Muuttopainajaisia - avautukaa!

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Jokin aika sitten tein pikaistuksissani päätöksen, että muutan uudempaan asuntoon. Se on tosin pienempi kuin vanha, mutta kuvittelin pärjääväni. Varmaan pärjäänkin, mutta tämä muuttohel*etti ei lopu milloinkaan. Tuntuu, että tavarat vanhassa asunnossa lisääntyvät koko ajan, samat tavarat palaavat takaisin jne. Äskenkin olin ihan varma, että keittiön kaikki kaapit ovat tyhjät. Avasin oven varmistaakseni tilanteen ja siellä oli monta laatikkoa. Toiveikkaana ajattelin, että olen varmaankin laittanut tyhjät laatikot hajamielisenä takaisin kaappiin. *huoh* Täysiä olivat. Taas. Tuntui jo, etten uskalla kaapeille ja komeroille selkääni kääntää, kun niihin taas ilmestyy jo toisaalle vietyjä tavaroita. Mie romahan. :(

Edellisessä muutossa oli niin paljon touhukkaita muuttajia, että ne muutamassa hetkessä kuskasivat roskapussitkin 'uuteen' asuntoon. Samalla ne veivät minun kengätkin ja jouduin talvikelillä lipsuttelemaan sisälipposilla uuteen kotiin.

Minen jaksa. Onneksi tuli vielä flunssakin.

Kertokaa muutkin mahdollisimman epätoivoisia muuttojuttuja, että huomaisin muidenkin kiemurtelevan tuskissaan.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Jokin aika sitten tein pikaistuksissani päätöksen, että muutan uudempaan asuntoon. Se on tosin pienempi kuin vanha, mutta kuvittelin pärjääväni. Varmaan pärjäänkin, mutta tämä muuttohel*etti ei lopu milloinkaan. Tuntuu, että tavarat vanhassa asunnossa lisääntyvät koko ajan, samat tavarat palaavat takaisin jne. Äskenkin olin ihan varma, että keittiön kaikki kaapit ovat tyhjät. Avasin oven varmistaakseni tilanteen ja siellä oli monta laatikkoa. Toiveikkaana ajattelin, että olen varmaankin laittanut tyhjät laatikot hajamielisenä takaisin kaappiin. *huoh* Täysiä olivat. Taas. Tuntui jo, etten uskalla kaapeille ja komeroille selkääni kääntää, kun niihin taas ilmestyy jo toisaalle vietyjä tavaroita. Mie romahan. :(

Edellisessä muutossa oli niin paljon touhukkaita muuttajia, että ne muutamassa hetkessä kuskasivat roskapussitkin 'uuteen' asuntoon. Samalla ne veivät minun kengätkin ja jouduin talvikelillä lipsuttelemaan sisälipposilla uuteen kotiin.

Minen jaksa. Onneksi tuli vielä flunssakin.

Kertokaa muutkin mahdollisimman epätoivoisia muuttojuttuja, että huomaisin muidenkin kiemurtelevan tuskissaan.
Olikos tämä unta vai totta?

Muutin 2009-2012 neljä kertaa eli kerran vuodessa. Tuli rutiinia. Ei edes tarvinnut/ehtinyt kaikkia laatikoita avaamaan kun taas mentiin. Kaikki muutot pystyimme tekemään pikku hiljaa, kirjahylly kerrallaan jne. Ei ongelmaa, paitsi työkiireet oli viimeisimmässä muutossa pahimmillaan.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Olikos tämä unta vai totta?

Muutin 2009-2012 neljä kertaa eli kerran vuodessa. Tuli rutiinia. Ei edes tarvinnut/ehtinyt kaikkia laatikoita avaamaan kun taas mentiin. Kaikki muutot pystyimme tekemään pikku hiljaa, kirjahylly kerrallaan jne. Ei ongelmaa, paitsi työkiireet oli viimeisimmässä muutossa pahimmillaan.
Erittäin totta. :mad_old:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Käytiin uudessa naapurissa. Heillä oli kissa jäänyt auton alle juuri muuttopäivänä.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Oon muuttanut vain 3 kertaa ja kyseiset muutot tapahtuivat ~3 vuoden sisällä toisistaan. Ensiksi kotoakotoa ekaan kämppään exän kanssa. Sitten tuosta isommasta (~30neliöä) pienempään (10neliön soluhuone + yht. tilat) ja lopuksi siitä solukämpästä 37 neliön kaksioon. Muutoista ylivoimaisesti helpoin oli viimeinen ja vaikein se toinen (ei ehkä vähiten psyykkisistä syistä).
Tässä yksiössä olenkin sitten jo asunut tosi pitkään, vaikka tämänkin piti olla väliaikainen kämppä. Satuin saamaan duunia kilometrin päästä mikä teki sijainnista paremman. Enkä nyt muuttamistakaan niin erityisemmin kaipaile..

