NASCAR 2017

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Viihdyttävä kolareineen oli kyllä Mid-Ohion N2-kisa. Ja oikea moottorirata sentään tuo jota ei ole pilattu, masentuu kun vertaa ylileveitä ykkösten ratoja näihin oikeisiin
ratoihin joissa on kapeampi kulkuväylä eikä mitään idioottimaisia asfaltointeja joka puolella.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4611
Sijainti
Salo
Viihdyttävä kolareineen oli kyllä Mid-Ohion N2-kisa. Ja oikea moottorirata sentään tuo jota ei ole pilattu, masentuu kun vertaa ylileveitä ykkösten ratoja näihin oikeisiin
ratoihin joissa on kapeampi kulkuväylä eikä mitään idioottimaisia asfaltointeja joka puolella.
Kolarointeihin en ota kantaa, mutta maailman parhaat moottoriradat mielestäni löytyvät Yhdysvalloista, Australiasta ja varauksin Britanniasta (ei nykyinen Silverstone). F1-radat toimivat siinä kontekstissa mihin ne on tehty, touring-autot ja pikkuformulat näyttävät niillä stadioneilla vähän orvolta.

E: Tässä kun olen uusintana katsellut eilistä Michiganin kisaa, niin autralialaissyntyinen Leigh Diffey on kyllä selostajana mies paikallaan. Tai olihan tuo jo Glenin kisassa mukana remmissä
 
Viimeksi muokattu:

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Kolarointeihin en ota kantaa, mutta maailman parhaat moottoriradat mielestäni löytyvät Yhdysvalloista, Australiasta ja varauksin Britanniasta (ei nykyinen Silverstone). F1-radat toimivat siinä kontekstissa mihin ne on tehty, touring-autot ja pikkuformulat näyttävät niillä stadioneilla vähän orvolta.

E: Tässä kun olen uusintana katsellut eilistä Michiganin kisaa, niin autralialaissyntyinen Leigh Diffey on kyllä selostajana mies paikallaan. Tai olihan tuo jo Glenin kisassa mukana remmissä
Mikä vika esimerkiksi Suzukassa ja Spassa on, kun kumpikin niistä kuuluu kuljettajien suosikkiratoihin ja varsinkaan Suzukassa ei ainakaan toistaiseksi ole kaikkia turva-alueita päällystetty asfaltilla.

Legendaarisin ja samalla maailman vaarallisin moottorirata Nordschleifekaan ei nähtävästi jostakin syystä kelpaa sinulle maailman parhaiden moottoriratojen listan kärkikastiin.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4611
Sijainti
Salo
Mikä vika esimerkiksi Suzukassa ja Spassa on, kun kumpikin niistä kuuluu kuljettajien suosikkiratoihin ja varsinkaan Suzukassa ei ainakaan toistaiseksi ole kaikkia turva-alueita päällystetty asfaltilla.

Legendaarisin ja samalla maailman vaarallisin moottorirata Nordschleifekaan ei nähtävästi jostakin syystä kelpaa sinulle maailman parhaiden moottoriratojen listan kärkikastiin.
Missä kohtaa varsinaisesti sanoin, ettei Keski-Euroopassa tai Aasiassa olisi yhtäkään mielenkiintoista rataa? Ja toisaalta, joskus harvoin isot turva-alueet toimivat toisinkin päin. Esim. Paul Ricard on sinipunaisine turva-alueineen omalla perverssillä tavallaan helvetin mielenkiintoinen. Ehkäpä johtuu siitä, että sinisiä ja vielä vähemmän punaisia alueita kannattaa käyttää mutkan jatkeena.
 
Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Paul Ricard on sinipunaisine turva-alueineen omalla perverssillä tavallaan helvetin mielenkiintoinen. Ehkäpä johtuu siitä, että sinisiä ja vielä vähemmän punaisia alueita kannattaa käyttää mutkan jatkeena.
Mua taas ärsyttää suunnattomasti ne raidoitukset. Siinä BES:n pitkässä kisassa vielä menettelee, kun osa kisasta ajetaan pimeässä.

Yhdysvalloissa on kyllä mukavan jouhevamutkaisia ja kumpuilevia ratoja joissa on nätti nurmikkoreunus. Samaa sarjaa nuo Britannian pienemmät radat, kyllähän tuo viime viikonlopun Knockhillkin on aivan loistava. Nurmikko ei juuri vauhtia hidasta, mut antaa kuitenkin hiukan ulosajoja anteeksi, ei heti jää jumiin. Tarkoituksella sieltä ei kukaan oikaise.

