MM-rallikausi 2022

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4620
Sijainti
Event horizon
4-maux, Breen ja Greensmith ilmeisesi kokolailla täysi kausi ja Löppönen muutama kisa ja ehkä Huttusellekin lohkeaa paikka johonkin kisaan.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
3931

On se kyllä taas niin herkullinen hetki, kun ensimmäisen kerran Montessa laitetaan kellot käyntiin ja katsotaan minkälaisia aikoja alkaa tulla taululle.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3536
Onko Ruotsin rallin järjestäminen satavarmaa?
 

Hekazi

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
154
Toivottavasti Huttunen saisi tällä kaudella edes yhden kilpailun näyttää vauhtiaan Pumalla kun Hyundailla sitä mahdollisuutta valitettavasti ei koskaan tullut. Neljällä autolla kun jo Monteen lähtevät niin luulisi vaikka Jyväskylän olevan mahdollinen. Tuskin Loebiä siellä kuitenkaan nähdään.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
10833
Sijainti
Savon ja Pengonpohjan välimaasto

Autojen teippaukset julkaistaan varmaan ensi viikon lauantaina.

 
Viimeksi muokattu:

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
369
Veikkaukseni kaudesta 2022:

M-sport Ford tulee olemaan vielä enemmän hukassa kun viimekaudella ja jää kaikissa kisoissa sijoille ynnämuut. Valitettavasti, koska arvosta M-sportin ja Wilsonin erittäin korkealle. Tehnyt hienoa työtä rajallisella budjetilla jo monta vuotta. Fanitan heitä, mutta uudet hybridit ovat liian monimutkaisia heidän kaltaiselle yksityistiimille (vaikka Ford isommin nyt mukana onkin)

Mestaruuden ja suurimman osan voitoista vie Toyota. Katsokaa auton takapään aerodynamiikkaa. Auton kattolinja menee takaa todella alas joten taakse saadaan aivan tajuton downforce. Valovuoden muita edellä nopeudessa. Tämä oli tarkoituskin kun esiteltiin 2door Yaris. Siinä on asioita jotka on vartavasten mietitty rallia varten heti suunnittelupöydällä, mm.aeroa. Mestari siis Evans.

Huyndai on hyvä kakkonen ja Ott voittaa muutaman rallin, mutta ei mestaruutta. Adamon lähtö on sekoittanut pakan, eikä Ott löydä vieläkään luottoa autoon. Lisäksi auto on korimalliltaan Toyotaa huonompi. Liian pitkä ja neliovinen. Aeroltaan Toyotaa piirun jäljessä.

Monacon avauskisassa tehdään historiaa. R5 auto voittaa kisan. Hybrid-teknologia on vielä liian keskeseräistä kauden alussa, eikä kestä kisan rasitusta.

Kauden päätteeksi kuullaan shokki-uutinen. Huyndai vetäytyy, koska ei vieläkään voita mestaruutta. Syyksi vetäytymiselle kerrotaan, että automerkki suuntaa kaikki kilpailutoimintaan käytettävät resurssit ympäristöystävällisten teknologioiden kehittämiseen.
 

Hekazi

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
154
Veikkaukseni kaudesta 2022:

Monacon avauskisassa tehdään historiaa. R5 auto voittaa kisan. Hybrid-teknologia on vielä liian keskeseräistä kauden alussa, eikä kestä kisan rasitusta.

Kauden päätteeksi kuullaan shokki-uutinen. Huyndai vetäytyy, koska ei vieläkään voita mestaruutta. Syyksi vetäytymiselle kerrotaan, että automerkki suuntaa kaikki kilpailutoimintaan käytettävät resurssit ympäristöystävällisten teknologioiden kehittämiseen.
Se että R5 (tai siis nyt Rally2) autolla ajettaisiin paras sijoitus koskaan ei olisi mitenkään yllättävää mutta täytyy kuitenkin muistaa että siellä on 11 Rally1 autoa viivalla. Se että R5 auto kilpailun voittaisi niin vaatii jo muutaman auton suistumista ja muutamia superralleja sunnuntaille. Viiden joukkoon voi olla hyvätkin mahdollisuudet.

Hyundain vetäytyminen ei sinänsä varmaan yllättäisi ketään sillä ovathan he olleet mukana touhussa jo varsin pitkään, vuodesta 2014 näin ulkomuistista. Valmistajien mestaruuden Hyundai tosin voitti 2019 ja 2020.
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
1013
... muutamia superralleja sunnuntaille...
Hieman ohi aiheesta, mutta superralli-säännöllä ei ole asiaa asiaa sunnuntaille Montessa, jos on keskeyttänyt lauantaina. Sunnuntaille otetaan mukaan lauantain jälkeen yleiskilpailun 50 ensimmäistä, joten aiemminkin keskeyttäneille voi tulla kiire tuohon sakkiin.
 

simc

Well-known member
Liittynyt
28.6.2013
Viestit
149
Mestaruuden ja suurimman osan voitoista vie Toyota. Katsokaa auton takapään aerodynamiikkaa. Auton kattolinja menee takaa todella alas joten taakse saadaan aivan tajuton downforce.
Toyotan Tom Fowler tosin sanoi, että heidän testiautonsa ei vastaa lopullista ralliautoa:

> Päätavoitteemme auton koriversioiden (bodywork) suhteen oli aluksi tehdä sellaisia versioita, että muut joutuvat käyttämään mahdollisimman paljon aikaa miettimiseen, että mitä nämä jutut oikein ovat.

Monacon avauskisassa tehdään historiaa. R5 auto voittaa kisan. Hybrid-teknologia on vielä liian keskeseräistä kauden alussa, eikä kestä kisan rasitusta.
Toyota Prius tuli myyntii vuonna 1997. Tietysti, nyt kaikki hybridiyksiköt ovat yhden ulkopuolisen valmistajan ja kaikki on toki mahdollista. Vrt. Peugeotit Monten 2000 yötauolla. Tässä "nopeusvertailua" kolme eri sukupolvien ralliautoista:

Kauden päätteeksi kuullaan shokki-uutinen. Huyndai vetäytyy, koska ei vieläkään voita mestaruutta.
Yhtä hyvin voidaan pidätttää hengitystä siksi, että viiden miljardin vuoden kuluttua Aurinko on käyttänyt kaiken sisältämänsä vedyn ydinfuusiossaan. Jos niin käy, niin sitten on sopeuduttava siihen. Mutta viime vuosina Hyundai on ollut mukana luomassa hienoimpia rallivuosia aikoihin ja tämä vuosi on vasta alussa. Naatitaan siitä!
 
Ylös