Riippuu varmaan asiasta. Niitä lienee persuillakin kymmenittäin.Mutta haluaako yli puolet kansasta niitä asioita, joita persut ajavat? Väitän: ei varmasti!
Unohdit demarit: ainakin 40% vastustaa nykyistä EU politiikkaa. Siihen pikkupuolueet päälle. Eikö se ala jo riittämään?no jaa'a.. Tottahan tuossa on se, että 81% suomen kansalaisista vastustaa Soinin politiikkaa, joten sen takia on minun mielestäni pöyristyttävää ja todella törkeää väittää, että kansa haluaa Soinin joukot hallitukseen..
Edit: sen verran toki täsmennän, että toki persut on vaalivoittaja ja ansaitsee paikkansa hallituksessa.. ei siinä mitään.. Mutta se että tämä on muka kansan tahto? Vain viidesosa kansasta haluaa tätä.
Mistä sä ton 81% keksit oikein. Samalla lailla voidaan sitten sanoa, että 81% kansasta vastustaa kaikken puolueiden politiikka joltain osin. Vao onko nyt olluts sitten niin, että osassa Suomea vain joku tietty valikoitu joukko on päässyt äänestämään?no jaa'a.. Tottahan tuossa on se, että 81% suomen kansalaisista vastustaa Soinin politiikkaa, joten sen takia on minun mielestäni pöyristyttävää ja todella törkeää väittää, että kansa haluaa Soinin joukot hallitukseen..
Edit: sen verran toki täsmennän, että toki persut on vaalivoittaja ja ansaitsee paikkansa hallituksessa.. ei siinä mitään.. Mutta se että tämä on muka kansan tahto? Vain viidesosa kansasta haluaa tätä.
Jos yli puolet haluasi, olisi persut vieneet yli puolet eduskunta paikoista suoraan vaaleissa ja perustaa enemmistöhallitus ihan vaan persujen kesken.Mutta haluaako yli puolet kansasta niitä asioita, joita persut ajavat? Väitän: ei varmasti!
On varsin yksioikoisesti ravistettu tuo 81 prosenttiakin. Ei se että äänestää yhtä puoluetta tarkoita automaagisesti että vastustaa (sanan varsinaisessa merkityksessä) jotakin toista. Eikä varsinkaan sitä että puolueiden B, C, D, E ja F äänestäjistä jok'ikinen vastustaa juuri nimenomaan puoluetta A.no jaa'a.. Tottahan tuossa on se, että 81% suomen kansalaisista vastustaa Soinin politiikkaa, joten sen takia on minun mielestäni pöyristyttävää ja todella törkeää väittää, että kansa haluaa Soinin joukot hallitukseen..
Samaa vois kysyä jokaisen puolueen kohdalla. Kokoomuksen, SDP:n ja Keskustankin ääniosuudet olivat aika samaa luokkaa keskenään. Jos yli puolet kannattaisi jotain niistä, olisi puolue saanut enemmistön edustajanhuoneesta yksinänsä.Mutta haluaako yli puolet kansasta niitä asioita, joita persut ajavat? Väitän: ei varmasti!
Jakkuesille kysymys: mikä on se "yli puolet"?Mutta haluaako yli puolet kansasta niitä asioita, joita persut ajavat? Väitän: ei varmasti!
Ehkä ei kannata pahemmin piitata mielipiteistä, jotka tulevat sellaisesta maasta, jossa järjestettiin vaalien jälkeen demokratian vastaisia mielenosoituksia.Henk.koht. ihmetyttää ruotsalaisten hötkyily asiasta.
Henkilökohtaisesti uskon, että 50% kansasta ei ymmärrä mistä puhutaan, kun näistä puhutaan. Mihin päätökset vaikuttaa ja mihin ei. Kunhan nyt todetaan, että vastustetaan - ihan varmuuden vuoksi.Jakkuesille kysymys: mikä on se "yli puolet"?
Selvennäppä hiukan tuota sun vaalimatematiikkaa?
Pari teemaa:
- pakkoruotsi
- EU maksut
- mamu politiikka
...tuskin puhutaan 19% osuudesta kun näistä asioista keskustellaan. Sanoisin että kunkin teeman osalta puhutaan jo yli/alle 50/50 prosenteista.
Eipä tunnu ne päättäjätkään useinkaan ymmärtävän mitä puhuvat. Kunhan toistavat mantroja joihin uskovat / joille uskovat tukea löytyvän.Henkilökohtaisesti uskon, että 50% kansasta ei ymmärrä mistä puhutaan, kun näistä puhutaan. Mihin päätökset vaikuttaa ja mihin ei. Kunhan nyt todetaan, että vastustetaan - ihan varmuuden vuoksi.
Näin juuri, tämä on se mitä ollaan toivottu. Fakta-pohjaisesti etenevät puolueet ei menesty.Eipä tunnu ne päättäjätkään useinkaan ymmärtävän mitä puhuvat. Kunhan toistavat mantroja joihin uskovat / joille uskovat tukea löytyvän.
Tarkoitin myös kokoomuksen Kataista, ja oikeastaan lukuun voisi ottaa jokusen kannattajan tältäkin palstalta. En toki itse väitä olevani yhtään parempi.Näin juuri, tämä on se mitä ollaan toivottu. Fakta-pohjaisesti etenevät puolueet ei menesty.
Kyllä sinä on myös selvä viestinnällinen ongelma. Monimutkaisia asioita ei osata selittää riittävän yksinkertaisesti.Näin juuri, tämä on se mitä ollaan toivottu. Fakta-pohjaisesti etenevät puolueet ei menesty.
Kokoomus = fakta = luonnonlakiNäin juuri, tämä on se mitä ollaan toivottu. Fakta-pohjaisesti etenevät puolueet ei menesty.
En mä tota väitä. Muutenkin olen sanonut, jotta äänestän Kokoomusta pienimpänä pahana, en todellakaan ole puolueen kanssa samaa mieltä joka kohdasta.Kokoomus = fakta = luonnonlaki
Fakta = Kataisen näkemys = totuus
Onneksi voi olla isänmaallinen ja yrittäjyyttä kannattava ilman että on tuon pyrkyripuolueen kannattaja.
Samaa mieltä, ei kukaan poliitikko uskaltanut sanoa asioita kuten ne ovat, vaan kuten uskovat äänestäjien haluavan ne kuulla.Tarkoitin myös kokoomuksen Kataista.
Sä olet vielä siinä iässä ja elämänvaiheessa (nuori perhe, lapsia, ura alussa) että Kokoomus näyttäytyy silmissäsi tieteen ja totuuden edelläkävijänä. Tiedän kokemuksesta.Muutenkin olen sanonut, jotta äänestän Kokoomusta pienimpänä pahana