Mnk autot ja niiden väritys

doggystyle

Member
Voisko joku laittaa kunnon ohjeet että miten saan sen skinin autooni. Olen koittanut koko tämän päivän sitä saada sieltä *sknins_x* kansiosta autooni. Olen siirtänyt *skins_x* kansiosta sen ekan skinin *skins* kansioon, eikä se mene mun autoon.
Kiitos jo nyt avusta :)

OaK

Well-known member
Saanko kysyä miksi siirrät sitä sieltä toiseen kansioon? Siihen "skins" kansioon muistaakseni pitää olla .jpg kuva ja siellä skin_x kansiossa skinit ovat jo muutettuna .DDS muotoon. Jos välttämättä haluat skinin sieltä skins_x kansiosta peliin niin siirrä ne skins_dds kansioon..pitäis toimia.

Viimeksi muokattu:

doggystyle

Member
mulle neuvottiin että se pitää siirtää sieltä. kiitti neuvosta kokeilen sitä heti :D

doggystyle

Member
Mulle neuvottiin että se pitää siirtää sieltä. Mutta miten saan sen autooni toimimaan? Nyt tärkein kysymys millä ohjelmalla sieltä skins kansiosta vaikka sen ekan pitäs aueta? Mulla se aukee lehtimuistiolla kuten kaikki muutkin.

OaK

Well-known member
Mulle neuvottiin että se pitää siirtää sieltä. Mutta miten saan sen autooni toimimaan? Nyt tärkein kysymys millä ohjelmalla sieltä skins kansiosta vaikka sen ekan pitäs aueta? Mulla se aukee lehtimuistiolla kuten kaikki muutkin.
eli jos se skini on .dds muodossa niin siihen tarvii jo kuvankäsittelyohjelman esim. adobe photoshopin tai sitten gimpillä taitaa aueta kans..en oo kyl 100% varma, koska en ole koskaan kyseistä ohjelmaa käyttänyt...
Eli jos sulla nyt on siirrettynä se skini sinne skins_dds kansioon, sitten menet peliin varikolle ja siitä painat "uudet värit" siellä listassa nyt sitten pitäisi olla tämä kyseinen skini.:alppu:

Viimeksi muokattu:

Welder

Well-known member
Älkää nyt hyvät ihmiset alkako niitä dds-tiedostoja muokkaamaan!

Oikea paikka on tuo minkä OAK jo sanoikin, \data\skins. Sinne ja JPG-formaatissa! Kuvaankäsittelyyn käy monetkin ohjelmat, vaikka just nuo Photoshop tai gimp.

Vai oliko tämä joku vitsi?:doubtful:

OaK

Well-known member
Älkää nyt hyvät ihmiset alkako niitä dds-tiedostoja muokkaamaan!

Oikea paikka on tuo minkä OAK jo sanoikin, \data\skins. Sinne ja JPG-formaatissa! Kuvaankäsittelyyn käy monetkin ohjelmat, vaikka just nuo Photoshop tai gimp.

Vai oliko tämä joku vitsi?:doubtful:
Mutta jos esim. pelaat servulla ja sieltä sit lataa jonku skinin niin saat sen toimimaan jos siirrät sen skins_dds kansioon..laatu vaan ei oo kovin hyvä, koska se on 512x512...

Ja lisään myös tuon että muokkaa ainoastaan noita jpg muodossa olevia.. :D

Anteeksi jos menee sekavaksi.. :D

Welder

Well-known member
Mutta jos esim. pelaat servulla ja sieltä sit lataa jonku skinin niin saat sen toimimaan jos siirrät sen skins_dds kansioon..laatu vaan ei oo kovin hyvä, koska se on 512x512...
Eli varastaa toisen tekemän skinin. Ei kovin suotavaa...mutta kaikenlaisia vatipäitä riittää. Tämän takia pyrin merkkaamaan omat skinini jollain yksilöllisellä tavalla. Siinähän sitten mainostavat omaa varkauttaan.:yuck:

OaK

Well-known member
Eli varastaa toisen tekemän skinin. Ei kovin suotavaa...mutta kaikenlaisia vatipäitä riittää. Tämän takia pyrin merkkaamaan omat skinini jollain yksilöllisellä tavalla. Siinähän sitten mainostavat omaa varkauttaan.:yuck:
Näinpä juuri...:thumbfh:

Vonsaku

Juoppokuski
Veikkaisin että kyseessä on "Teamin" skinien hakeminen...

Eiköhän tuolla ole tuhannen miljuunaa hienoa skiniä vapaasti käytettävissä.

Jonkun ainoastaan omaan käyttöön tehtyjen skinien kopiointi on hieman hyvien tapojen vastaista.

doggystyle

Member
Tiedoston 'C:\Users\Henri\MNK\data\skins_dds\BF1_BMWSauber_NH-16.dds' avaaminen epäonnistui: Tuntematon tiedoston tyyppi.

Tommosen työns ruutuun kun koitin gimpil avata.

JRantajoki

Well-known member
Pari wanhaa LFS skiniä mitkä tuli joskus väsättyä.

EDIT:Sori ei tää ollukkaa autojen esittelyä varten tää toikki.. edellinen postaus hämäs..

EDIT2:Jaa oli sittenkin, en tiä mikä hämäs tällä kertaa. :D

Viimeksi muokattu:

OaK

Well-known member
Harrastaako täällä kukaan 3d renderöintiä? Asensin eilen koneelle 3ds max 2010 ohjelman, mutta en onnistunu löytämään siihen cmx import pluginia, ei kukaan tiedä mistä löytäis?

Nyt pitäis vaan yrittää ite opetella tuon ohjelman käyttö..voi hetki vierähtää.. :)

OaK

Well-known member
Menee varmaan vähä OT, koska nää autot oon laittanu jo tänne..paitsi tota LX6! :) Ihan vaan huvikseni kokeilin tehdä tollasen vähä erilaisen kuvan LFS autoista. Virheitä löytyy, koska tein aika nopeesti enkä oikeen pikkuasioihin jaksanu puuttua..mutta aloin miettiä jo seuraavaa niin jospa sen tekis sitte viimesen päälle. :rolleyes:

Turboahti

Well-known member
Sijainti
Tampere
Olen tässä pari päivää gimp:llä tehnyt skiniä, joka jäljittelisi vuoden 1990 Leyton House-Marchia, mutta kun testasin sitä keskeneräisenä pelissä, niin valitti että ei voi ladata FBM_LH90 ja tekemäni värityksen tilalla olikin vain valkoinen auto. Skini on jpg-muodossa skins-kansiossa ja aiemmin harjoitteluna tehty yksinkertaisempi skini toimii hyvin, eli mikä mättää?:confused:

Viimeksi muokattu: