Näkemiin Schumi, kaikkien aikojen suurin!

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Miss Piggy sanoi:
Schumi pelasi pelinsä fiksusti, motivoi tiiminsä jäseniä, maksoi matkoja, osteli kelloja, kiitti hyvästä tuloksesta aina koko tiimiä. Mitä luulette, nostaako sellainen käytös ihmisen arvoa toisten silmissä? Ei Schumin ole tarvinnut itkeä ja vaatia, kuten esim. Alonson. Schumi on osannut vedellä oikeista naruista. :wink:
Vaatia? Schumihan nimenomaan Ferrarille siirtyessään vaati tallin rakentamaan auto hänen ympärilleen. Dennis ei tähän suostunut ja tämän takia Schumi ei mennyt Mclarenille.

Just joo. Manipuloida ja lahjoa, sen se on osannut kieltämättä parhaiten kaikista kuskeista ikinä mutta onko se nyt niin kunnioitettavaa? Itse tykkään enemmän Räikkösen tyylisestä asenteesta kilpailuun; ei turhia vaatimuksia ykkös-kuskin asemasta, ei lahjuksia tai manipulointia, pelkästään vankka usko siihen että on kovempi kuski kuin tallikaveri. Se on jotenkin reilumpi ja urheilullisempi lähestymistapa.
Se, että Schumi ostaa kelloja tai matkoja henkilökunnalle ei tarkoita sitä, että mies yrittäisi lahjoa miehiä puolelleen. Tai korottaisi asemaansa. Nuitten lahjojen ostamisen tarkoitus on kiittää henkilöitä tekemästään työstä.

Esim. Oot työntekijä ja saat valita kahdesta työnjohtajasta hyvän tai huonon. Kumman otat? Itse valitsisin hyvän. Entä jos tämä sattuu ostelemaan työntekijöille kelloja ja matkoja, ajatteletko että se lahjoo sinua, vai se kiittää sinua?

Tottakai se tuntuu epäreilulta, että toinen käyttää kaikki konstit ja menestyy ja toinen katsoo vierestä, mutta noissa piireissä ja voitonnälkäisten kuljettajien keskellä tuskin kannattaa keinoja kaihtaa.
Mun mielestä tässä ei ole kakkoskuskiin nähen mitään epäreilua KOSKA, aivan varmasti Rubens tai Felipe osasi odottaa että he todellakin ovat tallinsa toinen kuljettaja, ei ensimmäinen.

jos esimerkkiä haetaan tavallisesta firmasta niin verrataan duunareihin. Olisiko susta kivaa jos tekisit samaa työtä kollegasi kanssa josta jompikumpi pääsisi ylenemään
Jokainen "duunari" tiesi Ferrrarilla että he eivät ole Schumin kanssa "kollegoita" tai samalla viivalla olevia. Schumi oli selvästi heidän yläpuolellaan, he tekivät Schumille auton, josta Schumi kiitti pikku ylläreillä.
Jos tarkoitat tallikaveria, niin Schumin kollega kyllä tiesi että MS tullaan ylentämään, hyvästä työstä. Jos itse alkaisit narista siitä niin kyse lie kateudesta..

Ja mitä historiaan tulee, niin kuinka moni pitää Fangiota samanlaisena kuin Schumia, miestä, jota tallikaverikin haluaisi auttaa? Ei varmaan moni tiedä, mutta eräskin kisa kun Fangion auto hajos (en tiedä vikaa) niin tallikaveri pysähtyi ja antoi oman autonsa tallikaverilleen Fangiolle. Eikö tässä jos mennä suht pitkälle tallikuvioissa? Tämä ei tarkoita ettenkö arvoistaisi Fangiota.

Schumin kirja jos ilmeistyis suomenkielisenä niin olis aika mannaa.. Enkkua ei viittis selata saksasta puhumattakaan

herb

Well-known member
Miss Piggy sanoi:
Itse tykkään katsoa asiaa Ferrarin kannalta aika pitkälti ja tallin tulosta tuo Schumin toimiminen tuolla tavalla on tukenut, mutta tottakai miehen omaa uraa vielä mikäli mahdollista sitäkin enempi. No, mua se ei tietankään ole haitannut fanina, mutta kyllä mä ymmärrän, että ei-fania tommonen tapa toimia sapettaa.

