On, mutta ei ole pakko.JOC:
Onko tätä pakkoo katsoa vielä monta vuotta?
Katsooko joku näitä todella? Itse jaksan kisastudiota juuri ja juuri sen verran, että odotan sen lehdistötilaisuuden.molde:
No jos jotain lohduttaa, niin nyt siellä ei varsinaisesti puhuta Kimistä vaan Kimin nimeä kantavasta viinistä.
Kyllä se JJ sanoo ihan entiseen tahtiin sitä "tietenkin" sanaa. Se kyllä on pidemmän päälle aika rasittavaa kun jokaikinen lause pitää aloittaa tietenkin-sanalla.Ma:
En ole kyseiseen asiaan kiinnittänyt tämän kuaden aikana juuri huomiota, mutta jotenkin tuntuu että JJ ei enää toista sanaa "tietenkin" läheskään yhtä usein kuin kahtena edellisvuonna. Onko joku muu huomannut saman?
Ota huomioon se että jj on ajanut formuloita miltei kymmenen vuotta sitten ei sillä ihan viimeisen päälle ole tietoa nykyajan formuloista ja mitä tuohon kekeen tulee niin ei se kyllä 99 suzukan lähetyksessä osannut mitään erikoista sanoa paitsi sen että häkkiseltä olisi kone sammunut viimeisessä mutkassaJoni:
Kyllä se JJ sanoo ihan entiseen tahtiin sitä "tietenkin" sanaa. Se kyllä on pidemmän päälle aika rasittavaa kun jokaikinen lause pitää aloittaa tietenkin-sanalla.Ma:
En ole kyseiseen asiaan kiinnittänyt tämän kuaden aikana juuri huomiota, mutta jotenkin tuntuu että JJ ei enää toista sanaa "tietenkin" läheskään yhtä usein kuin kahtena edellisvuonna. Onko joku muu huomannut saman?
En pidä itseäni mitenkään erityisen "asiantuntevana" f1-seuraajana, vaikka kaikki suomenkieliset (ja jonkun verran englanninkielisiäkin) f1-uutiset luenkin. Todella harvoin JJ pystyy kertomaan mitään mitä en olisi ennestään tiennyt. Mm. Keke ja Häkä (siinä yhdessä lähetyksessän) pystyivät kertomaan paljonkin uusia asioita liittyen autojen tekniikaan, voimansiirtoon, jne. Nippelitietoa siis joka meikäläistä kiinnostaa. Onko sitten niin ettei tavallista f1-tallaajaa kiinnosta nippelitieto? Heitä jotka hädin tuskin lukevat lehdestä f1-osiot.
JJ:n tai jonkun muun kommentaattorin rooli on kuitenkin välttämätön sillä jos Tomi selostaa yksikseen on Pulkkisen roolina olla apuselostaja. Sekös on hirveetä kuunneltavaa .
Yhdys sanat. Ja mistä ihmeestä sä puhut?Nasu:
Onko kansallis tunne pahasta? Onko niin että olet sitten vasta 'formula asiantuntija' kun hypetät jotain muuta kuin suomalaista kuljettajaa(rallin puolella voi kyllä olla asiantuntija vaikka kannattaakin suomalaista?)!? Kansallis tunteella ylpeilevät italialaiset 'tifosot' kyllä ymmärretään, mutta kun on esim. Kimin kannattaja niin katsotaan ala viistoon ja ajatellaan 'ei tuokaan tiedä formuloista yhtään mitään'? eek! Olen seurannut formuloita aktiivisesti vuodesta 1982, ja olen huomannut että nämä 'vastarannan kiisket' omaavat yleensä vielä suppeamman käsityksen (nippeli tietoa kyllä riittää) formuloista kuin perstunnolla/kansallis tunteella omaavat.
Kimitys ja selostajien töppäily ovat eri asioita! Revin itsekkin hiuksia päästäni kun TT töpeksii selostuksissaan. Liiallinen 'Kimityskin' särisee korvaan, mutta luulen sen kuitenkin tulevan selostajilta niin automaattisesti, etteivät he itsekkään aina sitä tajua?! Äidinkielen maikat ja oikeinkirjoitus pilkunnussijat saavat mennä.......JOC:
Kansallistunne ei toki ole pahasta, mutta en itse ainakaan henkilökohtaisesti jaksa kuunnella samaa "kimitystä" 16 kertaa vuodessa. Ja kun lukee tätä topicia, en koe olevani ajatukseni yksin. Eihän kukaan Antsa Mertarantaakaan hauku Suomen kannattamisesta; YLEn lähetysten laatu ja asiantuntemus ovat aivan eri luokkaa. Ääliömaiset selostajat jota höystetään Sasha Ikosen johtamalla kimi-showlla. Rajansa kaikella.
Juuh en minäkään katsoisi formuloita yhtä tiivisti jos kimi ei ajaisi...ja tuskin olisin aloittanut katsomisen ilman häkkisen 98 maailmanmestaruutta ja ulkomaalais kuskeista suosikit on senna ja trulliKarpow:
Eiköhän fakta ole se, että suurin osa suomalaisista seuraa Formula 1:sia juuri sen takia, että siellä ajaa suomalainen. wink Joten eiköhän ole ihan luonnollista, että F1-lähetyksissä ja selostuksessa keskitytään suomalaisiin.
Itse olen alkanut hieman seuraamaan esim. Moto GP:tä Mika Kallion takia ja lisäksi odotan kuumeisesti, että Salo aloittaisi uran CART-sarjassa.
Tuskin Formula 1:set olisi minua alkanut koskaan kiinnostamaan ilman Kekeä, JJ:tä ja Mikoja. On jännittävää seurata miten oman pienen maan kuskit pärjäävät maailmalla.
Toki minulla omat suosikkini myös ulkomaan kuskeissa (Hill,Villeneuve,Montoya), mutta oman maan edustajat ovat tietysti etusijalla.
antanut mennä useastikin aina kun on ollut aihetta, ikinä ei vastata, eikä epäkohtia ole korjattu.
En nyt sitten tiedä kuinka yksin loppujenlopuksi olen, laskin tuosta ekalta sivulta jo aikamonta viestiä jotka kritisoivat Kimi-showta. Toki myöskin useimmissa valitettiin myös selostajista. Isäänmaallinen selostus on hyvä, luonnollinen ja täysin hyväksyttävä asia, mutta en nyt vertaisi Antsaa ja MTV3:n formulatoimitusta tässäkään asiassa. Isäänmaallinen selostus pitäisi osata tehdä oikein.patriot:
Jos JOC luulee, että palautetta annetaan tuosta Kimi showsta niin taidat olla aika yksin! Keskittäkäämme kritiikki selostajien osaamattomuuteen! Isänmaallinen selostus voi olla hyvää kuten esim. Mertaranta YLE:n puolella on osoittanut!