Monzan GP 2003

Aeuk

Well-known member
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
1201
Jeps. Minä en voi väittää olevani mikään Schumi-fani (saati Ferrari-fani) - tai voin toki väittää, se vain olisi aikamoinen emävale, heh ... Ja silloin kun Schumi johtaa kisaa startista maaliin saakka, kisa väkisinkin on jossain määrin "tylsä" meikäläiselle. Siihen kun lisätään sitten vielä se, ettei ohituksia tapahdu nimeksikään niin ... ei ihme jos meinaa uni tulla silmään välillä wink Olisi edes niitä ohituksia ollut, prkl.

Oli tuossa kisassa silti jotain positiivistakin: Se, että onneksi Monty kaasutteli toisena maaliin. Montyn ero Schumiin pisteissä on edelleen mukavan pieni. Ehkä tuossa Räikkä tippui (ainakin suhteellisen kauas) mestaruustaistelusta, mutta nyt voisi toivoa, että Indyssä Monty sijoittuisi sopivasti Schumin edelle - siten, että Japanissa pistero olisi maksimissaan + - 2 suuntaan tai toiseen. Tai jopa + - 1. Olisi kiinnostavaa nähdä todella paineistettu päätöskisa ja että kenen kantti kestää paineet parhaiten :)
 

Hënkka

Guest
Magny Cours oli myös aika lähellä nollan ohituksen kisaa.
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Michelinin renkaasta ei vielä saatu todellista kuvaa kun radassa ei juurikaan mutkia ole. Viilenevä ilmanala mutkaisempi rata = Misukkatallit uivat kusessa ja Ferrarit menevät mestaruuksiin jälleen kerran.

Paljon parjattu vanhus laittoi esikuntansa kanssa auton testikiellon jälkeen sellaiseen iskuun että muilla alkaa olla mestaruuskamppailussa tukalat oltavat.
 

Rami

Well-known member
Liittynyt
16.10.1999
Viestit
898
Sijainti
Lohja
Ja ettei ohituksia, Trulli ainakin yhden delfiinin jätti kauniisti heti kättelyssä. :D
 

vormula

Well-known member
Liittynyt
15.8.2003
Viestit
359
Ferki:
Jaahas taas on kisa käyty. Ferrarilta kova panos. Onko kellään tietoa mistä löytyy huippunopeustiedot netistä?
Nopein kierros: Michael Schumacher Ferrari 1.21,832 (keskinopeus 254,848 km/t) - kierroksella 14.

Kuljettajien nopeimmat kierrokset:
Michael Schumacher Ferrari 1.21,832 (kierroksella 14), 2) Kimi Räikkönen McLaren ero 0,200 (1.22,032/kierros 32), 3) Juan Pablo Montoya Williams ero 0,294 (1.22,126/kierros 31), 4) Rubens Barrichello Ferrari ero 0,339 (1.22,171/kierros 13), 5) Marc Gene Williams ero 0,581 (1.22,413/kierros 12), 6) David Coulthard McLaren ero 0,595 (1.22,427/kierros 10), 7) Jacques Villeneuve BAR ero 1,207 (1.23,039/kierros 13), 8) Fernando Alonso Renault ero 1,363 (1.23,195/kierros 47), 9) Jenson Button BAR ero 1,393 (1.23,225/kierros 13), 10) Olivier Panis Toyota ero 1,471 (1.23,303/kierros 10),
11) Heinz-Harald Frentzen Sauber ero 1,686 (1.23,518/kierros 14), 12) Mark Webber Jaguar ero 1,946 (1.23,778/kierros 10), 13) Nick Heidfeld Sauber ero 2,393 (1.24,225/kierros 9), 14) Giancarlo Fisichella Jordan ero 3,301 (1.25,133/kierros 52), 15) Zsolt Baumgartner Jordan ero 3,717 (1.25,549/kierros 38), 16) Jos Verstappen Minardi ero 3,984 (1.25,816/kierros 22), 17) Nicolas Kiesa Minardi ero 4,295 (1.26,127/kierros 49), 18) Cristiano da Matta Toyota ero 4,316 (1.26,148/kierros 3), 19) Justin Wilson Jaguar ero 37,433 (1.59,265/kierros 2).

