General FUp
Well-known member
On se hienoa että on "syyllinen" aina selvillä :thumbup: Muutenkin, virhe ja virhe.. kilpailutilannehan se oli, kinkkisissä olosuhteissa.Observer sanoi:Schumacher teki virheen. Ei siinä sen kummempaa mystiikkaa.
On se hienoa että on "syyllinen" aina selvillä :thumbup: Muutenkin, virhe ja virhe.. kilpailutilannehan se oli, kinkkisissä olosuhteissa.Observer sanoi:Schumacher teki virheen. Ei siinä sen kummempaa mystiikkaa.
Täytyy katsoa kisakooste, jos siinä näytettäisiin tarkemmin tuo Schumin spinnaus. Päivän lähetyksessä se jäi ohjaajalta hieman sivuun. Liukasta siinä taisi olla, mutta näitähän tapahtuu.General FUp sanoi:Muutenkin, virhe ja virhe.. kilpailutilannehan se oli, kinkkisissä olosuhteissa.
"- Ensimmäisessä shikaanissa tönittiin puolin ja toisin. Kimin autoon tuli kolhun jälkeen vesivuoto, McLarenin tallipäällikkö Ron Dennis arveli."Observer sanoi:Schumacher teki virheen. Ei siinä sen kummempaa mystiikkaa.
f1-live:
in the last stint the car became very difficult to drive. After the pit-stop I dropped from 3rd to 6th position and I could not keep up with the cars in front anymore because of a gearbox problem.
Alonson auto ei jäänyt vaaralliseen paikkaan.Shammy sanoi:Miksei Alonsoa työnnetty radalle kun kerran moottori oli käynnissä ja auto kohtuullisen vaarallisessa paikassa?
Kyllä se shikaanin ulostulo missä autoja tulee kohti on ihan riittävän vaarallinen paikka eikä yhtään turvallisempi kuin vaikkapa se Hockenheimin mutka mihin Sgumi jäi sutimaan.Rusina sanoi:Alonson auto ei jäänyt vaaralliseen paikkaan.
Niin..en minä määrittele tuota, että mikä on vaarallinen paikka ja mikä ei ..Observer sanoi:Kyllä se shikaanin ulostulo missä autoja tulee kohti on ihan riittävän vaarallinen paikka eikä yhtään turvallisempi kuin vaikkapa se Hockenheimin mutka mihin Sgumi jäi sutimaan.
Joo ehkei ihan neljää sekuntia slickseillä mutta melkein. Silti viivyttelemällä ekaa stoppiaan Rubens latasi seuraavaa sinttiä vertaen siinä mielessä että siitä tuli hieman lyhyempi ja nopeampikierroksinen kuin muuten ..Charlie sanoi:Barrichello johti kahden kierroksen jälkeen yhdeksällä sekunnilla. Tullessaan varikolle kierrokselta viisi, hän oli jäänyt jo Alonsolle, eli menettänyt aikaa yli 10 sekuntia verrattuna tilanteeseen kolmea kierrosta aiemmin. Tämäkin ratkaisu oli tietysti viiden kierroksen perspektiivissä parempi kuin lähteminen kisaan kuivan kelin renkailla, vaan ei kokonaisuuden kannalta. Välikelinrenkaiden mukanaantuoma pakollinen renkaanvaihto olisi pitänyt tehdä aiemmin täysin turhan aikatappion välttämiseksi. Schumacher taas näytti miten hankalat Bridgestonen renkaat olivat alkukierroksilla.
Eli olen sitä mieltä, että kun Bridgestonen kuivankelinrenkaat ovat kostealla huonot, niin lähtö kisaan välikelinrenkailla oli ihan hyvä ratkaisu. Valinta vaan pilattiin lähes täysin ajamalla välikelinrenkailla aivan liian pitkään, kello kun kertoi totuuden. Rubens oli kierroksilla 3-5 jo nelisen sekuntia Alonsoa hitaampi, ei niin paljon takkiin olisi tullut Bridgestonen kuivankelinrenkailla siinä vaiheessa.
Olisiko nosturin läheisyys vaikuttanut asiaan?Observer sanoi:Kyllä se shikaanin ulostulo missä autoja tulee kohti on ihan riittävän vaarallinen paikka eikä yhtään turvallisempi kuin vaikkapa se Hockenheimin mutka mihin Sgumi jäi sutimaan.
niinjuu, skummelihan ei ookkaan koskaan törmäillyt?Maranelloman sanoi:Käsittämättömiä alokasmaisia virheitä Räikköseltä, tönii nyt F-1 autolla muita kilpailijoita ja hajottaa siinä samalla oman autonsa. Todella typerää.
Olisikohan tuo ollut vastaprovo heikkoon provoon?FO110K sanoi:niinjuu, skummelihan ei ookkaan koskaan törmäillyt?
Koska hän ei ole Schumacher.Shammy sanoi:Miksei Alonsoa työnnetty radalle kun kerran moottori oli käynnissä ja auto kohtuullisen vaarallisessa paikassa?
jotain sinnepäinGeneral FUp sanoi:Olisikohan tuo ollut vastaprovo heikkoon provoon?
samanlaisessa paikassa Schumacher oli Nurrella silloin, tosin väittäisin että jopa hieman huonommassa paikassa, sillä Nyrren neulansilmässä on kuitenkin vauhtia jonkun verran, tuossa Monzan shikaanissa mennään melkein kävelyvauhtia...miika sanoi:Alonso oli keula kohti sikaania josta tuli koko aika autoja sellaisesta suunnasta etteivät nämä olisi ehtineet reakoida jos Alonsoa olisi työnnetty keskelle tätä hidastusmutkaa. Olisi ollut erittäin suuri mahdollisuus ikäväänkin onnettomuuteen jos Alonso siihen olisi tyrkätty keskelle sikaania. Tämän jälkeen Alonson olisi vielä pitänyt ahtaassa paikassa pyöräyttää autonsa takaisin menosuuntaan, ja kokoaika riskinä olisi siis ollut jonkun muun ilmaantuminen vauhdilla tähän paikkaan.
Jos tarkoitat sitä minun postaustani niin kyllä se varmaankin oli aika heikko provo siinä mielessä että nuo Schumacherin kaksi virhettä (eka mutkan oikaisu ja spinni) ovat ihan kisassa tapahtuneita juttuja.General FUp sanoi:Olisikohan tuo ollut vastaprovo heikkoon provoon?