Ensin vaikka tähän Saton tapaukseen. Joku auto Saton lähtöruudun paikkeilla savutti jo ennen lähtöä, eli mahdollista että alkoivat jo tuolloin. B.A.R - Honda savutti kuitenkin koko kisamatkan ja viimeisen kierroksen incar-kuvasta saattoi huomata, että sinistä savua tuli koko ajan. Minun mielestäni on kuitenkin ihan turha alkaa jonkun Barrichellon vinkua, että ois pitänyt ottaa lipulla varikolle. Kuinkas usein F1:ssä otetaan lipulla varikolle?? On sitä tosiaan kisakin voitettu savuavalla autolla -silloin kylläkin sallittiin telemetria hieman toisessa mittakaavassa. Pikkasen saa taas ehkä mennä Saton takana ajaneet kuskit itseensä, sillä varsinkin Räikkönen haki ehkä pikkasen liian ahnaasti ohitusta kapealla radalla, vaikka oli ihan selvää, että Saton matka tulee pian tyssäämään kuin seinään. Kimi tosin selvitti lopullisen tilanteen hienosti! Toinen asia taas on törmääminen tuollaisessa tilanteessa. Olikos keltaiset esille? Joku lisenssin omaava vois kertoa mitä seuraa moisesta. Toki nyt ei sinänsä törmätty liputettavaan kohteeseen, mutta käsittääkseni tuollaisestakaan ei yleensä hirveesti päätä silitellä. Mutta F1:ssähän onkin pikkasen eri säännöt...
Mutta anyway, oli tää Saton tapaus kuitenkin pikkasen eri homma kuin tän vuoden Asfalttikunkussa. Finaalilähdössä (olikohan D?) kuskin moottori syttyy palamaan ja pääliputuspisteessä tästä erittäin selvästi huomautetaan. Kuski ei kuitenkaan tästä mitään välitä vaan kiertää rataa palavalla ja öljyä sylkevällä autolla niin pitkälle kuin laulua riittää. Tuloksena tietenkin yli puolen kierroksen mittainen leviä öljyvana ihanteellisella ajolinjalla...
Ihmeen vähän huomioitiin Trullin auton valuttamisesta lähtöruudukossa. Mutta olihan tuo kaksikko tai kolmikko muutenkin ihan hukassa koko kisan ajan.
Williams on kyllä yllättävän hukassa. Lieneekö syy mekaanisella vai aerodynaamisella puolella?
Mutta Jarnolle onnittelut! Upea kisa ja olisihan se voitto varmaan tullut ilman Schumin toilailuja, ellei germaani hirveetä kaulaa olisi ennen varikkopysähdystään ennättänyt repiä.
Vaikka Alonson onnettomuuden saa tosiaan laittaa lähinnä miehen itsensä piikkiin, niin eikös hitaammat anna tunnelissa yleensä sitä tilaa sisälaidasta..?