Atlas
NASCAR & SHR #4
- Liittynyt
- 3.3.2014
- Viestit
- 487
Hyvä tovi on jo kauden finaalista vierähtänyt, mutta laitetaanpa pitkän sulattelun päätteeksi lyhytkäisyydessään mielipide annista mitä kausi toi lopulta päättäjäisenä pöydälle
Neljän finalistin osalta oikeastaan kaikilla oli jo etukäteenkin samat saumat - ei statseja katsoen - vaan senkin osalta mitä tasapisteistä lähtö meinaa, mutta trendejä seuraten. Joey Loganolla oli siihen mennessä paras recordi playoffaajiin verraten top-5:ssa ja oli muutenkin tullut selkeältä takamatkalta ollaakseen haastaja finitorähinässä; Martin Truex Jr. vuorostaan oli viimeksi vienyt tasan vuotta aikaisemmin kisan nimiinsä ja ratatyyppi aikas sopiva uusimaan tittelin kippaamisen syliinsä; Kyle Busch vuorostaan saapui momentumin kanssa voitettuaan edellisen kisan ja starttasi nyt Miamin reissiin paalulta tallipäätöksen siivittämänä + voitti runkosarjan tittelin ja Kevin Harvick jonka tilastot olivat jo tuonna hetken kaikista parhaimmat mitaten koko kautta (eniten johdettuja kiekkoja, eniten top-5:sia ja -10:ejä sekä jaetusti eniten voittoja).
Yllättävää olikin miten päälaelleen homma kääntyi, että periaatteessa finaalin "peräpääksi" nelikosta povattu oli ensimmäinen ja toinen - KH oli kolmas (joka oli 2010-luvulla 7/9:stä kaudesta sijoittuminen top-3:n joukkoon, joka on historiallista jälkeä) ja neljänneksi vasta tuli Kyle Busch, joka ajoi erittäin vaisun ratkaisuväännön vaikka kaikki piti olla sijoitettuna laariin voiton saamikseksi ja pytyn nostamiseksi. Statseja vilkuilemalla tämä oli Kylen paras kausi sitten kymmeneen vuoteen otetuissa voitoissa joskin se mestaruus tuli todella hyvällä keskiarvollisella ajamisella lyhkäisemmällä sesongilla hänen osaltaan kolme vuotta sitten.
Truex vuorostaan katseli JL:n voittoa ja mestaruuden vientiä yllättävänkin rennoissa fiilareissa - toki sesonki päättyi hyvin, mutta kaksi kertaa lyhyen ajan sisään 22:n vain vei voiton nekkulin edestä ja se Martinsvillen ohitus tämän kaiken oikeastaan mahdollistinkin ja otsikot pullistelivat jo hyvissä ajoin Loganon spektaakkelisen hyvästä ajosta jo tuolloin, joka oikeastaan otti tuulta alleen Miamissa oikein suopeasti ja oli ratkaisuhetkillä kuitenkin ruutulipulla se joukon paras ja ensimmäistä kertaa hän tittelin vei. Onnittelut siis vielä kerran #22 tiimille ja Penskelle. Nyt kahdesta pitempiaikaisesta kääntäjästä heivauttanut mestaruutta vyölle että vielä Ryan Blaneyta alkavat odottamaan
Kauden jälkeen on ollut Jimmie Johnsonin ja Fernando Alonson autoswappia Bahrainissa, isoja punamattojuhlia palkintoineen ja Jimmie Johnsonin jekkuiluja siellä (uusi sivu on toden totta kääntynyt) sekä kuskirintamalla on tapahtunut myös muutoksia. Kurt Busch ei jatkanut enää #41 SHR:n ratissa vaan meni hyvinkin erikoisella diilillä CGR:n #1 auton rattiin joka sellaisenaan kattaa vain ensi kauden (Monsterin energiajuoman jatkaessa sponsorointiaan autossa). Uran mahdollisesta päättymisestäkin on puhuttu, mutta kyllä sellainen tutina on, että KuBu ajaa vielä ensi kauden jälkeenkin; diili sorvaamista se kuitenkin tietäisi ja millä ehdoin & pelimerkein.. Katsottavaksi siis jää. Jamie McMurray jäi pois ykkösauton ratista ja hänelle on povailtu managerista roolia saman tallin palkkariveissä. AJ Allmendinger vuorostaan siirtyy NBC Sportsille tv-osaajaryhmään.
