Otto Hokkanen
Well-known member
FIA:n kehoituksen seuraksena on kuulkaas nyt Super Aguri -talli sitten päättänyt vaihtaa Iden Montagnyyn. Juitsi siis ajaa Euroopan GP:ssä tiimin kolmosautoa ja kisassa Saton tallikaverina ajaa Franck.
SAF1 TEAM DRIVER ANNOUNCEMENT
Following advice received from the FIA this week, SUPER AGURI F1 TEAM confirms that Yuji Ide will be participating in the team's testing days only with immediate effect. Franck Montagny will therefore undertake the role of SAF1 Team second driver at the European Grand Prix this weekend.
Aguri Suzuki, Team Principal
"We accept the advice offered by the FIA to allow Yuji to accrue the mileage he requires to improve in Formula One during our testing days only. The team has made every effort to ensure that Yuji settled into his new F1 surroundings and I think that he has coped incredibly well under the circumstances. I wish that I could have given Yuji more time in the car before the start of the season, but with the team being put together so rapidly we were unable to allow him the proper testing that he should have experienced. I will continue to look after Yuji's interests and support his continuing efforts within the team, including his path back to a Formula One race seat. As a result, Franck Montagny will drive for us in the second race seat at the European Grand Prix."
Onhan ne aika railakkaita syöksyjä välillä olleet ne ohitusyritykset mutta on sitä vikaa ohitettavassakin ollut noissa tötöilyissä.Teemu-84 sanoi:Joskus kun on tullut arvosteltua Satoa yltiöpäisistä ohitusyrityksistä niin Ide se osaa tehdä vielä karmeampia töppäyksiä.
Täysin samaa mieltä. Kyllä Heikki on testivauhdillaan osoittanut että kyllä auto kulkee ihan samaa vauhtia kuin Alonsolla ja Fisilläkin eli mies kuuluu ykkösiin ilman muuta.Bobakki sanoi:Kovalaisen uraan taas en katso Montagnyn vauhdilla olevan suurta merkitystä. Johan Jordan-perjantaitestisessiosta tuli vähemmän mairittelevaa palautetta viime vuonna.
Aika noloa tuo on FIA:llekin. Eikös Ide saanut ykkösten superlisenssin automaattisesti jonkin sarjan menesyksen ansiosta?Otto Hokkanen sanoi:FIA:n kehoituksen seuraksena on kuulkaas nyt Super Aguri -talli sitten päättänyt vaihtaa Iden Montagnyyn. Juitsi siis ajaa Euroopan GP:ssä tiimin kolmosautoa ja kisassa Saton tallikaverina ajaa Franck.
Minulla on sellainen käsitys, että se olisi johtunut Montagnyn persoonasta.kristian.s sanoi:Mikähän mahtoi olla syy, että se Renaultin yhteistyö sitten jotenkin vain lopahti.
Testien merkityksestä olen kyllä vähän eri mieltä. Jos Verstappen ajeli aikanaan ensitesteissään tajunnat räjäyttäviä aikoja, kisakuskien vauhdissa ovat testeissä olleet myös kaiken maailman panisit, pizzoniat, genet ja badoeritkin. Ei tuo toki mikään huono meriitti ole, mutta ei sillä kummemmin voi F1:iin kuulumista perustella.äxä sanoi:Täysin samaa mieltä. Kyllä Heikki on testivauhdillaan osoittanut että kyllä auto kulkee ihan samaa vauhtia kuin Alonsolla ja Fisilläkin eli mies kuuluu ykkösiin ilman muuta.
Kyllä Formula Nipponin viime kausien kakkoselta (2005) ja kolmoselta (2004) on lupa odottaa jonkinlaista ammattitaitoa. Nippon-menestykseen nähden Ide on suoriutunut kyllä yllättävän huonosti.äxä sanoi:Aika noloa tuo on FIA:llekin. Eikös Ide saanut ykkösten superlisenssin automaattisesti jonkin sarjan menesyksen ansiosta?
Itse lisenssiin ei edes vaadita minkäänlaista erityistä menestystä, täysi kausi vanhaa F3000:a / nykyistä GP2:a vastaavassa sarjassa on ainakin aiemmin riittänyt. 90-luvun taitteessa tuohon ei ollut poikkeuksia, mikä aiheutti ihan huvittavia tilanteita, esimerkiksi Michael Andrettin lisenssitoiveet hylättiin kahteen otteeseen ja Perry McCarthy ei ollut päästä ajamaan lainkaan kun oli ajanut F3000:aa vain osan kaudesta. Sen sijaan tajuttoman hitaalla Giovanna Amatilla ei ollut asian kanssa mitään ongelmia kun kokonainen kausi oli takana.WebSlave sanoi:Kyllä Formula Nipponin viime kausien kakkoselta (2005) ja kolmoselta (2004) on lupa odottaa jonkinlaista ammattitaitoa. Nippon-menestykseen nähden Ide on suoriutunut kyllä yllättävän huonosti.
Häh? Siis puhutko nyt Saton vai Iden koomailuista?sakuraba sanoi:Onhan ne aika railakkaita syöksyjä välillä olleet ne ohitusyritykset mutta on sitä vikaa ohitettavassakin ollut noissa tötöilyissä.
Ihan samaa mietin vähän aikaa sitten ja tarkistinkin mitä aikoja Nissany ajeli viime vuoden Unkarin perjantain harjoituksissa. Taisi jäädä sellaiset 13 sekuntia kärjelle eli tallikaverillekin sen verran kuin yleensä hävitään surkealla autolla kärjelle. Eipä tainnut tuo kummajainen sitten muualla esiintyä ja taisi Unkarissakin ajot päättyä spinnailuihin?Bleu sanoi:Eniten ihmettelen kuitenkin sitä, että Chanoch Nissany sai superlisenssin. Normaaleja siihen vaadittavia suorituksia hänellä ei ollut, hän oli ainoastaan ajanut tietyt määrän testejä Minardilla sitä ennen. Luulisi kuitenkin, että testeissä pitäisi selvitä edes tarpeeksi hyvään vauhtiin, jotta superlisenssi irtoaisi.
No Saton tietysti. Ei kai Ide nyt ketään niin lähelle ole päässyt, että ohitusta voisi edes kokeilla.Vilperi sanoi:Häh? Siis puhutko nyt Saton vai Iden koomailuista?