Huippunopeudet
Speed trap:
Michael Schumacher Ferrari 368,8 km/t, 2) Marc Gene BMW 367,9 km/t, 3) Rubens Barrichello Ferrari 367,0 km/t, 4) Kimi Räikkönen Mercedes 366,3 km/t, 5) David Coulthard Mercedes 364,6 km/t, 6) Cristiano da Matta Toyota 363,5 km/t, 7) Juan Pablo Montoya BMW 363,3 km/t, 8) Jenson Button Honda 362,5 km/t, 9) Nick Heidfeld Petronas 360,4 km/t, 10) Olivier Panis Toyota 360,0 km/t,
11) Jacques Villeneuve Honda 359,6 km/t, 12) Heinz-Harald Frentzen Petronas 359,2 km/t, 13) Fernando Alonso Renault 357,6 km/t, 14) Jos Verstappen Cosworth 355,8 km/t, 15) Nicolas Kiesa Cosworth 355,1 km/t, 16) Giancarlo Fisichella Ford 354,4 km/t, 17) Zsolt Baumgartner Ford 354,3 km/t, 18) Mark Webber Cosworth 352,0 km/t, 19) Justin Wilson Cosworth 343,6 km/t, 20) Jarno Trulli Renault 294,9 km/t.

Sektoriajat
Nopeimmat sektoriajat:
1: Montoya 26,118,
2) Schumacher 26,169, 3) Räikkönen 26,217, 4) Barrichello 26,232, 5) Coulthard 26,233, 6) Gene 26,288, 7) Panis 26,513, 8) Alonso 26,513.

2: Schumacher 27,936,
2) Montoya 28,163, 3) Barrichello 28,168, 4) Räikkönen 28,224, 5) Gene 28,309, 6) Coulthard 28,372, 7) Button 28,419, 8) Villeneuve 28,426.

3: Montoya 27,402,
2) Räikkönen 27,497, 3) Schumacher 27,530, 4) Barrichello 27,604, 5) Gene 27,698, 6) Coulthard 27,721, 7) Webber 27,761, 8) Alonso 27,894.
Monza/Heikki Kulta
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
Rami:
Ja ettei ohituksia, Trulli ainakin yhden delfiinin jätti kauniisti heti kättelyssä. :D
Renaultin starttisysteemi toimi mitä ilmeisemmin taas totuttuun tyyliin. Eipä noita lähdössä tapahtuvia ohituksia juuri jaksa hehkutella. Ennen olisi ehkä ollut vähän enemmän aihetta, kun kuskeilla oli vielä jotain osaa siinä lähdön onnistumisessa.

Jarnon kisa muuten oli taas kerran harmittavan lyhyt. Tekninen vika toki syynä jälleen.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
patriot:
Perseestä! Se riittää kuvamaan tunteitani!

McLarenin vauhti oli vähän sitten hakusessa! Perkele! :mad: Toivottavasti Indyssä menee paremmin!

Montyyn olen myös vähän pettynyt. Ei halunnut ottaa riskiä vaan kruisaili loppuun. Miehen vauhti olisi kuitenkin riittänyt Schumin kiinni saamiseen.

Ferrari 4ever voisi olla hiljaa! :mad: doubtful Missä lienet ollut Barricellon loiston päivinä? On siinä kunnon Ferrari fani!
Patriot voisi mennä itseensä! Ymmärrän kyllä että sua vituttaa McLarenin hitaus, mutta on kohtuutonta, lapsellista ja asiatonta haukkua niitä jotka juhlivat eilispäivän parhaimman kuljettajan ansaittua voittoa!

Banjoa tuollaiselle pitäisi antaa :D :D
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
1 kierros kutkuttavaa kilvanajoa :)
70(?) kierrosta tylsää peräkkäinajelua :(

No, Ferrari sai mitä halusi. Osaltaan saa kiitellä rengasprotestiaan, joka näytti eniten hidastaneen macin vauhtia. Kimi teki mikä pystyi. Virheetön suoritus, mutta minkäs teet kun ei kalusto anna myöten.

Toivottavasti moinen GP tippuu kalenterista!
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
MaranelloRed:
Michelinin renkaasta ei vielä saatu todellista kuvaa kun radassa ei juurikaan mutkia ole. Viilenevä ilmanala mutkaisempi rata = Misukkatallit uivat kusessa ja Ferrarit menevät mestaruuksiin jälleen kerran.

Paljon parjattu vanhus laittoi esikuntansa kanssa auton testikiellon jälkeen sellaiseen iskuun että muilla alkaa olla mestaruuskamppailussa tukalat oltavat.
juujuu ja lehmä lentää :D
muistellaanpa niitä Salonkin ajoja sillon -99, hieman on eri asia painattaa meneen Monzassa kuin Hungaroringillä, tosiasia vaan sattuu oleen et eise F2003 välttämättä testeissä ole parantunut, vaan sopii muuten vaan paremmin tuolle radalle..
Toisaalta pakko sanoa, pitkästä aikaa muutkin Bstone tallit pärjäs hieman paremmin letkan mukana, joten osansa tuohon toimintaan taisi ennemminkin olla Bstonen kehityksellä (tai valituksella, tarkemmin tiedetään Indyn jälkeen) kuin MSc:n autonkehittämisellä...
Tosiasia kuitenkin on että hyväkään kuski ei tee 2vkon testaamisen aikana 1sek/kierr. autosta nopeempaa...
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4531
Sijainti
Kokkola
Kyllä taas oli julmetun tylsä kisa. Ei ihme, tein ennätykseni siinä miten vähän laitan kisaa nauhalle. Nyt se on 18 minuuttia. Tämänkin kisan pistän suurella todennäköisyydellä yli niin että paukkuu.

Miten se onkin mahdollista, että kisat tuntuu aina nukuttavan tylsiltä kun Schumi hallitsee. Nyt se Kimin takaa-ajo on vaikeaa, ero on yhtäkkiä taas jo 7 pistettä. 2 kisaa jäljellä... Matemaattisesti se on mahdollista ottaa kiinni, mutta loogisesti lähes mahdotonta. Niin kauan kuin Maikkeli siellä ajaa. Täytyy nyt toivoa, että Montoya voittaisi mestaruuden, ettei se titteli AINA mene samalle ihmiselle.

Ainoa mukava hetki kisassa oli kun Marc Gene johti kisaa 1 kierroksen ajan. Hyvä Marc! Nyt tuli uran ylivoimaisesti paras lähtöruutu ja -sijoitus. HYVÄ MARC!
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
niin ja kisasta, rehti ajo kaikenkaikkiaan, vituttaa vaan hieman kun vaan se eka kierros nykypäivänä ratkasee (tai varikkokäynnit) kisan sijotuksen... oiskohan aika palata säännöissä slickseihin ja DF:n tienoilla enempi mekaaniseen kuin aerodynaamiseen pitoon...
mutta c´est la vie, Ferrarille voitto & 3s sija, ansaittu oli, sen verta hyvin pelas MSc/Ferrari/Bstone yhdistelmä eilen... Katseet kohti Indyä, lisää mutkia rataan ja taas on eri asetelmat :)
 

Aeuk

Well-known member
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
1201
Asia, joka muuten myös ärsyttää (tällä kaudella) on se, että enää ei mitään yllätyksiä nähdä varikkotaktiikassa. Kaikilla on aina samanlainen taktiikka (ok, ehkä siellä joku yksi peräpään talli kokeilee jotain muuta mutta mutta) ... siitä tule ikävästi eräänlainen lisäkuorrutus kisojen tylsyydelle, noin yleensä ottaen.
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4531
Sijainti
Kokkola
Aeuk:
Asia, joka muuten myös ärsyttää (tällä kaudella) on se, että enää ei mitään yllätyksiä nähdä varikkotaktiikassa. Kaikilla on aina samanlainen taktiikka (ok, ehkä siellä joku yksi peräpään talli kokeilee jotain muuta mutta mutta) ... siitä tule ikävästi eräänlainen lisäkuorrutus kisojen tylsyydelle, noin yleensä ottaen.
No joo, näin on. Tuli tässä kanssa mieleen, että Maikkeli teki taas pitkästä aikaa uuden ennätyksen kun rikkoi sen Peter Gethinin vanhan kisan keskinopeusennätyksen. No... Minä olen mennyt vielä kovempaa :D Painelin nimittäin kerran vanhaa sveitsiläistä Bremgartenin 50-luvulla kalenterissa ollutta rataa kisan noin 280 kilometriä tunnissa tietokonepelissä :D
 

elle

-------
Liittynyt
28.4.2002
Viestit
5538
Aeuk:
Asia, joka muuten myös ärsyttää (tällä kaudella) on se, että enää ei mitään yllätyksiä nähdä varikkotaktiikassa. Kaikilla on aina samanlainen taktiikka (ok, ehkä siellä joku yksi peräpään talli kokeilee jotain muuta mutta mutta) ...
Tasaista ja yllätyksetöntä, joo (ainakin Italian ja Ranskan kaltaiset kisat jäävät tästä hyvin mieleen). Kuitenkin kun kelaa muutaman kisan taaksepäin niin Unkarissa Alonso teki viimeisen varikkokäynnin kiekalla 30/ Räikkönen 50 jälkeen ja Saksassakin Montoyan ja Coulthardin varikkokäynnit menivät hieman eri tahtiin.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Jännittävät kisat eivät ole Kimin voitosta kiinni.

Jännittäviä kisoja tällä kaudella:
----------------------------------

Australia: Jatkuvaa taistelua ruutulipulle asti!

