Nascar 2012

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Nyt kiinnostaa tietysti että näyttääkö Pro1 sen päivällä jotta tietää laittaa tallentumaan.
 

fauntleroy

New member
Liittynyt
27.2.2012
Viestit
2
Nyt kiinnostaa tietysti että näyttääkö Pro1 sen päivällä jotta tietää laittaa tallentumaan.
"NASCAR:in Daytona 500 käynnistyy suorana lähetyksenä tänään(27.2) klo 18.55" Lukee nelonenpro:n sivuilla.. ja tuo siis pro 2:lla :thumbup:
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
No, eipä paljoa auta kun ei näy kuin Pro1. Turha kanava tuo Pro2 yleensäkin, tekivät sen vielä suht mahdottomaksi hankkia Welhon(Dnan) asiakkaille. Muuten kuin hankkimalla jonkun pirun kalliin paketin.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Kyllähän sitä Daytona 500 pitää päästä katsomaan. Jospa sitä tänä vuonna jaksaisi muitakin kisoja, kun kerran Prot löytyvät molemmat minun telkkaristani.
 

Lugera

Well-known member
Liittynyt
21.12.2007
Viestit
1593
With storms forecast all afternoon, NASCAR will wave the green flag on the 54th Daytona 500 just after 7 p.m. ET.
Viivästyy edelleen iltapäiväksi lähestyvien sadealueiden takia, tällä hetkellä boogitya meikäläistä aikaa kello kahdelta aamuyöllä.
 
Viimeksi muokattu:

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1407
Sijainti
Home
Sprint Cup sarjan, Daytonan avauksen voiton otti Matt Kenseth, toinen Dale Earnhardt Jr ja kolmas Greg Biffle. mm Montoya ja Danica Patrick keskeyttivät.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438

