Huono argumentti kun Breen jää kuitenkin taakse. Kyllä Greensmith ihan kuski on.En kyllä vieläkään suostu pitämään Greensmithiä kuskina... Auton piikkiin...
Niin tuo hybridi yksikkö on heti siinä takaperän etupuolella. Siinä kun on akut, säätimet ja se sähkömoottori. Painoa tuolle yksikölle jäähdyttimineen tulee ehkä reilu 200 kg ?. Joten se muuttaa painopistettä taakseppäin viimevuotiseen autoon verrattuna.Muuttaako akku auton painokeskipistettä niin paljon että balanssi käntyy perän puolelle ja haluttua pitoa et saa keulaan enää millään?
No sitten vaan perää korkeammalle, jäykempää jousta taakse ja löysempää eteen...
Tekisi mieli kysyä et kenellähän mahtaa olla ennätys "eniten erikoiskokeita ennen 1. pohja-aikaa / eniten ajettuja erikoiskokeita ilman pohja-aikaa"?Onnittelut Greensmithille ensimmäisestä. Hienoa, että eka ek-voitto tuli kunnon pätkällä eikä millään yleisöpyörityksellä, vaikka Loebilla hybridiongelmaa oli. 22 ralli pääluokassa ja jos en ihan väärässä ole, niin 337 pätkää ehti ajamaan ennen tätä. Seuraavaksi ekan podiumin kimppuun.
Sanoi aamupäivällä jossain lyhyessä kommentissa, että auto aliohjaa aivan liikaa hänen makuunsa. Rakennettu ilmeisesti englantilais-ranskalaiseen setuppiin.Joo, onhan toi Kallen vauhti kuin Monzassa, milloin ajeltiin kuitenkin vain terveisiä. Jotain täytyy olla taustalla.
Jälkimmäiseen veikkaisin Kassi-Almaa. Tietysti ennen ajettiin julmettu määrä erikoiskokeita, joten ehkä joku sen ajan suhari on ehtinyt ajaa enemmän pätkiä vähemmällä osallistumisella.Tekisi mieli kysyä et kenellähän mahtaa olla ennätys "eniten erikoiskokeita ennen 1. pohja-aikaa / eniten ajettuja erikoiskokeita ilman pohja-aikaa"?
Pitäisköhän tuota Varista ruveta paiskomaan kuin Ur-Quattroa aikoinaan? Siinähän oli myös kiinteä keskitasauspyörästö ja auto oli aivan legendaarisen kankea kääntymään.Olennaista on se, että aiemmin kyse on ollut pielessä olleista säädöistä, jotka on voitu vaihtaa nappia kääntämällä "karttaa" vaihtamalla, tai vaihtamalla lukot huollossa tai viimeistään seuraavaan ralliin. Mutta nyt ei, vaan ajetaan näillä koko kausi ja joka ukko. Säädöt pitää sitten hakea jousituksen yms. kautta.
Kyllä voi jos/kun ajotyyli on täysin erilainen kuin sillä, jonka mieltymyksiin se on perussäädetty. Aikanaan Löysä valitteli ettei kertakaikkiaan kykene ajamaan VR4:sta joka oli tehty Erikssonnin käteen sopivaksi. Löysä oli tottunut yliohjaavaan takavetopainotteiseen autoon ja KE juurikin päin vastaiseen setuppiin.Pakko olla autossa jotain ongelmaa shakedownin jäljiltä. Ei vaan voi ajamalla jäädä tallikaverille 2 sekuntia kilometrillä.
Näino. Kyllä Vatanen vetäis kovempaa ihan vaikka kylmiltään - se kun on ajanut B-ryhmäläiselläkin.Kädetön maksukuski.
Nyt mennään ohi aiheesta, mutta pakko kommentoida. Olen itsekin kuullut Löysän sanovan noin Tomin Nuoteista -ohjelmassa. Mutta Mitsuhan oli kuitenkin mennyt varsin kovaa kahtena edellisenä vuotena Vatasen käsissä. Ja Airikkala oli ottanut sillä voiton reilua vuotta aiemmin RAC:ssa. Näistä herroista molemmat saivat sen kääntymään, vaikka pitivätkin yliohjaavasta.Kyllä voi jos/kun ajotyyli on täysin erilainen kuin sillä, jonka mieltymyksiin se on perussäädetty. Aikanaan Löysä valitteli ettei kertakaikkiaan kykene ajamaan VR4:sta joka oli tehty Erikssonnin käteen sopivaksi. Löysä oli tottunut yliohjaavaan takavetopainotteiseen autoon ja KE juurikin päin vastaiseen setuppiin.
Miten niin Suninen ajoi tosi huonosti? Olihan se lähes aina Greensmithiä nopeampi. Auto vaan oli ihan susi ja varmasti Teemukin olisi kärkiaikoja tavoitellut Pumalla Montessa.Kahtena viime kautena autokin oli niin huono että vertailu on vähän hankalaa. Samalla autolla esimerkiksi Suninen ei ajoi joko tosi huonosti tai ulos tieltä. Ja vielä kolmantena, nämä uudet autot saattavat sopia Gusin ajotyyliin paremmin.
Kenneth tuli talliin 1990 ja Mitsusta tuli uusi evo 1991, joka oli varmaan pitkälti Kennethin tekemä. Juuri katsoin kausikoostetta 1991 jossa Akropoliksen kohdalla asiasta puhutaan. "Salosen auto ei käyttäytynyt kuin tallitoverin ja hämeenlinnalainen kokeili toisenlaista etuperää".Nyt mennään ohi aiheesta, mutta pakko kommentoida. Olen itsekin kuullut Löysän sanovan noin Tomin Nuoteista -ohjelmassa. Mutta Mitsuhan oli kuitenkin mennyt varsin kovaa kahtena edellisenä vuotena Vatasen käsissä. Ja Airikkala oli ottanut sillä voiton reilua vuotta aiemmin RAC:ssa. Näistä herroista molemmat saivat sen kääntymään, vaikka pitivätkin yliohjaavasta.
Miten Vatanen pysyi Sainzin kannoilla Suurajoissa 1990, mutta Saloselle auto ei seuraavana vuonna sopinut yhtään? Vastasiko Kentta yksin auton testaamisesta 1990? Hieman liioitellen Mazdallahan Mikkola höyläsi testit ja Löysä kävi vain kokeilemassa, että Hannu on suunnilleen säätänyt auton oikein?
Itse dissannut Gussia. Sai kyllä wrc:n alle hyvin heppoisilla näytöillä, Malcomia kiinnosti vain kruunuöljyn massit. Pakko myöntää, että on käyttänyt näyttöpaikkansa tehokkaasti hyväkseen ja kehittynyt. Oli kyllä ajoittain viimevuonna ihan pallo hukassa...kyllä siitä voi kuski tulla ja testata saa varmaan enemmän kun moni muu kun on sitä massia...Kellään vielä ulistavaa siitä kuinka Malcolm valitsi Gussin Sunisen sijaan?