Tästä tuli muuten oikein kiva keskustelu, Herb!:wink:
Minä taas puolestani en ole aiemmin välittänyt tallien pärjäämisestä, olen aina kannustanut jotain kuskia. No, ensi vuonna toivon kyllä Ferrarin menestystä minäkin joten ehkäpä ollaan samalla puolella väittelyissä ensi vuonna :wink:

Ja samaa mieltä, oli kiva keskustelu :thumbup:

JOC

tavallinen virtanen
Otetaas pieni galluppi siitä, mikä teistä on mielestänne schumin vaikuttavin ennätys. Olisi liian helppoa sanoa vaikka mestaruuksien määrä, joten vedänkin ässän hihasta: Schumilla on eniten perättäisiä kausia jolla voittoja, 15 kappaletta(vuotta). Se kertoo sellaisenaan jo aika paljon, on se 15vuotta ihan käsittämätön aika. Kuvitelkaa joku 15-vuotias jonka olette tunteneet lähipiiristänne hänen syntymästään saakka - eikö tunnu ainakin numeroiden valossa pitkältä ajalta, hänhän on melkein aikuinen. Schumi ajoi saman ajan terävimpänä kärkenä.

Miss Piggy

Schufosa
Jaa-a, vaikuttavin ennätys... Enpä ole miettinyt tuota noin... Ehkä jo sinänsä tuo gp-starttien määrä, joka ei ees ennätyksellinen ole on todella vaikuttava. Kerääntyneiden pisteiden määrä ja pistesaldo per gp ovat Schumilla tosi vaikuttavat. Kertovat kuskin tasaisuudesta enemmän kuin ihan pelkkä mestaruuksien määrä ym. :ahem:

Miss Piggy

Schufosa
herb sanoi:
Minä taas puolestani en ole aiemmin välittänyt tallien pärjäämisestä, olen aina kannustanut jotain kuskia. No, ensi vuonna toivon kyllä Ferrarin menestystä minäkin joten ehkäpä ollaan samalla puolella väittelyissä ensi vuonna :wink:

Ja samaa mieltä, oli kiva keskustelu :thumbup:
Joo, taidetaanpa olla! :ahem: :wink:

Vielä tuosta kuski/talli-asiasta lisäilen, että ensisijainen schumittaja mäkin olen ollut alunperin, mutta jotenki tuo tifoso-ajattelu tarttui mulle päähän ja täytyy vähän toistella sitä kaikkien tifosojen omaa mantraa, että "punainen auto on kaunis, kun se voittaa".:eek: Eihän tässä olis syytä enää muuten näitä kiemuroita edes seurailla, jos kuljettajaa fanittaisin pelkästään, koska en näe sitä mahdollisuutta, että tulis koskaan enää kuskia, jota mä pystyisin fanittamaan ihan tosissaan, kuten Schumia. Että tätä taustaa vasten näitä juttujani tänne postailen.:)

Viimeksi muokattu:

herb

Well-known member
Miss Piggy sanoi:
Joo, taidetaanpa olla! :ahem: :wink:

Vielä tuosta kuski/talli-asiasta lisäilen, että ensisijainen schumittaja mäkin olen ollut alunperin, mutta jotenki tuo tifoso-ajattelu tarttui mulle päähän ja täytyy vähän toistella sitä kaikkien tifosojen omaa mantraa, että "punainen auto on kaunis, kun se voittaa".:eek: Eihän tässä olis syytä enää muuten näitä kiemuroita edes seurailla, jos kuljettajaa fanittaisin pelkästään, koska en näe sitä mahdollisuutta, että tulis koskaan enää kuskia, jota mä pystyisin fanittamaan ihan tosissaan, kuten Schumia. Että tätä taustaa vasten näitä juttujani tänne postailen.:)
Joo, aika hankala tilanne Schumi-faneille. Toista se on meillä jotka kannustaa suomalaisia, on ollu aika uskomattoman pitkä kausi jolloin suomalainen kuski on ajanut kärkipään tallissa, ensi vuonna jopa kahdessa. :thumbup:

Miss Piggy

Schufosa
herb sanoi:
Joo, aika hankala tilanne Schumi-faneille. Toista se on meillä jotka kannustaa suomalaisia, on ollu aika uskomattoman pitkä kausi jolloin suomalainen kuski on ajanut kärkipään tallissa, ensi vuonna jopa kahdessa. :thumbup:
On tää ollut kyllä pikkuisen haikea syksy...:frown:

Mutta kyllä näitä kuvioita lienee pakko seurata jatkossakin, kun sitä on jo niin tottunut.:wink: Istun Schumi-lippis päässä sohvalla ja kannustan Kimiä ja Felipeä ja toivon, että punainen auto voitta mahdollisimman usein!:ahem: :D

Niin, sinäkö pidät molempien suomalaisten puolia, vai enempi Kimin/Heikin?:)

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Sijainti
Vantaa
Kimi Räikkönen myöntää Schumin olevan legenda.

- Vaikka olen Ferrarilla ja Michael Schumacherin tapaisen legendan tilalla, en ota siitä mitään paineita.

