Ratojen takana olevat organisaatiot, esim. SMI tai ISC myyvät lippuja suoraan. Indy on yksityisessä omistuksessa ja myy myös lippuja suoraan. En ole tähän päivään mennessä vielä NASCAR-kisassa käynyt mutta Daytonassa olen käynyt Rolex 24:ssa ja Indianapolisissa Indy 500:ssa. Kysy vain mitä on kysyttävää.Terve!
Onko kukaan käynyt paikanpäällä kisoissa, vinkkejä neuvoja mihin kisaan kannattaisi mennä, mistä liput yms. Mulla olisi tarkoitus mennä ensi vuonna 2018, alustavasti kiinnostaisi ainakin daytona ja indy 400 brickyard. Kyseisillä radoilla kuulemma kuristimella rajoitettu nopeutta, millä radalla mahtaa olla suurimmat huippunopeudet?
Kiitos jo etukäteen!
Kiitos vastauksesta !Ratojen takana olevat organisaatiot, esim. SMI tai ISC myyvät lippuja suoraan. Indy on yksityisessä omistuksessa ja myy myös lippuja suoraan. En ole tähän päivään mennessä vielä NASCAR-kisassa käynyt mutta Daytonassa olen käynyt Rolex 24:ssa ja Indianapolisissa Indy 500:ssa. Kysy vain mitä on kysyttävää.
Se mihin kisaan kannattaa mennä, riippuu kaiketi myös siitä mitä muuta haluaa nähdä. Indyssä se itse kaupunki ei oikein tarjoa mitään erityistä.
Jos paikkakunta on toissijainen, valinta lienee aavistuksen helpompi. Indianapolisissa tosiaan kaupunkirakenne on niin hajonnut että siellä downtownissa ei ole juuri mitään, muutama korkeampi talo ja jokunen muistomerkki. Kaikki "kymppikioskiakin" isommat ruokakaupat ovat hevon kuusessa automatkan päässä. Indyn radan museo kannattaa tsekata, itseltä jäi tuo käymättä.Matkan itse tarkoitus on nascar joten paikkakunnalla ei ole mitään väliä. Indy olisi kyllä koko maailman moottoriurheilukehto se kiinnostaisi, daytona 500 tai homestead Miami.
Mielestäni Daytona oli hitusen katsojaystävällisempi. Molemmathan ovat valtavan kokoisia, mutta Daytonassa näkyvyys oli parempi, Indyssä ainakin takakaarteessa autot ikään kuin tuntui ilmestyvän tyhjästä. Lisäksi jos camping kiinnostaa niin Daytonassa valtaosa telttapaikoista on radan sisäpuolella.Onko rata liian iso, ei- katsojaystävällinen? Kumpaa suosittelisit daytonaa vai indyä? Hakusessa olisi siis kisa jossa olisi mahdollisimman paljon tunnelmaa, actionia, meteliä ja vauhtia. Ja ovaali, luonnollisesti.
Oli siellä pitkät jonot jo heti aamusta. Toisaalta se jono myös liikkuu kun siellä highway patrol jelppaa järjestäjän liikenteenohjaajia kohtalaisella vahvuudella.Miten mahtaa indy kisojen logistiikka pelata jos jopa 150 000 ihmistä ahtautuu samalle radalle, joutuuko autojonoon kohti kisapaikkaa jo aamuyöstä? Jenkeissä kun tuppaa olemaan ruuhkia jo ilman mitään erikoisia tapahtumiakin...
Jos paikkakunta on toissijainen, valinta lienee aavistuksen helpompi. Indianapolisissa tosiaan kaupunkirakenne on niin hajonnut että siellä downtownissa ei ole juuri mitään, muutama korkeampi talo ja jokunen muistomerkki. Kaikki "kymppikioskiakin" isommat ruokakaupat ovat hevon kuusessa automatkan päässä. Indyn radan museo kannattaa tsekata, itseltä jäi tuo käymättä.
Mielestäni Daytona oli hitusen katsojaystävällisempi. Molemmathan ovat valtavan kokoisia, mutta Daytonassa näkyvyys oli parempi, Indyssä ainakin takakaarteessa autot ikään kuin tuntui ilmestyvän tyhjästä. Lisäksi jos camping kiinnostaa niin Daytonassa valtaosa telttapaikoista on radan sisäpuolella.
Mitä tulee ilmastoon, niin Daytonassa on ehkpä suomalaiseen makuun 500:sen aikoihin miellyttävämpi ilmasto. Floridassa on silloin kuiva kausi menossa ja päivälämmöt maltillisia. Coke Zero 400 on sitten eri juttu...
Indianapolisin heinäkuun sää on joku tukala tai huonolla tuurilla sataa melko volyymillä. Itse olin siellä toukokuussa 2016 ja kisaviikonlopun perjantaina 32 tai 33 astetta oli iltapäivällä lämpöä.
Oli siellä pitkät jonot jo heti aamusta. Toisaalta se jono myös liikkuu kun siellä highway patrol jelppaa järjestäjän liikenteenohjaajia kohtalaisella vahvuudella.
Rajoitinlevyt on käytössä Daytonassa ja Talladegassa. Indianapolisissa Xfinity tulee kokeilemaan tällä kaudella kilvanajon parantamiseksi. Tosin kun Brickyardin kaarteissa on lähinnä yksi linja, niin ei siellä Daytonan ja Degan kaltaista pack racingia nähdä. Lähinnä lisää draftin vaikutusta suorilla, mahdollisesti lisäten ohituksia.Terve!
Onko kukaan käynyt paikanpäällä kisoissa, vinkkejä neuvoja mihin kisaan kannattaisi mennä, mistä liput yms. Mulla olisi tarkoitus mennä ensi vuonna 2018, alustavasti kiinnostaisi ainakin daytona ja indy 400 brickyard. Kyseisillä radoilla kuulemma kuristimella rajoitettu nopeutta, millä radalla mahtaa olla suurimmat huippunopeudet?
Kiitos jo etukäteen!