MotoGP uutisia

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Hyviltä sivuilta vaikuttaa ja on tullut etittyäkin joskus muinoin.

Plussaa että ovat kirjoittaneet Länsivuoren nimen oikein, :thumbup: eikä mitään MotoGP.comin "Tevo Lansivuorta".
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Tässä vähän ennakkotunnelmia kuluneen testikauden päätteeksi ja kauden avauksen aatoksi. Ennakointi on vielä vaikeampaa kuin F1:ssä, sillä moottoripyöräilyssä aina joku kaatuu sen verran pahasti, että joutuu ajamaan puolikuntoisena tai jättämään kisoja väliin. Ei liene kovin uskalias veikkaus ounastella, että eläkelöitynyt Barros ajaa vielä tällä kaudella kilpaa...

MotoGP
Yksi suosikki on ylitse muiden eli hallitseva mestari Stoner. On ajanut niin kuivalla kuin kosteilla radoilla kisarenkailla nopeimmin. Tuntuu olevan itsekin hyvin luottavainen kauteen ja uuteen Ducatiinsa, joka on vain uudistettu versio viimekautisesta.

Ykköshaastaja lienee Rossi, joka rengasmerkin vaihdoksen myötä on saanut kisavauhdin kohdalleen. Aika-ajoissa tulee Stonerin tavoin pientä takapakkia. Yamaha on saanut pneumaattisten venttiilien myötä huippunopeutta lisää, esim. Jerezissä Rossi oli suoralla neljänneksi nopein liki 7 km/h nopeampana kuin vuosi sitten.

Kakkoshaastaja taitaa sittenkin olla Pedrosa, joka antoi tosin aika paljon liekaa loukkaannuttuaan. Mutta Hondalla on resursseja muita enemmän. Pyörän kehittelyssä Hayden on ollut ykkösasemassa, joka ei miellytä Pedrosaa. Tallikamujen välit onkin kireät. Hayden on keikkunut nopeimpien joukossa testeissä, mutta ajat ovat tulleet hyvien Michelinin aika-ajorenkaiden myötä. Kisarenkailla Hayden on ollut 5-10, mutta Qatarissa vasta 15. (Pedrosa 14.).

Mustat hepat ovat tulokkaat Lorenzo, Dovizioso ja Toseland. Lorenzo on Rossin tallitoveri, vaikka tiedonkulku on estetty miesten välillä eri rengasmerkkien takia. Lorenzo on ollut aika-ajorenkailla Rossia nopeampi ja paikoin myös kisarenkailla (kuten Lorenzon suosikkiradalla Qatarissa), mutta hajontaa on Rossia enemmän, vaikkakin selvää edistymistä on tapahtunut.

Dovizioso on sopeutunut Lorenzon tavoin erinomaisesti kuninkuusluokkaan. 250cc:n jälkeen isompi pyörä ei tunnu vaikealta ajettavalta, itse asiassa Dovi kertoi sadekelillä MotoGP-Hondansa olevan helpompi ajettava kuin 250cc etenkin jarrutuksissa TC:stä ja moottorijarrutuksesta johtuen. Dovi on ollut hienossa vauhdissa.

Toseland nousi puolestaan Superbikesta ja hänestä on ollut juttua omassa toikissaan. Toseland on ollut Yamahallaan yllättävän hyvässä vauhdissa. Samassa vauhdissa on ollut myös Jamesin tallikaveri Edwards, mutta kenties viimeistä MotoGP-kauttaan ajava Colin on ollut aiemminkin enemmän testien tähti kuin kisojen sankari.

De Puniet on myös hämmästyttänyt asiakas-Hondallaan. Vauhtia on ollut välillä aivan kärkipään tahtia, välillä vähän heikommin. Samoin Hondalla ajavat De Angelis ja Nakano, he ovat keikkuneet listan puolivälissä läpi testikauden.

Sitten ne pettymykset. Ducatilla tuntuu olevan vain yksi luottokortti, sillä taitavat kuskit Stonerin tiimikaveri Melandri ja asiakastallin Elias ja Guintoli ovat olleet ihmeen hukassa etenkin TC:n kanssa. Löytävätkö kauden aikana vauhtinsa takaisin jää nähtäväksi.

Viime vuonna Suzuki ja Kawasaki olivat ilopillereinä tässä vaiheessa, mutta nyt menee heikommin. Suzukille on ilmaantunut pahoja käyttäymisongelmia, etenkin 'chatteringia' eli vatkausta tms. Kawasakilla lasketaan Hopkinsin varaan, vaikka mies on ollut yli sekunnin kärkeä jäljessä. Westin vauhti on ollut suorastaan surkeaa. Muutama nopea kierros sujuu Kawalla, mutta kisamatka ei.

Pienemmissä luokissa vertailua helpottaa aika-ajorenkaiden puuttuminen.

250cc

Suosikit ovat KTM:n ja Aprilian tehdaskuskit. MSa kyseli monelta tiimipäälliköltä, kuskilta ym. tulevan kauden mestaria: Bautista sai 7 'ääntä', Kallio 4 ja Barbera yhden. Lüthin tallipäällikkö Epp kertoi, ettei olisi yllättynyt jos kolme ensimmäistä sijaa menisi KTM-kuskeille.

Suurimmat suosikit ovat Bautista ja Kallio. Aprilia ja KTM suosivat eri ratoja, joten hajontaa lienee luvassa. Tasaisuus ja luotettavuus ovat tärkeitä. Heti tämän parin jälkeen nostan vahvimmiksi haastajiksi Ayoaman, Lüthin, Barberan, Simonin ja Debonin. Näistä Debonin uskon naputtelevan sijoja 3.-5. tasaisesti, joka saattaa nostaa yhteispisteissä korkealle. Simoncelli ja Pasini ovat turhan ailahtelevaisia ja kaatumaherkkiä, Faubelilla on taas käytössään viime vuoden Aprilia. Locatelli, Poggiali ja Pesek tuskin yllättävät.

125cc

Tämä luokka on etukäteen hyvin kiharainen ja mielenkiintoinen. Vanhat tähdet Talmacsi, Gadea, Olive ja Corsi ovat saaneet ison tukun haastajia, etunenässä britit Smith ja Redding, Ajon Di Meglio, Espargaro germaanit Bradl ja Cortese. Yhdeksi yllätyskortiksi nostaisin De Rosan, joka on ollut yleensä KTM-kuskeista se vikkelin. Kärkiryhmässä saattavat kurvailla myös Koyama, Nieto, Webb ja Nakagami.

Ja MotoGP-veikkaushan löytyy täältä!
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Pystyykö noita Moto GP:n aika-ajoja katselemaan mistään?
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Device sanoi:
Pystyykö noita Moto GP:n aika-ajoja katselemaan mistään?
Tänään klo 22 alkaen eurosportilla ensin MotoGP:n vapaat treenit ja sitten 250cc ekat aika-ajot, huomenna samoin Eurosportilla (ja Eurosport2) molemmat aika-ajot.
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
jupla sanoi:
Tänään klo 22 alkaen eurosportilla ensin MotoGP:n vapaat treenit ja sitten 250cc ekat aika-ajot, huomenna samoin Eurosportilla (ja Eurosport2) molemmat aika-ajot.
Kiitos tiedosta.
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
915
Device sanoi:
Kiitos tiedosta.
Varmaan tiesittekin, että tänä viikonloppuna näkyy myös eurosport2 ilmaiseksi ainakin kaapelilla.

Samalla näkyy myös Canal+ jne.

Mielenkiintoista sunnuntai-iltaa ootellessa!! ;)
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Lorenzo oli Qatarissa (kait) ensimmäinen sitten Saarisen ja Biaggin, joka ylsi kuninkuusluokan avauskisassaan paalulle. Ja kisassakin mahtavasti kakkonen. Jopa Max Biaggi kehui kovasti Lorenzoa.

