Monzan GP 2003

Zanthic

Musta Lammas
Liittynyt
21.7.2003
Viestit
351
Sijainti
Oulu
doubtful Aika iloisia kommentteja McLaren leiristä. On se vaan harmi kun ei vauhti riitä Williamsin ja Ferrarin tasolle. Mutta edelleenkin kaksi viimeistä kisaa voi muuttaa tilanteen mutta Kimin mestaruushaavet on kyllä nyt aika vähäiset.
 

Nasu

Tollona Tollereihin
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
984
Sijainti
Keski-suomi
Todella tylsä kisa. Monza ei sovi enään nykyajan kilparadaksi! Kyllä monzan rataa pitäisi vähän muuttaa jotta se muuttuisi kiihdytys kilpailusta F1 kilpailuksi?! Sillä nähtiinhän se että jos autot vaan kestää niin maaliin tulo järjestys oli sama kuin tilanne eka kiepin jälkeen?! Ihmettelin kyllä sitä että Montoya mainitsi myös mäcin(niinkuin itse williamsin) olevan vahvempi kahdessa viimeisessä kisassa(radat muuttuvat mutkaisiksi)?
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Kimillä on sitten huono tilanne, kun kahdella voitollakaan ei mestaruus ole varma :( Tällä hetkellä Montoyaa pidän ykkössuosikkina, sillä Ferrari ei voi olla kahdessa kisassa noin hyvä. Tämä oli selkeästi Ferrarille sopiva rata, onneksi viimeinen.

Sitten vielä odotellaan tuomioita katsastuksesta frown
 

MikGo

Well-known member
Liittynyt
10.7.2003
Viestit
199
Vuoden tylsin kisa...silverstonessa oli sitä jotain! Monza on vain mukana sen takia että ferrarillakin olisi mahdollisuus voittaa edes yhdessä kisassa kaudessa. Kuka väittää toisin?
 

Aeuk

Well-known member
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
1201
Olipas tylsä kisa. Uni kävi lähellä kun kisasta oli jotain 60% ajettu.

Räikkä saa kyllä heittää mestaruustoiveet vähitellen menemään, se on fakta se. Elleivät Monty & Schumi sitten kolaroi tulevissa kisoissa tms - ja se taas puolestaan ei tunnu kovinkaan todennäköiseltä Montyn viimeaikaisten "ajan varovasti & MM-tilannetta ajatellen" -kommenttien valossa :p

Kisan ehdoton huippuhetki oli se, kun Monty ekalla kiekalla ahdisteli Schumia tosissaan. Siinä oli jännitettä :) Muuten kisa kokonaisuutena oli: yuck
 

molde

Well-known member
Liittynyt
9.11.2002
Viestit
303
Olipas ihmeelliset turvajärjestelyt Monzassa. Trullin auto jätettiin paikkaan josta muut menivät läheltä kolmeasataa ohitse, ja ratavahti juoksenteli keräämässä rojuja pois ajolinjalta. Mutta eihän Miikhailin johtoasemaa haluttu Safety carilla vaarantaa? :D

Itse kisa nyt oli niin jännittävä mitä Monzan kaltaiselta radalta voi odottaakin... Onneksi sentään kärkiautojen erot eivät mitään älyttömiä olleet. Sääli muuten ettei Monty päässyt siinä alkukierroksella Schumista ohi, olisi nimittäin ollut yksi kauden komeimmista ohituksista.

Valitettavasti Kimin MM-haaveet taisivat nyt olla siinä. Ei seitsemää pistettä kurota kahdessa kisassa kiinni nykyisellä pistesysteemillä, ellei jotain aivan ihmeitä tapahdu, eli Schumin keskeytys. frown
 

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
Kisaa en voi tylsäksi sanoa, sillä se loppui minusta todella nopeasti. Olin jotenkin saanut kuvan, että niitä kierroksia olisi vähintään 70 doubtful

Räikkösen kannalta tuhoisaa oli se, että lähdössä Trulli pääsi puikkelehtimään hänen ohitseen ja Kimi jäi ikäänkuin pussiin 5 ensimmäisille kierroksille, joilla olisi ollut mahdollisuus ohittaakin. Ohitus ei aivan Montoyalta ja Trullilta onnistunut, mutt Kimi ei päässyt edes yrittämään, kun lähtö oli liian hidas. Kolmanneksi olisi ollut mahdollisuuksia mutta ohitus olisi pitänyt tehdä heti alussa.

