pak
Member
En kyllä mitenkään voi ymmärtää tuota Alonson saamaa rangaistusta. Mielestäni rangaistus ei ole mitenkään perustelu, ainakaan videon perusteella. En pysty näkekemään minkäänlaista peittelyä.
Eikä tuomaristokaan väitä, että Alonso olisi tahallisesti peitellyt Massan aika-ajo suoritusta.
Minun oikeuskäsitykseni mukaan tuosta ei olisi pitäny rangaista.
Onhan kattojärjestö itse tehnyt säännön, jossa useampi auto ajaa radalla samanaikaisesti, jolloin on aina mahdollisuus, että toinen auto vaikuttaa jonkun muun ajosuoritukseen.
Koska oma englanninkielen taitoni on lähinnä Paavo M. Petäjän tasoa, niin en osaa lukeä sääntöjä niin tarkasti, että löytäisin kiistattoman perustelun tuomariston päätökselle.
Enkä myöskään löydä tietoa, että onko Renaultilla mahdollisuutta tehdä vastaprotestia tai valittaa päätöksestä.
Näin he varmaankin tekisivät, mikäli se olisi mahdollista ja he sen katsoisivat tarpeelliseksi.
En ole tapauksessa Alonson puolella enkä myöskään Ferraria tai FIA:a vastaan vaan koitan katsoa asiaa lähinnä reilun urheilullisuuden näkökulmasta.
Tämä oli mielestäni epäurheilijamainen päätös.
Eikä tuomaristokaan väitä, että Alonso olisi tahallisesti peitellyt Massan aika-ajo suoritusta.
Toisinsanoen normaali kilpailutilanne.MTV3 sanoi:...Tuomaristo havaitsi estelemistä tapahtuneen, mutta totesi päätöksessään, ettei Alonson suorittama estely ehkä ollut tarkoituksellista. Alonso kiistikin estelleensä.
- Ajoin lämmittelykierrokseni maksimivauhtia, enkä estellyt ketään. Hän oli 300-400 metriä minun takanani, joten hän sai hyötyä imustani. Tilanteessa ei pitäisi olla mitään valittamisen aihetta, Alonso totesi.
Minun oikeuskäsitykseni mukaan tuosta ei olisi pitäny rangaista.
Onhan kattojärjestö itse tehnyt säännön, jossa useampi auto ajaa radalla samanaikaisesti, jolloin on aina mahdollisuus, että toinen auto vaikuttaa jonkun muun ajosuoritukseen.
Koska oma englanninkielen taitoni on lähinnä Paavo M. Petäjän tasoa, niin en osaa lukeä sääntöjä niin tarkasti, että löytäisin kiistattoman perustelun tuomariston päätökselle.
Enkä myöskään löydä tietoa, että onko Renaultilla mahdollisuutta tehdä vastaprotestia tai valittaa päätöksestä.
Näin he varmaankin tekisivät, mikäli se olisi mahdollista ja he sen katsoisivat tarpeelliseksi.
En ole tapauksessa Alonson puolella enkä myöskään Ferraria tai FIA:a vastaan vaan koitan katsoa asiaa lähinnä reilun urheilullisuuden näkökulmasta.
Tämä oli mielestäni epäurheilijamainen päätös.
HTML: