Mustikkapiirakka?

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
Mua kyllä rupes nyt suuresti hämäämään, että miksi tuloksia löytyy sekä Dajm, että Daim-nimellä. Sama kun olisi vaikkapa Mercedes Benz ja Mercedes Bens... hmmhmmhmm.

Tai Porsche ja Porche.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
OoPee sanoi:
Palasiahan ne murutkin on, ei ne puhunu missään sitä kuinka isoista palasista on kyse :eek:
Tokihan sanotaan, että leipää ne on murusetkin, mutta onko sinulle ihan sama onko esim. pöydän alla leivänmurusia vai leipäpalasia?
Saattaa tietysti olla näitä maalaiskulttuurin piirteitä se, että minulle nuo ovat ihan eri asioita.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Jonkki sanoi:
Se muuten on Daim, piti ihan tarkistaa. Tai kai sen voi joistain kääreistä tulkita myös, jotta D'aim.

Totta, piti käydä tarkistamassa kaapista, siellä kun on vielä vähäsen Ikeasta ostettuja Daim-suklaanappeja (niitä semmosia käärepaperissaolevia) ja tosiaankin siinä päällä lukee Daim eikä Dajm.

Tarttupa tietysti muutama mukaan, joten tässäpä nyt sitten Daimia mutustelen, terkkuja vaan Runarille. Helvetin hyviä muuten :frank:
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Tolerantti sanoi:
Opponoisin tuota 'Valiojäätelö' kohtaa. On totta, että pingviini tekstin kera siinä möllöttää ja että 'jokainen' suomalainen tietää, että silloin on lupa odottaa jäätelöä.

MUTTA. Nykyään on runsaasti elintarvikkeita, jotka ovat kahden tai useamman komponentin yhdistelmiä. Esim. jo ammoisista ajoista on ollut jäätelöpuikon tapaisia, joissa on kuorena keksit. Sitten on Mars (kai?) jäätelösuklaapatukka. Runar mainitsi jäätelöllä kuorrutetun hedelmäkakun.

JOTEN, eikö olisi loogista odottaa, että voihan sitä olla mustikkapiirakkaakin, jonka päälle on valmiiksi läimitty jäätelöä?
...no nyt joutu hakeen vielä pakastimesta jäätelöäkin :eek: :eek: :eek:
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Joskus taannoin joku otti täällä keskusteluun kaalikääryleet ja tokihan niitä piti heti saada. On niitä ollut muitakin, mutta jääköön sanomatta. Nyt olen onnistuneesti käynyt jo kaupassa enkä ole ostanut mustikkapiirakkaa enkä Dajm'ia. Kyllä se kysyy luonnetta.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Tolerantti sanoi:
Sitten perkele, vetäisenkin vaihteen kakkoselle: onko oikea mustikkapiirakka tehty pulla- vai murotaikinasta?:eek:
Ui jumalauta, piilota äkkiä tuo kysymys, muuten koko foorumi repeää jarnan painosta. :eek!: :eek:
Paitsi että tätähän on muistaakseni joskus pollattu...?
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Olga sanoi:
mutta onko sinulle ihan sama onko esim. pöydän alla leivänmurusia vai leipäpalasia?
Periaatteessa kyllä, koska kummatkin päätyy koiran vattaan heti, kun silmä välttää :D
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
burb sanoi:
Ui jumalauta, piilota äkkiä tuo kysymys, muuten koko foorumi repeää jarnan painosta. :eek!: :eek:
Samaa mieltä, tän päivän jarnakiintiö on jo ajat sitten ylitetty! Yrittäkää huomenissa uudestaan! :thumbdown
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Olga sanoi:
Joskus taannoin joku otti täällä keskusteluun kaalikääryleet ja tokihan niitä piti heti saada. On niitä ollut muitakin, mutta jääköön sanomatta. Nyt olen onnistuneesti käynyt jo kaupassa enkä ole ostanut mustikkapiirakkaa enkä Dajm'ia. Kyllä se kysyy luonnetta.
Mutta ostit kuitenkin Aino Mustikkapiirakka JÄÄTELÖÄ?
 

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
En saa vedettyä takaisin, lirahti jo.:frown: Näköjään edellinen ottelu kävi kohtuu kiivaana. Unhoitetaan tällä kertaa.:ahem:
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Oujeah! :D Mä en nyt oikein ymmärrä Runarin linjausta? Runar nimenomaan on vaatinut yleisellä tasolla, monissa toikeissa, yksilönvapauksien korostamista ja valinnanvapautta, esimerkiksi kannabiksen suhteen, mutta tässä toikissa vetää ihan älytöntä holhouslinjaa?

Runar ja Kyllikki sanoi:
Kaikkien pitäisi ymmärtää.
Sellaista pakkausta nyt ei ole tehtykään, jonka kaikki yksiselitteisesti ymmärtäisivät. Aina löytyy joku idiootti, joka ei osaa/viitsi/jaksa tuoteselostetta lukea. Kauppiashan vois tuon asian korjata helposti, latoo vaan puolet paketeista nurinpäin niin että tuoteselosta sattuu ensimmäisenä näkökenttään.

