Albert Oil
Hippi ja juntti
Eiköhän ne kohta keksi, että jokaisen on itse roudattava arkkunsa ja maalliset jäännöksensä kuoppaan lain tai iskee hirmuiset jälkiverot.Haudan rauhaan muuttaessa ei tartte itte kantaa mitään.
Eiköhän ne kohta keksi, että jokaisen on itse roudattava arkkunsa ja maalliset jäännöksensä kuoppaan lain tai iskee hirmuiset jälkiverot.Haudan rauhaan muuttaessa ei tartte itte kantaa mitään.
No joo, kyllähän me tuollainen keksittiin ja keksittiinkin!Eiköhän ne kohta keksi, että jokaisen on itse roudattava arkkunsa ja maalliset jäännöksensä kuoppaan lain tai iskee hirmuiset jälkiverot.
Kyllä sen verran pitäis siimaa antaa ahkerille talkoolaisille, että uuden kämpän emäntää saa edes hiukan nusauttaa, edes kakkoseen.Aiheutti lievää ja vähän suurempaakin pahennusta mm. puolipukeissa tehdyllä kaverin muijan puristeluoperaatiolla.
...tai sitten kuinka hyvä on manipuloimaan ihmisiä.Muutto on oiva tapa testata montako kaveria on.
10 + 2 henkeä kaksion muuttoon Tasan 2 x liikaa porukkaa.On muuten aivan huikeeta kun kaveripariskunta on muuttamassa pienestä kaksiosta hieman isompaan kaksioon (asumusten välimatka n. 3km) niin hommaa on nyt tehty alustavasti pitkin viikkoa ja viikonlopuksi on pyydetty 10 ihmistä apuun ja aikataulutus siten että lauantaina muutto ja sunnuntaina sama jengi pyydetty siivoamaan tyhjilleen jäävä asumus.
Oikeesti. Mitä vittua? Muutin melko huomattavasti nopeammalla aikataululla 400km kahden apumiehen voimin.
Toivot siis mun kuolevan. Wow, suoraa puhetta, ei kai siinä.Haudan rauhaan muuttaessa ei tartte itte kantaa mitään.
Kyllä mulla tais nyt kans tulla vähän flunssa ja työesteitä juu. Toisaalta oishan se ihan kiva käydä katsomassa miten kaksion muuttamiseen saa käytettyä noin vitusti aikaa ja vaivaa.10 + 2 henkeä kaksion muuttoon Tasan 2 x liikaa porukkaa.
Ja toi siivoaminen on kyllä sellainen veto että omalla kohdalla olis pyynnön esittäjä kyllä tuleva "tuttu pariskunta" ja "hirmu flunssa päällänsä just nyt" viikonloppuna
Paljonko ne pyytää siitä että pääset muuttamaan? Omat safkat kaikilla tietty?
Ja muuttolahjana joku kallis viini tietty vai suoraan rahaa tilille :thumbup:
Pitää paikkaansa, että ovat nuukia. Ei sitä kato muuten miljonääreiksi päästäisi.Jotenkin mulla on tullut ihan eri kuva siitä firmasta. Lasitiiltä ja design-sohvaa toimistolla, mutta ei. Nomin vanhat jämät.
Olis luullut, että se lintupeli tuottaa hyvinkin, tai sitten ovat vaan nuukia.
Mun itse tehty cd-hylly onkin vaan 80 senttiä leveä, huomattavasti helpompi siirreltävä vaikka kyllä senkin kanssa ongelmia tarpeeksi ahtaissa paikoissa tulee. Levythän onkin sitten huomattavasti helpompia muutettavia. Aikoinaan tuli se havaittua oikein huolella ja pariin kertaan kun sisko muutti lyhyen ajan sisällä kahdesti. Eipä siinä kovin paljoa muuta muutettavaa ollutkaan kuin levyt ja levyhyllyt. Muutama jakkara, sänky, pöytä ja jotain kodinkoneita.Muuttaessa ikisuosikki on itse valmistamani täyspuinen cd-hylly (korkeutta reilu 2 m, leveyttä puolitoista). Ei niinkään raskas, mutta vittumainen ahtaissa paikoissa.
Totta. Tuosta v*tunmoisesta määrästä en osaa sanoa, kun on minulle vieras mittayksikkö, mutta mahdottoman paljon niitä oli - ja moneen kertaan. Asunto oli niin täynnä, että muuttolaatikkopinot piti välillä kuskata uudempaan asuntoon ja tyhjentää ja sitten taas... Kuljetusliikkeeltä niitä saa käyttöön hyvin kohtuulliseen hintaan. *huoh*Jos joskus omalle kohdalle vielä muutto osuu, niin ensimmäinen asia hankintalistalla on kyllä vitunmoinen määrä muuttolaatikoita. Niihin on hyvä kerätä roinat helposti siirrettäviksi kokonaisuuksiksi.
Aivan päätön idea ruveta rahtaamaan kuolinpesästä koko toisen ihmisen keräämää omaisuutta omaan kämppäänsä. Mummon kuoltua meille oli ihan selvää, että koko irtaimisto myydään. Helpoiten se kävi, kun yksi firma osti kaikki tavarat. Kantoivat kaiken hissittömän kerrostalon ylimmästä kerroksesta, meidän tarvinnut kuin avaimet antaa. Ja ne vielä maksoivat muutaman satasen meille siitä työstään.Perikunta tyhjensi omakotitaloa, olin apupoikana siinä. Kaksi kuorma-autoa kera takalaitanostimien oli ulko-ovella perät vastakkain. Perikunnan jäsenet avasivat laatikon, sieltä lusikka tms. käteen:
- mikä tää on?
- haluaako joku?
- kuka ottaa seuraavan?
Apupoika ottaa sen lusikan kauniiseen käteen, marssii kuorma-auton kuormatilaan ja laskee sen lusikan nurkkaan. Ei paljon karttunut kuorma, eikä myöskään tyhjentynyt talo. Mutta kun teki lukemattomia reissuja ja lopulta raahattiin isompaakin rompetta, niin jo viimein oli auto täynnä.
Ja kuorma kotiin, omakotitaloon, joka oli jo kalustettu. Ja nyt sitten toisen talon tavaraa autolastin verran lisää:wall::wall:
Sittemmin nuo tavarat poistuivat huushollista.
Äkkiä sitä aikaa menee paljon jos tavaraa on valtavasti ja jos tavaraa on valtavasti silloin tarvitaan myös paljon väkeä auttamaan muutossa.Kyllä mulla tais nyt kans tulla vähän flunssa ja työesteitä juu. Toisaalta oishan se ihan kiva käydä katsomassa miten kaksion muuttamiseen saa käytettyä noin vitusti aikaa ja vaivaa.