Montagny korvaa Iden

Jykä81

Well-known member
Liittynyt
8.10.2002
Viestit
56
kyllä on jees juttu tuo Montagnyn pääseminen mukaan sillä kyllä hän ainakin sen näytönpaikan ykkösissä ansaitsee...onhan hänellä kuitenkin kovempi meriittilista kuin esim.Kovalaisella...
no okei Kovalaisella GP2:sissa hopeaa mutta kun se mestaruus piti olla niin varma juttu(walk in the park) mutta toisin kävi.

seuraavan jos joku vielä viitsisi kaivaa esille että kuinka kävi kun Franck ja Heikki testasivat rellua yhtä aikaa kumpi oli useammin nopeampi ja minkälaisilla eroilla
toki ne ovat vain testejä ja silloin Montagnyllä paljo enempi testejä alla mutta kuiteski..
ni eikös Montagny silloin ollut useammin se nopeempi?
 

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
Jykä81 sanoi:
seuraavan jos joku vielä viitsisi kaivaa esille että kuinka kävi kun Franck ja Heikki testasivat rellua yhtä aikaa kumpi oli useammin nopeampi ja minkälaisilla eroilla
toki ne ovat vain testejä ja silloin Montagnyllä paljo enempi testejä alla mutta kuiteski..
ni eikös Montagny silloin ollut useammin se nopeempi?
Montagny on ranskalainen kuljettaja ja Renault on ranskalainen talli. Montagny sai potkut ja hänen tilalleen palkattiin Kovalainen. Eli ei se nyt varmaan hirveästi Kovalaista nopeampi ole.
 

Jykä81

Well-known member
Liittynyt
8.10.2002
Viestit
56
Juzo sanoi:
Montagny on ranskalainen kuljettaja ja Renault on ranskalainen talli. Montagny sai potkut ja hänen tilalleen palkattiin Kovalainen. Eli ei se nyt varmaan hirveästi Kovalaista nopeampi ole.
en ole niin väittänytkään että Montagny olisi huomattavasti nopeampi kuin Kovalainen mutta semmoinen kutina itselläni kuitenkin on että Franck saattaisi olla vahvempi kuski ykkösissä kuin Heikki...ehkä

voi kyllä johtua siitä että itse en oikein pidä Kovalaisesta joten silloin tulee ehkä vedettyä "kotiin" päin mutta kuiteski...eli en menettäisi yöuniani vaikka Kovalainen ei ykkösiä kisakuskina pääsisi kokemaan...vaikka sen ehkä ansaitseekin mutta silloin ehdottomasti ansaitsee myös Montagny
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Pitäähän nyt jonkinlaista 'näyttöä' olla silläkin että Heikkiä pidetään monen tallipäällikön toimesta huippulahjakkuutena.

Muutenhan esim. BMW olisi tarjonnut ajajapaikkaa vapaalle Montagnylle eikä Rellun Kovalaiselle.

Eikös vaan? :eek:
 

mariko

Well-known member
Liittynyt
13.4.2006
Viestit
985
Juzo sanoi:
Montagny on ranskalainen kuljettaja ja Renault on ranskalainen talli. Montagny sai potkut ja hänen tilalleen palkattiin Kovalainen. Eli ei se nyt varmaan hirveästi Kovalaista nopeampi ole.

-tää fransmannihan on "kuulemma" ihmisenä täys persläpi,boheemi viheltelijä...ei tuu oikeen toimeen ihmisten kanssa,varmaan ainakin osa syy siihen ettei oikein kelpaa noihin karkeloihin :thumbdown
 

mmjj

Tavallinen katsoja
Liittynyt
30.7.2003
Viestit
423
Sijainti
Helsinki
Bleu sanoi:
Montoyahan oli MOY jo kaudella 2004, vaikka Monteiro ei silloin ollut mukana. :thumbfh: Silloinhan nämä lyhenteet tulivat käyttöön TV-grafiikoissa.

Panis oli PAN ja Pantano PTO tuolloin.

Montagnyn voisin olettaa olevan vaikkapa MTY.