Saas nähdä minkälainen vuosi yöllä Daytonan voittaneelle Matt Kensethille tulee, miestähän pidetään NASCAR-piireissä jokseenkin hiljaisena ja myös hieman konservatiivisena kaverina. On sanottu, ettei hän pistä usein kaikkea peliin, vaan tyytyy liian helposti varmoihin kakkos ja kolmossijoihin. Kritiikki perustuu lähinnä siihen, että kaudella 2003 Kenseth vei toistaiseksi ainoan mestaruutensa (Winston) voitettuaan kauden aikana vain yhden osakilpailun. Earnhardt Jr oli hienosti toinen, harmillisesti Montoya, Allmendinger ja kumppanit keskeyttivät.
Toisaalta joku Daytona500 ei kovin monia suomalaisia kosketa, valitettavasti. Kannattaa muistaa että tälläkin forumilla taitaa moni olla jenkkisarjoja vastaan tai välinpitämättömiä.
Se toki harmillista, eikä NASCAR:in seuraaminen ole muutenkaan kaikkien suomalaisten herkkua. Kauden avaava Daytona 500 on NASCAR:in suurin tapahtuma ollut aina ja perinteisen Daytona vauhtiviikon huipentuma. Tämä keskitalven turistihoukutin syntyi jo 1900-luvun alussa, kun Daytona pitkällä hiekkarannalla ajettiin absoluuttisia autojen nopeusennätyksiä. Nykyään tärkeimmät tapahtumat ovat tietysti Daytonassa 4km superovaalilla ajettavat NASCAR-sarjat: Sprint Cup, Nationwide ja Camping Truck.
Pitää muistaa, että NASCAR on suosittua väestön keskuudessa.
Jep, Monille amerikkalaisille NASCAR-kilpailun seuraaminen paikanpäällä on aina suuri ja iloinen perhetapahtuma. Usein paikalle tullaan jo hyvissä ajoin ja useita päiviä etukäteen omalla asuntoautolla, ja kisakylän leirintäalueella tunnelma sitten nousee grilliherkkujen ääressä itse kilpailua odotellessa. Monille kyseessä on myös suuri perinne, ei ole lainkaan harvinaista, että samat ihmiset haluavat katsomassa samoille penkeille istumaan vuodesta toiseen. Kun vielä pääsyliputkin tällaiseen sirkukseen ovat niin edullisia kuin ovat, kukapa malttaisi pysyä poissa radan varrelta.
Jo se pelkästään Nascar/F1 sarjojen kuljettajien ero varikolla USA:ssa ja Euroopassa on suuri.
Niin toki NASCAR-kisoissa kuljettajat jakavat hymyissä suin nimmareita ja yhteiskuvia fanit kuljettajien kanssa räpsivät rennossa hengessä. Siellä kuskit ovat kuin ketä tahansa kadunmiehiä, ei puhettakaan turhasta ylimielisyydestä. F1:kkösissä on usein turha haaveilla edes näkevänsä varikolle "eristettyjä" ihmisiä.
Tuli NASCAR-pomon haastattelu jossa hän kovasti selitti aikeita ruveta kansainvälistämään NASCARia - siis jotenkin aktiivisesti markkinoimaan sitä USAn ulkopuolella. Mahdoton ajatus niin kauan kuin NASCARia ajetaan vain jenkeissä, mutta tyypillistä USAn maailmanvaltapolitiikan ajattelujatketta.
Omasta mielestäni NASCAR:in ei tarvitsisi koskaan rantautua eurooppaan vaikka haaveita on ollutkin, ja moni pesunkestävä NASCAR-fani yhdysvalloissa tuskin edes haluaisi, että sarja leviäisi liiaksi vanhalle mantereelle. Lajihan menettäisi siulunsa, se on niin kovasti liitoksissa amerikkalaiseen yhteiskuntaan. Eli suoraan sanottuna euroopan valloitus voi olla Nascarille ylittämätön paikka. Vieraili Nascar 96-98 Japanissa, mutta se ei tainut kovin suurta suosiota ottaa vastaan, Mexicon kisaa kyllä kaipaisin sarjaan (Nationwide) takaisin.
NASCAR:ssa kuskien urat on paljon pitempiä kuin esim. f1:ssä.
Niin ja kaikkien aikojen ennätys on kuljettajalta nimeltään Richard Petty joka starttasi 1185 pääluokan starttiin ja voitti niistä 200 osakilpailu. Toiseksi eniten startteja on Ricky Ruddilla (906) + siitä eteenpäin, Dave Marcis (883), Terry Labonte (878), Mark Martin (832), Kyle Petty (829), Bill Elliott (826), ja Darrell Waltrip (809). Näistä Martin ajaa vielä täysi päiväisesti, Labonte ja Elliott kiertävät jokusen kisan vuodessa. 56-vuotias Elliott ei ole eilisen teeren poikia, sillä hän aloitti NASCAR uransa 1976 ja mestaruus osui kohdalle 1988 ja voittoja 44 joista viimeisin tullut kahdeksan vuotta sitten, ja hän ehti kisata jo ennen mestaruutta jo yli kymmenen vuotta ja nykyään hänen mestaruus vuodesta on mennyt aikaa yli 20-vuotta. Labonte on hitusen nuorempi, hän nousi NASCAR:iin myöhemmin, mutta kilpailuja on silti takana enemmän. Hän on voittanut 22 kertaa päätasolla, ja viimeisen voitto vuodelta 1999, kylläkin Busch sarjasta (nykyinen Nationwide). Seuraava 800 kisan rajapyykin rikkoja pitäisi olla 54-vuotias Sterling Marlin, jolla on kasassa 748 pääsarjan starttia mutta saattaa jäädä haaveeksi sillä mies on ajellut viime aikoina vain Nationwidessä. Kiitettävästi nämä ovaalit maistuvat vanhoille papoille aina vaan.

