Oujeah!
Mä en nyt oikein ymmärrä Runarin linjausta? Runar nimenomaan on vaatinut yleisellä tasolla, monissa toikeissa, yksilönvapauksien korostamista ja valinnanvapautta, esimerkiksi kannabiksen suhteen, mutta tässä toikissa vetää ihan älytöntä holhouslinjaa?
Runar ja Kyllikki sanoi:
Kaikkien pitäisi ymmärtää.
Sellaista pakkausta nyt ei ole tehtykään, jonka kaikki yksiselitteisesti ymmärtäisivät. Aina löytyy joku idiootti, joka ei osaa/viitsi/jaksa tuoteselostetta lukea. Kauppiashan vois tuon asian korjata helposti, latoo vaan puolet paketeista nurinpäin niin että tuoteselosta sattuu ensimmäisenä näkökenttään.
Runar ja Kyllikki sanoi:
Melkein voisin lyödä vetoja, että jos keskiverto mökinmummo tuollaisen pakastealtaasta löytää, hän varmuudella olettaa siinä olevan mustikkapiirakkaa, koska siinä niin lukee ja kannen kuva niin väittää. Mä olin tässä asiassa nyt kauheessa kiireessä se mökinmummo.
Sodat läpikäynyt, kymmenen lasta synnyttänyt ja kasvattanu mummo kyllä osaa yhden tuoteselosteen lukea. Väitän vielä, että sellaselta mummolta löytyy maalaisjärkeä enemmän kuin tältä forumilta yhteensä. Ja jos se mummo nyt sattuu löytämään pakkauksesta piirakkaa ja jäätelöä vähän eri suhteessa mitä erehtyi luulemaan niin eiköhän toi ilman nitroja siitä järkytyksestä selviä?
Tollaset pienet (maku)yllätykset on siinä iässä ihan virkistäviä.
Toinen mainitsematta jäänyt asiahan on, että sellaset mummot ei mustikkapiirakkajäätelöitä ostele. Ne poimiin ne mustikat itte, tekee piirakat itte niistä itte poimimistaan marjoista ja jäätelön ne ostaa vaniljakermana.
Varma tieto.
Runar ja Kyllikki sanoi:
Mutta tosiaan, pakkausten kuvat ja tekstit tarttis olla sellaisia että vaikkapa vanhukset eivät mene halpaan ja osta tuotteita, joita eivät oikeasti ole edes ostamassa. Kaikki oliskin helppoa, kun aina vaan toimittais hyvinkoulutettujen, sivistyneiden ja älykkäiden ihmisten (En nyt siis ole sanomassa että jaska ois semmonen
) ehdoilla Mutta maailma ei saa toimia niin. Myös ne hieman huonommassa asemassa olevat tulee ehdottomasti ottaa huomioon ihan jo tasavertaisuudenkin vuoksi.
Toi on mun mielestä kyllä vanhusten ja mummojen aliarvioimista. Sen maalaisjärjen lisäksi näillä mummoilla on aivan helvetin paljon enempi tietoa maitotuotteista, jäätelöistä ja ties mistä kuin tällä samaisella forumilla yhteensä.
Sellanen mummo kun on keskimäärin enemmän sitä tuonkin mustikkakermajäätelön valmistamiseen tarvittavaa maitoa, omin käsin, lypsänyt kuin tämä jo surullisen kuuluisa forumistijoukko juonut. Tai mustikkapiirakkajäätelössä syönyt.
Tosin mun ihan mahdoton uskoa, että Runar on tosissaan tässä asiassa. Se vedättää tässä nyt ja nauraa persettään repien.