NASCAR 2017

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
NASCAR MECS:n playoffit 2017 starttaavat huomenna!!

Näytä liitetiedosto 25170


Huomenna jälleen se aika koittaa, kun pleijarit kuninkuusluokassa käynnistyvät Chicagolandin ovaalilta. Richmondissa lyötiin lukkoon fieldi tälle sesongin kohokohdalle ja mainittavia uutisvetureita tuolta kisaviikonlopulta oli Kyle Larson kauden neljäs voitto ja siitä tulleet tärkeät lisäpisteet pudotuspeleihin ja - totta kai - viime kauden mestaruuskandidaatin Joey Loganon pyrkimyksille toistaa tuo featti tuli seinä vastaan jo runkosarjan päätyttyä, kun hän ei päässyt laisinkaan taistelemaan tittelistä.

Richmondin tulokset: https://www.nascar.com/results/race_center/monster-energy-nascar-cup-series/federated-auto-parts-400

Pistetilanne lähdettäessä tittelijahtiin: https://www.nascar.com/standings/monster-energy-nascar-cup-series

Chicagolandin ovaali palvelee ehdottomasti kilpailukykyä totutusti pleijareiden avauksessa, New Hampshire ratapaikkaa fiksulla strategialla ja Dover malttia järkevällä suorituksella autosta huolehtien. Nämä kolme kisaa muodostavat 10 kisan playoffeissa avauskierroksen, jonka jälkeen tapahtuu tuttu neljän auton ja tiimin pudotus mestaruuskamppailusta. Järjestelmä on siis sama pudotusten suhteen, mutta ainostaan pistesysteemi on erilainen, eli runkosarjan tapaan lisäpisteitä jaetaan osiovoitoista (piste) ja kisavoitosta (5 pistettä ja varma pääsy seuraavalle kiekalle) ja nuo tulevat lisänä saavutettuihin tavallisiin osiopisteisiin joita kympin joukkoon tulleet saavat ja sitten normaaleihin loppupisteisiin kisan päätyttyä. Tavalliset pisteet aina nollaantuvat kierroksen jälkeen, mutta bonuspisteet pysyvät aina etuisuutena seuraavan kierroksen alettua, joten hyvä runkosarjamenestys tarjoilee pientä etulyöntiasemaa jos pysyt pudotuspeleissä mukana kierros kierrokselta. Kuljettajan tiputtua playoffeista hänen pisteet resetoidaan vastaamaan muiden tippuneiden/ulkopuolelle playoffeista olevien kanssa, eli mahdolliset bonuspisteet häviävät tuossa yhtälössä. Finaalissa Homestead-Miamissa ei kuitenkaan näitä etuisuuksia ole enää mukana, eli kaikki neljä lähtevät tasapisteistä ja myöskään kisassa ei ole enää osioita laisinkaan stipulaatiossa.

------------------------------

NASCAR Playoffs 2017: 1. kierros (Chicagoland - New Hampshire - Dover)

Pistetilanne

1. Martin Truex Jr. (2053)
2. Kyle Larson (-20)
3. Kyle Busch (-24)
4. Brad Keselowski (-34)
5. Jimmie Johnson (-36)
6. Kevin Harvick (-38)
7. Denny Hamlin (-40)
8. Ricky Stenhouse Jr. (-43)
9. Ryan Blaney (-45)
10. Chase Elliott (-47)
11. Ryan Newman (-48)
12. Kurt Busch (-48)
----------------------pudotusvaarassa----------------------
13. Kasey Kahne (-48)
14. Austin Dillon (-48)
15. Matt Kenseth (-48)
16. Jamie McMurray (-50)

------------------------------------------------------------

Chicagolandin aika-ajoissa Kyle Busch aloitti vahvasti playoffit ja ajoi paalulle. Hänen kanssaan eturiviin ajoi tallikaveri Denny Hamlin. Muuta pudotuspelipelaajat lähtevät näiltä paikoilta: Martin Truex Jr. (3.), Kevin Harvick (4.) eli hyvä startti myös playoffeihin, Brad Keselowski (5.), Kyle Larson (6.), Chase Elliott (8.), Austin Dillon (9.), Matt Kenseth (10.), Ryan Blaney (12.), Jimmie Johnson (14.), Ricky Stenhouse Jr. (15.), Ryan Newman (16.), Kurt Busch (17.), Jamie McMurray (19.) ja Kasey Kahne (25.).

Lähtöjärjestys Chicagolandin kisaan: https://www.nascar.com/results/race_center/monster-energy-nascar-cup-series/tales-of-the-turtles-400/stn/qualifying/

Jännittävä NASCARin pudotuspelisyksy ampaisee käyntiin huomenna Chicagolandin monilinjaisella 1.5 mailisella ovaalilla, joka tarjoaa ennen kaikkea kuskeille mahdollisuuden kisailla kilpailu- että iskukyvyllisellä venuella, jossa säädöt, konetehot ja yleinen suoritustaso nostavat osakkeittaan selvästi ja pystyt itse vaikuttamaan lopputulokseen paljon tiimisi kanssa, jos autossa kulkua riittää. Ohitusmahdollisuuksia riittää kaarteissa ja myöskin vanhan kunnon selkeää rengaskulumaa rata vanhemman pinnoitteen kanssa tarjoilee. Kolme selkeää linjausta kaarteissa tarjoavat vaihtoehtoja pidemmillä vedoilla katsastaa paremmin autolle sille hetkellä sopivan ajolinjan ja pitämään keskiarvollista vauhtia korkealla jos säädöt pitävät virikkeensä kaaran menohalujen suhteen. Kisalähetys jännitysnäytelmästä alkaa sunnuntai-iltana kello 21:30 Viaplaylla.
 
