Monzan MM-ralli 2021

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Näkyykö jostain live-kuvaa maksuttomasta lähteestä?
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3609
Sijainti
JKL
Kalle ajelee terveisiä tän kisan. Suninen ikävän hidas Solbergiin verrattuna.
 

simc

Well-known member
Liittynyt
28.6.2013
Viestit
223
Sumua. Ylen:n tilanneseurantasivulla on noin minuutin klippi Ogierin EK1-incarajoa sumussa.

wrc.comin mukaan: (SS2) There's a lot of fog around the 7km point in a very quick section. This stage will definitely reward the brave...
 

Magnum2300

Well-known member
Liittynyt
28.10.2009
Viestit
788
Ogier ja Evans menevät aika omalla tasollaan.

Siellä voi vielä Neuville ja Sordo kuvitella olevansa jollain tavalla taistelussa, mutta muut on pantu ruotuun.

Kallekin melkein kaksi sekuntia kilometrillä perässä kahden erikoiskokeen jälkeen.
 

mattipuh

Well-known member
Liittynyt
9.8.2009
Viestit
713
Sijainti
Full send
Ajelee tän kisan terveisiä. Toyotalle riittäää merkkimestaruuteen, että yksikin auto tulee maaliin. Evans ja Ogier saa taistella vapaasti. Kalle varmistaa merkkimestaruuden.
No on kyllä vähän ihme juttu. ennenhän sai kuskeja jarrutella etteivät aja liian kovaa. Toki joo turha ottaa riskejä jos ei palvele TGR kokonaisuutta mutta silti. Taitaa kirjanpitäjät loppuviimein päättää nämäkin tulokset, se siitä urheilusta.
 

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
1376
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
Ajelee tän kisan terveisiä. Toyotalle riittäää merkkimestaruuteen, että yksikin auto tulee maaliin. Evans ja Ogier saa taistella vapaasti. Kalle varmistaa merkkimestaruuden.
Ja myöskään Tänak tai Breen eivät ole tulossa Kallen nelossijan ohi pisteissä. Eteenpäinkin on 19 pistettä Neuvilleen. Katsotaan muuttuuko strategia, jos Neuville jostain syystä keskeyttää.
 

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
1376
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
No on kyllä vähän ihme juttu. ennenhän sai kuskeja jarrutella etteivät aja liian kovaa. Toki joo turha ottaa riskejä jos ei palvele TGR kokonaisuutta mutta silti. Taitaa kirjanpitäjät loppuviimein päättää nämäkin tulokset, se siitä urheilusta.
Saako rallin paskimman kommentin palkinnon jakaa jo nyt? Siellä taistelee Toyotan kaks autoo vapaasti toisiaan vastaan maailmanmestaruudesta..
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16061
Sijainti
Tampereen lenkki
No on kyllä vähän ihme juttu. ennenhän sai kuskeja jarrutella etteivät aja liian kovaa. Toki joo turha ottaa riskejä jos ei palvele TGR kokonaisuutta mutta silti. Taitaa kirjanpitäjät loppuviimein päättää nämäkin tulokset, se siitä urheilusta.
En ymmärrä mitä sillä saavutettaisiin, että Kalle saisi ajaa niin kovaa kuin pystyy. Jos nyt haluaa jotain argumenttia päätökselle mitä tallissa on mietitty, niin Katalonian perusteella ei kuitenkaan taistelisi voitosta ja Kroatian perusteella on riskiä runkiin.

Tämä on joukkuelaji, ja pisteet on ne mitä katsotaan vuoden lopussa, ei tämän rallin pätkäaikoja Kallen osalta.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16061
Sijainti
Tampereen lenkki
Huttusella kulkee ikävän takkuisesti. Toisaalta en kyllä odottanutkaan että Fiesta olisi ainakaan parannus Hyundaihin, mutta näissä olosuhteissa jos jossain se olisi parhaimillaan.
 

