Kolumbialainen väitti ennen kautta, ettei Räikkönen ole sen nopeampi kuin hänen entinen tallikaverinsa Ralf Schumacher parhaana päivänään.
Keskiviikkona Monacon Grand Prix -varikolla Montoya kieltäytyi perumasta puheitaan.
- Kysymys on enemmän autosta kuin Kimin nopeudesta. Tämä auto on nyt kerta kaikkiaan rakennettu Kimille. Kaipaisin siihen tiettyjä merkittäviä muutoksia ennen kuin se sopeutuisi minun ajotyyliini yhtä hyvin.
Yksi tällainen remontti tarvittaisiin juuri uusittuun jousitusgeometriaan.
Montoyan ja Räikkösen piti tehdä viime viikolla Paul Ricardin testeissä tiettyjä vertailuja, mutta kolumbialaisen mukaan siitä ei tullut mitään, kun kummallakin on niin erilaiset ohjelmat.
Montoya venäytti kaiken lisäksi testiajossa lihaksen maaliskuussa lopussa hajonneessa olkapäässään, mutta hänen mukaansa käsi on nyt taas kunnossa.
Turun Sanomat tiedusteli Michelinin kilpapäällikkö Pierre Dupasquierilta aiheutuuko renkaista kenties tiettyjä eroja Räikkösen ja Montoyan nopeuteen.
- Ehdottomasti ei. Meidän nykyrenkaitamme ei kuljettaja yksinään pysty tuhoamaan. Kysymys on puhtaasti autojen säädöistä. Jos säädöt eivät sovi kuljettajalle, hänelle tulee ongelmia, Dupasquier vakuutti.
Tuleepahan vaan mieleen et Head kommentoi joskus Montyn ja Ralfin eroa! Ero oli siinä että Monty sai auton kulkemaan "paskoillakin" säädöillä ja kylmillä renkailla heti suht kovaa! Ralf taasen vaati että auton säädöt saadaan hänelle sopiviksi ennenkuin alko kunnolla kulkemaan, ja tässä vaiheessa Ralf oli Headin mielestä jopa Montyä nopeampi!
Tuosta voikin sitten päätellä monia asioita!
Häkkinenkin siis mainitsi aikoinaan 98 ja 99 autoista, että päinvastoin kuin porukkaa luulee, niin ne olivat todella vaikeita ajaa ja säätäminenkin oli hieman hankalaa mutta pirun nopeita vehkeitä ne oli!
Kimillä on nyt siis säädöt hallussa, jolloin Kimi menee automaattisesti kovaa, Monty joutuu etsimään säädöt ja se voi viedä toipilaalta aikaa mutta riittääkö hyvien säätöjen löytäminen sitten Kimin vauhtiin?
Mitä tulee säätöjen kopioimiseen, niin kisaviikonlopun aikana on vain tietty aika tehdä säätöjä ja pari kertaa on kuullut mm. Mikan ja Schumin maininneen, että piti kopioida säätöjä hieman tallikaverilta, siksi kun omien säätöjen hakemisessa oli lähdetty "väärään suuntaan". Siinä vaiheessa kun on hetki menty tuohon väärään suuntaan, niin eipä siinä ole aikaa lähteä hakemaan säätöjä aika-ajo tilanteessa kokonaan uusiksi, silloin on parempi kokeilla riskillä niitä tallikaverin säätöjä, vaikka ne ei itselle optimaaliset olisikaan!