Hiekka-alueiden huonous näkyy parhaiten jossain 40-50 auton lähdöissä joissa tarvitaan jatkuvasti turva-autoa kun joku jää hiekalle jumiin. Sitähän se oli tossa Xfinity-kisassakin. Joskin siellä joku tiimi kerkesi ohjeistaa perä edellä hiekalle luisuvaa kuskia, että älä jarruta vaan laita pakki päälle ja se onnistui peruuttamaan hiekalta pois.
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Kyle Larson ja Michigan on lyömätön yhdistelmä, kun viime sunnuntaina KL vetäisi itselleen triplan tuolla radalla - peräkkäisillä voitoilla kuninkuusluokassa. CGR:lle on monien kuivempien kausien jälkeen alkanut parina viime kautena loistaa ja eri toten tämä käynnissä oleva sesonki on ollut tälle tallille ja erityisesti Kyle Larsonille timanttinen: kolme voittoa jo kauden aikana (viimeksi hänen nykyinen tallikaverinsa Jamie McMurray voitti parhaimmalla henkilökohtaisella kaudellaan vuonna 2010 kolme kertaa tallille ja sinä vuonna myös Juan Pablo Montoyakin kävi kertalleen voittajan ympyrässä) ja sen lisäksi näyttää kuitenkin olevan keskiarvollisesti kaikista kuljettajista se vahvin haastaja tällä hetkellä Martin Truex Jr:lle. Erinomainen kisa ja vaikka ei parhain kisavauhdilta koko iltapäivän ollut kaikista kuskeista, niin oli tärkeimmällä hetkellä skarppina ja vei voiton.

Martin Truex Juniorin vahva eteneminen jatkui kakkos-sijan myötä joka tarkoittaa keskiarvollisen tulosten parannusta entisestään, kun tiimi kykenee olemaan myös 1.5 mailisten ulkopuolella todellinen tretti viikosta toiseen; tällä kertaakaan ei vääryys olisi välttämättä ollut, jos tiimi olisi ollut ensimmäinen ruutulipulla, mutta toisaalta he voivat suurin piirten tällä hetkellä nauttia työn hedelmistä runkosarjan lopun ennen kuin tosipelit alkavat. Hänen tallikaverinsa Erik Jones oli kolmas, Ryan Newman neljäs ja Trevor Bayne viides. Kevin Harvick ajoi kaiken kaikkiaan vahvan kisan vaikka kisan loppuosa ei mennyt toivotusti (lopulta 13:sta), mutta kykeni haastamaan myös kärjessä etenkin kisan alussa olleen Brad Keselowskin hyvin tasavertaisilla autoilla (BK oli lopulta 17:sta). Mainittakoon myös Dale Earnhardt Jr. jolle pari viime viikkoa ei ole hirveän hyvin mennyt, niin sai ainakin kohtuullisen - ja piristävän ottaen huomioon tiimin nykyisen suoritustason - 14:sta tilan Michiganista joka varmasti hivenen toi apua tulostason parantumiseen kauden lähestyessä ratkaisuhetkiään.

Michiganin kisan tulokset: http://www.nascar.com/results/race_center/monster-energy-nascar-cup-series/pure-michigan-400

Sarjatilanne: http://www.nascar.com/standings/monster-energy-nascar-cup-series

Pudotuspelipaikoista kisaaminen alkaa käymään toden teolla ratkaisevia hetkiään, kun kolme kisaa on enää jäljellä. Chase Elliott, Jamie McMurray ja Matt Kenseth ovat pleijariviivan yläpuolella, mutta ei mitenkään vielä täysin selvillä marginaaleilla kun kisoja on vielä tosiaan kolme jäljellä. Viivan alapuolella vuorostaan ovat Clint Bowyer, Joey Logano (hänen voittonsa alkukaudesta mitätöitiin Richmondissa selkeän, autoon liittyvän sääntörikkeen takia), Erik Jones, Daniel Suarez, Trevor Bayne ja Dale Earnhardt Jr. Clint Bowyer voisi mahdollisesti kisata itsensä vielä pleijareihin, mutta jo Joey Logano tarvitsee voittoa muista hänen takanatulevista puhumattakaan, eli Dale Earnhardt Jr:n viimeinen kausi kuninkuusluokassa täysiaikaisena ei näytä saavan pudotuspelinäyttäytymistä, mutta kolme kisaa vielä aikaa muuttaa hänelläkin tuo olettamus.

