Mustikkapiirakka?

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
Jos toi muuten ihan oikeesti on teidän mielestänne noin epäselvä ja harhaanjohtava asia, niin eikö ihan tosissaan kannattais harkita ottavansa yhteyttä
a) Valioon
ja mahdollisesti
gee) kuluttaja-asiamieheen?

Täällä foorumilla asialle tuskin voi kukaan tehdä mitään.
Tää on jo tehty.
 

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
Ensin ajattelin, että en kommentoi mitään, mutta koska jarna on klassikkoainesta, täytyyhän tähän omakin jälki saada.:rolleyes:

Pirulaisen Sammyn kuvat valaisivat asiaa selkeästi. En ole itse ko. tuotetta tiennyt olevankaan, saati nähnyt tai maistanut. Pakkaus on todella hämäävä. Se ei myöskään ole niin korkea, etteikö kiireessä voisi olettaa, että voihan siellä piirakka lymytä.

Jotkut sanoivat, että voihan lukea tuoteselosteen. Harvoin niitä tarkkaan lueskellaan, etenkään kiireessä. Valmispiirakoiden/pullien/yms. leivonnaisten tuoteselosteen lukeminen myös tehokkaasti ehkäisee tuotteen nauttimisesta: sen verran rankasti stabilointiaineita, bentsoaattia, B8775:tä, K987:tä, DDDT:tä ym. "herkullista" on jauhojen sekaan saatu mukaan mahtumaan.

Sitäpaitsi. Tosimies ei lue käyttöohjeita. Jo helpin lukeminen voi vakavasti uhata erektiokulmaa!

Sitten perkele, vetäisenkin vaihteen kakkoselle: onko oikea mustikkapiirakka tehty pulla- vai murotaikinasta?:eek:
 

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
Ok, uskon vilpittömästi että R&K luuli paketissa olevan mustikkapiirakkaa, ja että yllätys oli varmasti epämieluinen, kun huomasi että jätskiähän siellä oli. Hyvä, että sentään maku miellytti, ilmeisesti vieraatkin pitivät?

Mielestäni paras jätski on muuten Daim-jäätelö. Siis vaniljakermajäätelöä, jossa on daim rakeita seassa.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Zaikom sanoi:
Olettaisitko purkissa olevan pelkkiä lihapyöryköitä, vaikka paketista näkyy selvästi läpi, että siellä on myös perunamuusia?
En.
Kuten en tässäkään tapauksessa.
Kirjoitan taas kerran, ties kuinka monennen kerran, että oletin kyseessä olevan samantyyppinen tuote kuin samassa kaapissa ollut kakku, jossa on siis normaali hedelmäkakku joka on joka puolelta päällystetty jäätelöllä. Siellä jäätelön sisällä siis on kakku. Sitä myydään hedelmäkakkuna. Ja hedelmäkakku sieltä jäätelökuorrutuksen alta myös löytyy. Tästä ei löytynyt mustikkapiirakkaa, vaikka pakkaus niin väitti sekä kuvin että tekstein.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
En oo ikinä ostanut kaupasta mustikkapiirakkaa enkä mustikkapiirakan makuista jäätelöä. Jos tätä toikkia ei olis ollut ja oisin kaupassa jätskiosaston kohdalla, ku joku soittais että tuopa samalla mustikkapiirakkaa sieltä kaupasta niin ihan vissiin oisin napannut tuon paketin kärryyn.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
:D :D :D

Kerro sitten mitä ne vastas, jooko? :ahem:
Voinhan mä sullekin laittaa sieltä tulevan vastauksen. Aikaa siihen käsittääkseni menee mahdollisesti kauankin. Mun tekemä ilmoitukseni harhaanjohtavista pakkausmerkinnöistä on tänään ollut kirjaamossa ja siitä sitten pyörät lähtevät pyörimään.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Tolerantti sanoi:
Jotkut sanoivat, että voihan lukea tuoteselosteen. Harvoin niitä tarkkaan lueskellaan, etenkään kiireessä. Valmispiirakoiden/pullien/yms. leivonnaisten tuoteselosteen lukeminen myös tehokkaasti ehkäisee tuotteen nauttimisesta: sen verran rankasti stabilointiaineita, bentsoaattia, B8775:tä, K987:tä, DDDT:tä ym. "herkullista" on jauhojen sekaan saatu mukaan mahtumaan.
Sen enempää valmistajaa puolustamatta muistutan kuitenkin tässä siitä, että tuoteselostettahan ei olis tarttenu lukea, koska siinä kannessa lukee, notta Valiojäätelö, olkootkin ettei se teksti nyt ihan suoraan silmille pomppaa.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
OoPee sanoi:
Sen enempää valmistajaa puolustamatta muistutan kuitenkin tässä siitä, että tuoteselostettahan ei olis tarttenu lukea, koska siinä kannessa lukee, notta Valiojäätelö, olkootkin ettei se teksti nyt ihan suoraan silmille pomppaa.
Mikä estää Valiojäätelö-tuotemerkillä myytävän esim. mustikkapiirakkaa, jossa olisi vähän päällä jäätelöä tms.?
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Voinhan mä sullekin laittaa sieltä tulevan vastauksen. Aikaa siihen käsittääkseni menee mahdollisesti kauankin. Mun tekemä ilmoitukseni harhaanjohtavista pakkausmerkinnöistä on tänään ollut kirjaamossa ja siitä sitten pyörät lähtevät pyörimään.
Eikäku tänne näin, tähän otsikkoon (suttaat vaan nimet ja osoitteet veke). Veikkaan, että asiaa kiinnostaa aika montaa muutakin :ahem:
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Jonkki sanoi:
Ok, uskon vilpittömästi että R&K luuli paketissa olevan mustikkapiirakkaa, ja että yllätys oli varmasti epämieluinen, kun huomasi että jätskiähän siellä oli. Hyvä, että sentään maku miellytti, ilmeisesti vieraatkin pitivät?

Mielestäni paras jätski on muuten Daim-jäätelö. Siis vaniljakermajäätelöä, jossa on daim rakeita seassa.

Juu, vieraat pitivät ja pidin itsekin. Siksi se ei ollut pettymys. Mutta asian päätin viedä pidemmälle siksi, että jollekin se saattaisi pettymys olla.

Mä tykkään Dajmista oikeestaan kaikissa muodoissa ja kyseinen Dajm-jäätelö on sekin hyvää.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
VJR sanoi:
Mikä estää Valiojäätelö-tuotemerkillä myytävän esim. mustikkapiirakkaa, jossa olisi vähän päällä jäätelöä tms.?
F1-Forum! Me nostettais tommosesta ihan saatananmoinen köpeli. Myydä nyt mustikkapiirakkaa Valiojäätelönä! Eissaatana!, mihin tää maailma olis oikein menossa, jos tommonenkin sallittais :thumbdown
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
Eikäku tänne näin, tähän otsikkoon (suttaat vaan nimet ja osoitteet veke). Veikkaan, että asiaa kiinnostaa aika montaa muutakin :ahem:
Eikun mä olen sen parille ihmiselle luvannut privaan laittaa ja liitän sut sille listalle, jolle tuosta mulle tuleva tieto laitetaan kun sellaista tulee.


Toki mä yhteenvedon laitan tähän toikkiin: Olinko oikealla vai väärällä asialla kuluttajaviranomaisten mielestä siinä kun pakkaus on mielestäni harhaanjohtava.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Mä tykkään Dajmista oikeestaan kaikissa muodoissa ja kyseinen Dajm-jäätelö on sekin hyvää.
Dajm-jädeä en oo kai koskaan syönny, mutta Ikeasta (siis täälläkin) saa ruottalaista mantelisuklaakakkua, jossa on Dajmia mukana. Siis niinku paketeissa kotiinvietäväks.

Ihan saatanan hyvää :ahem: :ahem: :ahem:
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Eikun mä olen sen parille ihmiselle luvannut privaan laittaa ja liitän sut sille listalle, jolle tuosta mulle tuleva tieto laitetaan kun sellaista tulee.

Toki mä yhteenvedon laitan tähän toikkiin: Olinko oikealla vai väärällä asialla kuluttajaviranomaisten mielestä siinä kun pakkaus on mielestäni harhaanjohtava.
Ok, tehdään näin. Kiitti :)
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
Dajm.jädeä en oo kai koskaan syönny, mutta Ikeasta (siis täälläkin) saa ruottalaista mantelisuklaakakkua, jossa on Dajmia mukana. SIis niinku paketeiss akotiinvietäväks.

Ihan saatanan hyvää :ahem: :ahem: :ahem:
NI NI!! :mad: Ja nyt alko sit tekeen mieli Dajmia. :mad: Eikä viittis toista kertaa tänään kauppaan lähtee Dajmin takia. :(
 

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
Se muuten on Daim, piti ihan tarkistaa. Tai kai sen voi joistain kääreistä tulkita myös, jotta D'aim.

 

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
OoPee sanoi:
Sen enempää valmistajaa puolustamatta muistutan kuitenkin tässä siitä, että tuoteselostettahan ei olis tarttenu lukea, koska siinä kannessa lukee, notta Valiojäätelö, olkootkin ettei se teksti nyt ihan suoraan silmille pomppaa.
Opponoisin tuota 'Valiojäätelö' kohtaa. On totta, että pingviini tekstin kera siinä möllöttää ja että 'jokainen' suomalainen tietää, että silloin on lupa odottaa jäätelöä.

MUTTA. Nykyään on runsaasti elintarvikkeita, jotka ovat kahden tai useamman komponentin yhdistelmiä. Esim. jo ammoisista ajoista on ollut jäätelöpuikon tapaisia, joissa on kuorena keksit. Sitten on Mars (kai?) jäätelösuklaapatukka. Runar mainitsi jäätelöllä kuorrutetun hedelmäkakun.

JOTEN, eikö olisi loogista odottaa, että voihan sitä olla mustikkapiirakkaakin, jonka päälle on valmiiksi läimitty jäätelöä?
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Jonkki sanoi:
Entäs jos paketista näkee läpi, että siellä on nakkeja?
No hittolainen. Siitä huolimatta se tuotemerkintä on harhaanjohtava, jos paketin päällä sanotaan, että ne on lihapyöryköitä ja sisällä on nakkeja. :D
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Jonkki sanoi:
Se muuten on Daim, piti ihan tarkistaa. Tai kai sen voi joistain kääreistä tulkita myös, jotta D'aim.

Voi olla että, olen väärillä jäljillä, mutta käsittääkseni molemmat nimet ovat oikeita ja tuotetta markkinoidaan/on markkinoitu molemmilla nimillä. Tää kuva vahvistais sitä mielikuvaa.

Jos ruottinkieli taittuu, niin teko-ohjehan on tuolla:
http://hem.passagen.se/filippaw/html/dajm.html
Kaverin mutsi tollasta teki useinkin kun olin kakara, mutta ei se sitä Daimiksi sanonu vaan joksikin kinuskiksi tms.
 
Ylös