Sitä ei tehnyt Dani Pedrosa. Lorenzo sanoi MSa:ssa kisan jälkeen: "Dani ei onnitellut minua eikä edes vilkaissut! Melkoisen provokatiivinen tapa ilmaista, ettei hän kunnioita minua". Dani ei taida olla niitä helpoimpia ja mukavampia kavereita, ainakaan Haydenin lausuntojen mukaan. Mitenköhän ensi vuonna, kun Kallio tulee tallikaveriksi (vizi-vizi :tongue: )?
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Iltalehti sanoi:
GP-kisa Suomeen?
11.4.2008 10:45

Suomen moottoriliitto haaveilee ratamoottoripyöräilyn MM-sarjan osakilpailun järjestämisestä Suomessa.
Kurvaileeko Mika Kallio KTM-pyörällään tulevaisuudessa Suomessa?
Kurvaileeko Mika Kallio KTM-pyörällään tulevaisuudessa Suomessa? (EPA/JARO MUÑOZ)

Suomen moottoriliiton haaveilema hanke on kuitenkin vielä alkutekijöissään, sillä Suomessa ei ole MM-tason vaatimuksia täyttävää moottorirataa.

Moottoriliiton toimitusjohtajan Kurt Ljungqvistin mukaan selvitystyöt uudesta radasta on jo aloitettu.

- Kansainväliset mitat täyttävä moottorirata olisi koko suomalaisen moottoriurheilun etu. Sille on selkeä tilaus, Ljungqvist sanoi Vauhdin Maailma -lehdessä.

Kisan saadakseen suomalaisten järjestäjien pitäisi koota myös MM-sarjan kaupallisia oikeuksia hallinnoivan Dorna Sportsin vaatima kynnysraha. Summa voi olla jopa miljoona euroa.

- Jos puitteet ovat kohdallaan, olen varma, että tapahtumaan löytyy sekä rahoitus että suuri yleisö paikan päälle, Ljungqvist totesi.

Suomessa ajettiin gp-kisa viimeksi vuonna 1982 Imatralla. MM-pisteistä on kisattu myös Tampereen Pyynikillä.

STT
Tällaista haaveillaan.

edit: Mutta toiveessahan on hyvä elää. :thumbup:
 

Duke

Well-known member
Liittynyt
16.4.2008
Viestit
279
Sijainti
Suomi
MP Maailma kirjoitti:

"Ratahankkeita?

Luumäen kunnassa Somerharjulla Etelä-Karjalassa Kuutostien lähellä on jo lähes 15 vuotta ollut moottoriratahanke vireillä. Aina kun papereita on toimitettu lupaa varten, säädökset ovat muuttuneet ja lisäselvityksiä vaaditaan.

Myös radan vastustajat ovat siellä valppaina, vaikka kunta sinällään ei hanketta estäisikään. Viimeisin ratahanke on Kymenlaakson Iitissä.

Kun mietitään, mitä MotoGP-sarjan edellyttävä rata vaatii, perusinvestointi on erittäin mittava. Ratainvestointi jo yksin on ehkä 80 - 120 miljoonan euron haarukassa. Nykyisillä GP-radoilla on oltava mittava tietoliikenneverkosto, vaikka pitkälti tiedonsiirto onkin langatonta.

Rata on oltava yhtenäinen 130 - 150 hehtaarin alue. Radan ympäristössä on oltava riittävä majoituskapasiteetti."...

lisää: http://www.mpmaailma.fi/index.php?news=2&sm=23&news_id=1847
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Robert Dunlop kuollut North Westin katuradan harjoituksissa :(

Legendaarisen Joey Dunlopin pikkuveli kuoli pyörän leikattua kiinni ja paiskottua miehen katuun ja Darren Burnsin ajettua yli. Iäkäs Robert oli jo muinoin loukkaantunut erittäin pahoin, mutta halusi vielä kisaan.

Tuli nähtyä muutamaan kertaan livenä, mm. mustan tultasyöksevän Nortonin puikoissa Assenissa 1989.
 

imsa

Well-known member
Liittynyt
21.8.2006
Viestit
373
jupla sanoi:
Robert Dunlop kuollut North Westin katuradan harjoituksissa :(

Legendaarisen Joey Dunlopin pikkuveli kuoli pyörän leikattua kiinni ja paiskottua miehen katuun ja Darren Burnsin ajettua yli. Iäkäs Robert oli jo muinoin loukkaantunut erittäin pahoin, mutta halusi vielä kisaan.

Tuli nähtyä muutamaan kertaan livenä, mm. mustan tultasyöksevän Nortonin puikoissa Assenissa 1989.
:(
Robert oli pitänyt pari vuotta taukoa loukkaantumisten takia, mutta veri veti takaisin radalle. Kovia kilpailijoita Dunlopit ovat, Robertin poika Michael voitti juuri North Westin 250 kisassa.
http://www.bbc.co.uk/northernireland/nw200/
 
Viimeksi muokattu:

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
MSa:ssa Bartol ripittää KTM-satelliittitalleja. Esitykset kun ovat olleet heikkoja. "Mika Kallio ajoi kaksi vuotta sitten samalla rungolla melkein kaksi sekuntia kovemmin. Hän ei valittanut chatteringista tai muusta vaan ajoi murheet pois." Suurin ongelma on ollut kuskien eturenkaan tuntuman puute.

De Rosan Mugellon paalupaikka hyytyi kisassa sijaan 13. Ongelmat moottorinjäähdytyksen kanssa vei liikaa tehoja, siinä Bartolin selittämä syy.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Rossi jatkaa Jammulla, Neloselta:
Rossi päätti jatkaa Yamaha-sopimusta kahdella vuodella
6.6.2008 17:56:59

Ratamoottoripyöräilyn seitsenkertainen maailmanmestari Valentino Rossi, 29, vahvisti perjantaina odotetun uutisen espanjalaislehti Mundo Deportivon haastattelussa: hän jatkaa Yamahalla seuraavat kaksi kautta.

MotoGP-luokan MM-sarjaa johtava Rossi on vastannut pitkälti itse sopimusneuvotteluistaan sen jälkeen, kun hän irtisanoi managerointisopimuksen alkavan kauden alla.

Irtisanominen ajoittui samoihin aikoihin, kun Rossi sopi Italian veronviranomaisten kanssa 30 miljoonan euron mätkyistä.

Rossin ja Yamahan jatkosopimus on ollut käytännössä jo pitkään selviö. Japanilaisvalmistaja pystyi toimittamaan italialaiselle megatähdelle jälleen kilpailukykyisen kaluston yhden vaikean kauden jälkeen, eikä Rossi nähnyt enää estettä jatkolle.

Viimeisen viikon ajan kyse on ollut enää siitä, jatkaako Rossi sopimusta vuodella tai kahdella.

- Yamaha pyysi minua ratkaisemaan jatkosopimuksen keston ja päätin, että se on kaksi vuotta, kertoo Rossi espanjalaismediassa.

- Halusin odottaa ja katsoa kuinka paljon minulla on motivaatiota jatkaa ja tässä on nyt päätökseni.

Rossi ehti kertoa asiasta ennen Yamahan virallista vahvistusta jatkosopimukselle.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Toivon mukaan KTM saa lisää vauhtia, sillä Aprilian TC-kokeilu on tuottamassa hedelmää. Mugellossa Lüthi ja Debon testasivat treeneissä sitä ja kisassa Lüthi ajoi sillä kolmanneksi (Debon ajoi kylläkin normaaliversiolla kakkoseksi). Sateella hyöty tulee paremmin esille.

Barcelonan testeissä Pedrosa kaatui ja joutui sairaalaan, ilmeisesti parin päivän huili riittää toipumiseen. Testeissä eniten kiinnitti katseita Ducatin ensi vuoden proto ja Hondan pneumaattisin venttiilein putputtava moottori.
http://www.nelonen.fi/motogp/uutiset.asp?nws=1&d=112512

Neloselta:
Kallio tyytyväinen testeihin
9.6.2008 23:50:50

Mika Kallio ja muut KTM-kuljettajat jäivät maanantaina testaamaan Katalonian GP-kisan näyttämölle Barcelonan Montmelon radalle.

Testipäivän päätarkoituksena oli testata ja kehittää pyörän uutta runkoa.

- Ajoimme radalla iltapäivän aikana yhdessä MotoGP-luokan pyörien kanssa. Radan pito ei ollut yhtä hyvä kuin kisapäivänä, joten monien kuskien kierrosajat eivät olleet aivan viikonloppuna ajettujen aikojen tasolla, Kallio kertoili testipäivän päätteeksi.

- Itse ajoin sekä uudella että vanhalla rungolla, mutta niiden kierrosajat olivat lähes samalla tasolla keskenään. Ajat olivat 0,2-0,3 sekuntia nopeampia verrattuna omiin kisan nopeimpiin kierrosaikoihin, joten se oli positiivista.

Kierrosaikoja ei toki voi täysin vertailla eri päivinä ajettuihin, mutta KTM-leirissä tyytyväisyyttä aiheutti se, että kuljettajien kokemusten perusteella uusi runko osoittautui kaivatuksi kehitysaskeleeksi.

- Teimme paljon erilaisia säätöjä, jonka jälkeen ajettavuudessa oli eroa. Uusi versio kääntyi helpommin mutkiin ja etupään tuntuma tuntui paremmalta. Ei tämä nyt mikään älytön harppaus eteenpäin ole, mutta onneksi parempaan suuntaan ollaan menossa pyörän kehityksessä, Kallio summasi.

- Todennäköisesti otan käyttööni uuden rungon seuraavaan Doningtonin osakilpailuun.
-edit- Duke naputtelikin samaan aikaan samoja asioita toiseen toikkiin!
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Neuvottelut 250cc-luokan seuraajasta GP2:sta käyvät kiihkeänä. 2-tahtiset poistuvat ensi vuosikymmenen alussa pois, tilalle tulee 'halpa' nelitahtiluokka. Tuoreimmat spekulaatiot (saksaksi): http://www.motorsport-aktuell.com/artikel_4261.html

Entinen huippukuski Martin Wimmer (mm. tuttu Imatranajoista) ehdottelee blogissaan toisenlaista ratkaisua. Hän sallisi kaksitahtiset mukaan sekä GP2:een että MotoGP:en. Hekumoi jo ajatuksella, että Mika Kallio antaa 500cc 2-tahti-Kotarillaan päihin Dani Pedrosan nelitahti-Hondalle!

Jos 2-tahtiset kielletään, jäävät Aprilia ja KTM tyhjän päälle keskiluokassa. Pieninä valmistajina resurssit ovat japanilaisiin nähden vähäisempiä - mutta onhan Ducatikin varsin pieni valmistaja!
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
jupla sanoi:
Neuvottelut 250cc-luokan seuraajasta GP2:sta käyvät kiihkeänä. 2-tahtiset poistuvat ensi vuosikymmenen alussa pois, tilalle tulee 'halpa' nelitahtiluokka. Tuoreimmat spekulaatiot (saksaksi): http://www.motorsport-aktuell.com/artikel_4261.html

Entinen huippukuski Martin Wimmer (mm. tuttu Imatranajoista) ehdottelee blogissaan toisenlaista ratkaisua. Hän sallisi kaksitahtiset mukaan sekä GP2:een että MotoGP:en. Hekumoi jo ajatuksella, että Mika Kallio antaa 500cc 2-tahti-Kotarillaan päihin Dani Pedrosan nelitahti-Hondalle!

Jos 2-tahtiset kielletään, jäävät Aprilia ja KTM tyhjän päälle keskiluokassa. Pieninä valmistajina resurssit ovat japanilaisiin nähden vähäisempiä - mutta onhan Ducatikin varsin pieni valmistaja!
Perustellaanko nelihtatimoottireihin siirtymistä mopoissakin ilmansaastesyillä? Muutahan järkevää perustelua ei nelariin siirtymisessä ole. Miksei tosiaan sallittaisi kakstitahtisia, jotka toimivat esim. ruiskutekniikoilla, ja ovat sen takia vähäpäästöisiä, mutta silti reilusti nelareita tehokkaampia?

Jos siirtyminen tehdään, toivottavasti tajuavat laittaa taas liikaa kuutioita nelareihin, että nelitahtiset ovat kerralla nopeampia kuin kaksitahtisen, aivan kuten MotoGP:ssä tehtiin. Eikä niin, kuten veneilyssä ollaan tehty, 30 % kuutioita lisää nelareihin, ja sehän tarkoittaa sitä, että vanhat kaksitahtiset on tehokkaampia vielä pitkään, ja kaikenlisäksi reilusti kevyempiä! Kerralla vaan tuplasti kuutioita, niin ei ole järkeä sitkuttaa kaksitahtisilla, koska nelarit olisivat tehokkaampia suoraan.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Juhis sanoi:
Perustellaanko nelihtatimoottireihin siirtymistä mopoissakin ilmansaastesyillä? Muutahan järkevää perustelua ei nelariin siirtymisessä ole. Miksei tosiaan sallittaisi kakstitahtisia, jotka toimivat esim. ruiskutekniikoilla, ja ovat sen takia vähäpäästöisiä, mutta silti reilusti nelareita tehokkaampia?
Pääsyy on kai se, ettei tuotantoon tehdä enää kaksitahtisia juurikaan. Japanilaiset eivät ole enää panostaneet muutamaan vuoteen 250cc-luokkaan.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3401
Sijainti
Lahti
Marco Melandri huojuu ja horjuu

Yksi tämän kauden surullisimmista seurattavista on ollut Marco Melandri. Onko se edes hän? Jospa hän on itse loukkaantunut, ja pistänyt parhaan kaverinsa Ducatin puikkoihin omaa toipumistaan odotellessaan:wink: ?

Ei silti, vain itse Casey Kivinen taitaa olla se ainoa joka saa Ducatinsa kunnon laukkaan, muiden D-miesten vain ihmetellessä vikuria menopeliään.

Marcoa käy kuitenkin sääliksi. Taitaa se säätäminen sittenkin olla hieman monimutkaisempaa kuin mitä osaan ajatella ja muistin. Omina prätkäaikoina vedettiin tyynesti karvalakkisäädöillä ja lähinnä ihmeteltiin kun joku ruuvasi pyöräänsä parempia säätöjä. No, me olimmekin peräkylän poikia, ja MM-tasolla säädetään ja viilataan joka nippeliä väsyksiin saakka. Paitsi Bartol, joka turvautuu teippiin kun KTM oikkuilee!
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Pärre sanoi:
Yksi tämän kauden surullisimmista seurattavista on ollut Marco Melandri. Onko se edes hän? Jospa hän on itse loukkaantunut, ja pistänyt parhaan kaverinsa Ducatin puikkoihin omaa toipumistaan odotellessaan:wink: ?

Ei silti, vain itse Casey Kivinen taitaa olla se ainoa joka saa Ducatinsa kunnon laukkaan, muiden D-miesten vain ihmetellessä vikuria menopeliään.

Marcoa käy kuitenkin sääliksi. Taitaa se säätäminen sittenkin olla hieman monimutkaisempaa kuin mitä osaan ajatella ja muistin. Omina prätkäaikoina vedettiin tyynesti karvalakkisäädöillä ja lähinnä ihmeteltiin kun joku ruuvasi pyöräänsä parempia säätöjä. No, me olimmekin peräkylän poikia, ja MM-tasolla säädetään ja viilataan joka nippeliä väsyksiin saakka. Paitsi Bartol, joka turvautuu teippiin kun KTM oikkuilee!
Melandri on tosiaan ollut yksi suurimmista pettymyksistä, ensi kaudeksi on huhuttu että tuon Melandrin paikan nappaisi jompikumpi akselilta Kallio-Bautista.
 

Duke

Well-known member
Liittynyt
16.4.2008
Viestit
279
Sijainti
Suomi
Bolognan oma poika Canepa lienee yksi ehdokaista GP9:n puikkoihin ensi kaudeksi? Ajoihan hän hyviä kierroksia testeissä jättäen Melan keposesti taakseen? :confused:
Sete Gibernau testaa GP8 ja GP9 ensi viikolla Mugellossa ja Canepa renkaita Brno:ssa. Taitaapi Corse ottaa asian hoitaakseen kotiin ja asap!

Onhan Stoner kova kekku vetää, jo Kallion kanssa Kotarilla jätti kyllä valitettavasti Mikan taakseen joka kerta.

Suisan satulaanhan istahtaa ranteensa murtaneen Loriksen korvaava AMA mestari Spies jo seuraavassa kisassa. Lienee myös MotoGP:n yksi tulokkaista ensi vuonna.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös