MM-rallikausi 2022

Reinweib

Vetohenkilö
Liittynyt
28.3.2013
Viestit
942
Sijainti
Piilosa
Käsittääkseni pystyy ykkösluokassa vaihtamaan molemmat kuskit.
En nyt äkkiseltään löytänyt kuin nämä, ja jos Miumauxilta ottais turbonapin pois ja antais sen jollein toiselle pisteitä keräävälle, niin pitäis onnata?

5.2.5 Must give the name of the competitor at the time of registration.
This name must include the name of the car manufacturer.
5.3.6 Must inform the FIA of the name of the driver for the purpose of
scoring points before the closing date of entries of each rally
that they want to score points or as Art. 5.2.6.


Edit: Äh, puusilmä minä...

22.2 AMENDMENTS ON THE ENTRY FORM
A competitor may freely replace the car declared on the entry
form with another from the same class, up to the moment of
scrutineering.

22.4 CHANGE OF COMPETITOR AND/OR CREW MEMBER(S)
A change of competitor is permitted up to the close of entries.
After the close of entries, one member of the crew may be
replaced with the agreement of:
– the organisers, before the start of the administrative
checks.
– the Stewards, after the commencement of these checks and
before the publication of the start list.
Only the FIA may authorise the replacement of both crew
members or the competitor after the close of entries.
 
Viimeksi muokattu:

Teemu_99

Well-known member
Liittynyt
8.9.2018
Viestit
389
En nyt äkkiseltään löytänyt kuin nämä, ja jos Miumauxilta ottais turbonapin pois ja antais sen jollein toiselle pisteitä keräävälle, niin pitäis onnata?

5.2.5 Must give the name of the competitor at the time of registration.
This name must include the name of the car manufacturer.
5.3.6 Must inform the FIA of the name of the driver for the purpose of
scoring points before the closing date of entries of each rally
that they want to score points or as Art. 5.2.6.


Edit: Äh, puusilmä minä...
22.2 AMENDMENTS ON THE ENTRY FORM
A competitor may freely replace the car declared on the entry
form with another from the same class, up to the moment of
scrutineering.

22.4 CHANGE OF COMPETITOR AND/OR CREW MEMBER(S)
A change of competitor is permitted up to the close of entries.
After the close of entries, one member of the crew may be
replaced with the agreement of:
– the organisers, before the start of the administrative
checks.
– the Stewards, after the commencement of these checks and
before the publication of the start list.
Only the FIA may authorise the replacement of both crew
members or the competitor after the close of entries.
Joo, jännä nähä mitä nyt tulee tapahtumaan lähipäivät, mut toki ite en ihan vielä usko että Huttunen ajais rally 1 virossa.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3180
Sijainti
JKL
Huttunen ilmoittautunut Rally2 luokkaan joten ilman taikatemppuja ei luokan vaihdon pitäisi olla mahdollista. Autoa voi vaihtaa luokan sisällä mutta luokkaa ei, jos kerran kisaan on jo ilmoittautunut. Kuskeja on vaihdettu viimehetkiin saakka Jyskälässäkin (siis sellaisia jotka ei muuten ole ilmoittautunut) ja yleensä joku porsaanreikä on löytynyt että molemmat voidaan vaihtaa. Kaikki toki mahdollista, mutta epätodennäköisenä pidän Huttusen ajamista Rally1 autolla Virossa. Toki tehdastalleilla on välillä omat säännöt ja hirveän mielelläni olen kyllä väärässä tässä asiassa...
 

Reinweib

Vetohenkilö
Liittynyt
28.3.2013
Viestit
942
Sijainti
Piilosa
Näyttäs että jos vaan menee väärällä autolla, niin asiat voi vaan järjestyä...

25.1 CHANGE OF CLASS ENTERED
At the time of scrutineering, if a car as presented does not
correspond to the group and/or class in which it was entered,
the Stewards may transfer it to the appropriate group and/or
class recommended by the FIA Technical Delegate
 

Teemu_99

Well-known member
Liittynyt
8.9.2018
Viestit
389
Huttunen ilmoittautunut Rally2 luokkaan joten ilman taikatemppuja ei luokan vaihdon pitäisi olla mahdollista. Autoa voi vaihtaa luokan sisällä mutta luokkaa ei, jos kerran kisaan on jo ilmoittautunut. Kuskeja on vaihdettu viimehetkiin saakka Jyskälässäkin (siis sellaisia jotka ei muuten ole ilmoittautunut) ja yleensä joku porsaanreikä on löytynyt että molemmat voidaan vaihtaa. Kaikki toki mahdollista, mutta epätodennäköisenä pidän Huttusen ajamista Rally1 autolla Virossa. Toki tehdastalleilla on välillä omat säännöt ja hirveän mielelläni olen kyllä väärässä tässä asiassa...
Se on totta en itekkää prosenteissa olis sen puolesta, mutta joo väittäisin että tehdastallit pystyy kuljettajia veivaamaan.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3180
Sijainti
JKL
Näyttäs että jos vaan menee väärällä autolla, niin asiat voi vaan järjestyä...