Runar ja Kyllikki sanoi:
Melkein voisin lyödä vetoja, että jos keskiverto mökinmummo tuollaisen pakastealtaasta löytää, hän varmuudella olettaa siinä olevan mustikkapiirakkaa, koska siinä niin lukee ja kannen kuva niin väittää. Mä olin tässä asiassa nyt kauheessa kiireessä se mökinmummo.
Sodat läpikäynyt, kymmenen lasta synnyttänyt ja kasvattanu mummo kyllä osaa yhden tuoteselosteen lukea. Väitän vielä, että sellaselta mummolta löytyy maalaisjärkeä enemmän kuin tältä forumilta yhteensä. Ja jos se mummo nyt sattuu löytämään pakkauksesta piirakkaa ja jäätelöä vähän eri suhteessa mitä erehtyi luulemaan niin eiköhän toi ilman nitroja siitä järkytyksestä selviä?

Tollaset pienet (maku)yllätykset on siinä iässä ihan virkistäviä.

Toinen mainitsematta jäänyt asiahan on, että sellaset mummot ei mustikkapiirakkajäätelöitä ostele. Ne poimiin ne mustikat itte, tekee piirakat itte niistä itte poimimistaan marjoista ja jäätelön ne ostaa vaniljakermana.
Varma tieto.

Runar ja Kyllikki sanoi:
Mutta tosiaan, pakkausten kuvat ja tekstit tarttis olla sellaisia että vaikkapa vanhukset eivät mene halpaan ja osta tuotteita, joita eivät oikeasti ole edes ostamassa. Kaikki oliskin helppoa, kun aina vaan toimittais hyvinkoulutettujen, sivistyneiden ja älykkäiden ihmisten (En nyt siis ole sanomassa että jaska ois semmonen :D ) ehdoilla Mutta maailma ei saa toimia niin. Myös ne hieman huonommassa asemassa olevat tulee ehdottomasti ottaa huomioon ihan jo tasavertaisuudenkin vuoksi.
Toi on mun mielestä kyllä vanhusten ja mummojen aliarvioimista. Sen maalaisjärjen lisäksi näillä mummoilla on aivan helvetin paljon enempi tietoa maitotuotteista, jäätelöistä ja ties mistä kuin tällä samaisella forumilla yhteensä.

Sellanen mummo kun on keskimäärin enemmän sitä tuonkin mustikkakermajäätelön valmistamiseen tarvittavaa maitoa, omin käsin, lypsänyt kuin tämä jo surullisen kuuluisa forumistijoukko juonut. Tai mustikkapiirakkajäätelössä syönyt.

Tosin mun ihan mahdoton uskoa, että Runar on tosissaan tässä asiassa. Se vedättää tässä nyt ja nauraa persettään repien. :D
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Olga sanoi:
Joskus taannoin joku otti täällä keskusteluun kaalikääryleet ja tokihan niitä piti heti saada. On niitä ollut muitakin, mutta jääköön sanomatta.
Itsellenikin on vesi herahtanut kielelle Kouvon olutarvosteluista :ahem:
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Hah. Radiossa juuri joku sanoi tykkäävänsä syödä mustikkapiirakkaa. Se ei tarkemmin kertonut, että minkälaista.
 

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
Runar ja Kyllikki sanoi:
Täähän on muuten toinen kerta kun mulle käy vastaava tapaus. Tein siitä edellisestäkin forumille toikin.

Sammypiru muistanee tarkemmin mikä tuote siinä oli kyseessä, mutta sehän oli jotakuinkin niin, että paketin päällä luki että siinä on pihvejä, kun siellä tosiasiassa oli makkaransiivuja.
Joo ne oli niitä makkaramassasta tehtyjä grillipihvejä, en muista oli ne Kabanosseja ku sulla oli, mutta ainaki niitä on silläkin tuotemerkillä.

Näitä vastaavia tapauksia on muitakin. Otetaan nyt erääksi esimerkiksi erään valmistajan pinaattikeitto, jossa on kuvassa myös kanamuna. Tuotteessa itsessään tuota kananmunaa ei ole. Yleensä, fiksuissa tapauksissa, kuvan reunassa lukee "tarjoiluehdotus", kuten tässä pinaattikeitossa. Tähän tapaus mustikkapiirakkaan toi tarjoiluehdotus -tekstikään ei olis asiaa parantanut.

Itse olisin tässä tapauksessa varmaan laittanut kuvaan myös kuvan tuosta itse tuotteesta ja jonkin sanan joka viittaisi jäätelöön. Suoraan en kuitenkaan kirjoittaisi "mustikkapiirakanmakuista jäätelöä". Kannattaa nyt kun asiasta on keskusteltu, niin katsoa kaupassa maitohyllystä niitä maustettuja ranskankermoja tai mitä ikinä ovatkaan. Nekin on mielestäni "makuinen" tms. sontaa.
 
Ylös