Ota nyt kuitenkin huomioon, että SS ei ajanut kisassa välikelinrenkailla metriäkään. Bridgestonen kuivankelinrengas on tunnetusti huono kostealla (mm. Itävalta ja USA '03), vaikka toki SS teki selviä virheitä ensimmäisellä kierroksella. En huomannut esim. Fisichellan sortuneen vastaaviin mokiin. Barrichello, Massa ja ilmeisesti myös Bruni lähtivät kisaan välinkelinrenkailla. Rubens sitten näytti sen mihin Bridgestonen välikelinrenkailla pystyy, etua riitti toki vain parin kierroksen ajan. Sen jälkeen Michelinit saivat lämpöä ja Bridgestonen välikelinkumit alkoivat sulaa alle.
En muuten oikein voi yhtyä siihen näkemykseen, että McLaren-kuljettajat ajoivat mitenkään vahvan kisan. Räikkösen polttoainemäärästä ei ole mitään faktaa, oliko sitä enemmän kuin muilla vai ei. Kisan alussa Kimi joutui myös Buttonin ohittamaksi, eikä muutenkaan esittänyt mitään ihmeitä. Paljon jäi taas jossiteltavaa.
DC taas teki ihmeellisen ratkaisun päätyessään aluksi välikelinrenkaisiin. Ne kun eivät Michelinillä ole mitkään kummoiset, Bridgestonella idea olisi ollut vähän fiksumpi. Sitten mies/talli tuli katumapäälle jo lämmittelykierroksella, ja luovutti 10. lähtöruudun suosiolla pois. Taktiikka ajaa kisa läpi yhdellä pysähdyksellä ei sekään vaikuttanut kovin kilpailukykyiseltä, tai sitten DC:n vauhti ei vain riitä parempaan. Kärjestä hän jäi lopulta yli puoli minuuttia, mikä on paljon kun ottaa huomioon kuinka paljon Ferrarit antoivat tasoitusta. Ero Buttoniinkin oli yli 20 sekuntia, mitä voidaan pitää varsin suurena erona. Kimi sentään kamppaili Jensonin kanssa tasapäisesti alussa.