Viimeksi muokattu:

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Chicagolandin playoffien avajaisissa tämän kauden osalta nähtiin laadukasta kisailua kärjessä ja jopa näytti vielä hyvin tovin pitkään siltä, että 1.5 mailin kisassa voitaisiin kokea vaihtelua voittajan suhteen, mutta #78 tiimi pinnisti yhteen ytimekkään kilpailun loppuosan, joka toi voiton ja varman pääsyn toiselle pleijarikiekalle. Martin Truex Jr. sai autonsa toimimaan juuri silloin kun alettiin valmistautua kilpailun ratkaiseville hetkille ja kuinka ollakkaan, niin se piti aikas railakkaasti myös kyytinsä maaliviivalle kun ruutulippu heilahti. Chase Elliott oli huolimatta alkuasetelmista playoffien alettua (edelleen voitoton ja runkosarja ei aivan ollut ensimmäisen kauden luokkaa) pystyi ajamaan ehkäpä koko kauden parhaimman kisansa juuri kun se merkitsee vaa'alla todellakin ruhtinaallisesti ja tuli toisena maaliin. Kevin Harvickin suorituksesta olin itse henkilökohtaisesti todella tyytyväinen, että vaikka kesällä ja vielä loppukaudestakin runkosarjassa tulokset napsuivat ihan mukavaan marginaaliin, niin top-5:sten kanssa teki tiukkaa ja ennen kaikkea taistella kilpailujen voitoista. Nyt tunnetusti hyvällä ovaalilla KH:lle tulostaso nousi jälleen levelilleen kompetitioniin verrattuna ja kolmas tila sekä runsaasti johdettuja kierroksia kyllä pudotuspelien alettua antoi aihetta hymyyn, että jos kuitenkin KH ja #4 tiimi olisi kandidaatti taistelemaan tittelistä.

Muut jahtaajat sijoittuivat näille sijoille: Denny Hamlin neljäs, Kyle Larson viides (tittelijahdin alettua ja vielä 1.5 mailin ovaalilla yllättävän vaisu avaus kuitenkin sijoituksesta huolimatta), Brad Keselowski kuudes, Jimmie Johnson kahdeksas (toinen peräkkäinen top-10 erittäin hankalan kesäkauden jälkeen), Matt Kenseth yhdeksäs, Jamie McMurray kymmenes (erinomainen paikkaus aikaisemmin kisassa tulleeseen pyörähdykseen), Ryan Blaney yhdestoista, Kyle Busch viidestoista (renkaan muttereiden paikalleen laiton jälkeen tullut läpiajorangaistus teki todella hallaa vahvan alkukisan jälkeen ja vaikka hän lopulta johtikin eniten kierroksia kisassa niin sijoitus jäi kauas uumoilusta), Austin Dillon kuudestoista, Kurt Busch yhdeksästoista, Kasey Kahne kahdeskymmenes ensimmäinen, Ryan Newman kahdeskymmenes kolmas ja Ricky Stenhouse Jr. kahdeskymmenes viides.

Kasey Kahne ajaa ensi kaudella Leavine Family Racingin #95 autossa, eli tekee tietoisen paluun altavastaajan asemasta ponnistavaan tiimiin jossa hänen kilpailuvireytensä varmasti kokee uutta herätystä. KK on urallaan ollut parhaimillaan juuri tälläisessä osastoinnissa latendroinnilla mitattuna olevassa organisaatiossa jossa voittoja koetaan arkisessa tekemisessä ja etenkin kehittyvien kilpailutulosten mittarilla katsottuna kun kaikki saavutettu radalla on positiivisessa mielessä katsottua. Harmi sinällään, että #5 tiimissä HMS:llä vaan paine toteuttaa on KK:lla ollut niin korkea, että se alkoi juuri käymään hänen luontaisen kilpailullisen kyvykkyytensä päälle. Loppukaudesta - riippumatta miten pudotuspelit menevät - niin KK:n tiimipomona työskentelee Darian Grubb #5 tiimissä, eli korvaa tuolla paikalla Keith Roddenin. Myös #95 tiimi koittaa mahdollisesti hankkia tuttuja kasvoja KK:lle ensi kaudeksi tiimiinsä.

Uutinen: https://www.nascar.com/news-media/2017/09/19/kasey-kahne-will-drive-leavine-family-racing-no-95-2018/?linkId=100000001196496

Chicagolandin tulokset: https://www.nascar.com/results/race_center/monster-energy-nascar-cup-series/tales-of-the-turtles-400

Pistetilanne: https://www.nascar.com/standings/monster-energy-nascar-cup-series

----------------------------------

NASCAR Playoffs 2017: 1. kierroksen pistetilanne 1/3

1. Martin Truex Jr. (jatkossa voitolla)
2. Kyle Larson (-27)
3. Kevin Harvick (-35)
4. Brad Keselowski (-41)
5. Kyle Busch (-41)
6. Denny Hamlin (-44)
7. Jimmie Johnson (-56)
8. Chase Elliott (-58)
9. Matt Kenseth (-63)
10. Ryan Blaney (-68)
11. Jamie McMurray (-71)
12. Austin Dillon (-76)
-----------------pudotusvaarassa-----------------
13. Kurt Busch (-76)
14. Ricky Stenhouse Jr. (-80)
15. Kasey Kahne (-81)
16. Ryan Newman (-83)

--------------------------------------------------

Pudotuspelit jatkuvat tänä viikonloppuna New Hampshiressa, Loudonissa, jossa litteällä maagisella maililla ajetaan todella tärkeistä pisteistä - ja jos on iskukyky ja onni myötä - niin todella isosta voitosta. Toki ensimmäinen kierros takaa kaikilla radoilla pisteet vielä jaettavaksi hyvinkin puhtaasti kilpailullisilla meriiteillä, eli hyvät tiimit kyllä ottavat kovia tuloksia, mutta erityisesti mahdollinen voitto on todellakin suuri kaikille pisteissä kuuminta kärkeä perässä oleville. Joka radalla on haasteensa ja NHMS:llä se on ratapaikka sekä strategia yleensä. Taktiikan lisäksi tämä litteä ovaali heittää myös toisinaan todella keltaispitoisia reissejä johtuen todella haastavista kaarteista, joissa jarrupaikka pitää olla etenkin uusintastarteissa mietittynä ajoissa, koska muuten tila käy todella ahtaaksi ja kontakteja syntyy 2½ auton mittaa pitävissä kaarroksissa. Kisalähetys alkaa jännittävästä ensimmäisen kierroksen puolivälin krouvin kilpailusta sunnuntai-iltana kello 20:30 Viaplaylla.
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Kyle Buschin tatsi qualifien suhteen pysyi herkeämättömän lipeämättömänä, kun hän kiiruhti jälleen paalupaikalle ja NHMS:n lyhkäisellä ovaalilla tuo lähtöpaikka yhdistettynä varikkopilttuun tuomaan etuun, niin jos autossa riittää vienti ja varikkoboksista päätöksiä tehdään varmalla viimeistelyllä eivätkä hankaluudet koita muutenkaan radalla voisi sanoa tämän tiimin olevan hieman lähempänä voittoa ennen kisan starttia kuin ketään muu. Tosin #18 tiimin pitää tällä venuella juurikin pitää huolta jarruista ja renkaista, että ne ovat olleet heillä täällä ennenkin murheen kryyni, mutta heidän kohdaltaan loistava startti jo kisaviikonloppuun. Toiselta paikalta lähtee Kyle Larson, kolmannelta Denny Hamlin, neljänneltä Ryan Blaney ja viidenneltä Martin Truex Jr. Kevin Harvick lähtee mukavista asetelmista kuudennelta paikalta.

Muut pudotuspelipelaajat starttaavat näiltä sijoilta: Kurt Busch (7:s), Kasey Kahne (9:s), Matt Kenseth (10:s), Jamie McMurray (11:sta), Jimmie Johnson (12:sta), Brad Keselowski (13:sta), Chase Elliott (14:sta), Austin Dillon (17:sta), Ryan Newman (18:sta) ja Ricky Stenhouse Jr. (24:s).

Lähtöjärjestys: https://www.nascar.com/results/race_center/monster-energy-nascar-cup-series/ism-connect-300/stn/qualifying/
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Loudonissa oli kahden miehen tandemi ajelemassa kärjessä pitkin kisaa kunnes toinen ajautui kolariin ja menetti asemiaan juuri sen verran ettei enää ennättänyt voittokahinaan ja toinen hyödynsi mahdollisuutensa ja kilautti voittajan ympyrään ja seuraavalle roundille takuuvarmasti lisäpisteiden kera.

Kyle Busch tosiaan voitti kilpailun ja vaikka sai kovan vastuksen Martin Truex Jr:lta niin hän oli kuitenkin se joka ruutulipun ensimmäisenä ohitti ja kyllä varikkopilttuupaikka palveli tarkoitustaan esimerkillisesti kuten myös KyBun varikkomiehistö. Voitto ja varma jatkoonpääsy oli tälle tiimille ehdottomasta mestaruuskamppailun kannalta ihanteellinen tilanne, koska autolla ajetaan voitoista lähes joka kisaviikonloppu ja #78 sekä #42 tiimin haastaminen on täyttä realismia viikosta toiseen ellei jopa joillakin osa-alueilla jo samalla viivallakin. #78 voi edelleen pitää poppoon lippulaivana mitä tulee täytäntöönlaittoon potentiaalissa mitattuna, mutta nämä kaksi tiimiä heittävät kyllä haastekapulaa viuhkasti tiskiin.

Kyle Larson tuli juurikin toiseksi kilpailussa ja kärkeä lähemmäs (edelleen voitottomana) tuleva Matt Kenseth kolmas ja vaivihkaa kameroiden osoittaessa muualle hiipii Brad Keselowski ainoana RPR:n edustajana pleijareissa ja oli nyt New Hampshiressa neljäs. Kevin Harvickin kisa alkoi mollivoittoisesti ja kun kilpailu eteni, niin alkoi olla ilmassa aika suuriakin kysymysmerkkejä mitä laisinkaan olisi saatavilla lopputuloksen osalta, että jopa top-10:n joukkoon sijoittuminen sillä hetkellä näytti epätodennäköiseltä vaikka kilpailukykyä ja uskoa on tämä tiimin suorittamiseen on aina. Lopulta reissin puolivälin tienoilla Austin Dillonin kontakti kakkoskaarteesta tullessa pyöräytti KH:n ympäri ja todella epäonnisen ironisesti sattui juuri tallikaveri Kurt Busch tömähtämään kylkeen ja kummankin kisa valitettavasti ohi. Tämä oli juuri se kolari johon myös silloin kisaa johtanut Martin Truex Jr. joutui osalliseksi, eli hän oli lähestymässä kierroksella ohittamaan SHR:n tallikavereita kun tämä tapahtui. Hän selvisi tilanteesta suhteellisen pienillä vahingoilla, mutta spinnasi ja jäi ihan terävän kärjen osallistujista tämän vuoksi sekä kun autoa piti myös varikolla korjauttaa hieman. Martin Truex Jr. oli lopulta kuitenkin viides ja valitettavasti Kevin Harvick 36:s ja Kurt Busch 37:s. KH:lla pelivaraa onneksi on vielä, mutta KuBun tilanne meni erittäin mutkikkaaksi jatkoonmenon kannata harmillisesti.

Muut playoffpelurit sijoittuivat näille sijoille: Ryan Blaney 9:s, Chase Elliott 11:sta, Denny Hamlin 12:sta, Ryan Newman 13:sta, Jimmie Johnson 14:sta, Ricky Stenhouse Jr. 15:sta, Jamie McMurray 16:sta, Austin Dillon 19:sta ja Kasey Kahne 35:s.

NHMS:n kilpailun tulokset: https://www.nascar.com/results/race_center/monster-energy-nascar-cup-series/ism-connect-300/stn/race/

Pistetilanne: https://www.nascar.com/playoffs

---------------------------------------------------------

NASCAR Playoffs 2017: 1. kierroksen pistetilanne 2/3

1. Martin Truex Jr. (jatkossa voitolla)
2. Kyle Larson (-24)
3. Kyle Busch (jatkossa voitolla)
4. Brad Keselowski (-43)
5. Denny Hamlin (-61)
6. Matt Kenseth (-62)
7. Jimmie Johnson (-73)
8. Ryan Blaney (-79)
9. Chase Elliott (-79)
10. Kevin Harvick (-80)
11. Jamie McMurray (-96)
12. Ricky Stenhouse Jr. (-105)
--------------------------------------pudotusvaarassa---------------------------------------
13. Austin Dillon (-105)
14. Ryan Newman (-106)
15. Kurt Busch (-122)
16. Kasey Kahne (-126)

-----------------------------------------------------------

Seuraavaksi luvassa on sitten kierroksen finaali Doverissa ja ratkaiseva vääntö sen osalta, että ketkä 12:sta kuljettajaa jatkavat tietään eteenpäin toiselle kierrokselle. Paljon on paikkoja jo todella varmasti lukossa, mutta viivan tuntumassa tullaan vielä kärhämöintiä jatkopaikoista saamaan eri toten, kun esimerkiksi Kurt Busch ja Ryan Newman saapuvat radalle, jossa heillä on mahdollisuus muuttaa vielä pudotuspelien suuntansa todella vaivalloisen startin jälkeen - ja nyt se pitääkin olla sitten melkein välittömästi täysosuma jos halajaa jatkaa. Dover International Speedway tarjoilee venuen, joka on kliimaksihetkellä pudotuspelejen ollessa kunnolla käynnissä, tehnyt siitä erään syksymarkkerin sen tiimoilta että kaikki NASCAR-fanit todella heräävät mestaruustaistoon kunnolla ja ratana jos on vähäänkään luvassa samaa kuin keväällä, niin tämä kilpailu tekee ideaalisen ensimmäisen kierroksen eliminointikisan jännitysnäytelmän esittelyyn kuten monena aikaisempana vuotena vaikka kisa olisikin ollut Doverissa rauhallisemmasta päästä - mutta toisaalta se voi olla sitä mitä keväällä, eli tapahtumaa ja räimettä oli sitten yllin kyllin.

Doverin aika-ajoissa Martin Truex Jr. ajoi paalulle ja hänen kanssaan eturivin jakaa Kyle Busch. Kolmannelta paikalta lähtee Kyle Larson (jotenkaan ei yllättävä kolmikko lähdössä liikkeelle kärjestä; tämä kolmikko ilman vastoinkäymisiä pudotuspeleissä on miltei kaikkien papereissa finaalinelikon joukossa ja ainoa mistä todella taistellaan muiden toimesta on se neljäs paikka finaalinelikkoon) ja Matt Kenseth lähtee neljänneltä paikalta. Muut playoffpelurit starttaavat näiltä sijoilta: Denny Hamlin 6:s, Ryan Newman 8:s, Kevin Harvick 9:s, Ryan Blaney 11:sta, Chase Elliott 12:sta, Kurt Busch 13:sta, Ricky Stenhouse Jr. 15:sta, Brad Keselowski 16:sta, Jimmie Johnson 17:sta, Kasey Kahne 21:s, Austin Dillon 23:s ja Jamie McMurray 26:s.

Lähtöjärjestys Doverin kilpailuun: https://www.nascar.com/results/race_center/monster-energy-nascar-cup-series/apache-warrior-400-presented-by-lucas-oil/stn/qualifying/

Hirviömaili ratana on historiallinen 1 mailin rata, jossa kallistukset pitivät betonipinnoitteella vauhdintunnun seinäkourussa aina läsnä ja kaarteiden yhdistyessä etu- ja takasuoriin - autot ponnahtavat nypystä aina lähelle seinää. Ajolinjoja on tarjolla aina kolmeakin viereen, mutta kaarteista tullessa apexi menee niin ahtaaksi, että se pitää nipin napin kaksi autoa lähekkäin ja toisinaan vaan yhden, jos autojen aerodynaaminen imu toisiinsa tai sakkaava ilma auton edessä tekee vierustain ajamisesta mahdotonta tai renkaat ovat liian kuluneita kyljittelyyn lähekkäin. Tuo on ehdottomasta Doverin haastemomentti, eli apex-kohdat ja -taitot. Kisalähetys ensimmäisen kierroksen finaalista ja eliminointikisasta alkaa sunnuntai-iltana kello 20:30 Viaplaylta.
 
Viimeksi muokattu:

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Ensimmäinen kierros tuli NASCARin pudotuspeleissä päätökseensä ja neljä kuljettajaa lähti Doverin jälkeen laulukuoroon.

Kyle Busch pokkasi kisan voiton ohitettuaan Chase Elliottin ratkaisevilla hetkillä kilpailussa ja vei toisen kerran peräkkäin voiton nimiinsä osoittaen tiiminsä iskukyvyn kun pelit ja taistelu on kovenemaan päin. Lisäpisteet myös auttavat toisella kierroksella etenemistä. Chase Elliott tuli vahvalla kisalla toiseksi ja kolmanneksi Doverissa tuli radan 11-kertainen voittaja Jimmie Johnson, joka otti ensimmäisen top-5:n tällä kaudella liki puoleen vuoteen ja paikkahan oli erinomainen se tehdä kun pudotuspelit ovat meneillään, joten olisiko seitsenkertaisella vielä muutama temppu takataskussa playoffeissa. JJ:n vahvuus on pleijareissa aina ollut se (etenkin niillä kausilla kun mestaruuskamppailu on näyttänyt karkaavan) että noin puolet kaikista radoista pudotuspeleissä on JJ:lle todellisia kulmakiviä mitä tulee voittamiseen ja kierrokselta seuraavalle etenemiseen. Martin Truex Jr. oli tällä kertaa hivenen pienemmän profiilin esiintymisellä neljäs ja kisassa paljon kierroksia johtanut Kyle Larson viides.

Kevin Harvickin kilpailu lähti todella sointuvalla sävelellä käyntiin ja ei mennyt aikaakaan kun top-3 oli saavutettu ja näytti olevan vauhtia lyhyillä että pidemmillä vedoilla. Dover kuitenkin osoitti että muuttuvat rataolosuhteet kertyvän rengaskumin osalta ei tehnyt #4 tiimille palveluksia ja sen jälkeen meno olikin koko ajan laskevan suuntaista joka johti sijoitukseen 17:sta. Kevyesti jatkoon kuitenkin, mutta muistutus siitä, että selkeästi kovemmalla toisella kierroksella pitää tulla onnistumisia jotta siitä jatketaan hyvin mielin eteenpäin. Tilanne on kahden vaiheilla #4 tiimissä, että selkeästi jos onnistuminen tulee niin se on kärkipään luokkaa, mutta huonompaan kisaan kuilu on vaan liian suuri ja näyttää myös olevan todella kapean langan varassa hyvän ja huonon kisan välinen kontrasti. Luotto on kuitenkin erittäin suurta tämän tiimin ja KH:n menoon että kyllä kaikki on edelleen saavutettavissa ja ennen kaikkea omassa ohjauksessa; kunnon lataus alkavaan kierrokseen ja uutta vaihdetta päälle, niin hyvä tulee.

Muut playoffpelaajat tulivat näillä sijoilla maaliin: Jamie McMurray 9:s, Brad Keselowski 10:s, Matt Kenseth 11:sta, Ryan Newman 13:sta, Kasey Kahne 14:sta, Austin Dillon 16:sta, Ricky Stenhouse Jr. 19:sta, Kurt Busch 20:s, Ryan Blaney 23:s ja Denny Hamlin 35:s.

Ensimmäisen kierroksen jälkeen tippuneet neljä kuljettajaa: Kasey Kahne, Austin Dillon, Kurt Busch ja Ryan Newman. Näillä neljällä tosiaan tuli seinä vastaan Doverin jälkeen ja suurin pettymys oli ehdottomasti Kurt Busch; SHR:n #41 tiimiltä olisi odottanut ehdottomasti enemmän vauhtia, kun kuitenkin radatkin ensimmäisellä kierroksella oli KuBulle suotuisia. Toisaalta myös RCR:n tallikavereista - Ryan Newman ja Austin Dillon - olisi odottanut ainakin toisen menevän jatkoon ja jos track recordeja katselee, niin Ryan Newmanilla olisi pitänyt olla kortit täysin hallussa jatkoon menon kannalta ekalla kiekalla, mutta näin ei käynyt ja toisaalta kyllä tallin kummatkin autot lähtivät altavastaajina liikkeelle juuri vauhdillisista syistä verrattuna moneen jatkoon menneeseen (vertaus potentiaaliseen "kestikastiin" pudotuspeleissä 16:sta joukossa). Kasey Kahne oli ehkä ainoa selkeä tippujaehdokas ennen kierroksen alkua, mutta siltikin olisi odottanut tiimiltä tasonnostoa kauden tärkeimmäin hetken alettua, mutta näin ei tapahtunut ja jälleen "yllättävä, odotettu tippuminen" tapahtui KK:lle ja #5 tiimille.

Doverin tulokset: https://www.nascar.com/results/race_center/monster-energy-nascar-cup-series/apache-warrior-400-presented-by-lucas-oil/stn/race/

Pistetilanne: https://www.nascar.com/standings/monster-energy-nascar-cup-series

NASCAR Playoffs 2017: 2. kierros

1. Martin Truex Jr. (pistejohtaja)
2. Kyle Busch (-18)
3. Kyle Larson (-25)
4. Brad Keselowski (-39)
5. Jimmie Johnson (-42)
6. Kevin Harvick (-45)
7. Denny Hamlin (-46)
8. Ricky Stenhouse Jr. (-49)
------------------------pudotusvaarassa--------------------
9. Ryan Blaney (-51)
10. Chase Elliott (-53)
11. Matt Kenseth (-54)
12. Jamie McMurray (-56)

------------------------------------------------------------

Seuraavaksi tänä viikonloppuna kisailu jatkuu toisen kierroksen ensimmäisellä reissillä Charlotte Motor Speedwaylta, joten todella perinteikäs ja riman 1.5 mailisten ohjelman kuntopuntaroinnissa laitattava rata kyseessä, joka juurikin edustaa klassista puolentoista mailin eturintamaa NASCARin tämän kokoluokan ovaaleista - ellei ole jopa se liideri, kun kyseessä on NASCARin kotiseutu ja miltei kaikkien tallien päätukikohdat sijaitsevat lähellä Charlotte Motor Speedwayta. Ovaali pitää sisällään 3.5 ajolinjaa kummassakin kaarteessa ja hyvää kisailua läpi radan, joka tekee siitä fanienkin keskuudessa erittäin suositun cookie cutter ovaalin - haastavuus on aina läsnä ja kuten yli 12 vuotta sitten radalla rikottiin NASCARin keltaisennätys yhdessä kilpailussa (joka pitää edelleen tänä päivänä) niin toisinaan tapahtumaakin on riittämiin, etenkin aerodynaamisen lähekkäisen ajamisen kyydittäjä, kun radan pintakin on toisinaan eräinä kisaviikonloppuina erittäinkin haasteellinen jolloin myös vieri-vieressä vääntö on hektistä ja tanssahtelevaa balettia vikurointeineen. Tuo pätee eri toten iltakisailuun radalla, mutta on sitä myös lämpimällä ratapinnoitteella autojen ollessa slaidaavampia tehden vääntöihin oman pienen lisämausteensa. Nyt ensimmäistä kertaa kisa ajetaan poikkeavasti normaalilta ajoituskohdaltaan lauantai-illan kilpailusta siirrettynä sunnuntaipäivälle, joka oli yksi muutoksista tämän kauden pudotuspelejen kilpailukalenteriin. Kilpailulähetys alkaa Charlotte Motor Speedwaylta kello 20:30 sunnuntai-iltana Viaplaylta.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26846
Sateen uhkaa sen verran, että ovat päättäneet aikaistaa Charlotten kisan alkua. Suomen aikaan 20:10 suunniteltu startti.
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Aikaisempi aloitus kyllä sopii, että kunhan vain koko kilpailu pystyttäisiin ajamaan loppuun asti kuivassa säässä.

Aika-ajoissa paalulle ajoi Denny Hamlin, toiseksi Matt Kenseth ja hyvistä asetelmista kisaan lähtee myös Kevin Harvick, joka oli kolmas. Muut pudotuspelipelaajat lähtevät näiltä sijoilta liikkeelle: Kyle Busch 4:s, Brad Keselowski 6:s, Chase Elliott 7:s, Kyle Larson 10:s, Ryan Blaney 15:sta, Martin Truex Jr. 17:sta, Jamie McMurray 18:sta, Ricky Stenhouse Jr. 22:s ja Jimmie Johnson 25:s.

Lähtöjärjestys: https://www.nascar.com/results/race_center/monster-energy-nascar-cup-series/bank-of-america-500/stn/qualifying/
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Martin Truex Jr. vei kun veikin nimiinsä kisan Charlotessa vaikka hän ei esittänyt mitenkään kummallista vauhdillista näyttöä kilpailun alkupuolella eikä vielä puolivälissäkään, joten jälleen bonuslisäpisteitä voiton myötä napsui tilille. Ratahan on hänelle hyvä, mutta yllätys olikin että se vauhti ilmestyi vasta aika myöhässä vaiheessa kilpailua, joka tosin ei haittaa koska ruutulipulle ajosta on kyse, tosin osiopisteet eivät välttämättä olleet ihan terävintä kärkeä mutta voitto kisasta kyllä hyvittää kaiken. Martin Truex Jr. odotetusti jatkoon lisäkierroksille.

Chase Elliott tuli jälleen toiseksi ja ajoi myös loistavat osiovaiheet reississä joten vaikka uran ensimmäinen voitto edelleen puuttuu, niin kilpailutatsi on aika hyvässä kuosissa tällä hetkellä. Kevin Harvick ajoi ehdottomasti parhaimman kisansa miesmuistiin vaikka pudotuspelit alkoivatkin hyvin samankokoisella ratatyypillä, niin tämä suoritus jopa enteili voittajaksi julistamista, että niin hyvä auto oli läpi kilpailun. Vaikka lopulta voitto jäi saamatta, niin kuitenkin kolmas tila ja lupauksia voittokantaan takaisin tulemisesta alkaa olla ilmassa. Erittäin kiitollinen voi tuosta kisasta olla - kummastakin osiosta voitot ja eniten johdettuja kierroksia - ja eri toten, että nyt pleijareissa on ollut kaksi erittäinkin onnistunutta kisaa; vielä kun kompetiivisyys pitäytyy rytmissään keskiarvollisesti, niin tulokset alkavat puhumaan itsestään. Denny Hamlin oli neljäs ja Jamie McMurray viides.

Muuta pudotuspelipelaajat tulivat näillä sijoilla maaliin: Jimmie Johnson 7:s, Ryan Blaney 8:s, Kyle Larson 10:s, Matt Kenseth 11:sta, Ricky Stenhouse Jr. 13:sta, Brad Keselowski 15:sta (todella vaisu esitys kaikkisesti BK:lta) ja Kyle Busch 29:s (seinään spinnin seurauksena oltuaan kärkipäässä, pyörähdys vielä myöhemmin ja kisan jälkeen joutui menemään terveyskeskukseen hakemaan hoitoa erittäin raskaan ja kuntoa vaativan suorituksen jälkeen joten ei aivan mennyt putkeen KyBulta kisa).



Charloten kisan tulokset: https://www.nascar.com/results/race_center/monster-energy-nascar-cup-series/bank-of-america-500

Pistetilanne: https://www.nascar.com/standings/monster-energy-nascar-cup-series

-----------------------------

NASCAR Playoffs 2017: 2 kierroksen pistetilanne 1/3

1. Martin Truex Jr. (jatkossa voitolla)
2. Kyle Larson (-34)
3. Kevin Harvick (-37)
4. Chase Elliott (-47)
5. Denny Hamlin (-50)
6. Kyle Busch (-51)
7. Jimmie Johnson (-55)
8. Jamie McMurray (-62)
--------------------------------------putoamisvaarassa----------------------------
9. Matt Kenseth (-63)
10. Brad Keselowski (-64)
11. Ryan Blaney (-68)
12. Ricky Stenhouse Jr. (-72)

----------------------------

NASCARin pudotuspelit jatkuvat seuraavaksi Talladegan Superspeedwaylla, jossa tällä isolla nopeusrajoitinovaalilla taistellaan pisteistä tällä kertaa tavanomaista aikaisemmin toisella kierroksella, eli puolivälin krouvin kilpailu luvassa tällä kertaa eikä tunnettuna eliminointikisana. Villikorttina tämä reissi jälleen palvelee mahdollista yllätysvoittajan saapumista voittajan ympyrään ja toisaalta tekee pudotuspeleissä oleville joka paikat mukaviksi tai vaikeaksi ja myös riippuu tilanteesta josta pisteissä kisaan saavutaan, mutta ehdottomasti tämä on mahdollisuus kaikilla niillä kuskeille joilla voi muuten käydä eteneminen tällä kierroksella jo vaikeaksi. Isoja nopeuksia, leveitä draftilinjoja vieri-vieressä letkoissa ja aina vaaramomentti isohkon tapahtumiselle. Toinen pudotuspelikisa starttaa Talladegassa sunnuntai-iltana kello 20:55 Viaplaylla.
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Dale Earnhardt Jr. starttaa paalupaikalta Talladegan kisaan ja eturivistä hänen kanssaan lähtee liikkeelle Chase Elliott. Ricky Stenhouse Jr. lähtee viidenneltä paikalta ja Brad Keselowski kuudennelta. Muut pleijaripelaajat starttaavat kilvoittelun näiltä paikoilta: Jimmie Johnson 8:s, Ryan Blaney 9:s, Kyle Larson 12:sta, Denny Hamlin 15:sta, Kyle Busch 16:sta, Jamie McMurray 17:sta, Matt Kenseth 19:sta, Martin Truex Jr. 21:s ja Kevin Harvick 22:s.

Lähtöjärjestys Talladegan kisaan: https://www.nascar.com/results/race_center/monster-energy-nascar-cup-series/alabama-500/stn/qualifying/
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4402
Sijainti
Salo
En tiedä onko pitkällä ovaalilla erityisen vaikea tehtävä, mutta kuten toukokuun kisassakin, tuntuu Talladegassa kameratyöskentely olevan ajoittain luokattoman huonoa. Drone-kuvaa liian korkealta ja stadionkamerat heiluvat.

E: Nyt vähän rytisi ja #33 Earnhardtilla keula rutussa
 
Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26846
Lopetin sunnuntaina kisan katsomisen kun oli enää 35 kierrosta maaliin, koska oli sellainen fiilis, että kisa saattaa kestää vielä pidemmän tovin. Äsken katsoin viimeiset kierrokset ja tosiaan; tuossa kohtaa oli vielä 1h25min kisaa jäljellä. Pientä kontaktin hakua, tais kymmenkunta autoa maaliin päästä.
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Talladegassa viime sunnuntaina käytiin tämän kauden tähän mennessä olleista kisoista ehdottomasti romurallisin kalistelu, kun ainoastaan noin kymmenen autoa tuli maaliin ilman suurempaa vahinkoa. Reissi oli siitäkin dramaattinen, että monen monta postseasonistia ajautui kolareihin ja keskeytyksiin; yksi myös kolarin jälkipuinneissa jouduttiin parkkeeramaan NASCARin toimesta, kun autoa korjattiin erään monen punaisen lipun alla joka tässä eventiaalisessa show'ssa oli läsnä.

Brad Keselowski oli kuitenkin se, joka selvisi päiväpuhteesta puhtain paperein kandidaattina voitosta viimeisille kierroksille asti ja onnistui myös valloittamaan tavoitteensa ja ampaisi itsensä voittajan ympyrään. Muulla ei oikeastaan ollut tuossa kisassa merkitystä kuin että selviydyt viimeiselle kierrokselle asti ja sitten vasta loppusijoitusta tavoittelemaan, joka kaikilla sinne asti menneellä oli ehdottomasti se ylin kaikista. Tämä pätee aina superspeedwayn vääntöihin, mutta kuitenkin sanoisi sunnuntain olleen vieläkin spesiaalimpi tapaus tämän suhteen. BK:n voitto merkitsi varmaa kolmannen kierroksen paikkaa ja voisi sanoa olevan ansaittu tuossa paikassa jossa hän sen teki - asia erikseen on se, että riittääkö kyyti neljän joukkoon kolmannella kierroksella, mutta kyllä tällä ainakin minimitavoite on tullut mittariin tällä sesongilla. Ainoastaan yksi postseasonisti hänen lisäkseen tuli maaliin samalla kierroksella ja hän oli Denny Hamlin joka oli viides. Seuraavat olivat Kyle Larson (13:sta) ja Matt Kenseth (14:sta), mutta he olivat olleet mukana kolareissa ja olivat kierroksen kärkeä perässä.

Kevin Harvick tuli maaliin sijalla 20. kahden eri kolarin jälkeen. Isohkon jälkeen auto saatiin vielä jotenkin toimintakuntoiseksi - siitä muutama kierros lisää plakkariin ja parempi sijoitus radalla - mutta sitten vielä yksi kolari lisää ja valitettavasti reissi ohi, mutta kiitos korjaustoimenpiteiden, niin sijoitus radalla parantui ja itse asiassa tilanne on suhteellisen rentouttava ennen kierroksen finaalia pisteiden osalta eli jatkoon pitäisi mennä normaalilla suorituksella tänä viikonloppuna. Tämä tarkoittaa onneksi siis ihan hyvää tilannetta playofftaulukossa.

Muut pleijaripelaajat olivat myös kolareissa mukana: Chase Elliott 16:sta (kolari), Ryan Blaney 18:sta (kolari), Martin Truex Jr. 23:s (kolari), Jimmie Johnson 24:s (kolari ja joutui parkkeeratuksi NASCARin toimesta, kun autoa korjattiin punaisen lipun alla), Ricky Stenhouse Jr. 26:s (kolari), Kyle Busch 27:s (kolari ja todella tukala tilanne kierroksen finaalikisassa; todella yllättäen) ja Jamie McMurray 37:s (kolari).

Kaikki ketkä ovat tippumisvaarassa ennen kierroksen finaalia, ovat suhteellisen odotettuja, mutta Kyle Busch siinä listassa kyllä nousee esille todella isona tekijänä tuossa nimikossa.

Kisan tulokset: https://www.nascar.com/results/race_center/monster-energy-nascar-cup-series/alabama-500/stn/race/

Sarjatilanne: https://www.nascar.com/playoffs

------------------------------------------

NASCAR 2017 Playoffs: 2 kierroksen pistetilanne 2/3

1. Martin Truex Jr. (jatkossa voitolla)
2. Brad Keselowski (jatkossa voitolla)
3. Kyle Larson (-24)
4. Kevin Harvick (-31)
5. Denny Hamlin (-32)
6. Chase Elliott (-33)
7. Ryan Blaney (-44)
8. Jimmie Johnson (-46)
-------------------------putoamisvaarassa------------------------
9. Kyle Busch (-53)
10. Matt Kenseth (-54)
11. Ricky Stenhouse Jr. (-68)
12. Jamie McMurray (-75)
------------------------------------------------------------------

Seuraava ja ratkaiseva tämän kierroksen kilpailu ajetaan tänä viikonloppuna Kansas Speedwaylla, joka edustaa ovaalistojen 1.5 mailisissa erittäin nopeatempoista ja nykyään (uuden pinnoitteen alettua kulumaan) myös jo varsin leveää ajolinjastoa. Nopeus tekee ovaalista todella vauhdikkaan hurmiollisen ja kisavauhteja ja -linjoja vaihdellessa tapahtuu radalla myös ohituksia tukuttain. Toki jos auton saa tietyllä ajolinjalla toimimaan erityisen hyvin, niin edelleen myös pitoa on olemassa sen verran paljon että se vie todella pitkälle kisassa ja takaa ajettavuuden ylipäätään olennaisesti. Rata on laajentunut ajolinjoistaan viime kisoissa selkeästi parin vuoden takaiseen, mutta kuskien pitää edelleen seurata ohituksissa aerodynaamista vetoa, joka on fäktöri nyttenkin juurikin kun pitoa löytyy uudelleen päällystyksen jälkimainingeissa paljonkin vaikka kisoja on runsaasti jo tuossa välissä ajettu. Jännitysnäytelmä kiihtyy äärimmilleen, kun kisalähetys alkaa sunnuntai-iltana toisen kierroksen finaalireissistä kello 21:30 Viasat Sportilta ja Viaplaylta.
 
Ylös