mattipuh

Well-known member
Liittynyt
9.8.2009
Viestit
713
Sijainti
Full send
Saako rallin paskimman kommentin palkinnon jakaa jo nyt? Siellä taistelee Toyotan kaks autoo vapaasti toisiaan vastaan maailmanmestaruudesta..
Se ilo sinulle suotakoon.
Ei tuolla tasolla tarvitsisi terveisiä ajaa. Ogierin osalta ymmärrän kun ajaa MM-johdosta ja siksi varmistelee.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16061
Sijainti
Tampereen lenkki
Se ilo sinulle suotakoon.
Ei tuolla tasolla tarvitsisi terveisiä ajaa. Ogierin osalta ymmärrän kun ajaa MM-johdosta ja siksi varmistelee.
Eihän se mitään varmistele, ekalla hirveät pohjat ja tokallakin jäi Evansille kymmenyksen. Sehän voisi kyllä varmistella paljon enemmän.

En tiedä kuinka monta kilsaa rautalankaa nyt tarvittaisiin tämän selittämiseen. Tiimimestaruus on WRC-tallin tärkein tavoite, johon pistetään rekkalasteittain rahaa, ja se pitäisi lähteä riskeeraamaan sillä, että joku nuori kaveri saa ajaa mielensä mukaan, vain katsojien ja foorumipostaajien iloksi?
 
Viimeksi muokattu:

Bullet Tooth Tony

Well-known member
Liittynyt
24.9.2016
Viestit
374
Eihän se mitään varmistele, ekalla hirveät pohjat ja tokallakin jäi Evansille kymmenyksen. Sehän voisi kyllä varmistella paljon enemmän.

En tiedä kuinka monta kilsaa rautalankaa nyt tarvittaisiin tämän selittämiseen. Tiimimestaruus on WRC-tallin tärkein tavoite, johon pistetään rekkalasteittain rahaa, ja se pitäisi lähteä riskeeraamaan sillä, että joku nuori kaveri saa ajaa mielensä mukaan, vain katsojien ja foorumipostaajien iloksi?
Eipä tätä voisi suoremmin, paremmin ja kohteliaammin ilmaista.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Kaiken lisäksi vielä viimeinen kerta näillä autoilla rallissa jota ei todennäköisesti enää ajeta, niin kokemuksen puolestakaan ei ole paljon väliä mitä vauhtia sieltä tulee reitin läpi.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2537
Aika isoiksi pääsee heti erot repsahtamaan. Ogier ja Evans näyttää heti että sille on syynsä miksi ovat MM-sarjan kärjessä.

Varovaista on Sunisen meno vielä. Noh kisa on alussa, auto on uusi. Sanotaanko näin että parempaan on vielä pystyttävä jos vertaa esim. Solbergiin ja Fordeihin. Verrokkina voi käyttää esim. Mikkelsenin ensimmäistä Hyundai-kisaa 2017, uusi auto ei huippumiehillä liikaa saisi toimia syynä vauhtiin.
 

Yön polkija

Well-known member
Liittynyt
16.12.2012
Viestit
767
Verrokkina voi käyttää esim. Mikkelsenin ensimmäistä Hyundai-kisaa 2017, uusi auto ei huippumiehillä liikaa saisi toimia syynä vauhtiin.
Mikkelsenin debyytti tapahtui Kataloniassa, jossa perjantaina ajettiin vielä tuohon aikaan soralla ja Mikkelsenillä oli lähtöpaikkaetu, joka toki pitää osata käyttää hyödykseen. Lauantaina asfaltilla ei enää niin hyvin kulkenutkaan, kuten ei ole monella muullakaan Hyundai-kuskilla kulkenut näiden viiden kauden aikana. Ja seuraavana vuonna se Mikkelsenin taso asfaltilla vasta heikentyikin. Hitaammissa, teknisissä soraralleissahan sitten lähes kaikki ovat pystyneet vähintään yksittäisiin loistaviin ek-aikoihin tuolla Hyundain autolla aika nopeastikin. Sunisenkin parhaat tulokset Fiestalla tuli muuten tuon kaltaisissa olosuhteissa. Mitä tulee tähän Monzaan, niin toki sitten juuri Solbergiin nähden toki Suniselta pitää vaatia hieman parempia aikoja olemalla jossain tuossa Danin ja Oliverin välimaastossa.
 
Ylös