Jimmie Johnson joka on vienyt NASCAR pääluokan mestaruudet (2006, 2007, 2008, 2009ja 2010), on ajanut vasta 364 pääluokan kisaa, mutta on 55:llä voitolla suunnilleen samassa vauhdissa kuin aikoinaan Richard Petty, mutta toinen asia on se, että riittääkö miehen ajohalut, onni ja mahdollisuudet siihen että hän voisi vielä ajaa vielä yli 20 vuotta NASCAR:ia.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tiedä onko noiden vanhojen asioiden kaivelussa juurikaan järkeä, mutta vastataan tähän:
Omasta mielestäni NASCAR:in ei tarvitsisi koskaan rantautua eurooppaan vaikka haaveita on ollutkin, ja moni pesunkestävä NASCAR-fani yhdysvalloissa tuskin edes haluaisi, että sarja leviäisi liiaksi vanhalle mantereelle. Lajihan menettäisi siulunsa, se on niin kovasti liitoksissa amerikkalaiseen yhteiskuntaan. Eli suoraan sanottuna euroopan valloitus voi olla Nascarille ylittämätön paikka. Vieraili Nascar 96-98 Japanissa, mutta se ei tainut kovin suurta suosiota ottaa vastaan, Mexicon kisaa kyllä kaipaisin sarjaan (Nationwide) takaisin.
NASCARin suosion kasvulle Euroopassa on yksi suuri este: lähetysaika. Sarja ei tule saamaan täällä suosiota niin kauan kuin kisat tulevat aamuyöstä. Päivällä ajettavat kisat toki tulevat mukavasti prime timessa, mutta monet kisoista ajetaan vasta illalla. NASCARin pitäisi siis markkinoidakseen siirtää kisoja päivälle, mutta se ei taitaisi toimia taas USA:n sisäisesti.

Amerikkalaiset eivät ehkä halua, että kuskit tai autot olisivat ei-amerikkalaisia (Toyotan mukaantulosta ei juuri pidetty), mutta ei kai suosion kasvu sinällään heitä haittaisi. NHL käy näytillä Euroopassa, niin tottahan se NASCARiltakin onnistuisi. Eihän täällä edes ole kuin kaksi rataa, joilla se näytillä käynti onnistuisi, normiradoille sarjaa ei kannata tuoda, se olisi lähinnä huonoa mainosta.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Tiedä onko noiden vanhojen asioiden kaivelussa juurikaan järkeä, mutta vastataan tähän
No ei, mutta lähinnä sellaisiin vastasin joihinka tuolloin ei oltu vastattu ollenkaan ja täällä "Muu moottoriurheilu" alueella 2009 jälkeen on ollut muutenkin henkilöillä kiinnostavuus kadoksissa pidempiin juttuihin kuin lyhyviin kisapostauksiin. Tiedänpä tästä edes ettei tarvitse edes uudempiin toisten postauksiin vastailla, kun ei kiinnostusta ole runsaasti.
NASCARin suosion kasvulle Euroopassa on yksi suuri este: lähetysaika.
Niin joo, en tuota huomioon ottanut mutta enpä kyllä NASCARia kaipaa eurooppaan.
Amerikkalaiset eivät ehkä halua, että kuskit tai autot olisivat ei-amerikkalaisia (Toyotan mukaantulosta ei juuri pidetty), mutta ei kai suosion kasvu sinällään heitä haittaisi.
Jep, mutta omasta puolesta NASCARissa voisi olla nykyistä enemmänkin Eurooppalaisia, Kanadalaisia, Brasilialaisia tai Meksikolaisia kuskeja ja onhan niitä seillä jo "muutamia". Mutta tosiaan NASCARI:in suosio on aina perustunut sen periamerikklaisuuteen: jenkkiautot, jenkki kuskit, ja miltei yltiöisänmaallisuus, kansallislaulu, lippujen heilutus, hävittäjäkoneiden ylilento, huomattavan runsaslukuiset ja näkyvät sotilaspukuihin pukeutuneet henkilöt, konservatiivipoliitikkojen läsnäolo.
Eihän täällä edes ole kuin kaksi rataa, joilla se näytillä käynti onnistuisi, normiradoille sarjaa ei kannata tuoda, se olisi lähinnä huonoa mainosta.
Jep, EuroSpeedway Lausitz ja Rockingham Motor Speedway, joissa aikoinaan Cart-sarja vieraili.
 