Rehellisesti sanottuna pidin Monzaa Ferrarin ratana jo Unkarin jälkilöylyissä ja pidin aivan salettina, että täällä M. Schumacher ottaisi voiton ja MM-taitelu kääntyisi Ferrarin eduksi - ainakin hetkeksi aikaa. Tältä osin kysymys ei siis ollut renkaista, vaan siitä että ajettiin Ferrarin kotiradalla. USA:ssa ei loogisesti ajatellen voi olla senkään vertaa kysymys renkaista.

McLarenin jotkut laskivat hyötyvän rengasshowsta ja Williamsin menettävän parhaan aseensa MM-taistelussa. Meitä rengassotkusta suivaantuneista piikiteltiinkin tästä, että mitä te riehutte kun Kimi kerran hyötyy. En edelleenkään ole ihan selvillä miten tämä oikein perusteltiin, kun selvää on että juuri Williams on se, joka on autonsa nopeammaksi kehittänyt. McLaren on vain optimoinut auton ja renkaiden toimivuutta ilman, että olisi jotain uutta keksinyt. Coulthardin keskeytys osoitti, että eväät on moottorinkin kehittämisen osalta syöty. McLarenin toivo lepää siinä, että oma onnistuminen on optimaalinen ja Ferrari ja Williams kohtaavat vaikeuksia.

Monza on vain yksi rata monien muiden joukossa, joka ei enää tarjoa tarvittavaa määrää ohituspaikkoja. USA:ssa tilanteen pitäisi olla aivan toinen ja Japanissakin parempi kuin tänään. Lähinnä ärsyttämään jäivät kuitenkin sellaiset ilmiselvät lapsukset, kuten Genelle heilutettu sininen lippu.
 

oskari

Well-known member
Liittynyt
22.9.2000
Viestit
277
Kyllähän Kimillä on edelleen ihan OK mahdollisuudet kun oletetaan, että Ferrarilla oli etu (ja sekin marginaalinen) vain täällä.
-->Misukka-tallit ajaa ohi muualla.

Lisäksi ajatellaan, että juuri täällä Williamsin etu Mäcciin on suurin.
-->Muilla radoilla mäcin pitäisikin jo olla Willliamsin edellä.

-->loput kisat: 1:kimi, 2:Monty, 3:Sumi
-->pisteet (voitot): Kimi 95(3), Monty 95(2), Sumi 94(5)
Ja kimi on mestari.

Ihan mahdollinen lopputulos, ja ilman että kenenkään tarttee onnistua/epäonnistua. Riittää, että Mac on tosiaan ajanut Williamsin kiinni vauhdissa (kun ero Monzassa tätä luokkaa, voisi ajatella Macin olevan muualla jopa parempi) ja että Ferrarille (ja Bridgestonelle)tämä olisi ollut tavallista parempi kisa.
 

McLaren 4ever

Well-known member
Liittynyt
8.8.2003
Viestit
156
nii no kimin voitot kahdesta viimesestä kisasta ei oo mahottomia ku ottaa huomioon että tälläsella "moottorin" radalla ero kärkeen on "vaan" 0,5s. :cool:

<small>[ 14-09-2003, 18:16: Message edited by: McLaren 4ever ]</small>
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
McLaren 4ever:
nii no kimin voitot kahdesta viimesestä kisasta ei oo mahottomia ku ottaa huomioon että tälläsella "moottorin" radalla ero kärkeen on "vaan" 0,5s. :cool:
Se on se 0,5 sekuntia jonka michelin tallit hyötyivät Ross Brawnin mukaan vanhoilla renkailla. :)
 

kristian.s

Well-known member
Liittynyt
10.12.2000
Viestit
1548
Sijainti
Helsinki
Suht tylsä kisa oli. Lähinnä noita kuskien välisiä eroja tuli kisan aikana seurattua kun ei muutakaan radalla tapahtunut. Kirvestä ei kuitenkaan pidä vielä heittää kaivoon, sillä tuo kolmen pisteen ero Montoyaan - tai edes seitsemän pisteen ero Kimiin - ei vielä takaa mitään. Unkarissahan Kimi saavutti Schumia juuri tuolla seitsemällä pisteellä. Vaikka Ferrari oli tänään hyvässä iskussa, niin onneksi ainakin Montoya on vielä yhtä todennäköinen mestariehdokas kuin Schumikin.