Ensi viikonloppuna kajahtaa harmoniikkaa ja jytevää sellaista kolosseumilta Bristol Motor Speedwaylta, jossa NASCAR on viimeistä kertaa tällä kaudella. Kyseessä on legendaarinen iltakisa maailman nopeimmalla lyhytradalla ja kun taistelu lisäpisteistä pleijareihin ja viimeisistä pudotuspelipaikoista käy kuumana, niin tämä rata sopii siihen mainiosti. Kisalähetys alkaa lauantain ja sunnuntain välisenä yönä kello 02:00 Viasat Urheilu HD:ltä ja Viaplaylta.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Miten Keselowskin kisan loppu oikein meni, kärsikö jostain hässäkästä vai eikö auto vain toiminut lopussa? Menin nukkumaan toisen osion lopussa, siihen mennessä mies oli ollut kärjessä tai ihan sen tuntumassa vaivattoman näköisesti koko ajan.
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Miten Keselowskin kisan loppu oikein meni, kärsikö jostain hässäkästä vai eikö auto vain toiminut lopussa? Menin nukkumaan toisen osion lopussa, siihen mennessä mies oli ollut kärjessä tai ihan sen tuntumassa vaivattoman näköisesti koko ajan.
Brad Keselowskilla oli ylimääräinen varikkopysähdys kisan puolivälissä, kun ongelmia ilmeni autossa ja oikeastaan tuo oli sellainen lukko jota tuon tiimin oli enää hankala selättää kun ei keltaisiakaan paljoa kisan aikana ollut, joten tuo oli pitkälti syynä tuloksen jäämiseksi kauaksi mitä kilpailun alkupuoli lupaili.

Bristolin aika-ajoissa saatiin ensikertalainen paalupaikalle, kun Erik Jones kiskaisi itsensä paalulle, mutta Furniture Row kuitenkin tuli edustetuksi kärjessä - vaikkakin eri auton ja kuskin toimesta tällä kertaa. Kyle Larson jatkaa hyvää menoaan oltuaan toinen, Kasey Kahne erittäin hyvällä aika-ajosuoritteella kolmas, Chase Elliott neljäs ja Matt Kenseth viides. Kyle Busch oli aika-ajoissa yllättäen vasta 18:sta, viime kuukaudet todellisessa vastatuulessa ollut Jimmie Johnson 21:s ja ensimmäinen huonompi aika-ajo koko kauden ajalta johti Kevin Harvickin lähtöpaikan olemiseen vasta 29:s. Bristolissa pääsee toisaalta lyhyradaksi rivakasti ohi, mutta se toimii samalla lailla toiseen suuntaan, että jos ajolinjoja vaihdellaan ylä- ja alalinjojen välillä ja ruuhkaa on pakkautunut yläpuolelle rataa niin ohittaminen voi olla todella vaikeaa ja tuolloin vanhanajan Bristol aina alkaa nostamaan päätään kun kuskit tarvitsevat puskuria ahkerammin. Toinen on se, että kun rata on lyhyt, nin ei mene montaakaan kierrosta kun kierroksella ohittelu alkaa kärjen toimesta, joten ohituksia pitää taaempaa starttaavien kärkikuskien tehdä rivakasti.

