MM-rallikausi 2022

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5226
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Eniten harmittaa se, että hän vie paikkoja nuoremmilta kuljettajilta. Mieluummin näkisi tulevia kuskeja kuin menneitä kuskeja.
Tulokset kertokoot, onko kyseessä mennyt kuski vai ei. Itse nautin täysillä joka kerta, kun Maestro on viivalla. Aivan tolkuton ura jo takana, mutta siitä huolimatta jaksaa haastaa itseään vaikkei olisi mikään pakko. Kyllä tykkään. Se, että ajopaikkoja on vähän, ei ole Loebin vika, eikä syytöstä siitä, että hän "vie nuorempien paikkoja", ole reilua edes välillisesti hänen päälleen myöskään kaataa.
 

Tsiiem

Well-known member
Liittynyt
24.11.2017
Viestit
838
Eniten harmittaa se, että hän vie paikkoja nuoremmilta kuljettajilta. Mieluummin näkisi tulevia kuskeja kuin menneitä kuskeja.
Tämä nyt on ihan täyttä paskaa. Ei vie yhdenkään nuoren paikkaa. Se paikka täytyy ansaita näytöillä tai sitten ostaa rahalla.

Jokainen varmaan osaa päätellä mikä kuvio tässä on taustalla. Breen on Red Bullin urheilija, Fourmaux on Red Bullin urheilija, Loeb on... Niin. Ja Malcolm osaa haistaa rahan.
 

simc

Well-known member
Liittynyt
28.6.2013
Viestit
193
Eniten harmittaa se, että hän vie paikkoja nuoremmilta kuljettajilta. Mieluummin näkisi tulevia kuskeja kuin menneitä kuskeja.
Loeb tuo näkyvyyttä ja näkyvyys sponsorituloja joilla kehittää ja testata autoa toivottavasti enemmän kuin viime vuosina. Jos on vauhtiakin, niin entistä parempi. Tulevaisuuden laskelmat Breenissä ja Fourmauxissa.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Ei vie yhdenkään nuoren paikkaa.
Joku muu autoa kuitenkin ajaisi, jos sitä ei ajaisi Loeb.

Paikka täytyy lunastaa, mutta mitä vähemmän paikkoja on, sitä enemmän korostuu rahan merkitys, koska mahdollisuutta harjoitteluun ei ole.

Tulevaisuudessa sekä ykkösissä että rallissa lahjakkuuden merkitys vähenee ja rahan merkitys kasvaa. Rahalla pääsee monien taidollisesti lupaavampien kuskien ohi.
 

jabajee

Well-known member
Liittynyt
9.12.2019
Viestit
201
Muistetaan nyt vielä että WRC2:ssa tulee todennäköisesti ajamaan ensi vuonna samat Mikkelsen, Östberg, Gryazin, Bulacia, Huttunen, Suninen, ehkä myös puoli kautta Solberg, ja varmaankin nykyisen WRC3:n puolelta Lindholmit sun muut, siellä on tosi vaikee ajaa edes top kymppiin pätkäajoissa.
Muistetaan nyt vielä, että näitä samoja kavereita vastaan joutuu ajamaan lopun ikänsä koska kaikilla on sama tavoite.
Ottamatta kantaa noihin luokkiin tai autojen paremmuuksiin niin mitä aiemmin näitä kavereita vastaan pääsee ajamaan niin sitä parempi. Jos niiden itseluottamusta pystyy horjuttamaan vaikka vain yksittäisillä pätkäajoilla niin on vahvoilla tulevaisuudessakin. Uralla pitää päästä eteenpäin niin pysyy nimi muistissa. Varmistelemalla junnaa paikoillaan ja sitten saakin ajella vain suomenmestaruuksista.
 

Tume88

Well-known member
Liittynyt
18.1.2019
Viestit
398
Huttusta tässä vihjaillaan mutta hänhän ajaa Unkarissa ERC:tä viikonloppuna, ja recce on varmaan torstai? Samoin kuten Pajari... Voisko olla Lindholm?
Mahdollisesti, Grönholmhan touhuilee Huttusen ja Lindholmin taustapiruna, Wuorelahan tuossa antoi ymmärtää että lähde ei ole ainakaan Jouhki jos oikein ymmärsin.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2208
Tämä nyt on ihan täyttä paskaa. Ei vie yhdenkään nuoren paikkaa. Se paikka täytyy ansaita näytöillä tai sitten ostaa rahalla.