Jos Rossi siirtyy ykkösiin ensi kaudeksi, niin siinäkin joudutaan hieman säätelemään lyhenteitä. Voisi kuvitella, että lyhyempi nimi olisi helpompi kirjoittaa kolmella ensimmäisellä kirjaimella, mutta toisaalta ROS on jo Rosbergin käytössä.
Lyhenteiden pitäisi olla sellaisia, että niitä ei voisi missään tapauksessa sekoittaa toisiinsa. Montoya-Monteiro ja MOY-MON on todella huono päätös, koska jälkimmäisen voisi äkkiä luulla tarkoittavan Juan Pabloa. Lyhenteiden tulisi olla MOY ja MOE.

Tässä systeemissä otettaisiin siis nimen kaksi ensimmäistä kirjainta ja sitten kolmas siten, että se olisi nimessä ensimmäinen kirjain, jota toisella ei ole. N:t ja T:t löytyvät molemmilta, E vain toiselta. O sen sijaan on molemmilla, joten Montoyan tapauksessa pitää mennä Y:hyn asti. Montagny olisi tällä logiikalla MOG. Rosberg ja Rossi olisivat puolestaan ROB ja ROI. Panisin ja Pantanon olisi pitänyt olla PAI ja PAT.

EDIT: Tai hetkonen, näillä lyhennyksillä olisi vielä yksi sekaannusvaara: MOY:n voisi joku tulkita Montagnyksikin. Juanin pitäisi täten olla MYA. Nämäpä ovat vaikeita!
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Moe Szyslak sanoi:
Pitäähän nyt jonkinlaista 'näyttöä' olla silläkin että Heikkiä pidetään monen tallipäällikön toimesta huippulahjakkuutena.
Se on se sanonta: ota suomalainen niin voitat :alppu:
 

Jykä81

Well-known member
Liittynyt
8.10.2002
Viestit
56
joo itsekin olen saanut semmosen kuvan että Montagny olis vähä vaikee ihminen.
en sanois että kusi noussut päähän vaan varmasti ollut aina liikkeellä niin sanotulla itsekkäällä tyylillä ja sillä ei välttämättä Formuloissa pitkälle pötki.
myös Speedillä hiukan samanlainen asenne mutta kyllä molemmista sitä potentiaalia löytyy jos sen vain vähän rauhottuisivat mieleltään..

ihan hyvin Montagny ajoi kuitenkin harjoituksissa ottaen huomioon että mies tuli mukaan "kylmiltään"...
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
nykypäivänä joka kuskin pitäis olla jee-jee-button tyyliä jos talleilta kysytään
 

kristian.s

Well-known member
Liittynyt
10.12.2000
Viestit
1548
Sijainti
Helsinki
mmjj sanoi:
Lyhenteiden pitäisi olla sellaisia, että niitä ei voisi missään tapauksessa sekoittaa toisiinsa. Montoya-Monteiro ja MOY-MON on todella huono päätös, koska jälkimmäisen voisi äkkiä luulla tarkoittavan Juan Pabloa. Lyhenteiden tulisi olla MOY ja MOE.
Semmoinen ihminen joka seuraa lajia vähemmän voi olla päästään aika pyörällä seuratessaan noita lyhenteitä. Helpompi tapa olisi ehdottomasti se, että vaikkapa kuvan alalaidassa pyörisi tuloslistaa kera täydellisten nimien. Eivät ne nyt niin paljon tilaa veisi ja eikö tuo ole esimerkiksi CART-lähetyksissä käytäntönä? Ei se mielestäni seuraamista mitenkään häiritse. No joo, menee vähän ohi aiheen, mutta menköön..

Mitä taas Kovalaiseen ja Montagnyyn tulee, niin onhan se selvää, että muutkin seikat kuin puhtaasti ajotaidolliset ratkaisevat nykypäivänä. Täälläkin on näiden kahden paremmuudesta kiistelty sen verran, että ei se ero kovin merkittävä voi olla. Jos Kovalaisen ja Montagnyn välinen nopeusero olisi yksinomaan syy Montagnyn potkuille, voi olla, että yksi jos toinenkin F1-kuljettaja saisi lähtöpassit aika herkästi.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Siinä on koko tallin viikonloppu piloilla kun ollaan väärillä seoksilla liikenteessä. :eek:
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Mistähän kisasta puhutaan. Monacossahan taisi olla viime vuonna rellulla pikku ongelmia kumien kanssa. :rolleyes:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Bobakki sanoi:
Ideä on muuten ilmeisesti FIA:n toimesta kielletty toimimasta myöskään Super Agurin perjantaitestaajana toistaiseksi. Vara-auto tallilla kuitenkin on jo olemassa.
Tämän takiako agurilla ei sitten ollutkaan kolmatta autoa vielä käytössä??

