jjv
Arschloch
- Liittynyt
- 4.5.2005
- Viestit
- 26889
Tuolla ajavatkin parin viikon kuluttua.Xfinityä nähty mm. Road Americassa
Ohion kisa meni ihan romuralliksi.
Tuolla ajavatkin parin viikon kuluttua.Xfinityä nähty mm. Road Americassa
Kolarointeihin en ota kantaa, mutta maailman parhaat moottoriradat mielestäni löytyvät Yhdysvalloista, Australiasta ja varauksin Britanniasta (ei nykyinen Silverstone). F1-radat toimivat siinä kontekstissa mihin ne on tehty, touring-autot ja pikkuformulat näyttävät niillä stadioneilla vähän orvolta.Viihdyttävä kolareineen oli kyllä Mid-Ohion N2-kisa. Ja oikea moottorirata sentään tuo jota ei ole pilattu, masentuu kun vertaa ylileveitä ykkösten ratoja näihin oikeisiin
ratoihin joissa on kapeampi kulkuväylä eikä mitään idioottimaisia asfaltointeja joka puolella.
Mikä vika esimerkiksi Suzukassa ja Spassa on, kun kumpikin niistä kuuluu kuljettajien suosikkiratoihin ja varsinkaan Suzukassa ei ainakaan toistaiseksi ole kaikkia turva-alueita päällystetty asfaltilla.Kolarointeihin en ota kantaa, mutta maailman parhaat moottoriradat mielestäni löytyvät Yhdysvalloista, Australiasta ja varauksin Britanniasta (ei nykyinen Silverstone). F1-radat toimivat siinä kontekstissa mihin ne on tehty, touring-autot ja pikkuformulat näyttävät niillä stadioneilla vähän orvolta.
E: Tässä kun olen uusintana katsellut eilistä Michiganin kisaa, niin autralialaissyntyinen Leigh Diffey on kyllä selostajana mies paikallaan. Tai olihan tuo jo Glenin kisassa mukana remmissä
Missä kohtaa varsinaisesti sanoin, ettei Keski-Euroopassa tai Aasiassa olisi yhtäkään mielenkiintoista rataa? Ja toisaalta, joskus harvoin isot turva-alueet toimivat toisinkin päin. Esim. Paul Ricard on sinipunaisine turva-alueineen omalla perverssillä tavallaan helvetin mielenkiintoinen. Ehkäpä johtuu siitä, että sinisiä ja vielä vähemmän punaisia alueita kannattaa käyttää mutkan jatkeena.Mikä vika esimerkiksi Suzukassa ja Spassa on, kun kumpikin niistä kuuluu kuljettajien suosikkiratoihin ja varsinkaan Suzukassa ei ainakaan toistaiseksi ole kaikkia turva-alueita päällystetty asfaltilla.
Legendaarisin ja samalla maailman vaarallisin moottorirata Nordschleifekaan ei nähtävästi jostakin syystä kelpaa sinulle maailman parhaiden moottoriratojen listan kärkikastiin.
Mua taas ärsyttää suunnattomasti ne raidoitukset. Siinä BES:n pitkässä kisassa vielä menettelee, kun osa kisasta ajetaan pimeässä.Paul Ricard on sinipunaisine turva-alueineen omalla perverssillä tavallaan helvetin mielenkiintoinen. Ehkäpä johtuu siitä, että sinisiä ja vielä vähemmän punaisia alueita kannattaa käyttää mutkan jatkeena.
Brad Keselowskilla oli ylimääräinen varikkopysähdys kisan puolivälissä, kun ongelmia ilmeni autossa ja oikeastaan tuo oli sellainen lukko jota tuon tiimin oli enää hankala selättää kun ei keltaisiakaan paljoa kisan aikana ollut, joten tuo oli pitkälti syynä tuloksen jäämiseksi kauaksi mitä kilpailun alkupuoli lupaili.Miten Keselowskin kisan loppu oikein meni, kärsikö jostain hässäkästä vai eikö auto vain toiminut lopussa? Menin nukkumaan toisen osion lopussa, siihen mennessä mies oli ollut kärjessä tai ihan sen tuntumassa vaivattoman näköisesti koko ajan.