Viimeksi muokattu:

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7208
Montoya päätti sitten sytyttää kunnon juhannuskokon, jossa tosin ei kannata makkaroita mennä paistamaan, ellei sitten satu tykkäämään bensan makuisista makkaroista.

Tuo kolari oli melkein kuin Hollywoodin toimintaelokuvasta, mutta toimintaelokuvasta poiketen nyt ei kuollut ketään eikä edes loukkaantunut.

Näytti siltä Montoyan autosta hajosi jotain, minkä seurauksena auto lähti käsistä ja rysähti suoraan radanpuhdistusauton takakulmaan repien sen polttoainetankin hajalle.

Tulee väkisinkin mieleen, että Nascarissa kannattaisi laittaa turvatankki muihinkin autoihin kuin kilpa-autoihin, koska tuossakin tapauksessa olisi vältytty noin isolta tulipalolta jos radanpuhdistusautossa olisi ollut turvatankki.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Jep. Ja näytti tuo kolari paljastavan myös puutteita sammutuskalustossa. Äkkiseltään näytti, että miehistö käytti jauhetta sammuttamiseen, kun vaahto ehkä olisi ollut tehokkaampaa, mutta jos saatavilla ei ole...
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
En ymmärrä kyllä miksi natiivit haukkuvat näitä kisoja(esim iRacingin foorumilla), kaikki nämä 4 mitä nyt on nähnyt, Shootout/Trukit/NW ja Sprint ovat olleet juurikin runsaiden tapahtumien takia kovinkin mieluisia allekirjoittaneelle.

Viime vuoden Nasse-kisat oli monesti aika kuivia kun ei oikein mitään tapahtunut, eikä tandemilla ajettaessa niitä kolareita tosiaan tullut melkeinpä lainkaan.

Mutta siis tapahtumat antavat odottaa viihtyisää ovaalikautta tämä vuonna. Ensi vkl:na sitten nähdään mikä on meno Phoenixissa.

e. noissa puhallinautoissa pitäisi olla mahdollisuus kääntää se suihku työntövoimaksi, pääsisi nopeasti alta pois...
 
Viimeksi muokattu:

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1407
Sijainti
Home
Penske Racing vaihtaa ensi vuonna moottoritoimittajaa Sprint Cup sarjassa, siellä Dodge vaihtuu Fordiin. Kuvia uudesta ensi vuodeksi tulevasta Ford Fusionista.
 

Lugera

Well-known member
Liittynyt
21.12.2007
Viestit
1593
Subway Fresh Fit 500 Arizonan Phoenixissa alkamaisillaan. Striimiä
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Eilen katsoin Nationwide-sarjan kisan, Elliott Sadler voitti pitkästä aikaa, toinen oli Brad Keselowski. Hornish Jr oli kuudes ja ajoi ihan hyvän kisan vaihteeksi, Danica oli puolestaan pimennossa peräpäässä, mutta noin muuten kisa oli aika perässä ajoa muutamia ohituksia/kiistelyjä lukuun ottamatta.
Subway Fresh Fit 500 Arizonan Phoenixissa alkamaisillaan. Striimiä
Jep, täytyy seurata.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
NW-kisa tosiaan oli TYLSÄ. Ja naurettavaa se että saavat oikoa siinä yhdessä kurvassa. Esti tehokkaasti sen että "tilanteita" olisi edes saattanut tulla.
 

Vepe

Well-known member
Liittynyt
17.6.2011
Viestit
384
Sijainti
Vantaa
Kobalt Tools 400 Las Vegasista on alkamaisillaan.

Kasey Kahne paalulla, vieressään Kyle Busch.
Daytonan voittaja, Matt Kenseth, starttaa rivistä 6 ja Phoenixin voittaja, Denny Hamlin, rivistä 9.


Lähetin tossa viime viikolla Nelonen Prolle kysymyksen liittyen siihen, että näyttävätkö he myös Nationwideä ja Truckeja, ja vastaus oli, että Nationwideä ei näy, mutta Truckit kylläkin.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös