Montagny korvaa Iden

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
JPM:ssä on kyl kaks kirjainta etunimestä/-nimistä... :p

Ei montagny nyt sit vielä pessy satoo aika-ajoissa...
Olikos sillä jotain huolia kun jäi niin paljon?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ghost_Glove sanoi:
JPM:ssä on kyl kaks kirjainta etunimestä/-nimistä... :p

Ei montagny nyt sit vielä pessy satoo aika-ajoissa...
Olikos sillä jotain huolia kun jäi niin paljon?
Montoya onkin erityistapaus, koska kaveri käyttää kolmea nimeä. Jean-Pierre Jarier olisi yhtä lailla lyhennetty JPJ.

Montagny pyörähti nopean kierroksensa viimeisellä sektorilla eikä ehtinyt enää tehdä toista nopeaa. Oli kahdella ensimmäisellä ihan mukavassa vauhdissa.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
WebSlave sanoi:
Montagny pyörähti nopean kierroksensa viimeisellä sektorilla eikä ehtinyt enää tehdä toista nopeaa. Oli kahdella ensimmäisellä ihan mukavassa vauhdissa.
Mitä tarkoittaa mukava vauhti? Satoa nopeampi?
 

äxä

Johtaja
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
502
Sijainti
Maranello
WebSlave sanoi:
Montagny pyörähti nopean kierroksensa viimeisellä sektorilla eikä ehtinyt enää tehdä toista nopeaa. Oli kahdella ensimmäisellä ihan mukavassa vauhdissa.
Harjoitukset on harjoituksia ja tosiajot on tosiajoja. Ei onnistunu tällä kertaa.
En vielä käy tuomitsemaan tietäen miten vähän kokemusta kaverilla oli autosta, mutta tuollainen virhe on silti alokasmainen ja turha.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mutku sanoi:
Mitä tarkoittaa mukava vauhti? Satoa nopeampi?
En nyt enää tarkalleen muista, kun live timingia ei saa uusintana, mutta minulle jäi sellainen käsitys, että ainakin Saton vauhtia. Sato tosin saattoi myös olla radalla tuossa vaiheessa, joten tiedä sitten häntä.
äxä sanoi:
En vielä käy tuomitsemaan tietäen miten vähän kokemusta kaverilla oli autosta, mutta tuollainen virhe on silti alokasmainen ja turha.
Jos kaveri on autolla joka tapauksessa tuomittu lähtemään takarivistä (jos ei huomioida 10 sijan rangaistuksia), niin ainut mittakeppi on tallikaveri. Yrittämällä ja mokaamalla häviää vain sen yhden sijan, onnistumalla olemattomalla kokemuksella tekee vaikutuksen mediaan ja tallipäälliköihin. Mielestäni riski oli sen arvoinen, vaikkei tällä kertaa tulosta tuottanutkaan. Menetys oli merkityksetön. Ja kuvista näki miten vaikea ajettava Super Aguri on.
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Ohhoh. Koskas tällaista on viimeksi sattunut? Itse en ainakaan pysty muistamaan että lisenssi oltaisiin viety kuljettajalta. Toisaalta vähän ihmetyttääkin tällainen päätös, sillä onhan Iden kaltaisia suhareita nähty ennenkin. Ei toki sillä että ikävä tulisi.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
"Super Aguri F1 confirms that the FIA Permit Office has retracted Yuji Ide's Super License. He will therefore not be participating in any further official FIA Formula One World Championship events this year… As a result, Franck Montagny will drive once again for the SAF1 Team at the forthcoming Spanish Grand Prix and the Monaco Grand Prix whilst discussions with a number of parties continue regarding the permanent positions of second race seat and third driver."

Asiallinen päätös. Sellaista soutamista ollut Iden ajot, ettei noilla olis ajokoetta läpäisty :cool:
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9312
Niin no, eikös ole aiemmin puhuttu (mm. Kimin kohdalla) että superlisenssi myönnetään uudelle kuljettajalle aluksi neljän kisan ajaksi. Ide ajoi neljä kisaa.

Toki pahempiakin sähläreitä on ykkösissä ollut, tosin osa keskittyi lähinnä spinnailemiseen enkä muista, olisivatko hirveästi kolaroineet toisia kuskeja radalta.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Bleu sanoi:
Toki pahempiakin sähläreitä on ykkösissä ollut, tosin osa keskittyi lähinnä spinnailemiseen enkä muista, olisivatko hirveästi kolaroineet toisia kuskeja radalta.
Juu, kyllähän noita on ollut, mutta tuhot tosiaan rajoittuivat yleensä pyörähtelyyn. Toisaalta kyllähän esimerkiksi joku Belmondo, jolla ei kunto riittänyt kokonaisen kilpailun ajamiseen, oli yhtä lailla väärässä paikassa kuin Ide nyt.

Kolaroijista uran alkutaipaleella tulee noin äkkiseltään mieleen Eddie Irvine, joka tuhosi neljä autoa kolmannessa kisassaan Brasiliassa -94. Silloin ei lisenssiä lähdetty viemään pois, vaan tuloksena oli yhden kilpailun pituinen ajokielto (Eddiehän huilasi kolme kilpailua, mutta se johtui siitä, että Jordan keksi valittaa asiasta FIA:lle). Silloin oli toki selvää, että Eddie kuului noin nopeutensa puolesta sarjaan.
 

Häkä [CO]

Active member
Liittynyt
23.1.2005
Viestit
41
Bobakki sanoi:
Kolaroijista uran alkutaipaleella tulee noin äkkiseltään mieleen Eddie Irvine, joka tuhosi neljä autoa kolmannessa kisassaan Brasiliassa -94. Silloin ei lisenssiä lähdetty viemään pois, vaan tuloksena oli yhden kilpailun pituinen ajokielto (Eddiehän huilasi kolme kilpailua, mutta se johtui siitä, että Jordan keksi valittaa asiasta FIA:lle). Silloin oli toki selvää, että Eddie kuului noin nopeutensa puolesta sarjaan.
Tämän olen nähnytkin joskus ja tuli sellainen olo että siinä olisi ollut myös JJ:tä tuuranneella Jos Verstappenilla osansa. Mies ajeli kait ensimmäistä F1-kisaansa. Joka tapauksessa 4 autoa yhteen kasaan vaatii jo taitoa (muualla kuin lähdössä) :thumbup:
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9312
Häkä [CO] sanoi:
Tämän olen nähnytkin joskus ja tuli sellainen olo että siinä olisi ollut myös JJ:tä tuuranneella Jos Verstappenilla osansa. Mies ajeli kait ensimmäistä F1-kisaansa. Joka tapauksessa 4 autoa yhteen kasaan vaatii jo taitoa (muualla kuin lähdössä) :thumbup:
Jotenkin näin se tapahtui:
Radalla ajettiin järjestyksessä Brundle, Bernard (kierroksen jäljessä), Irvine ja Verstappen. Brundlen auto hajosi siinä ja vauhti hidastui. Samaan aikaan Irvine lähti ohittamaan Bernardia, mutta kääntäessään vasemalle osui Verstappeniin, joka oli lähtenyt ohittamaan Irvinea. Irvine työnsi sitten Verstappenin päin Brundlea, jonka seurauksena Verstappenin Benetton pyörähti kerran "katon kautta" ympäri. Bernard ei pystynyt väistämään näitä kolmea autoa vaan ajautui ulos radalta hänkin.

Kolari sattui Interlagosin radan ns. takasuoran (joka taitaa tuntea nimen Reta Oposta) päässä.
 
Ylös