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2006/11/487028

Harvinaisen selkeää tekstiä. Aika harvasta elossa olevasta kuskista sanotaan hänen olevan legenda. Schumin kohdalla legendaksi sanominen on kyllä täysin oikeutettua.

Nyt Schumilla on enemmän aikaa tälle. Helppo kuvitella Mika Häkkinen samaan tilanteeseen, mutta Kimi Räikköstä ei millään ilveellä pysty kuvittelemaan samaan tilanteeseen, ainakaan vielä.

Miss Piggy

Schufosa
Ihania perhekuvia kyllä. ;)

Juu, Kimiä on vaikea kuvitella vastaaviin kuviin, Häkästä noita on nähtykin paljon.:ahem:

tsinivuo

Well-known member
Miss Piggy sanoi:
Ihania perhekuvia kyllä. ;)

Juu, Kimiä on vaikea kuvitella vastaaviin kuviin, Häkästä noita on nähtykin paljon.:ahem:
Vaikka Kimille toivon hyvää myös ajouran jälkeen, niin jotenkin minulla vaan siintää ikävä visio silmissä, että harrastukset ovat ajouran jälkeen yhteneväisiä tuon Nykäsen Masan kanssa. :alppu:

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
tsinivuo sanoi:
Vaikka Kimille toivon hyvää myös ajouran jälkeen, niin jotenkin minulla vaan siintää ikävä visio silmissä, että harrastukset ovat ajouran jälkeen yhteneväisiä tuon Nykäsen Masan kanssa. :alppu:
Pelkään itse samaa.

herb

Well-known member
Miss Piggy sanoi:
On tää ollut kyllä pikkuisen haikea syksy...:frown:

Mutta kyllä näitä kuvioita lienee pakko seurata jatkossakin, kun sitä on jo niin tottunut.:wink: Istun Schumi-lippis päässä sohvalla ja kannustan Kimiä ja Felipeä ja toivon, että punainen auto voitta mahdollisimman usein!:ahem: :D

Niin, sinäkö pidät molempien suomalaisten puolia, vai enempi Kimin/Heikin?:)
Kyllä mä Räikkösen puolella olen, toki myös Heikkiä seuraan ja toivon että se osoittautuisi todella hyväksi kuskiksi mutta jotenkin vaan on semmon käsitys tullu että se ei tule jatkamaan Kimin ja Häkän jalanjäljissä ihan terävimpään kärkeen. Enemmän sen GP2 esityksistä jäi semmonen maku että sieltähän on tulossa uusi Fisichella kuin että tulossa olisi uusi super lupaava kuski.

Hamiltonista ei vielä myöskään tiedä miten se pärjää F1ssä mutta sen otteet olivat aivan toisella tasolla tänä vuonna verratuna Heikin GP2 kauteen. Ihmeitä pitää tapahtua jos ei Hamilton ole vuoden rookie. No, peukut kuitenkin pystyyn Heikille, toivottavasti olen väärässä näissä epäilyksissäni.

Kimi taas puolestaan on jo osoittanut olevansa todella hyvä melkein kaikilla alueilla, varma mestari jos vaan Ferrari on iskussa. :wink:

Miss Piggy

Schufosa
tsinivuo sanoi:
Samaten hyvää toivon mäkin, mutta vähä pelkään kanssa, että jollei nyt sentään Nykäsen tasolle putoa, niin silti enempi on sellainen bilettäjä. Ikää kuitenki on jo nyt hällä 27 v. Eihän se nyt mikään lapsi ole, ettei voi kaikkea ihan nuoruudenkaan piikkiin pistää. Tiedän sen hyvin, koska ite olen saman ikäinen. Mutta eipä Kimistä sen enempää... Schumi-toikkihan tää on!:wink: Toivottavasti väärässä ollaan kuitenki Kimin suhteen. Ja hyvä kuskihan se on, ei siinä mitään. Jokainen nyt elää tavallaan.

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Patrik Sjöberg veti:

-röökiä
-viinaa jatkuvasti
-bailasi ja bylsi nuoria naisia
-hyppäsi korkeushypyn maailmanennätyksen

Nykyään tämä edelleen vetreässä kunnossa oleva jannu vetää vielä ainakin koksua noiden muiden lisäksi.

Eli ei meillä taida olla vielä syytä huoleen :wink:

Formula1Fan

Well-known member
Oberfeldwebel sanoi:
Pelkään itse samaa.
Voisin väittää, että itse olen varmaan sekoillut pahemmin kuin Räikkönen. Toisaalta meissä on vaan se ero, että Räikkönen tienaa 100 000e päivässä ja minä en.