Mutta ei minusta paha suoritus montagnylta... Hävis aika vähän kuitenkin
satolle ja ajoi autoa tasan ekaa kertaa...
Melkonen parannus ideen nähden... :D Voi satollekin tulla kiirus pian.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Niin, kyllähän tuo oli positiivinen yllätys noilla kilometreillä.

Paha sanoa, kielsikö FIA sitten Ideä oikeasti, vaikuttaa, että saattoi olla myös uutisen väsänneen omaa päätelmää. Tuossa yllähän siitä jo olikin, syystä tai toisesta nyt kuitenkin päätyivät olemaan sitä ajattamatta.
 

kristian.s

Well-known member
Liittynyt
10.12.2000
Viestit
1548
Sijainti
Helsinki
Nyt oli jo Montagny neljä kymmenystä Satoa nopeampi. Olivatpa testatut asiat mitkä tahansa, ei näytä yhtään huonolta Franckin kannalta.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
mmjj sanoi:
Lyhenteiden pitäisi olla sellaisia, että niitä ei voisi missään tapauksessa sekoittaa toisiinsa.
Kaveripiirin keskisessä formulakisassamme olemme vuosikausia käyttäneet kaksikirjaimisia lyhenteitä, etu- ja sukunimen alkukirjaimista (paitsi Montoyasta, joka on ollut JPM). Pitkäänhän on menty niin, ettei sekaantumisvaaraa ole ollut. Nyt tietysti Montagnyn mukaantulo aiheuttaa tuossakin systeemissä ongelman, koska FM on myös Felipe Massa. Ehkä selkein lyhenne tässä tapauksessa olisi tällainen:
FAl, GFi, KRä (tai KRa), JMo (tai JPM), MSc, FMa ... TSa, FMo.

(Ongelma on tietysti vähemmän vihkiytyneen kohdalla se, etteivät he muista etunimiä ja tuo näyttää hieman sotkuiselta.)
 

kristian.s

Well-known member
Liittynyt
10.12.2000
Viestit
1548
Sijainti
Helsinki
Tuolta Autosportin suunnalta mielenkiintoinen juttu..

The team have admitted that it would be 'ideal' if Ide could return for the Spanish Grand Prix next weekend - particularly in light of their preference for an all-Japanese line-up.

However, they will not confirm who will drive at Barcelona until they have had further clarification from the FIA.
Olisihan tuo mielenkiintoinen tilanne varsinkin jos Montagny vieläpä Saton lyö :doubtful:
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
kristian.s sanoi:
Tuolta Autosportin suunnalta mielenkiintoinen juttu..

Olisihan tuo mielenkiintoinen tilanne varsinkin jos Montagny vieläpä Saton lyö :doubtful:
Niinpä. Monelta Montagnyn kaltaiselta lupaukselta on jäänyt F1 paikka saamatta .. vaikka mies on mielestäni Kovalaista kovempi ratinkääntäjä. Satosta puhumattakaan.
 

sakuraba

Well-known member
Liittynyt
20.4.2003
Viestit
661
WebSlave sanoi:
Kaveripiirin keskisessä formulakisassamme olemme vuosikausia käyttäneet kaksikirjaimisia lyhenteitä, etu- ja sukunimen alkukirjaimista (paitsi Montoyasta, joka on ollut JPM). Pitkäänhän on menty niin, ettei sekaantumisvaaraa ole ollut. Nyt tietysti Montagnyn mukaantulo aiheuttaa tuossakin systeemissä ongelman, koska FM on myös Felipe Massa. Ehkä selkein lyhenne tässä tapauksessa olisi tällainen:
FAl, GFi, KRä (tai KRa), JMo (tai JPM), MSc, FMa ... TSa, FMo.

(Ongelma on tietysti vähemmän vihkiytyneen kohdalla se, etteivät he muista etunimiä ja tuo näyttää hieman sotkuiselta.)
Tämä etunimestä eka kirjain ja sukunimestä kaksi seuraavaa toimii meillä töissäkin ihan mainiosti vaikka porukkaa on kuin pipoa.

KRA
JPM
MSC
RSC
JTU
GFI
FAL
JBU
RBA
MWE
NRO
DCO
CKL
NHE
JVI
TMO
CAL
VLI
SSP
TSA
FMO

Ei yhtään samaa.
 
Ylös