Jokainen varmaan osaa päätellä mikä kuvio tässä on taustalla. Breen on Red Bullin urheilija, Fourmaux on Red Bullin urheilija, Loeb on... Niin. Ja Malcolm osaa haistaa rahan.
Breen ei ole Red Bullin urheilija. Muuten samaa mieltä. Parempi Loeb kuin yksi pääluokan auto kisassa vähemmän.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3179
Sijainti
JKL
Vähän pistänyt silmään sellainen että Adamo on nyt varsin aktiivisesti työntänyt Sunista Huttusen edelle vähän joka raossa... Olisikohan tässä syy myös sille...
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14537
Sijainti
Tampereen lenkki
Muistetaan nyt vielä, että näitä samoja kavereita vastaan joutuu ajamaan lopun ikänsä koska kaikilla on sama tavoite.
Ottamatta kantaa noihin luokkiin tai autojen paremmuuksiin niin mitä aiemmin näitä kavereita vastaan pääsee ajamaan niin sitä parempi. Jos niiden itseluottamusta pystyy horjuttamaan vaikka vain yksittäisillä pätkäajoilla niin on vahvoilla tulevaisuudessakin. Uralla pitää päästä eteenpäin niin pysyy nimi muistissa. Varmistelemalla junnaa paikoillaan ja sitten saakin ajella vain suomenmestaruuksista.
Meinaan siis vaan että WRC2:ssa taso on nyt kovempi kuin koskaan. Esim 2017 paikkeilla siellä oli pari Skodan tehdaskuskia, ehkä joku M-Sportin kovempi kaveri ja loput oli aika hupiukkoja, pelkästään kisan puhtaasti maaliin ajamalla pääsi varmasti viiden sakkiin. Enää ei ole yhtä helppoa.

Kannattaa myös katsoa Tom Kristenssonin tulosliuskaa tältä kaudelta. Viime vuonna oli ihan suvereeni junnumestari, tänä vuonna ei ole päässyt yhtään mihinkään Fiesta Rally2:lla. Sitä kohtaloa en soisi Samille.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14537
Sijainti
Tampereen lenkki
Vähän pistänyt silmään sellainen että Adamo on nyt varsin aktiivisesti työntänyt Sunista Huttusen edelle vähän joka raossa... Olisikohan tässä syy myös sille...
Hyundaille muutenkin tulee koko ajan uusia kavereita oikealta ja vasemmalta ja menevät suoraan WRC-autoon asti, mutta Huttuselle tällaista ei ole tarjottu.

Sunisen kommentit Hyundain uudesta Rally2-autosta vähän myös antavat osviittaa siitä, ettei se ole ihan valmis vehje. Ehkä ihan hyvä hetki nostaa kytkintä.
 

TrulliJuna

Well-known member
Liittynyt
24.11.2013
Viestit
160
Vähän pistänyt silmään sellainen että Adamo on nyt varsin aktiivisesti työntänyt Sunista Huttusen edelle vähän joka raossa... Olisikohan tässä syy myös sille...
Samaa tulkintaa tehty myös täällä. Vaikuttaa vahvasti siltä, että Suninen ja Huttunen tehnee paikanvaihdon päittäin. Suninen kehittämään Hyundaille rally 2 autoa ja kärkkymään sitä mahdollista ajopaikkaa rally 1 puolelta (Sordon paikkaa, mikä vapautuu v. 2023). Huttunen samaan rooliin Ford:lle, sillä erotuksella, että ajanee ne kisat rally 1:llä, mitä maestro ei halua ajaa. Greensmith ostanee itselleen edelleen täyden kauden ja ajaa näin Ford:n neljättä autoa.
 

Teemu_99

Well-known member
Liittynyt
8.9.2018
Viestit
389
Samaa tulkintaa tehty myös täällä. Vaikuttaa vahvasti siltä, että Suninen ja Huttunen tehnee paikanvaihdon päittäin. Suninen kehittämään Hyundaille rally 2 autoa ja kärkkymään sitä mahdollista ajopaikkaa rally 1 puolelta (Sordon paikkaa, mikä vapautuu v. 2023). Huttunen samaan rooliin Ford:lle, sillä erotuksella, että ajanee ne kisat rally 1:llä, mitä maestro ei halua ajaa. Greensmith ostanee itselleen edelleen täyden kauden ja ajaa näin Ford:n neljättä autoa.
Ei varmaa kannata yllättyä jos Suninen ajaa jo ensvuonna Rally 1 autoa.
 
Ylös