Näiltä näppäimiltä siis toivottelen kaikille hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta! Ensi kaudeksi koitetaan lähteä aikaisemmin liikenteeseen kuin tällä kaudella ja heti avauksessa valmiina ollaan joskin isommat raportit sitten ilmestyvät hieman kauden edetessä
Neljän finalistin osalta oikeastaan kaikilla oli jo etukäteenkin samat saumat - ei statseja katsoen - vaan senkin osalta mitä tasapisteistä lähtö meinaa, mutta trendejä seuraten. Joey Loganolla oli siihen mennessä paras recordi playoffaajiin verraten top-5:ssa ja oli muutenkin tullut selkeältä takamatkalta ollaakseen haastaja finitorähinässä; Martin Truex Jr. vuorostaan oli viimeksi vienyt tasan vuotta aikaisemmin kisan nimiinsä ja ratatyyppi aikas sopiva uusimaan tittelin kippaamisen syliinsä; Kyle Busch vuorostaan saapui momentumin kanssa voitettuaan edellisen kisan ja starttasi nyt Miamin reissiin paalulta tallipäätöksen siivittämänä + voitti runkosarjan tittelin ja Kevin Harvick jonka tilastot olivat jo tuonna hetken kaikista parhaimmat mitaten koko kautta (eniten johdettuja kiekkoja, eniten top-5:sia ja -10:ejä sekä jaetusti eniten voittoja).
Yllättävää olikin miten päälaelleen homma kääntyi, että periaatteessa finaalin "peräpääksi" nelikosta povattu oli ensimmäinen ja toinen - KH oli kolmas (joka oli 2010-luvulla 7/9:stä kaudesta sijoittuminen top-3:n joukkoon, joka on historiallista jälkeä) ja neljänneksi vasta tuli Kyle Busch, joka ajoi erittäin vaisun ratkaisuväännön vaikka kaikki piti olla sijoitettuna laariin voiton saamikseksi ja pytyn nostamiseksi. Statseja vilkuilemalla tämä oli Kylen paras kausi sitten kymmeneen vuoteen otetuissa voitoissa joskin se mestaruus tuli todella hyvällä keskiarvollisella ajamisella lyhkäisemmällä sesongilla hänen osaltaan kolme vuotta sitten.
Truex vuorostaan katseli JL:n voittoa ja mestaruuden vientiä yllättävänkin rennoissa fiilareissa - toki sesonki päättyi hyvin, mutta kaksi kertaa lyhyen ajan sisään 22:n vain vei voiton nekkulin edestä ja se Martinsvillen ohitus tämän kaiken oikeastaan mahdollistinkin ja otsikot pullistelivat jo hyvissä ajoin Loganon spektaakkelisen hyvästä ajosta jo tuolloin, joka oikeastaan otti tuulta alleen Miamissa oikein suopeasti ja oli ratkaisuhetkillä kuitenkin ruutulipulla se joukon paras ja ensimmäistä kertaa hän tittelin vei. Onnittelut siis vielä kerran #22 tiimille ja Penskelle. Nyt kahdesta pitempiaikaisesta kääntäjästä heivauttanut mestaruutta vyölle että vielä Ryan Blaneyta alkavat odottamaan
Kauden jälkeen on ollut Jimmie Johnsonin ja Fernando Alonson autoswappia Bahrainissa, isoja punamattojuhlia palkintoineen ja Jimmie Johnsonin jekkuiluja siellä (uusi sivu on toden totta kääntynyt) sekä kuskirintamalla on tapahtunut myös muutoksia. Kurt Busch ei jatkanut enää #41 SHR:n ratissa vaan meni hyvinkin erikoisella diilillä CGR:n #1 auton rattiin joka sellaisenaan kattaa vain ensi kauden (Monsterin energiajuoman jatkaessa sponsorointiaan autossa). Uran mahdollisesta päättymisestäkin on puhuttu, mutta kyllä sellainen tutina on, että KuBu ajaa vielä ensi kauden jälkeenkin; diili sorvaamista se kuitenkin tietäisi ja millä ehdoin & pelimerkein.. Katsottavaksi siis jää. Jamie McMurray jäi pois ykkösauton ratista ja hänelle on povailtu managerista roolia saman tallin palkkariveissä. AJ Allmendinger vuorostaan siirtyy NBC Sportsille tv-osaajaryhmään.
Näiltä näppäimiltä siis toivottelen kaikille hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta! Ensi kaudeksi koitetaan lähteä aikaisemmin liikenteeseen kuin tällä kaudella ja heti avauksessa valmiina ollaan joskin isommat raportit sitten ilmestyvät hieman kauden edetessä