Testikausi alkanut. Michelin palasi pääluokkaan ja tuntui ainakin Suzukille sattuvan. KTM testasi Red Bull Ringillä (Alex Hoffman) uutta luomustaan https://www.youtube.com/watch?v=yDOhv0dsE_Y Erikoiset äänet.
Sanoisin myös, että hienot! Yleensäkin on mukavaa kun motukat kuulostavat erilaisilta.Testikausi alkanut. Michelin palasi pääluokkaan ja tuntui ainakin Suzukille sattuvan. KTM testasi Red Bull Ringillä (Alex Hoffman) uutta luomustaan https://www.youtube.com/watch?v=yDOhv0dsE_Y Erikoiset äänet.
Tällä hetkellä vissiin vain kolme, joilla on sopimus. Nakagami Moto2:ssa sekä Suzuki ja Ono Moto3:ssa.Ketäs japanilaisia on mukana 2016?Muutkin kuin MotoGP-luokka.
KTM:lle siirtyneen Kallion MotoGP-testit alkoivat
Tällä kaudella Moto2-luokassa ajaneella ratamoottoripyöräilijä Mika Kalliolla on riittänyt ohjelmaa myös varsinaisten kilpailujen jälkeen. MotoGP-luokkaan kaudelle 2017 tähyävä Kallio pääsi testaamaan KTM-tallin uutta pyörää jo lokakuussa Espanjan Valenciassa järjestetyissä testeissä.
- Alunperin oli tarkoitus aloittaa testaaminen vasta ensi vuonna, mutta pääsimmekin aloittamaan jo tämän vuoden puolella. Vaikka kyseessä oli vain yksi testipäivä uuden pyörän kanssa, oli se sitäkin arvokkaampi, Nizzasta tavoitettu Kallio hehkutti.
- Nyt kun pääsemme heti kehittämään pyörää, niin tiimi pystyy käyttämään talviajankin hyödyksi ja meillä on enemmän aikaa käydä läpi testeistä saatua informaatiota. Tässä välissä on seuraavaksi pari kuukautta taukoa, joten oli tärkeä saada pyörän kehittäminen jo käyntiin, Kallio jatkoi.
Viimeksi vuonna 2010 Pramac Racingin väreissä MotoGP-luokan pyörällä ajanut Kallio oli vaikuttunut testipäivästä. Rehellisyyden nimissä hän kuitenkin myöntää, että matka on vasta alussa.
- Oli positiivinen yllätys kuinka tasapainoinen pyörä oli jo nyt ajaa, eikä siinä ollut mitään selkeää heikkoa kohtaa. Tiimi on ahkeroinut valtavasti, mutta tietysti töitä on vielä edessä hirmuiset määrät, jotta pyörästä tulee kilpailukykyinen kaudelle 2017, Kallio totesi.
- Viimeksi olen ajanut tämän tason pyörällä vuosia sitten ja olihan se taas hienoa päästä kunnon laitteen kimppuun. Voimaa on ihan älyttömästi enemmän verrattuna Moto2-pyörään ja sen takia myös ajotapaa pitää muuttaa hieman. Lähinnä se tarkoittaa sitä, että keskittyminen siirtyy nyt mutkien ulostuloon ja siihen kuinka voima saadaan maksimaalisesti käyttöön kiihdytyksissä, Kallio luonnehti.
Hyppäys MotoGP-luokkaan tuo monia muutoksia pyörän ominaisuuksiin, mutta Kallio ei näe sitä minkäänlaisena ongelmana.
- Pääsen nyt ainakin vaihtamaan rengasmerkkiä Michelineihin, joita olen jo ehtinyt testaamaan aiemminkin. Lisäksi uudessa pyörässä on muun muassa hiilikuitujarrut, joiden käyttöön täytyy totutella. Ne antavat hieman erilaisen tuntuman ylipäätänsä ajamiseen ja varsinkin keulan tuntumaan. Tehotkin lisääntyvät melkein tuplasti, mutta se on pelkästään positiivista, Kallio sanoi.
Moni on saattanut ihmetellä Kallion valintaa jäädä testikuskin rooliin yhdeksi kaudeksi ja tavoitella sitten paikkaa MotoGP-luokassa KTM-tallin kuljettajana kaudelle 2017. Kallion ei ole tarvinnut päätöstään enää pureskella.
- Päivä päivältä päätös tuntuu paremmalta ja tämä oli ehdottomasti oikea ratkaisu. Pitkään mietin, mitä teen ja mikä olisi uran kannalta parasta, mutta kyllä tämä on nyt se oikea siirto. Tallin väki tuntuu kaikin puolin mukavalta ja hommat ovat lähteneet hyvin käyntiin, joten tyytyväinen täytyy ainakin tässä vaiheessa olla. Minulla on päävastuu testaamisesta, mutta myös Alex Hofmann kehittää pyörää. Katsotaan mitä kaksi kokenutta kuljettajaa saa tässä seuraavan vuoden aikana aikaiseksi, Kallio sanoi.
Kallion testit jatkuvat ensi vuoden puolella ja nyt on aikaa muille aktiviteeteille. Tulevaksi viikonlopuksi Kallio suuntaa Itävaltaan Formula Snow 2015 -moottorikelkkakilpailuun ja sen jälkeen vielä Barcelonaan, jossa pidetään 12. joulukuuta Superprestigio Dirt Track -moottoripyöräilytapahtuma.
- Ensiksi käydään nyt nautiskelemassa kelkkailusta Itävallassa ja sitten suunnataan siitä vielä ajamaan Dirt Trackia Barcelonaan. Olen molemmissa tapahtumissa ollut aiemminkin ja aina on ollut ihan älyttömän hauskaa. Barcelonassa on paljon mukana muun muassa MotoGP-kuljettajia sekä tietysti lajin kovimmat jenkkitähdet, joten tavoitteena on käydä näyttämässä miten niillä vehkeillä oikein ajetaan, Kallio virnisti lopuksi leveästi.
Meidän karvaisempien (yleensä tota nukkaa meillä äijillä on enemmän) keskuudessa tietysti https://twitter.com/meligirl13Kuka muuten on naisten keskuudessa suosituin kuski?
Mäkään mikään suklaapoika tietääkseni oo,mutta luulis et toi Valentino Rossi saattaa olla melkoisen ihana mies naisten mielestä.Meidän karvaisempien (yleensä tota nukkaa meillä äijillä on enemmän) keskuudessa tietysti https://twitter.com/meligirl13
Naisten favvoista paha sanoa mitään. No, mun muija tykkäsi Biaggista ja Stonerista. Kummastakin eri syistä.
Oho! Espanja - Italia -matsi jatkuu edelleen.MotoGP-sarjan pääpomolle potkut? - taustalla Rossi-jupakka
Hyvä! Dorna pilasi hienon kauden tähän. Toivottavasti saa potkut!MotoGP-sarjan pääpomolle potkut? - taustalla Rossi-jupakka
Höh, missasin! Näkyykö netissä?Vaan olipa hyvä ohjelma Aki Ajosta eilen televiissiolaitteessa. :ahem:
YLE Areenasta näkyy.Höh, missasin! Näkyykö netissä?
YLE Areenasta näkyy.
Höh, missasin! Näkyykö netissä?
Mitä enemmän Aki Ajon tallistooria ajattelee, sitä hämmästyttävämmältä se tuntuu. Se eka paja oli aivan mahtava paikka!Hyvä dokkari! Vaikka olivat jäyhiä hämäläisiä (?) niin tuli sieltä muutama "paljastus".