Brasilia: Tapahtumia riitti niin paljon, ettei pysynyt laskuissa mukana!

San Marino: Upeaa taistelua Michael-Ralf-Rubens-Kimi akselilla! Ei olisi muuten uskonut Imolan kisaksi...

Itävalta: Kimi pisti kapuloita ylivoimaisien Ferrarien rattaisiin koko kisan ajan! Sääli, että Montoya keskeytti kärjestä.

Monaco: Okei. Ei ohituksia, mutta kyse olikin Monacosta. Harvaisen mielenkiintoinen Monacon kisaksi siis. Erot olivat pienet.

Iso-Britannia: Mahtava ohitus-show alusta loppuun asti!

Tylsiä kisoja:
--------------

Malesia: Jännitystä riitti pari ensimmäistä kierrosta ja ekoihin varikkopysähdyksiin asti. Sitten peli oli aikalailla selvä.

Espanja: Läpihuutokisa Ferrarille. Ainoastaan Alonso oli mukava väriläiskä kisassa Ferrarien välissä.

Kanada: Vaikka erot olivat pienet, ajettiin kiltisti letkassa maaliin yrittämättä edes ohi. Boring...

Ranska: Tapahtuiko siellä jotakin? Ai niin joo... Montoyaa kielleetiin ohittamasta Ralfia ja Kimillä oli jarru- ja Sauber-ongelma, joista Schumi hyötyi... Ei paljon muuta.

Saksa: Alkukolari tiputti kolme voittajakandidaattia ulos heti kättelyssä. Läpihuutokisa Montoyalle. Schumi-Trulli-Coulthard akselilla oli vain hetken hyvää taistelua.

Unkari: Ensimmäiset pari kierrosta hyvää taistelua. Loppukisan sai oikeastaan jännittää vain sitä, että pääseekö Schumi pisteille. :p

Monza: Jännitystä riitti tasan ensimmäisen kierroksen ajan ja homma oli selvä.

Nämä ovat tietysti vain omia mielipiteitäni...

<small>[ 15-09-2003, 11:49: Message edited by: Karpow ]</small>
 

Vittorio Jano

Well-known member
Liittynyt
26.9.2000
Viestit
739
Sijainti
metrossa maailman
Kyllä mun mielestä oli kiva kattoa kun autot meni kovaa mutkissakin. Sellaisia satasen vauhdilla ajettavia 180-mutkia on sirkuksessa aivan liikaa.

Se on autosta kiinni, jos ei pääse ohi. Tilaa löytyy.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Jacques:
Patriot voisi mennä itseensä! Ymmärrän kyllä että sua vituttaa McLarenin hitaus, mutta on kohtuutonta, lapsellista ja asiatonta haukkua niitä jotka juhlivat eilispäivän parhaimman kuljettajan ansaittua voittoa!

Banjoa tuollaiselle pitäisi antaa :D :D
Mutta eihän Montoya voittanut. Sinäkin voisit provoamisen sijasta iloita siitä että suosikkikuskisi tämän kauden pistemäärä kasvoi eilen 100 prosentilla. :rolleyes:
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Schumin ja Montoyan
jäätanssia mutkassa

Turun Sanomat, Monza
HEIKKI KULTA

--clip--- ---clip---

Ferrarin virhe
loi lisäpaineita

Tallipäällikkö Todt harmitteli virhettä, joka syntyi Schumacherin toisella varikkokäynnillä. Tällöin mestaria turhaan hoputettiin lisäämään vauhtia, kun pelätyn Montoyan sijasta varikkosuoraa kiitikin tämän tallikaveri Marc Gene.
Schumacher naureskeli, että kuljettajan henkilöllisyyden selvittämiseen vierähti kolme neljännestä seuraavasta kierroksesta. Silloin mestari tiesi, että pitää johtonsa - ja voittaa kisan.

Päivitetty: 14.9.2003 22:21:15

---

:D :D :D

Toinen varikkopysähdys oli tosiaan yksi kisan harvoista kohokohdista. Itsekkin ehdin hyppiä riemusta, että Montoya ohitti Schumin, mutta pian huomasin pettymyksekseni, että Genehän se vai olikin.

Lievästi sanottuna hämäsi TV-ohjaus, kun ensin kuvattiin Schumia varikolla ja sitten Geneä heti lähestymässä lähtösuoraa, kuin tämä olisi ollut Montoya. :p
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Genen olisi pitänyt iskeä liinat kiinni Ascarissa niin Monty olis päässyt Sumin kantaan samantien. Ihmettelin kun Williamsilla ei edes yritetty mitään sellaista.
 
Ylös