Pitääkö tämä laittaa asiapuolelle, ettei kaiken maailman hassuttelijat tule sotkemaan. Joukahainen pliis...
Eli ei ole olemassa yhdenmukaista käsitystä, mitä se tarkoittaa, ja kyseessä onkin sen vuoksi termi jota tulisi välttää. Tilaisuuden luonne voi vaikuttaa asiaan. Perusvaatimuksena on se, että vaatteet ja kengät ovat siistit, eivätkä aivan liian vapaamuotoiset.Pent antrekk
Det finnes ingen etablert oppfatning av hva begrepet pent antrekk innebærer, selv om den ofte brukes av utesteder for å sortere gjestene. Helst bør den derfor om mulig unngås. Hva som er pent antrekk kan avhenge av sammenhengen. Normalt kan man anta at klærne ikke skal være opprevet, slitt eller møkkete. Treningstøy, arbeidstøy eller også alt for fritidsaktige klær eller sko bør unngås. Menn bør unngå korte bukser.
Yhdet avajaiset Stavangerissa (nevö biin). Eli tummahko puku kera ruskeiden spittareiden ja samaa ruskean sävyä olevan vyön. Paitaosastoksi italialaistyylisesti valkoinen T-paita alle ja kauluspaita (pinkki tai vaaleansininen) ylle. Ei solmiota. Parransänki näkyvillä mutta huoliteltu ja rajattu. Kiitos, takk!!!Tietämättä mistä tilaisuudesta on kyse, laittaisin itse ehkä nahkakengät, siistit uudet farkut (ellei kovin virallinen tilaisuus), vyön, kauluspaidan ilman kravattia ja pikkutakin.
Ei mene vikaan tuolla tyylillä. Parransänki näkyvillä on Norjassa hyvin tavallista (suosin myös itse tuota rennon puliukkomaista lookia).Yhdet avajaiset Stavangerissa (nevö biin). Eli tummahko puku kera ruskeiden spittareiden ja samaa ruskean sävyä olevan vyön. Paitaosastoksi italialaistyylisesti valkoinen T-paita alle ja kauluspaita (pinkki tai vaaleansininen) ylle. Ei solmiota. Parransänki näkyvillä mutta huoliteltu ja rajattu. Kiitos, takk!!!
Ei lie liikaa vikaan menevän. Jos menee, paikkaan hersyvällä huumorilla...
Tabermannihan se oli itsenäisyyspäivän linnan juhlissakin farkut jalassa. Se on vaan kiinni siitä kuinka varmaksi ittensä tuntee.siistit uudet farkut (ellei kovin virallinen tilaisuus)
On toki. Samoilla vaatteilla on pärjätty jo vuosikausia. Mulla ei ole mitään 'talvivaatteita' koskaan ollut.Noniin nyt kun formulakausi on pulkassa niin voidaan keskittyä täysillä talvipukeutumiseen(ja bilettämiseen ). Onko jo talvivaatteet käytössä tai ainakin hankittu valmiiksi?
Opiskelu ja nainen tietenkin. Mut sä unohdit vastaa itse sun puketumisesta aijaijaijai mutjoo.Mihinkä sitä muuhunkaan melkein kolmekybänen työtön mies täysillä keskittyis kun talvipukeutumiseen ja bilettämiseen.