25.1 CHANGE OF CLASS ENTERED
At the time of scrutineering, if a car as presented does not
correspond to the group and/or class in which it was entered,
the Stewards may transfer it to the appropriate group and/or
class recommended by the FIA Technical Delegate
Tämä käsittääkseni koskee sitä jos ilmoitettu auto ei ole luokan mukainen. Eli ilmoittautuessa annetaan runkonumero jonka pitää täsmätä papereihin katsastuksessa. Kokonaan eri runkonumeron autoa ei voi siihen katsastusjonoon työntää... Siis tavallinen pulliainen ei voi...
 

Reinweib

Vetohenkilö
Liittynyt
28.3.2013
Viestit
942
Sijainti
Piilosa
Täytyy tuossa olla joku välimuoto, meinaan tälle spekuloidulle herralla tarvii olla muuten joka kisaan uus runko jotta sen saa katsastukseen..
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3180
Sijainti
JKL
Täytyy tuossa olla joku välimuoto, meinaan tälle spekuloidulle herralla tarvii olla muuten joka kisaan uus runko jotta sen saa katsastukseen..
Jos luokka ei vaihdu niin runkoa voi vaihtaa. Mutta näissä on säännöissä tarkoituksella yleensä sellaiset koukerot että voit yleensä tehdä jomman kumman, mutta et molempia. Eli jos auto ei täytä luokan vaatimuksia niin sen voi siirtää toiseen, jos se siihen kelpaa. Tai auton voi vaihtaa luokan sisällä ennen katsastusta, mutta sitten ei voi enää luokkaa vaihtaa. Kuskien kohdalla voi vaihtaa toisen mutta ei molempia. Ihan siksi ettei ilmoittautuminen mene ihan härdelliksi. Ja varsinkin MM-ralleissa ne on kyllä tarkkoja noista. Paperit pitää olla kunnossa. Toki kuten todettua, tehdasteameja koskee vähän eri säännöt. Niille juttuja katsotaan vähän sormien läpi. Eikös Ketomaa(?) joskus vaihdettu WRC:llä Fordille Jyskälään viime tipassa? Ja kartturi vaihtui myös...
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
4961
Sijainti
Parc Fermé
Eikös Ketomaa(?) joskus vaihdettu WRC:llä Fordille Jyskälään viime tipassa? Ja kartturi vaihtui myös...
Meneeköhän mulla nyt puurot ja vellit sekaisin, mutta eikös tää tilanne ollut niinpäin et Ketomaa vaihdettiin Jyskälästä pois kun Fafen megahyppy menikin vituralleen ja kyseisessä tilanteessa tuli ulosajon jälkimainingeissa senverran loukkia et lääkäri totesi ettei ole kisakuntoinen Jyväskylään mennessä.
 

RTP

Keskimääräistä mulkumpi runkkari
Liittynyt
2.9.2012
Viestit
518
Sijainti
Tallissa
Juurihan tälläinen tuplavaihto viime vuonna nähtiin kun Loubet loukkaantui ja Solans tuli tilalle. Eihän se sääntöjen mielestä ole mahdollista, mutta kummallisesti niistä on jotenkin sopimukseen tarvittaessa päästy.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1316
Jos itse olisin nyt Malcom Wilssonin huosuissa, niin toimisin seuraavalla tavalla: Breenille kenkää välittömästi. Ei sen vuoksi, että hän olisi huono tai hidas kuski, päinvastoin, hän on viimekausilla kyllä nopeutensa todistanut, vaan sen takia, että maksimi sijoitus mitä Fordilla nyt pystyy Breen tai kukatahansa muu huippukuski ajamaan silloin kun kaikki menee ilman ongelmia on sijat 5-6 aivan maksimisaan. No. Tilalle vois otta jonkun hitaamman maksukuskin, esim Loubet, tai Sohlberg. Nämä hitaammat maksukuskit pystyisivät joka tapauksessa ottamaan sijat 6-8 kun vain ajelisivat hiljaa ja odottaisivat, että muut keskeyttävät edestä pois. Busines first.
 

