Monacon kisa

JNF

Well-known member
Liittynyt
5.12.2004
Viestit
1173
Kiittii Bobakille erittäin mielenkiintoisesta linkistä. Varsinkin tuo moottoriosiossa oli kohtia, joita näin maallikkona ei monesti tule ajateltua. Esimerkiksi.

However, the apparent simplicity of the change is not an accurate picture of the demands Monaco places on the V10. The circuit is very tight, and extremely bumpy: this means over-revving is very common
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
1.harjoitus

1. M.Schumacher Ferrari 1.16,502 (14 kierrosta)
2. Sato BAR Honda + 0,777 (24)
3. Button BAR Honda + 0,837 (19)
4. Zonta Toyota + 0,924 (28) *
5. Coulthard McLaren Mercedes + 1,022 (16)
6. Alonso Renault + 1,184 (22)
7. Davidson BAR Honda + 1,289 (36) *
8. Trulli Renault + 1,354 (24)
9. Montoya Williams BMW + 1,435 (16)
10. Räikkönen McLaren Mercedes + 1,450 (18)
11. Fisichella Sauber Petronas + 1,836 (16)
12. Barrichello Ferrari + 2,119 (14)
13. Da Matta Toyota + 2,387 (22)
14. Panis Toyota + 2,716 (17)
15. Webber Jaguar Cosworth + 2,759 (8)
16. Massa Sauber Petronas + 2,833 (16)
17. Klien Jaguar Cosworth + 2,985 (29)
18. Pantano Jordan Ford + 4,026 (18)
19. Glock Jordan Ford + 4,032 (15) *
20. Wirdheim Jaguar Cosworth + 4,178 (18) *
21. Heidfeld Jordan Ford + 4,639 (17)
22. Bruni Minardi Cosworth + 4,699 (27)
23. Baumgartner Minardi Cosworth + 5,701 (18)
24. Leinders Minardi Cosworth + 6,859 (12) *
25. R.Schumacher Williams BMW ei aikaa (3)


2.harjoitus

1. M.Schumacher Ferrari 1.14,741 (24 kierrosta)
2. Davidson BAR Honda + 0,400 (32) *
3. Barrichello Ferrari + 0,578 (27)
4. Trulli Renault + 0,731 (28)
5. Räikkönen McLaren Mercedes + 0,738 (14)
6. Button BAR Honda + 0,779 (30)
7. Sato BAR Honda + 0,923 (23)
8. Zonta Toyota + 0,949 (34) *
9. Alonso Renault + 0,960 (28)
10. Montoya Williams BMW + 1,356 (29)
11. Coulthard McLaren Mercedes + 1,488 (16)
12. R.Schumacher Williams BMW + 1,815 (31)
13. Da Matta Toyota + 2,002 (31)
14. Fisichella Sauber Petronas + 2,007 (30)
15. Panis Toyota + 2,266 (24)
16. Pantano Jordan Ford + 2,568 (24)
17. Massa Sauber Petronas + 2,681 (31)
18. Glock Jordan Ford + 3,015 (28) *
19. Heidfeld Jordan Ford + 3,132 (18)
20. Klien Jaguar Cosworth + 3,247 (15)
21. Bruni Minardi Cosworth + 4,081 (24)
22. Baumgartner Minardi Cosworth + 4,088 (19)
23. Leinders Minardi Cosworth + 5,629 (25) *
24. Wirdheim Jaguar Cosworth ei aikaa (2) *
Webber Jaguar Cosworth ei aikaa (0)


viimevuotisia aikoja
 

berra67

Well-known member
Liittynyt
11.2.2003
Viestit
923
Mitä aikoja viimevuonna ajettii Monacossa...kiva tietää jotta voi verrata harjoisuten aikoihin..
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Atlaksesta:

Koodi:
[b][u]Monaco 2004[/u]

Session		Driver		Team			Time[/b]
Thurs Morning	M.Schumacher	Ferrari		  (B)	1:16.502
Thurs Afternoon	M.Schumacher 	Ferrari		  (B)	1:14.741
Sat Morning p1	M.Schumacher	Ferrari		  (B)	1:15.751
Sat Morning p2	M.Schumacher	Ferrari		  (B)	1:14.014 
Pre-qualifying	R.Schumacher	Williams-BMW 	  (M)	1:14.483
Qualifying	Trulli		Renault		  (M)	1:13.985
Grand Prix FL	M.Schumacher 	Ferrari		  (B)	1:14.439
Nyt nähdään kuinka uudet säännöt (pienempi takasiipi) hidastaa vauhtia.
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Ferrarihan oli nopein jokaisessa sessiossa ja kisassa, muttei sitten aika-ajoissa :eek!:

Nyt ovat puhkuneet paluuta, nähdään ehkä samaan suuntaan olevia tuloksia, harjoituksissa mennään lujaa?
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Luulen, että parempi vaihtoehto on ottaa sillä hieman kevyemmällä autolla kärkipaikka, kuin kokeilla painavalla autolla ei ihan kärkeen ja sit ajaa niitä nopeita enne stoppia!

Tämä siksi, että Monacossa hitaammat kuskit ovat huomattavasti enemmän tiellä ja niitä nopeita ei siinä vaiheessa enää pysty tekemään!

Joten Monacossa juuri Williamsin Webberin Barcelonassa käyttämä taktiikka olisi paras, jos startti onnistuu! Toki McLarenin ja Renaultin ei tarvitse edes yrittää kärkeen niin kevyellä autolla, jos taso pysyy myös Monacossa edellisten kisojen kaltaisena!

Alonso puhuu joko hämätäkseen/psyykatakseen vastustajia tai sitten maikkarin tumpelot kääntävät taas jutut väärin! Tosin ei Alonson englantikaan niin hyvä ole että mies on saattanut puhua jotain mitä ei ole edes tarkoittanut ;)
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Kimikin ajaa jo näin aikaisin, hyvä! Mersu toimii toistaiseksi :thumbup:
Ja wurzikin ehti kärkeen :thumbup:
 

triniemi

A.siantuntija ja neuvos
Liittynyt
4.4.2004
Viestit
603
Sijainti
JKL
Millanen keli siellä nyt on? Kuiva? Wurz kärjessä 1.19.6
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Sumi heti kärkeen, kuten veikkailin. Tykittävät harjoituksissa :thumbup:
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
eiku Räkä kärkeen ja Webber toiseksi :ahem:
Keli rata 36c, ilma 23c
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Taidetaan mennä viime kautta lujempaa, vaikka downforcea ei olekaan niin paljo. Tai ehkei se vaikuta Monacon hitaissa vauhdeissa niin kauheasti?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
vermula sanoi:
Taidetaan mennä viime kautta lujempaa, vaikka downforcea ei olekaan niin paljo. Tai ehkei se vaikuta Monacon hitaissa vauhdeissa niin kauheasti?
Vois ehkä lukea ton otsikon ekan sivun lopun ja toisen sivun alun jos oikeesti kiinnostaa.
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Bobakki sanoi:
Vois ehkä lukea ton otsikon ekan sivun lopun ja toisen sivun alun jos oikeesti kiinnostaa.
Oli hyvä luettava se Rellun tech juttu.
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Montoya meni parin kympin päähän Alonsoa :ahem:
 
Ylös