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Miss Piggy sanoi:
Samaten hyvää toivon mäkin, mutta vähä pelkään kanssa, että jollei nyt sentään Nykäsen tasolle putoa, niin silti enempi on sellainen bilettäjä. Ikää kuitenki on jo nyt hällä 27 v. Eihän se nyt mikään lapsi ole, ettei voi kaikkea ihan nuoruudenkaan piikkiin pistää. Tiedän sen hyvin, koska ite olen saman ikäinen. Mutta eipä Kimistä sen enempää... Schumi-toikkihan tää on!:wink: Toivottavasti väärässä ollaan kuitenki Kimin suhteen. Ja hyvä kuskihan se on, ei siinä mitään. Jokainen nyt elää tavallaan.

Niin tästä vielä sen verran jarnattava, että onko Kimi siis pistänyt käyttäytymistään "nuoruuden piikkiin". Missä hän on näin sanonut?

Ja ennen kaikkea: Tämä käyttäytyminen siis on sitä, mitä suuri osa maailmalaisista tekee viikoittain. Eli käy baarissa oluella, viinillä, no hitto, vaikka kossupaukulla. Ei siellä niitä lapsia niin paljon myöskään näy, kyllä ne ihan aikuisia ihmisiä ovat. Voin näin sanoa, koska olen itsekin jo aikuis-iän saavuttanut ja myös baarissa käynyt.

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Formula1Fan sanoi:
Voisin väittää, että itse olen varmaan sekoillut pahemmin kuin Räikkönen. Toisaalta meissä on vaan se ero, että Räikkönen tienaa 100 000e päivässä ja minä en.
Luulempa että se Suurempi ero tulee julkisuudesta, en itse ainakaan tunnista sinua keneksikään julkkikseksi ellet ole Matti. Juoppojahan on kadut pullollaan, mutta julkkisjuoppoja vähempi. Ja jos/kun niitä on, niin niitä sitten seurattaisiin suurennuslasin kanssa. Tuskin palkalla on suurta väliä..

Törni

Well-known member
Formula1Fan sanoi:
Voisin väittää, että itse olen varmaan sekoillut pahemmin kuin Räikkönen.
No kerro mitä olet tehnyt, niin pääsemme arvioimaan pitääkö väittämäsi paikkansa :p

Miss Piggy

Schufosa
formulastara sanoi:
Niin tästä vielä sen verran jarnattava, että onko Kimi siis pistänyt käyttäytymistään "nuoruuden piikkiin". Missä hän on näin sanonut?

Ja ennen kaikkea: Tämä käyttäytyminen siis on sitä, mitä suuri osa maailmalaisista tekee viikoittain. Eli käy baarissa oluella, viinillä, no hitto, vaikka kossupaukulla. Ei siellä niitä lapsia niin paljon myöskään näy, kyllä ne ihan aikuisia ihmisiä ovat. Voin näin sanoa, koska olen itsekin jo aikuis-iän saavuttanut ja myös baarissa käynyt.
Juu, olen itsekin baarissa viihtynyt, en sylje lasiin todellakaan minäkään. Sitä vain tarkoitin, että kun ikää tulee tämänkin verran, siis lähemmäs 30, niin uein käy vaan niin, että se uutuudenviehätys juomisesta loppuu, kuvioihin astuu perhe, lapset ja muunlainen ajanvietto, ku baarissa notkuminen. Kimi ei ole pistänyt mitään nuoruuden piikkiin, mikä vielä oliskin ihan hyväksyttävä ja ymmärrettävä syy bailata armottomasti, koska nuorena se on suuri osa elämää. Oli ainakin mulle. (Tunnetusti insinööriopiskelijat ei lasiin syljeskele pahemmin...:rolleyes: :eek: :alppu: )

Mutta kyllä sunkin täytyy Formulastara uskoa, että Kimi juo ja bailaa vähän enemmän, ku ottaa ihan vaan lasin viiniä/tuopin kaljaa toisinaan. Ei ne lehtijutut ole kaikki tuulesta temmattuja, vaikka osa onkin. Mutta kyllähän sitä fanina tietysti asioita katsoo vähä eri vinkkelistä ja mä voin taas puolestani tunnustaa, että en Kimistä isommin tykkää, joten uskon vähä liiankin kritiikittömästi sitten noita lehtijuttuja varmaan. Siksi me varmaan jarnatankin, kun katsellaan tätä asiaa (Kimiä) eri näkökulmista, sä fanina ja mä ei-fanina.

Mutta saa mun puolestani baarissa käydä ja viinaa juoda niin paljo ku lystää jokainen. Ei se ole multa pois. Se vaan tuntuu hassulta joskus, että samanikäisestä kaverista on kyse, ku mitä itsekin olen ja ei mulla vaan ole haluja eikä aikaa baarissa notkua joka ilta, eikä edes joka viikonloppu. Mutta enpä ole miljonäärikään, enkä formulastara (siis kuten Kimi, et sinä:D )...:rolleyes: