Montagny korvaa Iden

R.Rosset

Well-known member
Liittynyt
1.2.2006
Viestit
1048
Hieno juttu, että Montagny pääsee vihdoin ajamaan kilpaa ykkösellä, olikin auto sitten minkälainen tahansa. :thumbup:
 

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
voi olla kuitenkin aika paljon odottaa Montagnyn lyovan Saton heti ensi kisassa, kun tuosta Super Agurista ranskalaisella on "varsin vähän" kokemusta.
 

Häkä [CO]

Active member
Liittynyt
23.1.2005
Viestit
41
Ma sanoi:
voi olla kuitenkin aika paljon odottaa Montagnyn lyovan Saton heti ensi kisassa, kun tuosta Super Agurista ranskalaisella on "varsin vähän" kokemusta.
Eli tasan 0 metriä. Ei kannata odottaa mitään ihmeitä. :nope:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Ideä on muuten ilmeisesti FIA:n toimesta kielletty toimimasta myöskään Super Agurin perjantaitestaajana toistaiseksi. Vara-auto tallilla kuitenkin on jo olemassa.
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4611
Sijainti
Kokkola
sakuraba sanoi:
No Saton tietysti. Ei kai Ide nyt ketään niin lähelle ole päässyt, että ohitusta voisi edes kokeilla.
Ei ehkä niin lähelle että ohitusta kannattaisi yrittää mutta tästä huolimatta yritti väkisin ängetä Albersista Imolassa ohi, niin typerä ohitusyritys että Saton hölmöilyt viime vuonna (Belgia ja Suzuka) jää tuosta Iden Imolan tempusta valovuoden päähän. Pahimmillaan olisi voinut tappaa Albersin siinä. Äijä olisi järjestänyt varmaan Monacossa sellaisen ruuhkan, että siitä olisi ainoastaan Ritari Ässä KITT-autonsa turbo boostilla päässyt eteenpäin.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Teemu-84 sanoi:
Pahimmillaan olisi voinut tappaa Albersin siinä.
No huh, olisi kyllä vaatinut jotain todella odottamatonta ja normaalista poikkeavaa. Vauhti on tuossa kohdassa kuitenkin aika hiljainen ja kuljettaja tuntuu olevan nykyautossa varsin hyvin suojassa, vaikka turvakaarikin painuisi hiekkaan. Ykkösissä ei volttisarjat ole tainneet De Angelisin jälkeen vammoja aiheuttaa, eikä Eliokaan kärrynpyöristään saanut juuri minkäänlaisia vammoja, vaan menehtyi ihan muista syistä.
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4611
Sijainti
Kokkola
Bobakki sanoi:
No huh, olisi kyllä vaatinut jotain todella odottamatonta ja normaalista poikkeavaa. Vauhti on tuossa kohdassa kuitenkin aika hiljainen ja kuljettaja tuntuu olevan nykyautossa varsin hyvin suojassa, vaikka turvakaarikin painuisi hiekkaan.
Minä tarkoitinkin että jos sama tilanne olisi ollut vaikkapa 10 vuotta sitten. Tai sanotaanko 15.
 

äxä

Johtaja
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
502
Sijainti
Maranello
Bobakki sanoi:
Itse lisenssiin ei edes vaadita minkäänlaista erityistä menestystä, täysi kausi vanhaa F3000:a / nykyistä GP2:a vastaavassa sarjassa on ainakin aiemmin riittänyt. 90-luvun taitteessa tuohon ei ollut poikkeuksia, mikä aiheutti ihan huvittavia tilanteita, esimerkiksi Michael Andrettin lisenssitoiveet hylättiin kahteen otteeseen
Niin no, aiheen vierestä, olisiko ollut niin huono asia jos Andretti ei olisi koskaan lisenssiä saanut?
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Bobakki sanoi:
Ideä on muuten ilmeisesti FIA:n toimesta kielletty toimimasta myöskään Super Agurin perjantaitestaajana toistaiseksi. Vara-auto tallilla kuitenkin on jo olemassa.
Vara-auto tallilla oli jo ainakin viime kisassa mukana. En sitten tiedä mistä tuo Iden ajamattomuus johtuu, kun tallinhan piti alunperin ajattaa nyt kolmea autoa perjantaina... FIA:n kieltoon en suostu uskomaan - saihan Datsunykin ajaa.
 
Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
äxä sanoi:
Niin no, aiheen vierestä, olisiko ollut niin huono asia jos Andretti ei olisi koskaan lisenssiä saanut?
No kyllä mummielestä, koko hommahan lähti siitä, että tuolloin Indycar oli varmasti toiseksi kovatasoisin formulaluokka, eikä FISA voinut tunnustaa sen asemaa :rolleyes: ja väitän kyllä, että Andretti olisi voinut pärjätäkin jos ei olisi päättänyt hoitaa hommaa vasurilla ja asustaa Amerikan Yhdysvalloissa kauden ajan. Ja siinä missä Häkä rääkkäsi autoja testiradalla kyllästymiseen asti, jäi Andrettin testit etenkin ennen kauden alkua todella vähiin.
 
Viimeksi muokattu:

äxä

Johtaja
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
502
Sijainti
Maranello
Bobakki sanoi:
No kyllä mummielestä, koko hommahan lähti siitä, että tuolloin Indycar oli varmasti toiseksi kovatasoisin formulaluokka, eikä FISA voinut tunnustaa sen asemaa :rolleyes: ja väitän kyllä, että Andretti olisi voinut pärjätäkin jos ei olisi päättänyt hoitaa hommaa vasurilla ja asustaa Amerikan Yhdysvalloissa kauden ajan. Ja siinä missä Häkä rääkkäsi autoja testiradalla kyllästymiseen asti, jäi Andrettin testit etenkin ennen kauden alkua todella vähiin.
Eipähän tuo Kimikään kovin montaa testiä ennen avaustaan Sauberilla ajanut ja heti napsahti pistesija... Ei noin surkeita tuloksia voi selittää sillä että lähdetään takki auki mukaan. Lahjoja ainakaan ykkösiin ei ole.

Tässä vähän saldoa Mr. Andrettin edesottamuksista kaudella 1993:

South Africa COLLISION
Brazil COLLISION
Europe COLLISION
San Marino SPUN OFF
Spain kierros perässä tallikaveria
Monaco kaksi kierrosta tallikaveria perässä
Canada kolme kierrosta kärjestä
France kierros kärjelle
Britain SPUN OFF
Germany COLLISION
Hungary Tekninen vika
Belgium kierros kärjelle
Italy 3. sija OHO!

Hyllytetty tästä alkaen, tilalle Häkkinen
 
Viimeksi muokattu:

tsinivuo

Well-known member
Liittynyt
31.5.2004
Viestit
310
Bobakki sanoi:
Ideä on muuten ilmeisesti FIA:n toimesta kielletty toimimasta myöskään Super Agurin perjantaitestaajana toistaiseksi. Vara-auto tallilla kuitenkin on jo olemassa.
No hitsi. Ide oli mun uus suosikki kisojen piristäjäks ja nyt sitä ei nähdä ees harkka-koosteissa. :(
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Bobakki sanoi:
Montagnyn alkuhan oli ihan lupaava, kymmenys Saton perässä.
Sektoriajoissa kolme kymmenystä. Hyvin islti, jo ei yhtään ole testannut?
 

Porttilan Laki

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
555
Aika paljon Mon-alkuisia kuskeja nykyisin F1:ssa. Vielä kun Mondini nousisi kisakuskiksi, niin olisi Montoya, Montagny, Monteiro ja Mondini.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Porttilan Laki sanoi:
Aika paljon Mon-alkuisia kuskeja nykyisin F1:ssa. Vielä kun Mondini nousisi kisakuskiksi, niin olisi Montoya, Montagny, Monteiro ja Mondini.
Aika-ajossa hämäännyin jo luulemaan Monteiroa Montoyaksi karsiutumislistalla ... mites käy nyt.

Montyoa = MOY
Monteiro MON
Montagny? MOA?
 

Porttilan Laki

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
555
Minulla oli sama ongelma, olisiko ollut Bahrainin aika-ajoissa kun ensimmäisten karsiutuneiden joukossa oli MON, niin luulin tietenkin Montoyan karsiutuneen, mutta se olikin Monteiro.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9312
Montoyahan oli MOY jo kaudella 2004, vaikka Monteiro ei silloin ollut mukana. :thumbfh: Silloinhan nämä lyhenteet tulivat käyttöön TV-grafiikoissa.

Panis oli PAN ja Pantano PTO tuolloin.

Montagnyn voisin olettaa olevan vaikkapa MTY.

Jos Rossi siirtyy ykkösiin ensi kaudeksi, niin siinäkin joudutaan hieman säätelemään lyhenteitä. Voisi kuvitella, että lyhyempi nimi olisi helpompi kirjoittaa kolmella ensimmäisellä kirjaimella, mutta toisaalta ROS on jo Rosbergin käytössä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
äxä sanoi:
Eipähän tuo Kimikään kovin montaa testiä ennen avaustaan Sauberilla ajanut ja heti napsahti pistesija... Ei noin surkeita tuloksia voi selittää sillä että lähdetään takki auki mukaan. Lahjoja ainakaan ykkösiin ei ole.
Vertaaminen ehkä suurimpaan lahjakkuuteen sitten Sennan ei mielestäni ole ihan tavattoman fiksua tässä tapauksessa. Kokeneemmalla kaverilla kyse on aina myös siitä, että on tottunut tietyntyyppiseen kalustoon ja uusi työkalu saattaa vaatia suurtakin muutosta ajotyyliin. Vuoden '93 autot aktiivijousituksineen ja muine ajoapuineen saattavat kuulostaa helpoilta omaksuttavilta, mutta nimenomaan ero Andrettin aiempaan kalustoon oli todella suuri. Eikä tuolloin tapahtunut muutos ollut muillekaan kuljettajille helppo, hyvä esimerkki löytyy Williamsilla, jossa Patrese oli Mansellia hieman nopeampi niin pitkään kuin talli käytti passiiviautoa. Aktiivijousitukseen siirryttäessä Mansell meni täysin menojaan. Nimenomaan lahjoja olisin väittänyt olleen, mutta omistautumista ja työtä pärjääminen olisi hänen kyvyillään ihan ehdottomasti vaatinut.
 
Ylös