Oberfeldwebel
Ylivääpeli
Vaatia? Schumihan nimenomaan Ferrarille siirtyessään vaati tallin rakentamaan auto hänen ympärilleen. Dennis ei tähän suostunut ja tämän takia Schumi ei mennyt Mclarenille.Miss Piggy sanoi:Schumi pelasi pelinsä fiksusti, motivoi tiiminsä jäseniä, maksoi matkoja, osteli kelloja, kiitti hyvästä tuloksesta aina koko tiimiä. Mitä luulette, nostaako sellainen käytös ihmisen arvoa toisten silmissä? Ei Schumin ole tarvinnut itkeä ja vaatia, kuten esim. Alonson. Schumi on osannut vedellä oikeista naruista. :wink:
Se, että Schumi ostaa kelloja tai matkoja henkilökunnalle ei tarkoita sitä, että mies yrittäisi lahjoa miehiä puolelleen. Tai korottaisi asemaansa. Nuitten lahjojen ostamisen tarkoitus on kiittää henkilöitä tekemästään työstä.Just joo. Manipuloida ja lahjoa, sen se on osannut kieltämättä parhaiten kaikista kuskeista ikinä mutta onko se nyt niin kunnioitettavaa? Itse tykkään enemmän Räikkösen tyylisestä asenteesta kilpailuun; ei turhia vaatimuksia ykkös-kuskin asemasta, ei lahjuksia tai manipulointia, pelkästään vankka usko siihen että on kovempi kuski kuin tallikaveri. Se on jotenkin reilumpi ja urheilullisempi lähestymistapa.
Esim. Oot työntekijä ja saat valita kahdesta työnjohtajasta hyvän tai huonon. Kumman otat? Itse valitsisin hyvän. Entä jos tämä sattuu ostelemaan työntekijöille kelloja ja matkoja, ajatteletko että se lahjoo sinua, vai se kiittää sinua?
Mun mielestä tässä ei ole kakkoskuskiin nähen mitään epäreilua KOSKA, aivan varmasti Rubens tai Felipe osasi odottaa että he todellakin ovat tallinsa toinen kuljettaja, ei ensimmäinen.Tottakai se tuntuu epäreilulta, että toinen käyttää kaikki konstit ja menestyy ja toinen katsoo vierestä, mutta noissa piireissä ja voitonnälkäisten kuljettajien keskellä tuskin kannattaa keinoja kaihtaa.
Jokainen "duunari" tiesi Ferrrarilla että he eivät ole Schumin kanssa "kollegoita" tai samalla viivalla olevia. Schumi oli selvästi heidän yläpuolellaan, he tekivät Schumille auton, josta Schumi kiitti pikku ylläreillä.jos esimerkkiä haetaan tavallisesta firmasta niin verrataan duunareihin. Olisiko susta kivaa jos tekisit samaa työtä kollegasi kanssa josta jompikumpi pääsisi ylenemään
Jos tarkoitat tallikaveria, niin Schumin kollega kyllä tiesi että MS tullaan ylentämään, hyvästä työstä. Jos itse alkaisit narista siitä niin kyse lie kateudesta..
Ja mitä historiaan tulee, niin kuinka moni pitää Fangiota samanlaisena kuin Schumia, miestä, jota tallikaverikin haluaisi auttaa? Ei varmaan moni tiedä, mutta eräskin kisa kun Fangion auto hajos (en tiedä vikaa) niin tallikaveri pysähtyi ja antoi oman autonsa tallikaverilleen Fangiolle. Eikö tässä jos mennä suht pitkälle tallikuvioissa? Tämä ei tarkoita ettenkö arvoistaisi Fangiota.
Schumin kirja jos ilmeistyis suomenkielisenä niin olis aika mannaa.. Enkkua ei viittis selata saksasta puhumattakaan