Toikin aiheeseen.. Mitä muuttamisista jäänyt mieleen, niin tänne muuttaessani olin juuri käynyt tallinnassa ja oli kokonainen kaljakeissi vielä mukana. Broidi oli apuna muuttohommissa ja hiacessa oli lopulta enää yksi tavara jäljellä, se kaljalaatikko siis. Menimme ulos ja katsoimme kun kaksi puliukkoa (näyttivät alpulta ja jusbanilta) kävelivät auton ja kaljalaatikon vierestä eivätkä edes huomanneet sitä. Vähin äänin siitä vielä viimeinen boksi kämppään. :)
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Mulla on pelkkiä helppoja muuttojuttuja. Aina olen laulellut auvoisia melodioita pahvilodjua kanniskellessain. Aurinko on aina paistanut sopivan lämpimästi. Väliin olemme polskanneet pienet tanssit extempore.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Erään henkilön muuttoa tehdessä peräkärryyn ei enää mahtunut lisää kamaa, joten fiskarsin retkikirves teki selvää ylijäämätavaroista/huonekaluista -> roskalavalle pienempinä palasina. Sohva kannettiin vintille pois näkyviltä.

Pääsipä kätevästi ylimääräisestä tavarasta eroon.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26854
Nykyiseen kämppään muutin tuosta seinän toiselta puolen. Sen hoidin lähes kokonaan yksin, raskaimpien huonekalujen kantamisessa kävi vanhemmat vähän auttelemassa.

Mutta seuraavan kerran, kun pitää metriä kauemmas muuttaa, otan kyllä jonkun muuttofirman hoitamaan homman. Istuskelen itte tuolissain ja pieren. Sen verran olen valmis rahaa tuhlaamaan.

Kenenkään toisen muuttoa en ole koskaan ollut auttelemassa.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Tunnustan olevani melkoinen hamsteri ja olen tietysti säilyttänyt kaikkea mielenkiintoista lukeakseni ne sitten, kun on aikaa. Maaltamaalta hilasin kaikenlaista minulle tärkeää. Nyt on ollut hirvittävää luopumisen tuskaa, kun niitä tärkeitä ja rakkaita tavaroita ja juttuja on ollut pakko heittää menemään. Eihän niitä kaikkia muistanut olevankaan, mutta sieltä hyllyjen kätköistä ne löytyivät ja siinä se sitten aika vierähti, kun luki vanhoja kirjeitä ja Häkkisjuttuja jne. *huoh*
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Viime aikoina on kertynyt näitä maasta toiseen muuttoja. Niissä hiertää lähinnä se että muuttokohdetta ei ole ennen saapumista nähnyt kuin kuvissa, ja aina pitää miettiä mihin tunkee kaiken sen tavaran mitä ei pysty ottamaan mukaan. Onneksi vanhemmat asuvat vielä omakotitalossa, eikä vastaan ole tullut ihan hirveitä rotankoloja.

Yksittäisistä esineistä työläin muutettava on ollut 120cm sänky, joka piti kantaa kuudennesta kerroksesta alas kierreportaita. Meitä oli kaksi kantamassa, kumpikaan ei onneksi mennyt lopullisesti rikki.

Käytiin uudessa naapurissa. Heillä oli kissa jäänyt auton alle juuri muuttopäivänä.
Poikaystävän velipuoli ajoi kesällä anoppinsa kissanpennun hengiltä häidensä aattona. Pääsi silti naimisiin.
 
Viimeksi muokattu:

VR

Syytön ja sillä sipuli
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
10649
Sijainti
U15
Muutot ovat perseestä. Nykyiseen asuntoon oon muuttanut muutama vuosi sitten ja sitä edellisestä muutosta oli kymmenisen vuotta. Eikä siinä aikaan liikaa aikaa ollut. Toistaiseksi oon muuttanut aina isompaan kämpppään, joten mitään radikaaleja vähennyksiä ei ole tarvinnut tehdä siitä syystä etteivätkö tavarat mahtuisi. Onneksi olen aloitanut pakkaamisen suhteellisen ajoissa, mutta jälkeenpäin ajateltuna suhteellisen paljon otti pannuun ne tsiljoonat laatikkotornit, joita oli pari kuukautta joka puolella kämppää. :doubtful:

Niin olihan sitten evakkomuutto edellisestä asunnosta putkiremontin tieltä, mutta sitä en nyt muutoksi laske, vaikka tulihan siinäkin kamaa kuskattua. Putkiremppaan liittyvä säätäminen oli sitten toinen juttu. :doubtful:
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26854
Viime aikoina on kertynyt näitä maasta toiseen muuttoja. Niissä hiertää lähinnä se että muuttokohdetta ei ole ennen saapumista nähnyt kuin kuvissa, ja aina pitää miettiä mihin tunkee kaiken sen tavaran mitä ei pysty ottamaan mukaan. Onneksi vanhemmat asuvat vielä omakotitalossa, eikä vastaan ole tullut ihan hirveitä rotankoloja.

Yksittäisistä esineistä työläin muutettava on ollut 120cm sänky, joka piti kantaa kuudennesta kerroksesta alas kierreportaita. Meitä oli kaksi kantamassa, kumpikaan ei onneksi mennyt lopullisesti rikki.
Mutta kalustettuihin asuntoihin oot varmaan ulkomailla muuttanut? Vai ooksää jotain sänkyä maasta toiseen rahdannu?
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Mutta kalustettuihin asuntoihin oot varmaan ulkomailla muuttanut? Vai ooksää jotain sänkyä maasta toiseen rahdannu?
Juu, se näitä onneksi helpottaa että toisessa päässä on (ainakin tähän asti) ollut kaikki valmiina. Kalustuksen muuttamiseen maasta toiseen tuskin rupeaisin. Helpommalla ja todennäköisesti halvemmalla pääsee kun myy vanhat ja ostaa paikan päällä uudet.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Muutot ovat perseestä. Nykyiseen asuntoon oon muuttanut muutama vuosi sitten ja sitä edellisestä muutosta oli kymmenisen vuotta. Eikä siinä aikaan liikaa aikaa ollut. Toistaiseksi oon muuttanut aina isompaan kämpppään, joten mitään radikaaleja vähennyksiä ei ole tarvinnut tehdä siitä syystä etteivätkö tavarat mahtuisi. Onneksi olen aloitanut pakkaamisen suhteellisen ajoissa, mutta jälkeenpäin ajateltuna suhteellisen paljon otti pannuun ne tsiljoonat laatikkotornit, joita oli pari kuukautta joka puolella kämppää. :doubtful:

Niin olihan sitten evakkomuutto edellisestä asunnosta putkiremontin tieltä, mutta sitä en nyt muutoksi laske, vaikka tulihan siinäkin kamaa kuskattua. Putkiremppaan liittyvä säätäminen oli sitten toinen juttu. :doubtful:
Sepä se innosti minuakin pikaratkaisuun, kun taloyhtiössä alkoi viemäriremontti. :eek:
 

VR

Syytön ja sillä sipuli
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
10649
Sijainti
U15
Sepä se innosti minuakin pikaratkaisuun, kun taloyhtiössä alkoi viemäriremontti. :eek:
Siinä on vaan se, että jos olet myymässä asuntoa sen rempan alla, niin useimmiten se näkyy hinnassa. Mutta jos on vuokralla, niin se on sitten toinen juttu.

Se kiintiö on vähäksi aikaa täysi. :doubtful: Eikä taatusti ollut edes pahimmasta päästä.
 
Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26854
Sepä se innosti minuakin pikaratkaisuun, kun taloyhtiössä alkoi viemäriremontti. :eek:
Saitko kuitenkin kämpän helposti myytyä? En ole huomannut, että meijän taloyhtiöstä olis juur kämppiä myynnissä, vaikka putkiremontti kohta alkaa. Ei niistä juuri mitään kyl saiskaan.

edit: ai niin, vai oliko Olga vuokralla?
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Muutettuani nykyiseen kämppääni vuoden 2003 joulukuussa havaitsin tietyn ajan kuluttua, että ukilta perintönä saamani hopeinen - sodissa pahoissa paikoissa mukana ollut - Omega-merkkinen hopeinen taskukello oli kadonnut. Sinnikkäät yritykseni löytää objekti, päättyivät epäonnistumiseen.

En voinut asialle mitään. Tapahtuneesta en voinut kertoa varsinkaan äidilleni.

Löysin kellon helmikuussa vuonna 2012 kameralaukusta. Omega oli viihtynyt Mamiya 645:n kaverina reilut kahdeksan vuotta.

Tämä on toistaiseksi ainoa kokemani muuttopainajainen.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Viime muutto oli helppo eli henkilöautolla muutama kilometri. Monta reissua piti tehdä, mutta pääsin muuttamaan kaikessa rauhassa - vähitellen. Vanhat huonekalut eivät oikein soveltuneet uuteen kämppään ja sen takia osa huonekaluista päätyi roviolle - piti hankkia uudet jne. Itseasiassa ko. muutto oli helppo!

Sitä edellinen muutto taas oli kallis juttu (80km) ja pirullisin asia oli 720 litraisen akvaarion tyhjennys ja siirto. :( Vieläkin hirveät traumat siitä, kun piti läpi yön tehdä kyseistä hommaa. Tämäkin muutto tapahtui osissa ja tavaroiden siirrot akvaariota lukuunottamatta ammattilaisten toimesta.

Ei tee todellakaan mieli muuttaa.

Ja muutossa kannattaa tosiaan
- käyttää niitä virallisia muuttolaatikkoja (ei siis pahvilaatikoita tai mitään omia virityksiä)
- jos vain on varaa, niin kilpailuta muuttofirmat eli käytä ammattilaisia
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Herkistyin tässä Olgan aloitteesta muistelemaan erinäisiä asuinpaikkoja.
Tilastollinen fakta on, että olen muuttanut eläessäni 21 kertaa, joista 17 muuttoa olen tehnyt ilman vanhempien siirtymistä mukana.

Selkeästi massiivisin muutto on ollut omakotitalon, autotallin ja varastojen sisällön siirto toiselle paikkakunnalle viime keväänä.
Eipä noista yhdestäkään ole isompaa pahaa mieltä saanut itselleen kasatuksi.
Muutossa liike on tärkeintä ja silloin kun on liikettä ei aikakaan käy pitkäksi.
 
Ylös