Teemu_99

Well-known member
Liittynyt
8.9.2018
Viestit
389
Jos itse olisin nyt Malcom Wilssonin huosuissa, niin toimisin seuraavalla tavalla: Breenille kenkää välittömästi. Ei sen vuoksi, että hän olisi huono tai hidas kuski, päinvastoin, hän on viimekausilla kyllä nopeutensa todistanut, vaan sen takia, että maksimi sijoitus mitä Fordilla nyt pystyy Breen tai kukatahansa muu huippukuski ajamaan silloin kun kaikki menee ilman ongelmia on sijat 5-6 aivan maksimisaan. No. Tilalle vois otta jonkun hitaamman maksukuskin, esim Loubet, tai Sohlberg. Nämä hitaammat maksukuskit pystyisivät joka tapauksessa ottamaan sijat 6-8 kun vain ajelisivat hiljaa ja odottaisivat, että muut keskeyttävät edestä pois. Busines first.
Siinä vaiheessa loppuu varmaa viimeinenkin kiinnostus Fordilla tukea tuota projektia ja se ei ole enää Malcomille sitten business first, huippukuskia tuo talli vaatii!!
 

TrulliJuna

Well-known member
Liittynyt
24.11.2013
Viestit
160
Siinä vaiheessa loppuu varmaa viimeinenkin kiinnostus Fordilla tukea tuota projektia ja se ei ole enää Malcomille sitten business first, huippukuskia tuo talli vaatii!!
Juurikin näin! All in ja Breenin kaveriksi ensi kaudelle Tanak, Neuville, Evans tai Ogier. Sen minkä autolla häviät, kurotaan kiinni ykköskorin kuskilla. Esim. Tanakin/Ogierin kun siihen saisi naarattua, niin eiköhän alkaisi hilloa valumaan auton kehittämiseenkin enemmän.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1316
Siinä vaiheessa loppuu varmaa viimeinenkin kiinnostus Fordilla tukea tuota projektia ja se ei ole enää Malcomille sitten business first, huippukuskia tuo talli vaatii!!
Tällä nykyisellä kokoonpanollakin on myös se vaara, että loppuu se viimeinenkin kiinnostus Fordilta. Tarjolla on nytkin sijat ynnämuut. Siitä olen samaa mieltä, että jos Tänak tai Ogi tai Rovis tulis kehiin, niin alkais tulla tulosta. Mutta nykyään keskikastin kuskin ja rehellisen maksukuskin ero ei ole kovin suuri, koska autot on niin helppoja ajaa.
 

Teemu_99

Well-known member
Liittynyt
8.9.2018
Viestit
389
Tällä nykyisellä kokoonpanollakin on myös se vaara, että loppuu se viimeinenkin kiinnostus Fordilta. Tarjolla on nytkin sijat ynnämuut. Siitä olen samaa mieltä, että jos Tänak tai Ogi tai Rovis tulis kehiin, niin alkais tulla tulosta. Mutta nykyään keskikastin kuskin ja rehellisen maksukuskin ero ei ole kovin suuri, koska autot on niin helppoja ajaa.
Siitä oon sun kanssa samaa mieltä että Breenistä ei ole kantamaan tiimiä ykköskuskin asemassa,mutta hyvä kakkosviulun soittaja hän voisi olla.
Se että siellä ei olisi yhtään varteenotettavaa kuskia ni se ei vaan toimi.
Eiköhän Malcomilla oo kaikki verkot vedessä että saisi Tänakin sinne ens vuonna, mutta jännä nähdä miten käy.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1316
Siitä oon sun kanssa samaa mieltä että Breenistä ei ole kantamaan tiimiä ykköskuskin asemassa,mutta hyvä kakkosviulun soittaja hän voisi olla.
Se että siellä ei olisi yhtään varteenotettavaa kuskia ni se ei vaan toimi.
Eiköhän Malcomilla oo kaikki verkot vedessä että saisi Tänakin sinne ens vuonna, mutta jännä nähdä miten käy.
Breenihän ei missään nimessä ole huono kuski, mutta hän ei ole se superstar mitä ovat Ott, Rovis, Ogi. Breen on parhaana päivänä Neville-Sordo-Lappi tasoa, tai jopa nopeampi. Jos Ford haluaa voittajaksi, niin se vaatis Tänakin tai Ogierin, mutta kyllä heilläkin vaikeaa tulisi olemaan, veikkaan että 2-3 voittoa vois ihan maksimissa irrota ja silloinkin pitäisi muilla olla epäonnea tai auraamista
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
maksimi sijoitus mitä Fordilla nyt pystyy Breen tai kukatahansa muu huippukuski ajamaan silloin kun kaikki menee ilman ongelmia on sijat 5-6 aivan maksimisaan.
No on sillä joku Sebastien 48v. ajellut ihan kelpo vauhtia, mm. voitto Monte Carlosta ja hyviä pätkäaikoja muissakin kisoissa.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1316
No on sillä joku Sebastien 48v. ajellut ihan kelpo vauhtia, mm. voitto Monte Carlosta ja hyviä pätkäaikoja muissakin kisoissa.
Nyt puhuttiin ajasta alkukauden jälkeen. Monaco on speciaali, Portugalis hyviä aikoja joo (lähtöpaikka???) mutta niistä on ikuisuus. Kehitys on menty vauhdilla eteenpäin
 
Ylös