Tuntuvat nämä taktiikkaspekulaatiot menevän joka kerta yhtä metsään. McLarenin piti olla suht raskaalla autolla liikkeellä ja Ferrarin todella kevyellä.. doubtful
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Renkaiden kapeudesta saattoi olla hyötyä tällä radalla, ja taaseen kun taas seuraavissa kisoissa tarvitaan pitoa, saatetaan sielläkin kärsiä. Tai sitten ei.
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
Jälleen oli ideaali kisa seurata tuosta f1.comin live timingistä. Radalla ei tapahtunut varsinaisesti mitään, joten kierrosajat kiinnosti sitäkin enemmän. Kimillä taisi olla nippu hitaita kiekkoja siinä ekan stopin jälkeen. Selostajatkin sitä ihmettelivät. Mitä lie tapahtunut.
 

Zanthic

Musta Lammas
Liittynyt
21.7.2003
Viestit
351
Sijainti
Oulu
MikGo:
Vuoden tylsin kisa...silverstonessa oli sitä jotain! Monza on vain mukana sen takia että ferrarillakin olisi mahdollisuus voittaa edes yhdessä kisassa kaudessa. Kuka väittää toisin?
No kukas se siellä Silverstonessa voitti??
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
entso:
- Ferrari on myöntänyt, että se on pyytänyt FIA:lta selvennystä rengasasiassa. McLaren ei sen sijaan ole tähän päivään mennessä myöntänyt, että se kanteli FIA:lle meidän ilmanohjaimistamme, Brawn tölväisi.

Samassa lehdistötilaisuudessa paikalla ollut McLarenin tallipäällikkö Ron Dennis ei kommentoinut millään tavalla Brawnin lausuntoa.

Tää oli pakko laittaa. Vaikka jos Ferraria pidetään "kielikellona", niin se tunnustetaan, toisin kuin mäklärenillä. Mutta siellähän onkin ikuinen valittaja Rön Dönnis
Kuittashan Roni sen kertomalla tarinan berryliumin kiellosta kun Mersulla oli siitä tietämys, kokemus ja hyöty, piti se Ferrarin toimesta sitten saada kielletyksi.

Sulla on aika punaset lasit kun luet noita juttuja :D
 

Zanthic

Musta Lammas
Liittynyt
21.7.2003
Viestit
351
Sijainti
Oulu
Jones:
entso:
- Ferrari on myöntänyt, että se on pyytänyt FIA:lta selvennystä rengasasiassa. McLaren ei sen sijaan ole tähän päivään mennessä myöntänyt, että se kanteli FIA:lle meidän ilmanohjaimistamme, Brawn tölväisi.

Samassa lehdistötilaisuudessa paikalla ollut McLarenin tallipäällikkö Ron Dennis ei kommentoinut millään tavalla Brawnin lausuntoa.

Tää oli pakko laittaa. Vaikka jos Ferraria pidetään "kielikellona", niin se tunnustetaan, toisin kuin mäklärenillä. Mutta siellähän onkin ikuinen valittaja Rön Dönnis
Kuittashan Roni sen kertomalla tarinan berryliumin kiellosta kun Mersulla oli siitä tietämys, kokemus ja hyöty, piti se Ferrarin toimesta sitten saada kielletyksi.

Sulla on aika punaset lasit kun luet noita juttuja :D
Eiköhän tuota kulissipeliä tapahdu vähän joka suunnasta. Tuskin miltään taholta erityisen paljon muihin verrattuna..
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Oon nyt itekin katsonut pari viime kisaa ton livetimingin kautta. Hyvä ja hyödyllinen palvelu.
 

michelin

Active member
Liittynyt
19.3.2001
Viestit
37
Kovastipa oli tilanne tasoittunut kun ajettiin laillisilla renkailla!
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ohitusten määrästä, taisipa Gene ohittaa alussa Panisin, että ei ihan nollalla ohituksella selvitty. :)
 
Ylös