Absolut
Private member
- Liittynyt
- 9.12.2003
- Viestit
- 1589
Ei tuollaista vapinaa ole ollut kyllä ikinä aiemmin tämän rengassäännön aikaan, ja kun tuota vielä kesti hemmetin kauan. Kimin flatspot tuli aikaisessa vaiheessa kisaa, ja pompuista se kului vähän kerrassaan pahemmaksi. Vaikka Mäkki ei mikään vahva auto olekaan, niin ei tuota kyllä olisi kestänyt mikään muukaan, Williamssiltahan sanoivat myös että olisivat tehneet samanlailla, ja että kaiteisiin olisi todennäköisesti loppunut. Ne voimat jotka vaikuttaa renkaaseen noissa nopeuksissa on aivan järkyttävän suuret, voi kokeilla kuka vaan lukkojarruttamalla (absittomalla) autolla esimerkiks reilusta satasen vauhdista kuivalla asfaltilla - mielellään nastarenkailla. Jos renkaasta puuttuu n. 10 senttiä kehästä, niin eiköhän se painonmuutos ole jo sata gramma/yli? Kaippa tuosta joku astetta taitavamp matikanystävä pysty jo laskemaan minkälainen voima tukivarsiin vaikuttaa? Tiedetään renkaan koko, mistä voidaan laskea monestiko rengas pyörähtää tietyssä vauhdissa, ja kun voidaan aavistella mitä luokkaa kumia yhdeltä syrjältä puuttuu, niin saakos siitä jotain selville?
Eikä niistä tukivarsista voi kovin älyttömän vahvoja tehdä, kun kuitenkin lisäävät jousittamatonta massaa -> näkynee äärimmäisen nopeasti kellossa.
Eikä niistä tukivarsista voi kovin älyttömän vahvoja tehdä, kun kuitenkin lisäävät jousittamatonta massaa -> näkynee äärimmäisen nopeasti kellossa.