samaa mieltä, Uffe on taas kerran ylittäny itsensä :thumbup:Jones sanoi:Kimin kuuppa on sikasiisti:thumbup: :ahem:
Luin kans jutun ja mun mielestä tässä on tullu suomennos virhe maikkarilta.. Kaikki muu puhuu virheen puolesta, meinaan että pitävät itsestään selvyytenä myöhästä pysähystä jne.sillä kevyellä autolla on mahdollisuus tehdä eroa ennen pysähdystä
Noinhan se menee. Liian kevyellä jos starttaat etkä pääse lähdössä kisaa johtamaan, tulee muut armotta ohi varikkopysehdyksellä. Jos taas starttaat liian painavalla voit jäädä lähtöruudukossa liian taakse. Molemmat kauhuskenaariot siis toteutuu jos aika-ajo ei ole täydellinen. Mutta jos painavalla pääset lähtemään kärjen tuntumasta ja vauhtia löytyy, on voitto varma. Ja jos paalulta lähdet painavalla ei kisassa tarvii vauhtiakaan löytyä :thumbup:JKulmala sanoi:Alonso mtv3 tai jossain:
Tänä vuonna ensimmäinen varikkopysähdys tehdään myöhään, sillä kevyellä autolla on mahdollisuus tehdä eroa ennen pysähdystä. Olisi siis ajettava aika-ajoissa raskaalla autolla ja saatava silti hyvä lähtöpaikka. Oikean taktiikan valinta voi olla riskipeliä, Alonso spekuloi.
Mitä se tarkoittaa vai onko tää jotain maikkarin höpinöitä?
Siis jos starttaat painavalla, ekojen pysähdysten aikaan tykität kevyellä vapaalla radalla kun muut tuskailaa uudelleen lastattujen autojensa kanssa. Ei virhettä.Oberfeldwebel sanoi:Luin kans jutun ja mun mielestä tässä on tullu suomennos virhe maikkarilta.. Kaikki muu puhuu virheen puolesta, meinaan että pitävät itsestään selvyytenä myöhästä pysähystä jne.
Näin mäkin sen ymmärsin. Muut jää jumiin ruuhkaan sillä välin kun itse pääsee vetämään pitkän ensimmäisen stintin ja tekemään eroa sen verta että pääsee vielä keulille stopin jälkeenkin.J.Heldenview sanoi:Siis jos starttaat painavalla, ekojen pysähdysten aikaan tykität kevyellä vapaalla radalla kun muut tuskailaa uudelleen lastattujen autojensa kanssa. Ei virhettä.
Mutta entäs jos auto on niin nopea, että se kerkiää jopa toiseksi varikkopysähdyksen jälkeen?Jones sanoi:Näin mäkin sen ymmärsin. Muut jää jumiin ruuhkaan sillä välin kun itse pääsee vetämään pitkän ensimmäisen stintin ja tekemään eroa sen verta että pääsee vielä keulille stopin jälkeenkin.
Ilmeisesti sun pitäisi mennä kertomaan tuo ainakin Renaultille, ovat nimittäin eri mieltä asiasta. Giancarlo Fisichellan kisainssin Alan Permanen mukaan asia on seuraavasti:Calvin sanoi:
Kuiteskin, on iiiiiiihan pakko kuitata. Nimittäin, jotkut vielä saattavat muistaa että täällä on väännetty kättä alhaisten nopeuksien downforcesta. Muutamat väittivät että alhaisissa nopeuksissa aerodynamiikalla ei ole merkitystä ja ainoastaan renkaiden ja jousituksen yms. tuottama mekaaninen pito on tärkeää. Mutta kuinka ollakaan, oletteko huomanneet kuinka paljon vaivaa mm. Toyota (ja muutkin) ovat nähneet saadakseen uutta aerodynamiikkaa Monacoon? Ja vieläpä sellaista aerodynamiikkaa jota ei muilla radoilla luultavasti nähdä? Vielä saattanette muistaa että näin on ollut joka vuosi Monacossa... Ai ettei aerodynamiikalla ole merkitystä hitaissa mutkissa. Juuh, vielä kun kerrotte tämän tiimeille, säästävät pitkän pennin kun ei tarvitsekaan joka vuosi rakentaa Monacoa varten aerouudistuksia. Sarjan hitain rata sentään.
Löytyy tuosta paskartelemastani kisaennakosta, koko juttu englanniksi taas vaikkapa tuolta. Erittäin mielenkiintoinen juttu ainakin mun mielestäni, kannattaa lukea kokonaan.”Lisäksi radalla käytetään suurimpia siipiä koko vuonna – lähinnä helpottamaan jarruttamista ja lisäämään pitoa suorilla, sillä suurin osa mutkista on liian hitaita, jotta suuremmista siivistä olisi todellista hyötyä. Joka tapauksessa siipien tuoma auton vakaus liukkaalla asfaltilla on aina eduksi kierrosaikaan. Normaalisti täällä käytetään täysiä siipikulmia sekä edessä että takana, mutta R25:n kanssa emme käytä aivan maksimisäätöjä edessä.”