Lähtöjärjestys Bristolin kisaan: http://www.nascar.com/results/race_center/monster-energy-nascar-cup-series/bass-pro-shops-nra-night-race/stn/qualifying/
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Jenkeissä puhuvat että Nascarilla alkaa olla aika paljon vaikeuksia. Toki suurin ongelma Trukit joista tiimiä putoaa kiihtyvällä vauhdilla, puhuvat että komposiittikori, standardiosaa jaa muuta
täytyisi saada kiireesti sinne ennenkuin sarja kokonaan kuopattu. Myös ylä-nassen puolella puhuvat että pitäisikö spec-osaa saada mukaan enemmänkin. Pääsponssi kuulemma myös ehkä vaihtuu
vuodelle 18(vai 19?), joka tapauksessa Monster ei ehkä ole kovin kiinnostunut jatkamaan. Toiset sanoo ettei Monster koskaan ollutkaan "innostunu", tuli vain enemmän kokeilemaan.
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Kyle Busch tosiaan sweeppasi koko Bristolin kolmen luokan näytöksen nimiinsä, kun hän vielä iltavalaistuksessa lauantai-iltana ohitti kuninkuusluokassa ruutulipun ensimmäisenä ja voitti kisan. Tämä oli hänelle toinen kerta urallaan kun hän voittaa Bristolissa alasarjojen kilpailut ja vielä kuninkuusluokankin reissin. Hän ei välttämättä ollut päällikkö kuin vasta aivan kisan ratkaisuhetkillä, mutta toisaalta kun hän karkasi niin kyllä vetoa pitää autossa olla silloin kuin se merkitsee ja sitä myös piisasi. Toiseksi tullut Erik Jones ajoi hyvä kisan, johti eniten läppejä, mutta joutui tyytymään toiseen sijaan vaikka toisinaan kisan aikana näytti että tämä kaveri ajaa itsensä tällä suorituksella suoraan pleijareihin, kun varmuus voittopokalin saamiseen oli noussut samoille tasoille kuin hänen tallikaverinsa on sen saanut näyttämään monessa reississä tällä sesongilla. Denny Hamlin tuuletti kolmanneksi, Matt Kenseth neljänneksi (tärkeitä pisteitä viivakamppailua ajatellen) ja Kurt Busch oli viides, joka on myös hänelle tasapainoisin suorite kärkitohinoissa pitkästä aikaa.

Kevin Harvick oli kohtuullisen iltapuhteen jälkeen lopulta kahdeksas ja vielä on kaksi kisaa runkosarjan lopulla parannella pleijaripisteiden määrää ennen mestaruuskamppailun alkua. Jimmie Johnson oli myös pitkän tauon jälkeen paremmin sijoittuneena, kun nyt hän tuli maaliin sijalla 11.

Bristolin kisan tulokset: http://www.nascar.com/results/race_center/monster-energy-nascar-cup-series/bass-pro-shops-nra-night-race

Sarjatilanne: http://www.nascar.com/standings/monster-energy-nascar-cup-series

Tänä viikonloppuna kuninkuusluokassa vietetään ansaittua lomaa ja kisat jatkuvat todellisella timantilla runsaan viikon päästä, kun NASCAR saapuu Darlington Racewaylle, joka tunnetaan lempisloganistaan "too tough to tame". Tämä 1.25 mailinen ovaali tarjoaa ajettavuusaspektiltaan erään mielenkiintoisimmista kisoista kauden aikana ja vaikka ajolinjoja nykyään pystytään laajentamaan rataviivan alapuolelle, niin viralliset draivaukset kulkevat vieri vieressä, kapeassa rännissä jossa kaksi autoa menee vierekkäin heti seinän ollessa pitämässä tilan tiiviinä ja tuohon seinään kummassakin kaarteessa jätetään "Darlingtonin viivoja" ahkeraan jo kisaviikonlopun alkamisesta saakka. Playoffien lähestyessä tälläiset kisat tekevät runkosarjan ratkaisuhetkistä erittäin näyttävän.
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Voi sanoa ihan suoraan, että pieneen hetkeen on todella iloiset tunnelmat mitä tulee #4 tiimin ja Kevin Harvickin tekemisiin radalla. Aika-ajoissa Darlingtonin radalla Kevin Harvick vei nimiinsä kaikki osuudet ja paalupaikan. Myöskin perjantain harjoitukset menivät erittäinkin positiivisissa merkeissä, joten tämä olisi mahdollisuus lyödä todella kiilaa mestaruuskamppailuun ja tulla haastajaksi mitä tulee titteliin, kun runkosarjan toiseksi viimeinen kisaviikonloppu menossa ja valmistautuminen playoffeihin alkaa. Joka ikinen kaveri joita pitää juuri tässä kamppailussa haastaa, sijoittuivat juuri KH:n taakse aika-ajoissa: Martin Truex Jr. toinen, Kyle Busch kolmas ja Kyle Larson neljäs. Jamie McMurray oli viides ja tiukassa paikassa oleva Joey Logano kahdeksas.

Darlingtonin lähtöjärjestys: http://www.nascar.com/results/race_center/monster-energy-nascar-cup-series/bojangles-southern-500/stn/livequalifying/

Kisalähetys alkaa sunnuntain ja maanantain välisenä yönä kello 00:30 Viasat Urheilu HD:ltä ja Viaplaylta.
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Kai se pitäis näille oma ketju tehdä, mut..

ovaalikisailua amatööritasolla kotikutoisella laadulla, mutta sentään liveä :D https://www.pscp.tv/w/1eaJbmpvpWeGX "DuQuoin State fair modified feature"

Edit: Onhan siel Tony Steward ja Ken Schrader.
 
Viimeksi muokattu:

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Darlingtonissa voittoon ajoi toista kertaa tällä kaudella Denny Hamlin, Kyle Busch oli toinen, Kurt Busch kolmas, Austin Dillon neljäs ja Erik Jones viides. Kevin Harvick oli lupaavan alun jälkeen kisassa kuitenkin pääsääntöisesti viiden ulkopuolella ja tuli maaliin yhdeksäntenä. Pudotuspelipaikan suhteen pakkovoiton eteen ajautuneet Clint Bowyer konerikon vuoksi 40:s ja Joey Logano 18:sta.

Darlingtonissa juhlittiin myös jo epävirallisesti kisan jälkeen runkosarjan voittoa, kun Martin Truex Jr. pokkasi sen täysin ansaituin meriitein tällä sesongilla. Kaiken lisäksi hän oli lähellä voittaa myös kilpailun, mutta rengasrikko vei mahdollisuuden tuon tekemiseen. Siitä huolimatta oli 8:s. Tuo tietää 15:sta lisäpistettä bonussaldoon (vastaa kolmea kisavoittoa) lisäten että jos lisää tulee tänä viikonloppuna runkosarjan päätöskisassa, eli se tarkoittaa vähintään 52 pistettä!! Tänä kisaviikonloppuna kun hän pokkaa tuon runkosarjan mestaruuden, niin siitä eteenpäin hän on juuri se kuljettaja joka pitää päihittää - vanhalla pistejärjestelmällä hänet voitaisiin kruunata koko kauden mestariksi, mutta playoffit antavat saumaa kyllä haastajille, mutta voivat yhtälailla myös vahvistaa tämän tallin suhteellisen ylivoimaista kulkua tähän mennessä kun lisäpisteet antavat pontta ja turvaa, jota ei muilla samoin turvin ole. Kevin Harvick on kiinni vuorostaan seitsemässä lisäpisteessä neljännellä tilalla, mutta mahdollisuudet on nousta toiseksikin pisteissä jos kaikki menisi täysin nappiin runkosarjan finaalissa. Kyle Busch on kiinni tällä hetkellä yhdeksässä lisäpisteessä toisella sijallaan, Kyle Larson kahdeksassa pisteessä kolmannella sijallaan ja Denny Hamlin kuudessa lisäpisteessä viidennellä tilallaan. Eli kaikilla neljällä se tietää melkein tuplausta nykyiseen bonukseen lisää.

Darlingtonin tulokset: https://www.nascar.com/results/race_center/monster-energy-nascar-cup-series/bojangles-southern-500

Pistetilanne Darlingtonin jälkeen: https://www.nascar.com/standings/monster-energy-nascar-cup-series

Runkosarja huipentuu tähän kisaviikonloppuun ennen pudotuspelejen alkua. Richmondin lyhytrataspesiaali takaa totutusti jälleen draamapitoisen huipennuksen viimeisistä kahdesta playoffpaikasta. Pisteissä peräkkäin viivan yläpuolella olevat (ja todella lähekkäin ovatkin) Chase Elliott ja Matt Kenseth tappelevat keskenään paremmasta asemasta pisteissä, koska kaikki skenaariot laskettuna paremmin pisteissä sijoittunut menee jatkoon/omaa mahdollisuuden jatkoon; tuohon vaikuttaa heti viivan alapuolella - täysin kiinni näissä kahdessa - olevan Jamie McMurrayn kisa Richmondissa (kaikki pisteissä kolmen pinnan sisällä toisistaan) ja totta kai että voittaako joku näistä jotka tällä hetkellä katselevat ulkopuolelta pleijareiden muodostumista. Tälläisiä nimiä ovat mm. Clint Bowyer ja Joey Logano (todella suuri sensaatio jos jää ulkopuolelle kun sentään juuri viime kaudella oli neljän parhaimman joukossa taistelemassa mestaruudesta ja Ford on kuitenkin suhteellisen hyvää kilpailukykyä osoittanut tällä kaudella) jotka voitolla pääsisivät pudotuspeleihin.

Richmond International Racewaylla käynnistyy trilleri lauantain ja sunnuntain välisenä yönä kello 02:00 Viasat Urheilu HD:ltä ja Viaplaylta.
 
