Muisteloita C-kasetin 50 vuotisen historian varrelta

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Nykyään ihmiset tuntuu tarvitsen viiden tonnin hifipelit, jotta musiikkinautintonsa olisi yhtään mistään kotoisin. Samat homot kopioivat 70-luvulla Radio Luxemburgia kaverin hengittämättä yöllä nauhoittamalta vouvaavalta c-kassulta. Eikä kopioitu millään tuplapesällä, vaan langattomasti toisen mankan sisäänrakennetulle kusimikillä! Musiikkinautinto oli maksimeissa.

sammyosammy

Senior Citizen
Sijainti
Out Of Bounds
2ksi asiaa nousee yli muiden mieleen;

- myrkynvihreä Hitachi, joka oli huippuläyhyä tekniikkaa 70-luvun puolivälin jälkeen. Sillä nauhoiteltiin kaikki sunnuntaiaamut rokettirollia raadiosta

- Pioneer KEX-900. Muuttoautoon ostettu poppikone (rajan yli salakuljetettu). Se fiilis kun ruuvailit vahvistimia penkin alle ja takaluukun kattoon. Ikävä...

jjv

Arschloch
Eikä kopioitu millään tuplapesällä, vaan langattomasti toisen mankan sisäänrakennetulle kusimikillä! Musiikkinautinto oli maksimeissa.
Tuolla tavalla muistan itsekin telkkarista äänittäneeni Ihmemiehen ja Baywatchin tunnareita, kun ei ollut perheessä videonauhuria. Sitten kelaus alkuun, nappikuulokkeet päähän, volume täysille ja basson lisäämiseksi kuului vielä sormilla painaa kuulokkeita syvemmälle. Vilkaisu eteiseen, "ei ketään kotona" ja *naks* Sam piipul niids tu help sampaadi...

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Eikös C-kasetit ole taas tulossa. Ainakin Viikate ja mikälie toinen yhtye aikoo julkaista materiaalia lähifutuurissa ko. formaatilla, räppiväestä näin on tehnyt viime aikoina monikin.

Hartsa76

Well-known member
Minulla on edelleen 21 C-kasettia, mutta en voi kuunnella niitä, koska minulla ei ole mankkaa.

C-kasetteina minulla on mm. Originals niminen kasetti jossa on Elvistä, Beatlesiä ja Shadowsia, Kummelin Artisti maksaa, Batin ja Ryydin Ehtaa tavaraa, Metallicaa ja Guns n' Rosesin Use your illusion 1.

Estate

Well-known member
Autossa olisi kasettisoitin, mutta yhtään kasettia en omista. Ajomatkojen piristykseksi on äänikirjoja jokunen tullut lainailtua kirjastosta.

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Veli sai rippilahjaksi 1971 Philipsin kasettimankan. Voi sitä ihanuutta kun sai kuunnella CCR:ää ja Marc Bolania eikä vaan esim. Aikamiehiä http://www.youtube.com/watch?v=mmhTxdAOD-k.

Veljelläni on muutama sata C-kasettia, LP-levyjä enemmän. Omat C-kasettini heitin roskiin muuton yhteydessä joku vuosi sitten. Muutaman jätin, mm. Unkarin F1-äänitykset -99.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Heh, mulla oli viime viikolla harkinnassa tämmösen toikin perustaminen, mutta olin liian laiska :eek:

C-kasetit edustivat sitä aikaa, jolloin kuunneltiin (toki hieman pakonkin edestä) kärsivällisesti biisit ja peräti koko pitkäsoitto alusta loppuun. Nykyisinhän (huomaan tekeväni tätä itskein), tulee kuunneltua pätkä, sitten kyllästytään ja hypätään jo seuraavaan biisin. "Älppäriltä" kuunnellaan vaan ne tietyt zipaleet.

Oi aikoja.

Juu ja mulla oli (ja on muuten itseasiassa vieläkin) mankka tuplapesällä :ahem:

Jjusban

Newbie
Sijainti
(
Suurin piirtein tällainen peli oli soittokoneena:

Joku Sanyo, Sankei, Sankyo, tai sinne päin.

Oli siitä hauska laite, että radiosta kuului myös YLE ykkösen TV-kanava. Sillä pystyi juksaamaan, kun piti mennä nukkumaan, eikä saanut katsella telkkaria.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Itsehän edelleen kuuntelen levyjä alusta loppuun skippailematta. Eri asia jos Youtubessa, niin viuvau ja kohta on 10 biisiä jo valmiina kuuntelua varten, eikä edellistä jaksa loppuun asti.