Viimeksi muokattu:

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Matt Kensethillä ja #20 autolla kulki harjoituksissa Richmondissa ja sama vireys myös läsnäytettiin aika-ajoihin, jossa pleijaripaikasta taistelevalle tiimille tämä lähtökohta lähteä paalulta tekee hieman helpomman kilpailun taktisesti ja antaa helpottavia mahdollisuuksia varikolla sekä tasoittaa tietä sen suhteen mikä on kuskin itsensä kontrolloitavissa, eli kisavauhdin näytättäminen ensi yönä. Denny Hamlin (joka alkaa hivenen näyttää kandidaatilta tällä hetkellä kauden turnajaisten lähestyessä) starttaa kakkospaikalta, Kurt Busch kolmannelta, Kyle Larson neljänneltä ja Martin Truex Jr. viidenneltä paikalta. Tutut kaverit siis kärjessä qualifeissa paitsi että viime kisan tapaan DH ja KuBu ovat kärkitohinoissa. Kevin Harvick starttaa kuudennelta paikalta ja toivottavasti nyt kisassa realisoituisi hyvät lähtöasetelmat hyvään lopputulokseen.

Viivan tuntumassa taistelevat muut pleijarikandidaatit Richmondissa lähtevät näiltä paikoilta tavoittelemaan paikkaa turnajaisiin: Chase Elliott 9:s, Jamie McMurray 11:sta, Joey Logano 12:sta ja Clint Bowyer 13:sta. Kuinka ollakkaan draamankaari toikaan nämä rattitaitajat näin lähekkäin toisiaan kilpailua varten?!?

Lähtöjärjestys Richmondin kisaan: https://www.nascar.com/results/race_center/monster-energy-nascar-cup-series/federated-auto-parts-400/stn/qualifying/
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Itse olen sen verran lahjakkaasti sekamelskannut pisteiden kanssa tässä jo jonkin aikaa, joten en edes viitsi alkaa tuota vyyhtiä korjaamaan :) Tosiseikka on siis se, että menin taulukkoa laskeskellen lisäämään Joey Loganon voiton sinne sekaan vaikka juuri siinä kohtaa olisin pitänyt tehdä poikkeus ja nollaus, koska JL:n voittoa ei lasketa voittokolumnissa playoffeihin (voitto kisasta, ei kuitenkaan pleijariarvoisesti johtuen juuri sääntörikkeestä). Tämä siis tarkoittaa aikaisempien kommentejen muuntautusta, eli koko pistekolmikko jatkossa (CE, MK ja JM) jollei näytä siltä, että CB, JL tai ketä vaan pisteissä viivan alapuolella oleva on voittamassa. Anteeksi näistä hajanaisuuksista joita on keskittymättä heitetty :)
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Seka Danica Patrick #10 tiimissä SHR:llä että Aric Almirola #43 tiimissä RPM:llä eivät jatka nykyisissä pesteissään/tiimeissään ensi kaudella ja DP:n kohdalla voi olla myös NASCAR-ura ohi. AA:n kohdalla tilanne on se, että pääsponsori Smithfield lähtee SHR:lle sponsoriksi (RPM:n talli jää näin ollen ilman kunnon tukea päätiimilleen ja kuskisidonnaisuukset kun ovat NASCAR:ssa tärkeässä osassa sponsorisopimuksissa, niin AA:n kanssa talli ei enää päättänyt jatkaa tästä kaudesta eteenpäin).

Kummatkin liikehdinnät ovat osana dominoefektiä joka NASCARissa on vaikuttanut tosi voimakkaasti tällä kaudella eri toten kuskimarkkinoilla. Näissä kummassakin tapauksessa kuski- ja sponsoripaikkaukset tulevat liittymään juuri niihin nimiin joita on vapailla markkinoilla tällä hetkellä.

Uutinen: https://www.nascar.com/news-media/2017/09/12/smithfield-foods-to-join-stewart-haas-racing/

Uutinen (Danica Patrick): https://www.nascar.com/news-media/2017/09/12/danica-patrick-out-stewart-haas-racing/

Uutinen (Aric Almirola): https://www.nascar.com/news-media/2017/09/12/richard-petty-statement-on-smithfield-foods-decision-to-join-stewart-haas-racing/
 
Viimeksi muokattu:

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9716
Sijainti
Helsinki
Minusta tuntuu, että Danica ajoi Nascaria enemmäinkin pr-mielessä. Ei mitään pois ajotaidoista, mutta silti.
 
Ylös